Wie ook februari 2012 uitgerekend?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Char1983, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Goedemorgen allemaal!

Wat een weer vannacht zeg! Flinke bliksem en onweer gecombineerd met regen. Dus vannacht kroop onze zoon bij ons in bed want hij was wakker geworden van het onweer. Al een paar gebroken nachten gehad dus ben wel toe aan weekend!
    Maar we hebben het herfstweer doorstaan en zijn weer present op werk!

Ik woog voor mijn zwangerschap 73 kilo en ik ben 1.69 m. Was dus al te zwaar, maar goed. Inmiddels 79 kilo met ruim 20 weken zwangerschap, ik ben er erg trots op. Vooral omdat ik tijdens mijn eerste zwangerschap in dezelfde periode 2x zoveel was aangekomen!
    Ik let wel op wat ik eet, zorg dat ik niet teveel snoep e.d. in huis heb want dan is het ook echt op. Ik red het op dit moment nog met lekker gezond brood, fruit, volkoren koekjes en yogurt. 's Avonds ook nog lekker mijn warme hap en heel af en toe bij de thee een lekker koekje. Moet ook kunnen hè :p!

Ik heb deze week, sinds we hebben verteld dat we weer een knul krijgen, weer een heleboel kleertjes gekregen! Heb bijna niets meer nodig :)! Alleen wat rompertjes voor onder al die schattige babypakjes en wat pyjama's voor 's nachts. Het scheelt dat ik van onze eerste nog zoveel had!

Over zo'n 3 à 4 weekjes wil ik aan de babykamer gaan beginnen. Nieuwe behang, wanden opnieuw verven, meubeltjes plaatsen en dan gaan aankleden. Heb al een leuk adres voor schilderijtjes, met m'n moeder ga ik gordijnen en een klamboe/hemeltje maken. Maar ik wil ook van dat soort werkzaamheden bewaren tot aan m'n verlof, lekker freumelen aan het kamertje in die koude januari maand!

Hebben jullie alles al geregeld omtrent jullie verlof op je werk? Ook al erkenning geregeld bij gemeentehuis (indien nodig natuurlijk)?
    In mijn werk op een afdeling HRM is het laatste kwartaal van een jaar altijd erg druk, ik ben dus veel vooruit aan het plannen en werk echt naar mijn verlof toe. Mijn laatste werkdag is vrijdag 30 december, lekker 7 weken vantevoren klaar :)!

Nou dames, succes vandaag en we kletsen hopelijk gezellig verder!

2. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Goedemorgen!

Ik heb ook goed gehoord dat het erg waaide en regende vooral!
    Bah het is nu echt hersft! Maar dit keer vind ik het niet zo heel erg want des te sneller is het winter en dan is het ook snel februari! :) Normaal heb ik het ook al erg snel koud maar nu niet hoor! haha....

Wat leuk MieWie dat jullie al zoveel kleertjes hebben gekregen jullie kunnen straks de kast flink gaan vullen dan?

Wij hebben zoveel rompertjes gekregen dat zijn er nu al een stuk of 20 denk ik....Wij gaan volgende week de meubeltjes ophalen want geschilderd is er al alleen moeten we de inbouwkast nog even schilderen maar dat is zo gebeurd. De meubeltjes staan namelijk in de garage opgeslagen van mijn schoonmoeder en ben veelste bang dat het te vochtig word...en ook omdat ik niet kan wachten natuurlijk hihi...

Wij gaan volgende week even de erkenning regelen...Gaan wel trouwen maar dat is pas in dec. 2012. Dus is ook wel fijn als dit weer geregeld is.
    Betreft verlof ik wilde eigenlijk 4 weken van te voren stoppen maar dat zit er nu niet echt in,aangezien ik eigenlijk nu al thuis zit. Dus als het er nu naar uitziet heb ik nu al een soort van verlof...Geloof me dat is ook niet leuk!

Jullie plannen voor het weekend dames?

Vandaag is mijn schoonmams jarig dus vanmiddag en vanavond naar haar toe.

Als ik vandaag hier niet meer kom wens ik jullie alvast een fijn weekend!

3. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Dat was me vannacht inderdaad de herrie wel in Zoetermeer.. Ik heb wel even wakker gelegen na een historisch harde oerknal.
    Wij hebben nog niet zoveel kleertjes, 3 pakjes ofzo gekregen. We hebben ook allemaal vrienden zonder kids bijna, en weinig familie.
    Wel veel kaartjes gekregen, iedereen leeft lekker mee. Kamertje dient nog even als logeerkamer van het weekend, komen vrienden uit Zweden en gaan we naar een danceparty (ik trek maar ff iets heeeeel wijds aan :p).
    Daarna gaan we het kamertje eens langzaam ontruimen. Nog 20 weken te gaan dus dat moet goed komen.

