Wie ook februari 2012 uitgerekend?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Char1983, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Wow Doortje, mooi zeg!!!

2. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Doortje wat een mooie foto!!! Snap dat je trots bent hoor!
    Leuk dat je al een beetje kan zien van wie ze wat heeft!

Ik heb een erg druk mannetje in mijn buik vooral s avonds en s nachts overdag is hij vaak wat rustiger...

Ik mag zo weer naar de fysio!

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    @Doortje25: Aww, wat een mooi plaatje zeg!

@zwangerschapsgym: heb het er vandaag even met de vk over gehad, en ik ga geen zw-gym doen, in mijn hoofd was het een beetje gek om het niet te doen, maar volgens haar zijn er heeel veel vrouwen die er helemaal geen behoefte aan hebben en die ook stuk voor stuk prima kunnen bevallen :p Dus ik ga eens in de bieb op zoek naar een boek met wat oefeningen a la zwangerschapsyoga, want die oefeningen lijken me wel fijn!

@ego: controle bij vk was weer prima, buik opgemeten; precies 18 cm, dus ligt mooi op schema! Hartje klopte ook nog steeds en ze trapte een paar keer tegen de doppler aan, ook erg leuk :D Met 32 weken krijg ik een echo in het ziekenhuis (placentalocalisatie omdat mijn placenta laag ligt/lag) en met 36 weken nog een echo bij de vk. Leuk leuk!

4. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames

Doortje wat een mooie foto :)
    Te gek he dat je dat al allemaal kunt zien in de buik.

Ben een tijdje afwezig geweest dus moet verder de berichtjes nog even lezen. Ik heb wel een vraag aan iedereen in het kader van het grote winterjassen probleem dat ik sinds kort heb.

Ik knal uit mijn leren jasje en ik heb voor de winter een goede jas nodig. Wij allemaal denk ik! :D als echte februari mama's.

Hoe lossen jullie dit op: (dure) mooie positiejas, of een gewone jas met buikband of iets anders? En weet iemand een leuk merk voor positiekleding want ik ben het spoor nogal bijster. Of een winkel in Noord-Holland waar ik eens kan gaan neuzen...

Veel groetjes!

5. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Dankjewel meiden!
    Ik kan wel naar de foto blijven kijken hihi!
    Vind het zo bijzonder dat er zo'n minimensje met nu al een heel eigen uiterlijk (en karakter) in mijn lichaam groeit!

Andrea, mijn zus heeft ook geen zwangerschapscursus gedaan en die is zonder problemen bevallen, dat komt dus wel goed hoor! Ik doe het wel omdat het hier toch gratis is, het wordt door de gemeente vergoed en ik ben wel nieuwsgierig of ik er wat aan zal hebben!

Icsi, leuk dat je er weer even bent!
    Ik heb een positiewinterjas gekocht bij bonprix.nl.
    Aangezien ik alles op de fiets doe, heb ik echt een goede winterjas nodig, dus heb ik ook maar een goede gekocht.

Google eens op positiekleding, dan krijg je van allerlei merken positiekleding. Mama-licious en Noppies zijn bekende merken, maar ook gewoon van Prenatal, H&M of C&A. Bij de Miss Etam hebben ze ook positiemode! Ik ben er verder niet zo in thuis, de meeste shirtjes die ik al had, kan ik nog gewoon aan want die rekken wel mee. Moest alleen echt nieuwe broeken en rokken hebben.

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    C&A heeft nette winterjassen die niet te duur zijn! Ik heb ze alleen nog bij wehkamp gezien, ga deze week even naar de fysieke winkel om te kijken.

7. Wen80

Wen80 Actief lid

12 feb 2009
    114
    0
    0
    Wie /Wanneer uitgerekend/weten wat het wordt?

