@ Mamaleonie! Welkom en natuurlijk mag je je hier nog aanmelden hoe meer hoe beter en gezelliger hoor! Wanneer ben je uitgerekend? @ Pumbaa,Pfff meis wat erg dat hij er niets meer voor doet,maar wel ontzettend fijn dat je familie en vrienden hebt die je steunen zodat je er nooit helemaal alleen voor zal staan! Geniet van je kleintje want het blijft een wondertje JOU wondertje! Dikke knuffel!
Wie /Wanneer uitgerekend/weten wat het wordt? Babymaken: 1 februari, ja (maken 't 22/11 bekend) Wen80, 2 februari, een jongen Doortje25, 6 februari, een meisje Pinkel, 6 februari, een meisje Nofje, 10 februari, tot nog toe nog niet Icsipoging1, 13 februari, willen het weten met 20 weken (denk ik) Vlinder1983, 14 februari, willen het niet weten MissyZ, 16 februari, willen het niet weten Pumbaa, 16 februari, weet het inmiddels wel maar zegt niks Ladycake, 17 februari, weten het wel maar verklappen niks Char1983,17 februari, een jongen is wel een geheimpje! ssst! MieWie, 18 februari, een jongen Kaarr, 18 februari, tot nu toe nog niet Elvina, 18 februari, tot nu toe nog niet Andrea85, 20 februari, een meisje Linana, 22 februari, willen het wel weten Miepens, 23 februari, willen het wel weten Lievepop,23 februari, wil het wel weten Bloem1979, 26 februari, nog geen idee JahoO, 26 februari, een jongen Lief, 26 februari, ja, maar houden het geheim Afspraken echo's/gyn./verloskundige. Nofje: 14 Juni echo ivm bloeding, 20 Juni controle Hartje Klopt!!!, 30 Juni termijnecho! Char1983, 7 juli gyn. + echo hartje gehoord! 28 juli 2de echo Pumbaa, 17 oktober controle VK 20 weken echo is perfect! Lievepop, 12 Juli intake VK Elvina, 14 juli intake vk en 1e echo Linana, 18 juli intake vk en 1e echo (?) Wen80, 15 september 20-weken-echo, 20 september controle vk Vlinder1983, 28 juli controle VK, 3 augustus, echo (combitest) Bloem 1979, 29 augustus en 12 september echo, 26 september gyn Miepens, 1 augustus, 4de echo, intake gyn Babymaken: 7 oktober VK Doortje25, 7 oktober vk Pinkel, 28 september extra 20weken echo, 5 oktober afspraak vk Ladycake,28 september 20-weken echo! 12 okt. controle vk Lief, 20 september pretecho/geslachtsbepaling, 10 oktober 20 weken echo + controle gyn MissyZ: 22 september 20-wekenecho, 26 september vk JahoO: 14 sept. intake gyn, 5 okt. 20 weken echo MieWie, 19 oktober controle vk Andrea85: 19 oktober, controle vk Char1983, 26 okt. controle arts ass gyn
Hoi meiden, Pumba, wat heftig zeg! Wel heel fijn dat je zoveel steun van je familie hebt. Hopelijk kun je nu wat meer gaan genieten van je zwangerschap! Mamaleonie, welkom! Gezellig dat je mee komt schrijven! Char, wat vervelend dat je nog steeds zo'n last hebt! Ik heb vorige week nieuwe oefeningen gehad en daarmee gaat het echt een heel stuk beter! Heb het weekend veel gelopen en lang gestaan, maar had amper last erna! Hopelijk gaat het bij jou ook snel beter! Ik ben ziek, voel me zo beroerd! Denk dat ik het weekend toch te veel gedaan heb en dat nu moet bekopen met een griepje... Ben al bij de apotheek geweest om iets tegen keelpijn te halen, maar ik mag bijna niets! Alleen hoestpastilles met tijm van dampo. En ik mag natuurlijk geen drop vanwege mijn bloeddruk, maar heb nu toch honingdrop gehaald want anders is het echt niet te harden. Hopelijk ben ik er snel weer vanaf, want ik heb er een hekel aan om me zo te voelen...