Wij zijn eerst getrouwd voor er kindjes komen dus geen omkijken meer naar erkenning enzo. Wel blij mee, ik zat er van de week over te lezen maar nog best even regelen zoiets.

@MieWie Is toch hartstikke slank joh, 73 kilo bij die lengte. Kijk ff om je heen als je op straat loopt. Doen veel vrouwen een moord voor, zo'n gewicht.

4. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Haha! Ja Char, de kast voor deze uk is inderdaad bijna alweer vol! Dat heb je sowieso gauw met al die warme vestjes die we hebben gekregen ;)!
    Leuk dat jullie de meubels volgende week al gaan halen, kun je er al lekker mee aan de slag!
    Kan mij voorstellen dat nu continu thuiszitten ook niet alles is, alhoewel ik soms graag wat meer vrije tijd zou willen ("het gras is altijd groener..."). Hopelijk kun je je wel een beetje vermaken en kun je lekker genieten!
    Hebben jullie al een datum gepland voor jullie huwelijk? Leuk hoor!

Ik heb na de geboorte van onze eerste zoon wel vaker subtiele hints gegeven aan mijn vriend over trouwen, maar die zijn niet echt opgepikt haha! Hij heeft sowieso altijd geroepen dat hij er iets bijzonders van wilt maken. Van de aanzoek tot op de dag van de bruiloft. Dus ik heb mij er maar bij neergelegd dat ik gewoon geduldig moet afwachten.
    In principe hebben we alles wel vastgelegd in ouderlijk gezag, testament etc. Maar ja, we moeten inderdaad nog wel de erkenning regelen zodat mijn vriend onze zoon kan aangeven bij de gemeente na zijn geboorte.

Wat dat betreft heb jij het makkelijker Yahoo!

Wat gaaf dat jullie nog naar een danceparty gaan! Welke? Ik zou daar echt geen puf voor hebben hoor haha! Maar tis wel gezellig!
    Wel fijn dat je niet meer onwijs hoeft te verbouwen voor het kamertje, nu nog ruim de tijd om de logeerkamer leeg te halen en in te richten als babykamer.

Wij gaan vanavond gezellig bij onze vrienden een hapje eten. Verder dit weekend lekker binnen in verband met het gure herfstweer denk ik!

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Wij zijn ook al wat jaartjes getrouwd, dus hoeven we met erkening ook niets te regelen, wel fijn :)

Verder is het kamertje hier ook niet veel werk, kwestie van het logeerbed en bureautje eruit en de nieuwe meubeltjes erin :p Maar ik wil 't allemaal nog even goed uittekenen op papier, kijken of het allemaal past zoals ik het in mijn hoofd heb. Er komt een ledikantje in, een brede commode (met genoeg plek voor kleertjes etc, dus geen aparte kledingkast) en een kast voor boeken/speelgoed/mooie dingetjes die in het zicht mogen ;) Verder wil ik in een hoek nog heel graag een stoel kwijt, zodat ik op de kamer kan voeden (en tzt ook voorlezen etc), op zich moet dat wel passen.

Oh ja, vraagje, misschien hebben jullie daar ervaring mee: ik wil graag een of twee plankjes boven de commode maken, maar hoe veel ruimte moet er tussen commode en plankjes blijven? Zodat ik straks niet zit met een kindje dat telkens haar hoofd stoot als ze wat groter is ofzo ;)

De basis is iig zo gebeurd, geloof ik, maar ik wil het in de aankleding echt gezellig maken (want muren en meubeltjes zijn allemaal wit), dus ik ga langzaam eens op jacht naar leuke spulletjes (zoals een mooie lamp, leuke spulletjes voor in het zicht in de kast/op de planken, etc). Ik heb al een knuffel gezien die stiekem veeel te duur is, maar ik vind 'm zoo leuk, haha, dus die krijgt ons woelratje met Kerstmis ;)

Heerlijk om over te fantaseren, maar mijn handen kriebelen echt al; ik wil aan de slag!! :D

Oh, en over werken en verlof. Ik werk momenteel niet, maar studeer wel fulltime. Vlak voor Kerstmis stop ik daarmee, en vanaf dan heb ik dus 'verlof'. Tot september 2012, feitelijk, maar tussen december 2011 en september 2012 kan ik wel thuis wat studiewerk doen.