Babymaken: 1 februari, ja (maken 't 22/11 bekend)
    Wen80, 2 februari, een jongen
    Doortje25, 6 februari, een meisje
    Pinkel, 6 februari, een meisje
    Nofje, 10 februari, tot nog toe nog niet
    Icsipoging1, 13 februari, een meisje
    Vlinder1983, 14 februari, willen het niet weten
    MissyZ, 16 februari, willen het niet weten
    Pumbaa, 16 februari, weet het inmiddels wel maar zegt
    niks ;)
    Ladycake, 17 februari, weten het wel maar verklappen niks :p
    Char1983,17 februari, een jongen is wel een geheimpje! ssst!
    MieWie, 18 februari, een jongen
    Kaarr, 18 februari, tot nu toe nog niet
    Elvina, 18 februari, tot nu toe nog niet
    Andrea85, 20 februari, een meisje
    Linana, 22 februari, willen het wel weten
    Miepens, 23 februari, willen het wel weten
    Lievepop,23 februari, meisje
    Bloem1979, 26 februari, nog geen idee
    JahoO, 26 februari, een jongen
    Lief, 26 februari, ja, maar houden het geheim
    Pina82, 28 februari, een meisje

Afspraken echo's/gyn./verloskundige.

Nofje: 14 Juni echo ivm bloeding, 20 Juni controle Hartje Klopt!!!, 30 Juni termijnecho!
    Char1983, 7 juli gyn. + echo hartje gehoord! 28 juli 2de echo
    Pumbaa, 17 oktober controle VK 20 weken echo is perfect!
    Lievepop, 11 okt vk 20 wk echo was super :)
    Elvina, 14 juli intake vk en 1e echo
    Linana, 18 juli intake vk en 1e echo (?)
    Wen80, 3 november GUO (3e keer), 15 november controle vk
    Vlinder1983, 28 juli controle VK, 3 augustus, echo (combitest)
    Bloem 1979, 29 augustus en 12 september echo, 26 september gyn
    Miepens, 1 augustus, 4de echo, intake gyn
    Babymaken: 7 oktober VK
    Doortje25, 7 oktober vk
    Pinkel, 3 november afspraak vk
    Ladycake, 10 nov. 4D echo, 11 nov. controle vk
    Lief, 20 september pretecho/geslachtsbepaling, 10 oktober 20 weken echo + controle gyn
    MissyZ: 22 september 20-wekenecho, 26 september vk
    JahoO: 14 sept. intake gyn, 5 okt. 20 weken echo
    MieWie, 19 oktober controle vk
    Andrea85: 19 oktober, controle vk
    Char1983, 26 okt. controle arts ass gyn
    Pina82, 12 okt. 20-wekenecho.

----------------------------------------------------------
    Hoi allemaal,

Het is alweer enige tijd geleden dat ik wat geschreven heb. Ik had dan ook aardig wat terug te lezen. Ik zal dan ook niet op iedereen reageren. Ik heb wel weer even mijn afspraken in het lijstje gezet.

@Doortje: Wat een mooie echo zeg. Zo gaaf dat je je kindje al zo duidelijk kunt zien. Heel bijzonder.

@Char: Hoe was het bij de fysio? Hoe gaat het met de klachten?

@zwangerschapsgym: Vorige keer heb ik mensendieck gedaan, dat was leuk, nuttige oefeningen en erg leuke meiden in de groep. Heb er twee vriendinnen aan overgehouden. Deze keer heb ik me ingeschreven voor de zwangerschapsgym bij de Vitras. Ik ben benieuwd hoe dat is. Ik ga eigenlijk vooral voor de gezelligheid en om een keer in de week echt bezig te zijn met deze zwangerschap. Thuis loopt er toch al zo'n kleine dreumes rond en daardoor merk ik dat ik er deze keer minder mee bezig ben.

@ego: De afgelopen periode zijn wij lekker nog een weekje weggeweest. Heerlijk om even de boel de boel te laten en er tussenuit te gaan.
    We zijn inmiddels al 2 keer in het WKZ geweest voor een GUO. Mijn man heeft bij zijn geboorte een slokdarmafwijking gehad en dat proberen ze bij ons kindje uit te sluiten. Helaas kunnen ze het op de echo niet goed zien. De maag is iedere keer niet goed genoeg gevuld en dus blijft de kans bestaan dat ons kindje ook de afwijking heeft. Nu moeten we 3 november weer terugkomen. Maar we zijn al gewaarschuwd dat het waarschijnlijk de hele zwangerschap onzeker blijft en dat we het pas na de bevalling zullen weten. Als het kindje de afwijking heeft zal hij meteen geopereerd moeten worden.
    Gisteren weer bij de verloskundige geweest en mijn buik liep qua grootte 2 weken voor op het gemiddelde. Dat gaat ze nu in de gaten houden, en bij 30 weken krijgen we in ieder geval nog een groei echo.