Doortje: Fijn dat het beter faat met je bekken. Maar nu weer ziek. Het is wat! Beterschap! Char: Hoop dat het met jou bekken ook beter gaat! HELLUP! Ik vreet alles wat los en vast zit! Alles wat ongezond is met name! Ik stond net op de weegschaal en ben in een week tijd 10 kilo aangekomen ! En dat komt echt niet door de baby! Heb nu op de koelkast en op de snoepkast en ergens anders in de kamer post-its geplakt met: gezond eten! Geen snoep en chips en frituur! Vanaf morgen dus niet meer toegeven aan mijn vreetbuien, want er gaan hele repen chocola en zakken chips achterover. Zucht! Zie mijzelf al na de zwangerschap met allemaal vetkwabben dat laat ik me niet gebeuren :x ! Meer mensen hier last van en hoe bestrijden jullie het? Tips? Iemand lekker en GEZONDE NIET DIK MAKENDE recepten in de aanbieding?
@ Doortje,Vandaag te horen gekregen van mijn fysiotherapeut dat ik te oververmoeid ben en mijn hele lichaam is overbelast en ontzettend pijnlijk heb totale rust nodig! Dus weer niet werken voor mij! grrrr...Super fijn dat het met jou beter gaat houden zo! @ Babymaken,ik heb dat ook gehad en nu nog heeeeel vaak...probeer nu als ik lekkere trek heb een volkorencracker te pakken met smeerkaas,Of wat fruit te eten...Moet wel zeggen dat ik gewoon ook iets lekkers pak tussendoor.Maar snap jou frustratie heel goed! Heb dat ook soms als ik weer iets lekkers pak dat ik denk Neeeeee dat moet ik niet doen! Wie is er trouwens al met het kamertje begonnen?
Jeetje Doortje, wat vervelend dat je zo ziek bent! Als je iets zoekt voor je keel, vraag dan bij de drogist naar thijmsiroop van Daro voor kids. Daar zit niets in dat baby's, en dus zwangere vrouwen, niet mogen hebben. Helpt heel goed! Verder gewoon lekker thee met honing en veel rusten. Beterschap! Babymaken: ik heb mij tijdens mijn eerste zwangerschap ook 'laten gaan'. Resultaat: ruim 25 kilo aangekomen en pas na een jaar (!) weer lekker fit. Begrijp me niet verkeerd, ik wil je geen schuldgevoel aanpraten maar besef wel dat niet alles goed is voor jou en je baby. Probeer eens af te wisselen met volkoren koekjes, mueslirepen of -yoghurt. Eerste paar dagen is het zwaar, maar daar wen je weer aan. Lekker extra bewegen, wandelen, fietsen is ook fijn. Maar ja, met dit weer...? Ik heb net toevallig weer relaxed op de crosstrainer gestaan, voel mij nu lekker fit! Char: hier nog steeds niet aan het kamertje begonnen. Ik heb inmiddels wel een beetje idee van wat ik wil, maar eerst wil ik beneden af hebben. In zijn kamer hoeven we allen maar te behangen en te verven, wat ik toch met hulp van mijn ouders ga doen. Komt helemaal goed! Wel gister de babykleertjes van mijn zoon tevoorschijn gehaald, heb echt nog veel! Moet wel wat warme dingen aanschaffen, en gewoon weer wat nieuwe dekentjes enzo.
Sorry Doortje vergeet je helemaal beterschap te wensen! Hoop dat je je snel beter voelt! @ MieWie handig he? ik heb veel kleertjes van mijn neefje uitgezocht,hij had toen toch bijna alles van ons gekregen aangezien hij bij mijn ouders woont en veel bij ons is....Dus heb ook al erg veel! Maar ga natuurlijk nog genoeg nieuwe kleertjes kopen hoor!