Afgelopen weekend was érg druk (man was jarig, we hadden logées hier en veel bezoek, ben het hele weekend druk geweest met eten maken etc), dus dit weekend wordt lekker rustig. Ik vind de herfst zoo lekker, dus we gaan lekker een herfstwandeling maken hier ergens in een bos en thuis gezellig winterkost eten en warme chocolademelk drinken :D

6. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wij gaan 14 december 2012 trouwen die dag is mijn schoonvader jarig die helaas 3 jaar geleden is overleden met hem hadden we beide een sterke band en lijkt ons erg bijzonder om dan ook op die dag te trouwen. Dus dat duurt nog wel even.

Leuk om te lezen dat iedereen al over de babykamer na denkt of er al mee bezig is! Heerlijk he dat dromen?

Jahoo veel plezier op de danceparty gaaf hoor!

7. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @MieWie
    Beatloverz in Ahoy: http://partyflock.nl/party/198052:Beatloverz.html
    Ik heb er wel zin in, krijg er altijd veel energie van juist :)

Wat jammer dat je man het nog niet gevraagd heeft, misschien wil hij het zo groot aanpakken dat hij wellicht niet eens meer weet hoe en waar te beginnen?
    Wellicht kan je eens suggeren om een trouwdatum te plannen. Dat dat gelijk een mooi vooruitzicht voor je is om de zwangerschapskilo's weer eraf te lijnen/trainen/zwoegen? ;)

@Char1983 Dank je!
    Jij ook nog mooi feestje in het verschiet dus!

Qua werk ga ik doorwerken tot de bevalling. Erna neem ik een week of 2 vrij. Ik ben zelfstandig ondernemer dus kan gewoon thuis werken, vind het ook niet erg. Kan straks ook vanuit huis werken als de kleine er is, dat vind ik wel een groot voordeel. En kan m'n uren wel een beetje inplannen dus dat komt vast goed.

8. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie /Wanneer uitgerekend/weten wat het wordt?

Babymaken: 1 februari, ja (maken 't 22/11 bekend)
    Wen80, 2 februari, een jongen
    Doortje25, 6 februari, een meisje
    Pinkel, 6 februari, een meisje
    Nofje, 10 februari, tot nog toe nog niet
    Icsipoging1, 13 februari, een meisje
    Vlinder1983, 14 februari, willen het niet weten
    MissyZ, 16 februari, willen het niet weten
    Pumbaa, 16 februari, weet het inmiddels wel maar zegt
    niks ;)
    Ladycake, 17 februari, weten het wel maar verklappen niks :p
    Char1983,17 februari, een jongen is wel een geheimpje! ssst!
    MieWie, 18 februari, een jongen
    Kaarr, 18 februari, tot nu toe nog niet
    Elvina, 18 februari, tot nu toe nog niet
    Andrea85, 20 februari, een meisje
    Linana, 22 februari, willen het wel weten
    Miepens, 23 februari, willen het wel weten
    Lievepop,23 februari, wil het wel weten
    Bloem1979, 26 februari, nog geen idee
    JahoO, 26 februari, een jongen
    Lief, 26 februari, ja, maar houden het geheim

Afspraken echo's/gyn./verloskundige.

Nofje: 14 Juni echo ivm bloeding, 20 Juni controle Hartje Klopt!!!, 30 Juni termijnecho!
    Char1983, 7 juli gyn. + echo hartje gehoord! 28 juli 2de echo
    Pumbaa, 17 oktober controle VK 20 weken echo is perfect!
    Lievepop, 12 Juli intake VK
    Elvina, 14 juli intake vk en 1e echo
    Linana, 18 juli intake vk en 1e echo (?)
    Wen80, 15 september 20-weken-echo, 20 september controle vk
    Vlinder1983, 28 juli controle VK, 3 augustus, echo (combitest)
    Bloem 1979, 29 augustus en 12 september echo, 26 september gyn
    Miepens, 1 augustus, 4de echo, intake gyn
    Babymaken: 7 oktober VK
    Doortje25, 7 oktober vk
    Pinkel, 28 september extra 20weken echo, 5 oktober afspraak vk
    Ladycake,28 september 20-weken echo! 12 okt. controle vk
    Lief, 20 september pretecho/geslachtsbepaling, 10 oktober 20 weken echo + controle gyn
    MissyZ: 22 september 20-wekenecho, 26 september vk
    JahoO: 14 sept. intake gyn, 5 okt. 20 weken echo
    MieWie, 19 oktober controle vk
    Andrea85: 19 oktober, controle vk
    Char1983, 26 okt. controle arts ass gyn

9. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Allemaal,

Leuk om weer even alle berichtjes te lezen.
    En ik kan jullie trots vertellen dat we (voor 98 procent zeker haha) een meisje krijgen.