Zo het is weer een heel verhaal geworden.

Hoe gaat het verder met jullie allemaal?

Groetjes,
    Wendy

8. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doortje, wat een mooie echo! Echt al heel duidelijk een mooi gezichtje in te zien!

Icsi, ik heb tweedehands een positiejas van noppies gekocht, wou er ook niet teveel geld aan uit geven en ben er nu echt super blij mee! Ik ben meestal helemaal niet van tweedehands maar dit was toch echt wel een uitkomst.

Wen80, spannend voor je dus! Lijkt me naar als je kleintje meteen een operatie moet krijgen, hopelijk is het niet nodig!

9. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ ICSI,He gezellig dat je weer even komt kijken!
    ik kan mijn leren jasje ook niet meer dicht krijgen,doe het nu los dragen en een grote sjaal of poncho overheen.Ga morgen even proberen of ik mijn winterjas nog pas anders ga ik ook even naar de C&A voor een andere!

@ Andrea,Je bent het niet verplicht he om zo'n cursus te doen ik ken ook genoeg meiden die het nooit gedaan hebben en dat was ook geen enkel probleem,Ik doe het omdat ik het gratis krijg via mijn zorgverzekeraar. En om dat het me wel iets lijkt maar verder zie ik het wel! Vooral nu met mijn klachten is het afwachten of het wel gaat lukken.

@ Wen80, He leuk en gezellig dat je er weer bent! Hoe is het met je? Ik zie dat het wel erg spannend voor jullie is maak je je erg druk om? Fijn dat het jullie goed heeft gedaan het weekje weg! Betreft mijn klachten dat word helaas nog niet bepaald minder...grrr

Ik ga nu naar mijn bedje heb visite gehad en ben behoorlijk moe! Slaap lekker allemaal en tot morgen weer!

10. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer

niks ;)

Nofje: 14 Juni echo ivm bloeding, 20 Juni controle Hartje Klopt!!!, 30 Juni termijnecho!
    Doortje25, 7 oktober vk
    Lief, 20 september pretecho/geslachtsbepaling, 10 oktober 20 weken echo + controle gyn
    Andrea85: 19 oktober, controle vk
    MieWie, 16 november controle vk

Goedemorgen allen!

Ik heb mijn nieuwe afspraak bij de vk weer in het lijstje gezet en geprobeerd het lijstje met afsraakdata op volgorde te zetten, dan kunnen we een beetje zien wie wanneer aan de beurt is voor controle e.d..
    Hebben jullie ook van die bliksembezoekjes bij de vk? Ik had gister weer controle:
    Hoe gaat het met je? Ja, gaat prima.
    Voel je de baby al regelmatig? Ja, de ene dag wat meer dan de andere dag.
    Heb je klachten? Nee, ik mag niet klagen!
    Bloeddruk is goed.
    Groei van de buik is goed.
    Hartje weer geluisterd, fantastisch geluid!
    Oké, tot over 4 weken! Bedankt!

Binnen 10 minuten ben ik weer klaar...jullie ook?

@Wen80: Jeetje, wat een onzekere vooruitzichten! Je zou toch verwachten dat ze met de techniek en medische kennis van tegenwoordig zoiets wel eerder kunnen vaststellen? Dat zal jullie misschien ook wel wat meer gerust kunnen stellen, of jullie kunnen je voorbereiden op een operatie op jullie kleine man. Hoe gaan jullie daar mee om?

@Doortje: prachtige 4D echo zeg! Ik vond het ook zo bijzonder dat je al echt trekjes kan herkennen van jezelf in je baby, ook al ziet ze nog in je buik. Ik ga ook meteen een afspraak maken, wil dit keer ook nog ff spieken naar de kleine, en een mooie herinnering voor later meenemen!