Char, dat klinkt heftig zeg! Wel goed aan jezelf denken hoor! Rustig aan dus meis! Miewie, ik heb nu ook hoestpastilles met tijm. Heb nu ook iets van VSM als tip gekregen en nog iets wat ik bij de drogist kan halen. Ga er morgen maar eens voor op pad! Babymaken, probeer gezonde snacks te eten! Ik ben gek op druiven en kwark, de tip van Char om een cracker met smeerkaas te eten ga ik ook onthouden. Ook ik pak regelmatig gewoon wat lekkers hoor, maar ik heb het wel minder dan in het begin. Ik heb nu wel meer trek, maar dan in gezonde dingen! Char, vandaag is de vloer in onze babykamer gelegd. De rest van het huis is de afgelopen week al gedaan, ben blij dat hij nu ook in de babykamer ligt. Morgen gaan we verf halen en van het weekend ga ik de kozijnen doen, als ik me beter voel tenminste. De meubeltjes hebben we wel al, die hoeven alleen nog maar in elkaar gezet te worden. Maar ik heb geen haast, al wil ik het wel een beetje op tijd af hebben i.v.m. mijn bekken en mobiliteit. Het gaat nu wel beter, maar ik durf er niet vanuit te gaan dat dit ook de rest van mijn zwangerschap zo blijft. Ben jij al begonnen?
hoi meiden, ja dat eten herken ik wel. ik was ook bij de eerste veel aangekomen. Nu bij de tweede voorgenomen om er heel erg op te letten maar ja makkelijker gezegd dan gedaan...! de eerste 15 weken ook wel redelijk los gegaan en ik krijg al zo snel een dikke buik. pfff...vanaf nu ook proberen om er eer op te letten hoor ! dus ik begrijp je wel. Ik ben al echt wel met het kamertje bezig !! hahah. kan niet wachten. deze week behangetje uit kiezen en kamertje al via MP gescoord. xPina @char, meis beterschap. komt vast snel goed hoor, met de dag kun jeje beter voelen
Char: Jeetje heftig zeg dat je hele lichaam oververmoeid is ... Misschien niet zo leuk dat je niet mag werken, maar thuis kun je je ook heel nuttig maken hoor. Ik zit al sinds dec 2009 in de zk en eigenlijk vermaak ik mij prima! Je went er vanzelf aan ... En het is alleen maar goed voor jou en de baby! Doortje: Voel je je alweer wat beter? Klinkt wel heftig als je dat allemaal in het weekend wil gaan doen, terwijl je nu nog ziekjes bent. Wel aan jezelf denken he! Kamertje: is zo goed als af. De laatste puntjes worden as week op de i gezet en dan ben ik helemaal blij. Heb voor de leuk zelfs het bedje al opgemaakt (gaat gewoon weer in de was voor de kleine er in gaat liggen natuurlijk) Kleertjes: Hem 2 hele leuke setjes bij zeeman gekocht! Die je ook weer met elkaar kan combineren. Ze hebben daar zulke leuke niet dure kleertjes ... Verder hadden we al wat setjes en shoppen we naar de bevalling toe gewoon steeds weer wat bij... Heerlijk zo gericht shoppen! Mensen bedankt voor jullie reactie. Ik ben een zwangere vrouw en zwangere vrouwen maken wel eens domme fouten. Ik zat maar 2k boven mijn gewicht van vorige week, maar zat met mijn hoofd gewoon verkeerd te denken haha! Dus ben nu in totaal maar 8 k bijgekomen en ik dacht 18 hahaha ! Toch heeft dit me wel aan het denken gezet en vanaf vandaag gaat mijn gezonde schema in! Yoghurt, fruit, ga zo karnemelkkoek maken en geen rotzooi meer tussendoor. Miewie: Bedankt voor je aanwijzing! mijn baby krijgt voldoende goede voedingstoffen binnen hoor, want eet wel gewoon normaal avondeten (agv oid) en ontbijt ... alleen in de tussentijd at ik repen chocola en zakken chips en gefrituurde rotzooi. Dat ga ik nu schrappen en zet er iets gezonds voor in de plaats (wat wel vult!). Ik at mezelf klem! Iedereen bedankt! Ik ben weer even op aarde gezet met mijn eetpatroon! Wat een weer trouwens! ij jullie ook zo stormachtig en veel regen?