Had een pretecho laten maken met 21 weken, dat was veeeel leuker (en informatiever!) dan de 20 weken echo. Alles was goed, de kleine is enorm eigenwijs en wilde niet laten zien wat ze was (is) en was lekker aan het trappelen en draaien.

Mijn vriend en ik willen graag trouwen dit jaar, maar of dat nog gaat lukken? Wel weinig tijd. Het gaat ons om de formaliteit (erkennen etc) de romantiek vinden we in andere dingen. Dus het hoeft geen evenement te worden maar toch is drie maanden erg kort.

Ik ben nog niet van de snoeperij af. Ben 7 kilo aangekomen, maar ja, ben pas op de helft! Het meeste moet nog komen :$ Ik probeer te matigen (net appeltaart op, ai) maar het lukt me niet zo. Ik eet ook gezond, maar snoep ook veel....

Hoop dat het met iedereen goed gaat :)

groetjes!

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Wat leuk, Icsipoging1, ook een meisje! :) En ook zo'n eigenwijze, haha ;)

En leuk om te zien dat het nu gelijk staat tussen jongens en meisjes in het lijstje :D

11. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd met jullie meisje ICSI! En als jullie willen trouwen zonder poespas moet dat wel lukken toch?

En indd wat jij zegt Andrea het staat nu gelijk!
    Leuk hoor!

12. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes

niks ;)
    Pina82, 28 februari, een meisje

Nofje: 14 Juni echo ivm bloeding, 20 Juni controle Hartje Klopt!!!, 30 Juni termijnecho!
    Doortje25, 7 oktober vk
    Ladycake,28 september 20-weken echo! 12 okt. controle vk
    Lief, 20 september pretecho/geslachtsbepaling, 10 oktober 20 weken echo + controle gyn
    Pina82, 12 okt. 20-wekenecho.

13. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hey, weer een meisje erbij :D Leuk!!

14. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Heej lieve meiden,

Over het aankomen...
    Ik ben nu in totaal 5 kilo aangekomen in bijna 23 weken.
    Met 17 weken was ik al 7 kilo aangekomen, maar toen ik vanochtend op de weegschaal ging staan was ik tot mijn verbazing 2 kilo kwijt!
    Iets wat absoluut geen kwaad kan hoor, ik weeg niet zo weinig namelijk! :)

Tot vorig jaar juni woog ik altijd tussen de 70 en de 73, heel netjes voor mijn lengte en ik was dan ook gewoon slank. Ik heb altijd wel al flinke heupen, billen en bovenbenen gehad, maar mijn bh-taille was 70, heel normaal dus. Vorig jaar juni ben ik gestopt met mijn zware medicatie ivm. onze kinderwens en waar mijn arts al voor vreesde, gebeurde: ik kwam gigantisch aan. Binnen een maand 6 kilo, in 3 maanden 10 kilo en in een half jaar 13 kilo... :( Daarna stagneerde het gelukkig en ik heb me rot gesport en gelijnd, maar niets hielp. Uiteindelijk ben ik gestopt met sporten en lijnen om zo relaxed mogelijk de ICSI behandeling in te gaan en door de hormonen kwam ik nog 2 kilo aan. Uiteindelijk startte ik dus met een gewicht van 88 kilo en weeg ik nu 93. Het klinkt heel veel, dat is het ook, maar met mijn lengte van bijna 1.80 kan ik het wel hebben gelukkig. Ik ben niet meteen heel dik zeg maar, gewoon wat flinker dan voorheen want het zit wel goed verdeeld. Daar heb ik wel erg aan moeten wennen, ik kan nog met pijn in mijn hart naar de maatjes 38, die weggestopt in mijn curverbox zitten, kijken. Mijn arts heeft me echter verzekerd dat zodra ik weer aan mijn medicijnen ga, ik weer zal gaan afvallen, dus daar vertrouw ik dan maar op! ;)

Vanochtend ben ik bij de verloskundige geweest en ik ben weer helemaal goedgekeurd! :D Beebjes hart ging eerst heel rustig, toen wat sneller en toen weer rustiger, dat maakte me wel onzeker, maar de vk zei dat dit juist goed was. Ze reageert goed op de bewegingen in mijn lichaam en past zich goed aan, wat blijkt uit haar fluctuerende hartslag. Over 4 weken mag ik weer op controle! Bij de bekkenfysio hoef ik ook pas weer over 4 weken terug te komen, super dus!

