Wie ook februari 2012 uitgerekend?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Char1983, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Bedankt MieWie zijn er zelf ook trots op!
    Betreft je werk ik ben er bij mijn vorige werkgever er ook uitgegooit omdat ik en zwanger ben en Te duur werd (en was leidinggevende) het is en blijft een rotstreek! Zeker ook die onzekerheid die ze jou nu ook geven...Hopelijk kan je gewoon normaal je verlof in stappen je wilt immers altijd weten waar je aan toe bent! Belachelijk hoe ze met mensen om kunnen gaan!

@ Babymaken,Jeetje dat is schrikken! pfff gelukkig is alles goed met jullie kleintje en wat fijn dat je gelijk terecht kon! Wel vervelend van je blauwe pijnlijke plek!

2. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Babymaken, pff dat is wel schrikken zeg! Is je heup erg pijnlijk? Hopelijk gaat het snel beter! Fijn dat alles in ieder geval goed is met de kleine!

Wat een creatieve mensen hier! Knap dat jullie zelf met stoffen vanalles kunnen maken! Ook fijn dat moeders altijd kunnen helpen ;)

3. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Veel sterkte @babymaken!!
    Dat is even schikken, ik ben zeer opgelucht te lezen dat de schade 1 blauwe plek betreft!!

Wat leuk dat zoveel dames naaien hier. Ik heb nog leuk patroon liggen voor rompertjes van Burda. Maar de tijd vinden... pfff... !! Denk niet dat het wat wordt. Of misschien straks als ik walvisproporties heb, dat ik toch niks anders meer kan :D

Zijn jullie baby's ook zo druk? Mijn guppekindje wacht niet meer af tot ik in bed lig, hij beweegt de hele dag door.
    Opmerkelijk als ik in bed lig, of bijvoorbeeld op de bank zit is dat hij naar 1 kant kruipt, nl die waar mijn man ligt of zit. Dan heb ik na half uurtje een keiharde bal links of rechts en kan duwen wat ik wil.. Hij blijft gewoon zitten. :(
    Als mijn man zachtjes aait, en zijn oor op m'n buik legt komt er weer beweging in, komt de gup langzaam in beweging en neemt hij weer normalere houding aan. Ik snap niet hoe het kan. :( Mijn man hoort hem zelfs verplaatsen. Heel apart dat zo'n guppie zo reageert. En ook wel beetje pijnlijk, een beetje obstipatie in veelvoud, zo voelt het haha.

4. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Ja, heel herkenbaar! Ik heb dus niet echt dat hij schopt, wat ik bijvoorbeeld met onze oudste wel had. Maar dit kindje ligt het liefst aan de linkerkant, daar heb ik een keiharde bal en dus een scheve buik ;)! Gedurende de dag is hij meer een beetje aan het trommelen, heel zachtjes zodat het ook lastig is voor mijn vriend om te voelen.
    Vind het wel heel gezellig, ik kan dan echt even mijn handen op mijn buik leggen en alleen even met m'n kleintje bezig zijn, denkend aan 'straks' hoe hij eruit ziet enz enz...

5. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad ook herkenbaar hier! Die van mij ligt ook vaak links maar hij reageert wel op mijn hand, hij beweegt vaak naar mijn hand toe :) hij reageert ook op mijn vriend, zodra hij tegen hem begint te praten schopt ie :) echt super speciaal! Ik denk dat bij mij de reden is dat hij links ligt omdat ik altijd op mijn linkerzij slaap, als ik dan op mijn rug ga liggen dan blijft hij gewoon liggen af en toe ;)

6. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier ook 1 waarbij het erg herkenbaar is!
    Ons kindje reageerd erg op mij en op mijn handen maar ook als mijn vriend er tegen praat en zn handen erop legt komt er gelijk beweging in! Zondagavond lagen we al optijd in bed en toen mijn vriend zijn hoofd op mijn buik deed en kusjes gaf en ging praten werd er heel erg gereageerd en dat is natuurlijk voor de papa in spe erg bijzonder! Vind het wel grappig want hij reageerd zelfs op het geblaf van de hond en op het stemmetje van mijn neefje!
    Als ik op mijn zij ga liggen voel ik gelijk gebonk en als ik op mijn rug lig dan heb ik net als MieWie een scheve buik ziet er dan best raar uit! Mijn buik lijkt erg op een bal! Dat zei de gyn. laatst ook al ik ben dan wel 11 kilo aangekomen maar dat zit allemaal aan die bal! hihihi

7. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai lieve dames

Hoop dat het met iedereen goed gaat!
    Ik lees over beweeglijke beebs (bij mij ook zo een :))
    Miewie, onwijs :$:(:x van je ontslag.
    Dat dat zomaar mag.....

Ik heb een vraagje: hebben jullie ook zo veel last van maagzuur?
    Het is echt een drama, vooral snachts, ik heb de hele tijd oprispingen.
    Nemen jullie Rennie? Ik wel, ben wel bang dat het voor de beeb niet oke is, ook al staat er op het pakje dat het prima kan.

Ik dacht dat het een kwaal was die pas bij de 30 weken ofzo begon, maarja... ik heb er nu al echt veel last van...

Liefs!

8. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    ;)Even kort antwoordje van mij, want erg druk met werk enzo
    Dan zou het niet op de verpakking staan. Ik had er 2 weken terug al last van.
    Rennie is als ik het goed zeg voornamelijk calcium en magnesium, eerder goed dan slecht voor je guppie. Calcium voor zn botjes en magnesium voor z'n zenuwstelsel.
    Alleen niet meer dan de dosering eten (geloof dat dat 16 stuks/dag is). En leg een extra kussentje onder je kussen als je slaapt.
    Waarschijnlijk werkt je maagklep wat minder goed door de weekmaker Progresteron. Dan kan het zuur makkelijker je maag weer uitlopen als je ligt. Ik slik ook al paar weken Rennie en zoals je paar posts terug kon lezen, hij beweegt prima nog steeds ;)
    Sterkte!

9. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jahoo, dank je wel :)
    Op het net wordt er zoveel gezegd, dan ist wel goed, en dan weer niet.
    Ik ga maar gewoon verder met de rennies.
    Ik zag ergens de tip: een hapje gestampte muisjes eten, die heb ik toevallig in de kast, dus dat heb ik gedaan.
    Het is wel iets beter geworden....geloof ik ;)

10. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb wel last van oprispingen maar niet van maagzuur zozeer. Alleen nu de griep dus heb wel van andere dingen last helaas...

11. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    @ lupita: beterschap!

hier gelukkig geen last van maagzuur. kan altijd nog komen natuurlijk. hoop van niet hoor.
    kindje is weer erg beweegelijk, maar bij jullie dus ook! ik heb van de week voor t eerst mn buik ook echt zien bewegen. ze ligt heel erg naar achter dacht ik. ik zie dan ook echt geen bal ofzo haha.

zonet de blije doos van prenatal opgehaald. waarom zit daar bier in??? en zit er in elk pakket hetzelfde? ik heb iets van 12 luiers en doekjes, speen, fles, 2 paar sokjes, 2 blikjes bier, vitaminen, gezichtscreme, sudocreme. en reclame.
    bij miss etam nog een wikkelvestje gehaald, was afgeprijsd, lekker hoor.

morgen weer naar de vk. hierna elke 3 weken dacht ik. ben altijd zo "bang" voor de weegschaal daar, geeft altijd meer aan dan thuis, en ben echt wel aangekomen deze maand. je ziet nu eindelijk ook dat ik zwanger ben, en ik moet goed op mn eten gaan letten! we zullen zien wat ze te vertellen heeft.

12. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Bier in de Blije Doos?!? Vind ik ook heel raar...zat er de vorige keer niet in! Ik neem aan dat het standaard pakketten zijn, maar zodra ik 'em mag halen laat ik weten of er ook bier in zat...