Hai Babymaken, nooit schrikken van zoveel gewicht erbij in een week ofzo want om 1 kilo vet aan te komen moet je 7700 kcal teveel eten. Dat zou op 1 week dagelijks eten bij de Mc Donalds zijn (burger + patat). Of iedere dag een zak chips en een reep chocola. En dan nog kan je lijf het vaak niet 'aan' al die kcal ook op te slaan en raken je darmen vooral ook geïrriteerd. Ik heb er nu 7 kilo bij, woog 63 bij een lengte van 1.68m, nu dus 70 kilo Ik heb mezelf 3 regels opgelegd: - zoveel mogelijk eten volgens de methode van Montignac (helpt goed tegen de honger) Behalve gisteren, toen had ik een broodje kroket, patat mét, halve Côte d'Or BonBonBloc en 2 stroopwafels op.. aaaaaááárgh - zoveel mogelijk naar de sportschool, en ik hoef maar 45 minuten per dag maar moet wel gaan - Om de 3 uur eten, max 5x per dag das voor mij 9:00 uur - 12:00 uur - 15:00 uur - 18:00 uur en 21:00 uur Afgezien van een misser zo eens per week gaat het vrij redelijk. Wat ook erg goed helpt tegen opgeblazen darmen is een half uur voor je maaltijd (vooral ontbijt) fruit of verse jus bijv. nemen. Komen je darmen weer goed op gang. En supertip: Eet ananas (uit blik op eigen sap, niet met siroop of suiker). Ananas bevat namelijk het enzym bromelaïne; dit enzym helpt je lichaam eiwitten af te breken zonder dat hierbij gassen worden gevormd. Ik hoop dat je er wat aan hebt, deze tips. En ben benieuwd wat anderen zijn aangekomen. Graag met je gewicht erbij vermelden, anders zegt het eigenlijk nog weinig @Doortje25 en Char1983 Veel sterkte dames, wat een domper!! @Pumba Jemig wat een verhaal joh! Gelukkig heb je familie die fijn achter je staat. Wens je alle goeds, komen vast moeilijke beslissingen aan. Ik heb vanmiddag trouwens de 20 weken GEO, ben wel nerveus hoor!
hey Jahoo Nee van die 1 kilo schrok ik niet, maar dacht eerst 10 kilo in één week en dat was toch echt te gek geweest haha (Daar zal wel meer dan 1k vet tussen gezeten hebben haha)! Ik zit op schema met aankomen denk ik: woog voor de zwangerschap 67 en nu 75. Dus 8 erbij en jahoo jij 7, dus lijkt mij prima! Thnx voor de tips! Ik mag alleen niet meer naar de sportschool vanwege mijn bekken. Ik doe 1x in de week zwemmen en probeer in ieder geval 30 min per dag te lopen ... Heel veel plezier met de 20 weken echo!
@ Babymaken ik ben 6 kilo aangekomen ben 1.65 woog altijd 55 of minder nu hang ik tussen de 61 en 62 kilo op het zh. Goeie Tips van jou trouwens Jahoo! Succes met de echo vandaag! Betreft het kamertje wij hebben de muren al geschilderd lag al een mooie vloer in,alleen moet de inbouwkast nog afgemaakt worden en de meubeltjes hebben we ook alleen nog even opgeslagen bij schoonmams dus die hebben we zo gehaald! Ook al veel aankleding de familiewieg word voor ons opnieuw bekleed. Kan ook niet wachten tot het klaar is!