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0

niks ;)

Doortje25, 7 oktober vk
    MieWie, 16 november controle vk
    Andrea85, 16 november controle vk

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik mag ook 16 november weer voor controle. Hier ging de controle gisteren ook zo snel, ze nam wel even en de echo met ons door (maar die was goed, dus weinig over te zeggen :p enige opmerking was dat ik laagliggende placenta heb en met 32 weken een extra echo in het ziekenhuis krijg om te kijken of hij naar boven is gegroeid). Verder even verteld over mijn beenkrampen, dat ik daar nu magnesium voor slik en dat dat echt goed werkt. Bloeddruk meten, buik voelen en meten, hartje luisteren, klaar! :D Door het voelen aan de buik, werd de baby duidelijk wakker, ze zat echt tegen de doppler te trappen, hihi :D

13. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Dat is indd een snelle afspraak!

Ben benieuwd ik mag woensdag weer,maar loop in het ziekenhuis en daar ben ik meestal wel wat langer maar dat komt ook omdat je eerst naar de verpleegster moet voor je bloeddruk optemeten en je altijd even gewogen word.En daarna naar de gyn. of zijn assistent. en daarna weer naar de verloskundige dus dat duurt wel altijd even.

14. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Bij ons nemen ze ook alle tijd. Onze huisarts heeft ons doorverwezen en zij wees ons er op dat ze in een ziekenhuis misschien wat minder tijd hebben. Dat we voor controles ook nog bij de verloskundige konden blijven. Maar tot nu toe nemen ze enorm de tijd voor ons. De gynaecoloog zit je zo een half uur, en die heeft zich vooraf al helemaal ingelezen in het dossier. Hij geeft ook veel uitleg, neemt de tijd voor vragen. Echt heel netjes.
    Gisteren hadden we een afspraak bij de klinisch psychologe. Zij is er voor de geestelijke zorg bij (zware) operaties. Zij moet ook positief advies uitbrengen voor onze keizersnee, omdat ik erg bang ben voor bevallen wil ik niet eerst gaan proberen. Dat akkoord gaat ze geven (dus voor ons is het nu helemaal zeker) maar we hebben naar de ingreep toe ook nog een paar gesprekken. Dat we goed weten wat er gaat gebeuren, toch een fijne 'bevalling' hebben zo etc. Gaan toch veel dingen anders. Ook is het prettig even te kunnen praten over een keizersnee zonder dat iemand met eigen ervaringen komt of veroordeeld dat je een normale bevalling niet wilt proberen.
    De hele begeleiding is tot nu toe erg goed.

Wat betreft zwangerschapsgym adviseerde de psychologe om het wel te doen ook al heb ik niets aan de puftechnieken. Maar het sfeertje van de mede-zwangeren enzo vond ze wel positief. Ik heb me ingeschreven voor pilatus dus. Begint hier 2 november, lijkt me erg leuk.

We zijn nog steeds aan het tobben voor de babykamer maar zien al beetje meer 'licht'. Een vriendin die binnenhuisarchitecte heeft gestudeerd heeft 3 moodboards gemaakt. Superlief en alle 3 erg mooi dus dat geeft weer veel nieuwe inspiratie! Hoe vorderen jullie met de kamertjes?

15. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Dank voor de winterjas-tips, ik ga vanavond shoppen.

Jahoo, dat van die moodboards is echt een supergoed idee, ik ga er ook een paar maken. Heb wel al kleuren in gedachten (ik moet nog helemaal beginnen met de kamer en meubeltjes enzo) maar het is me nog niet duidelijk wat ik wil :)

Onze verloskundige is altijd supersnel en no-nonsense. Soms een beetje teveel. We staan altijd na 7 minuten weer buiten...
    Hebben jullie dat ook? Kunnen jullie al die tijd nog zonder echo's? Ik vind het wel moeilijk hoor, ik zou rond de 30 weken toch wel weer een echo willen. Gewoon, om de baby te zien....

Char, ben je nog met je nieuwe werk bezig, bevalt het? Of nog steeds veel pijn? Ik hoop dat het beter gaat!

Ik hoop dat het met iedereen goed gaat, tot snel weer :D

Groetjes!

16. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    @iscipoging1: heb je ook nog geen meubeltjes besteld? Of is dat niet nodig? Hou er wel rekening mee dat er op sommige kamertjes een (lange) levertijd zit!

Ik ben ook heel snel klaar bij de verloskundige. Vind het op zich niet raar, want ik heb verder geen klachten en vragen dus zodra ik weet dat alles goed is met mij en de kleine kunnen we weer weg.
    Nu nog controle over 4 weken, daarna gaat het snel met controles om de 3 weken. Volgens mij vanaf 30 weken al om de 2 weken terug, toch?