Ik hoor van meer meiden dat ze bij de vk worden gewogen! Ik (gelukkig) niet, ik sta thuis al teveel naar die cijfers op de weegschaal te staren!
    Ik zal mij als ik jou was niet gek laten maken door wat de weegschaal aangeeft en wat je vk zegt. Gewoon zorgen dat je het voor jezelf onder controle houdt, gewicht zegt niets over je zwangerschap en je kindje.

Vanavond heb ik mijn 1ste zwangerschapsgymles, ik heb er zin in! Hopelijk is het niet alleen baarhoudingen oefenen en puftraining, wil lekker gymen voor beweging en energie!
    Vanmiddag naar de behangwinkel om mijn gordijnen naast het behang te leggen om te controleren of het bij elkaar past, zoals ik het in m'n hoofd heb. Dan meteen kopen, heb ik het maar vast in huis!
    Dot weekend en volgend weekend zijn we nog druk met de woonkamer en keuken bezig, maar daaarna toch echt de babykamer doen! Kan niet wachten hihi!

13. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Ik las gisteren wel in mijn boek over borstvoeding dat bruin bier de melkproductie verhoogd volgens sommige bakerpraatjes. :p
    Zie ook: Faqt: Weten Begrijpen Verbazen | Is bruin bier goed voor borstvoeding?
    Is het bruin bier? ;)
    Of misschien is het voor de vader, die heeft geen recht op pijnbestrijding bij de bevalling, heeft hij ook wat! ;)

Ik heb vanavond ook m'n eerste zwangerschapsgymlesje. Nouja pilatus dan. Erg benieuwd! Misschien volgende week eens het zwangerschapszwemmen doen hier in Zoetermeer.
    En toevallig ook vandaag behang ophalen, we gaan bijna gelijk op MieWie!

Ook vandaag afspraak gemaakt voor de informatieavond van het ziekenhuis om te bevallen. Hoe is dat bij jullie geregeld? Mag de vader ook blijven slapen?

Morgen hebben we de pretecho, ben wel benieuwd hoor. Ik had gisteren ook even een hele rare buikbult volgens mijn echtgenoot. Lag guppie heel laag net boven m'n schaambeen. Hopelijk kan de gynaecoloog die de pretecho doet daar wat leuke uitleg over doen.

@Lupita: Beterschap!

14. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Hallo Dames!

Wat een gezelligheid hier.
    Ik lees allemaal leuke verhalen over drukke kindjes...hier ook zo één hoor :)
    Inmiddels is het al zover dat ik mijn buik ook echt zie bewegen.

Afgelopen maandagavond heb ik mijn eerste les zwangerschapscursus gehad. We hebben een groep van 11 dames in totaal waarvan ik de jongste ben, wat ik ook wel had verwacht hoor.
    Het was echt een kennismakingsavond, erg leuk om ook de verhalen van anderen te horen.

Ook in mijn Blije Doos zaten twee blikjes bier, Witbier alcoholvrij. Maja stond ook wel ff vreemd te kijken hoor haha :p

Heb me inmiddels ook ingeschreven voor een voorlichtingsavond over borstvoeding. Zijn jullie er al over uit wat jullie willen?

De Ischias is dus geen Ischias maar bekkeninstabiliteit :( Kan en mag dus haast niks meer, niet tillen stofzuigen en dweilen dus ook erg lastig op mijn werk maar goed...alles voor de baby :)

Volgende week donderdagavond hebben we onze 4d echo kan niet wachten om weer even te mogen gluren :)

Nou meiden fijne avond

15. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Ik zal vanavond de oudste wel zijn haha. Hoe oud ben jij Ladycake?
    En wat vervelend van die bekken instabiliteit. Dat begint al vroeg! Kunnen ze er wat aan doen?

Ik ga zulke dozen denk ik niet halen. Dan moet je toch je adres opgeven? Dat wordt echt enorm verhandeld he, die gegevens. Tot in de lengte der dagen allerlei reclamerommel in de brievenbus.
    Ik krijg van de verzekering ook een kraampakket waar vrij veel inzit, hele baby verzorgingslijn enzo.