wij zijn ook nog niet heel hard bezig in de babykamer, wel behang gekocht en vloer uitgezocht, maar nog niet gekocht. de inbouwkast moet bij ons ook nog netjes gemaakt worden. voor de meubeltjes... gaat mijn vader toch maken. haha eerst wel toen niet en nu dus wel. wat aankomen betreft, is bij mij raar gegaan, eerst ruim 10 kilo eraf, en nu sinds dan 3 kilo erbij. mensen zien ook nog niet echt aan mij dat ik zwanger ben. ben sowieso fors van mezelf. gister weer naar de vk geweest, was allemaal prima in orde. lees van best wel wat klachten hier. vervelend! sterkte allemaal!!
hoi hier dus in 19 weken (bijna op de helft!) 4,5 kg aangekomen. ze zeggen 5 kg in de eerste helft, daar zit ik dus aardig op. maar voor me gevoel is het nog teveel, maar goed dat heeft elke vrouw wel heeft hihi. Ben zelf 163 en startte op 63.5 kg en nu 68kg. Maar voor mijn eerste zw.schap woog ik 58.5kg. Nou ja dat voor zover Babymaken en Jahoo goed dat julie dat zo schrijven, zet veel mede zwangeren weer even aan het denken liefs...pina
Ik ben de eerste paar weken (week 4 tot 10 oid?) afgevallen. Eerst woog ik 64 kilo, vervolgens rond week 10 woog ik 61 kilo en inmiddels (week 20) weeg ik 66 kilo. Dus 2 kilo aangekomen tot nu toe. De afgelopen tijd wel teveel gesnoept, maar ik probeer nu echt goed op mijn eten te letten. Ik zorg ervoor dat ik goed, stevig, donker brood eet, dat vult echt heel goed. Verder eet ik regelmatig een flinke bak kwark met vers fruit (vooral appels eigenlijk) en noten; errug lekker en daarna zit ik zooo vol! Ik vind dat nu lekkerder dan snoep of koekjes, dus erg goed Ik merk alleen dat ik blij snakken naar dingen als loempiaatjes, kaassouffleetjes en bitterballen. Ik eet ze niet, maar heb er wel zoooo'n zin in! Baby'tje beweegt sinds gisteravond ineens ongelooflijk veel en duidelijk, echt heel erg leuk. Ze is echt continu aan het woelen lijkt wel, mijn buik verandert ook telkens van vorm. Dan links weer een stuk dikker, dan ineens een stuk puntiger, echt grappig Het is ook van buiten super goed te voelen, ze trapt echt al heel stevig. Had niet verwacht dat zo'n klein kindje al zoveel kracht heeft! (Nu is ze wel groot voor deze termijn, dat zal er ook vast mee te maken hebben.)
Leuk om te lezen hoeveel iedereen is aangekomen. Ene kant baal ik van 7 kilo, andere kant is het tot nu een perfecte zwangerschap en zie er gelukkig niet meer zo opgeblazen uit. En nog fijn nieuws, vandaag de GEO gehad, 2 uur daarvoor de eerste echte schopjes gevoeld. Echo zelf was weer mooi, aardige vrouw die alles uitlegde, Bronovo is een erg fijn ziekenhuis is onze ervaring tot nu toe. Met ons guppie is alles prima, die groeit geheel op schema en alles was goed en prima te meten. 7 fotootjes meegekregen maar waren niet zo duidelijk als van onze pretecho met 14 weken. En het is nog steeds een knul, ook wel fijn dat het nog eens bevestigd werdt haha. Wel erg opgelucht hoor!
@ Jahoo wat fijn dat de echo weer zo goed uitgelegd is want dat is zooo belangrijk! @Jahoo en Andrea bijzonder he? dat je het steeds meer gaat voelen,word ook steeds duidelijker vind ik....Zo'n geweldig gevoel! Pfoeh is het al zooo laat ga maar eens snel mijn bedje opzoeken! Slaap lekker allemaal en tot schrijfs!