Over het trouwen; ik ga over 4 weken trouwen!
    Leuk dat er meer meiden zijn die ook nog gaan trouwen.
    Wij doen het ook niet heel uitgebreid, we geven gewoon een feest bij ons thuis.
    Dit weekend hebben we alvast een voorproefje, want mijn vriend wordt 30 en we hebben iedereen in 1x uitgenodigd, terwijl we de familie en vrienden normaal over 2 avonden verdelen ivm. de ruimte.
    Ik heb het huis vandaag versierd en een leuk spandoek gemaakt, mijn vriend moest erg lachen toen hij thuis kwam uit zijn werk!
    Nu hopen dat ik nog een beetje opknap voor morgen, want dat is nog niet veel...

15. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Pina,Voor jullie een meisje wat leuk! de meisjes gaan het winnen denk ik hihi...

@ Doortje fijn dat alles weer goed was met jullie meisje!
    Zo jullie over 4 weken al dat gaat snel zeg! En bij jullie thuis een feestje is toch ook heel erg leuk en knus vind ik! Hebben wij ook nog over na zitten denken...Gefeliciteerd met je aanstaande leuk een feestje! Hoop dat je je wat beter voelt!

Wij hadden gister een feestje van mijn schoonmoeder ben optijd naar huis gegaan wist niet meer hoe ik moest zitten van de pijn...Was blij dat ik mijn bed in kon. Vandaag gaan we weer eens bij de grote prenatal kijken. Altijd leuk om even rond te snuffelen....

16. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Hoi Meiden!

@ Char veel plezier bij Prenatal, altijd leuk! Vandaag 25% korting op alle mode, dus ook babykleertjes :)

Hier gaat het allemaal perfect. Ben weer lekker aan het werk na de vakantie en bevalt me uitstekend. Merk wel dat het allemaal wat vermoeiender is maar dat geeft helemaal niks.
    Ik klaag echt helemaal niet, voel me kiplekker en zielsgelukkig.
    Krijg veel complimentjes dat ik zo mooi zwanger ben hihi...ben er zelf ook best trots op :)
    Begon op 72 kilo, ben in het begin zo'n 5 kilo afgevallen en mijn gewicht is nu 74 dus dik tevreden.
    En dat terwijl ik echt alles maar naar binnen schuif...het is ook allemaal zo lekker!

Gisteren hebben we de erkenning geregeld en een fijne gastouder gevonden voor de kleine...weer een stapje dichter bij de realiteit. Het wordt steeds echter zo, vinden jullie ook?

Ons kamertje is al een heel eind heen klaar en ben er zo blij mee! Er moeten natuurlijk nog wel heel wat kleine dingetjes gebeuren en aangeschaft worden maar ben immers pas net over de helft dus in principe nog tijd genoeg ;)

Is het kindje in jullie buik ook zo enorm beweeglijk? Ons kindje is sinds afgelopen week echt heel druk maar voel hem/haar al vanaf ongeveer week 16 bewegen...heerlijk!
    Ook de papa kan inmiddels de kleine goed voelen bewegen...leuk he?

Weinig nieuws verder van deze kant...ga zo nog ff lekker neuzen bij de Action, altijd leuk om daar even te kijken hihi.

Fijne dag en fijn weekend allemaal

17. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0

niks ;)

Doortje25, 7 oktober vk
    Ladycake, 12 okt. controle vk

18. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg

niks ;)

Doortje25, 7 oktober vk
    Pinkel, 3 november afspraak vk
    Ladycake, 12 okt. controle vk

eventjes mn afspraak bijgewerkt

19. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Goedemorgen dames!

Gister even bij prenatal geweest super leuke kleertjes gezien en ook gekregen want mijn ouders zijn ook meegegaan!

Ons kindje is ook super bewegelijk in mijn buik voel het echt heel veel,tijdens de 20 weken echo zei die vrouw al jullie hebben echt een druk kindje Tja om eerlijk te zijn heeft hij het dan niet van een vreemde hihi....

Vanmiddag ga ik gezellie met 3 vriendinnen naar een high tea super leuk en had het ook wel even nodig even er tussen uit...
    Lig heel de week plat....Dus heb er veel zin in!

Jullie nog plannen voor vandaag???

20. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Bleegh, ik word echt gek van de duizeligheid nu. Mijn bloeddruk is telkens laag geweest, maar de laatste tijd ging het weer heel goed en had ik bijna nergens last van. Nu ben ik dus weer super duizelig en heb ik het gevoel dat ik niet genoeg lucht krijg, pfff, echt heel vervelend :( Ik kan ook geen houding vinden waarin het minder is.

Deel Deze Pagina