Ik ga dus sowieso borstvoeding geven. Heb me ook opgegeven voor de voorlichtingsavond. Dat boek wat ik eerder noemde is ook een aanrader. Staat toch een hoop in dat je denkt, wow.

16. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    nee, tis geen bruin bier, een blikje wit en blikje rose, ook nog eens alcohol vrij, dus pijnbestrijdend zal het niet zijn! haha.

ik ben maandag voor t eerst naar zwnagerschapscursus gegaan. vorige week was de eerste keer, maar toen kon ik niet. ik wist niet zo goed wat ik moest verwachten, maar we hebben een uur alleen maar gezeten en geluisterd naar een praatje. zijn met 9 meiden. er werd met elkaar ook niet echt gekletst ofzo, kwacht het nog maar even af met wat ik er van vind.

zo'n info-avond over borstvoeding lijkt me ook wel belangrijk! kga eens op zoek of dat bij mij in de buurt ook is.

nou, snel spullen pakken en naar t werk racen, klets gezellig verder dames!

17. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm.. Alcohol vrij rose bier gaat er bij mij denk ik wel in ;)

Mijn zwangerschspscursus is 2 weken verzet, ik ben ook erg benieuwd wat het gaat brengen! We zien het wel :)

18. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit in dillema wst voor matras we moeten aanschaffen. Mijn vriend vindt een aerosleep overdreven maar ik ben af en toe nogal een neuroot dus vind het misschien wel wat. Als het geen aerosleep wordt weet ik niet of ik moet gaan voor een koudschuim matras of een binnenveringsmatras. En wat doe je er dan allemaal op, moltonhoeslaken en gewoon hoeslaken? Gebruiken jullie een hydrofiele doek voor onder het hoofdje? Pff.. Vind het allemaal erg lastig!

19. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Wij hebben ook Aerosleep voor onze zoon gekocht, met speciale Aerosleep hoeslakens. Kwam de kraamhulp tijdens intake (6 weken voor uitgerekende datum) en zei dat het echt zonde geld was! Het is misschien wel veilig voor als je kindje op zijn/haar buik ligt (als je dat al wilt doen) zodat het beter kan blijven ademen. Maar als je kindje spuugt in bed, ligt alles wel in de 'gaten' tussen je Aerosleep.
    Om 2 van die matrassen te halen is weer zo kostbaar...
    Dus wij gaan dit keer gewoon voor moltonmatrashoes, hoeslaken en hydrofiele doek onder hoofdje tegen spugen.

20. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Ik lust sowieso geen bier of alcohol, dus ook geen alcoholvrij. Das weer makkelijk :)
    Even over die aerosleep, dat hoorde ik ook op de kraaminformatieavond. Dat dat echt onzin was. Wij hebben geloof ik een koudschuimmatras gekozen, of binnenvering, weet niet eens meer. Zo rond de 60-70 euro had je een prima matras volgens de kraamzorg. En wat weegt zo'n kind nu helemaal?
    Wij stonden bij de Babydump en zo'n verkoopster wilde ook een matrasbeschermer enzo aansmeren. Want dan gaat matras langer mee. Ik ben een leek hoor, maar met 4 jaar liggen ze er al niet meer op toch? En een matras 4 jaar laten meegaan, dat is behoorlijk kort. Ik denk dus dat het niet zo duur hoeft. Ik heb zelf ook een matras van Ikea, die zijn beter dan menig Auping volgens de consumentenbond. Volgens de kraamzorg waren de babymatrasjes van Ikea helaas wat dun. (jammer I LOVE IKEA)
    @Pinkel Dat klinkt als een nuttige cursus en zo gezellig :(
    Ben benieuwd hoe de mijne is. Ik heb maar pilates gekozen want heb zelf aerobicsles gegeven. Wordt dan snel simpel om op muziek te gaan bewegen, tijd voor wat nieuws haha.
    Ik laat nog wel ff weten of ik helemaal zen naar huis ga ;)

Deel Deze Pagina