@YahoO: fijn dat je door je vriendin een beetje op weg bent geholpen met een moodboard! Ik moet denk ik gewoon tegen het juiste behang aanlopen en denken: JAAAAAA!
    Verder heb ik wel redelijk in m'n koppie hoe ik de kamer wil gaan (her)indelen, dus moet goedkomen!

Lekker pilatus doen! Waar ga je dat doen? Ik ben het zeker met je eens dat al die puftechnieken niet voor iedereen zijn weggelegd, maar gewoon om wekelijks met jezelf en je kleintje bezig te zijn én medezwangeren te ontmoeten is wel erg fijn.
    Ik heb vandaag de bevestiging van Vierstroom ontvangen dat mijn zwangerschapsgym "Zwanger en Fit" start op woensdag 2 november, ben heel benieuwd!

Ik heb vandaag lekker thuiswerk dag. Dat betekent dus in mijn geval: druk thuiswerken door middel van e-mail en things to do lijst van werk, maar ook thuis druk werken met schoonmaken, wassen en strijken! Wel lekker!

17. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ ICSI, ik mag door mijn klachten niet meer werken erg balen dus! Maar jij gaat vanavond lekker shoppen dus! Is nooit vervelend he? Maar jij hebt nog helemaal geen meubeltjes dan?

@ MieWie,lekker zo'n thuiswerk dag! Maar ook lekker druk zo te lezen!

18. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    En iscipoging1, geslaagd voor een jas? Ik heb er toevallig een besteld bij Bonprix, het is de eerste keer dat ik daar iets bestel dus ik ben benieuwd naar kwaliteit e.d..
    Het wordt een koude winter hebben ze voorspeld, dus een goede jas is echt geen overbodige luxe!

Ik ga vanaaf lekker op tijd naar bed, ik ben kapot! Nog 1 dagje werken en dan lekker weekend! Dit weekend gaat onze zoon uit logeren zodat mijn vriend en ik op pad kunnen voor de babykamer, samen gezellig hapje gaan eten, 's avonds gezellig naar het casino en vooral: zondagochtend uitslapen!

Alvast welterusten allemaal!

19. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Hoi Meiden,

Bah bah bah...ik ben ziek :(
    Zojuist mijn twee happen ontbijt er weer uitgegooid.
    Zal het een griepje zijn?

Tot snel!

20. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Goedemorgen!

@Ladycake: wat vervelend :( Kan idd een griepje zijn? Hier gaat het avondeten er niet in...Warm eten, bah! Probeer telkens wel te eten maar het eindigt vaak in een paar hapjes met een vitaminepil.

@Andrrea: wat fijn dat alles goed was! Leuk is dat he, een levendig kindje in je buik! Extra echo is altijd prettig. Vind al dat we er eigenlijk zo weinig krijgen.

@Jahoo: welke kant gaan jjullie op met het kamertje? Qua kleur en stijl?

@Icsipoging: hier ook altijd een turbobezoek aan de vk.. Sta dan altijd zo weer buiten. Maar goed, beter dan dat het allemaal niet vlotjes loopt toch en er telkens wat is?

@MieWie: wat leuk zwanger en fit! Ik heb bij mij n vorige zw een poging gedaan tot yoga maar god, was daar veelste nuchter voor haha...ben er 2 keer geweest en toen ze begonnen over een boomstam en een muts op je hoofd trok ik het niet meer hahaha... Ik ben me nu ook aan het orienteren op een fitcursus maar hier in de buurt niet veel te vinden:(
    Ooh en een heerlijk weekend voor de boeg, enjoy!

Hopelijk heb iki niemand overgeslagen.

Hier Ruben naar school gebracht, klaagde wat over buikpijn maar toch gewoon gebracht. De juf is vandaag jarig dus dat is dan wel weer erg leuk!
    Straks gaat hij naar zijn vader voor het weekend en kunnen wij het behang halen voor de babykamer en aan de klus gaan! Zin in. Verder morgen nog een verjaardag van mijn zwager dus ook een leuk weekend voor de boeg!

Deel Deze Pagina