Hey Ik mag ook aansluiten hier ( na een hoop onzekerheid/ punctie en gelukkig goede uitslag) ben 25 weken. Nu lees ik jullie verhalen over die matrasjes en ik hoorde weer dat die airosleep leuk bedacht is maar niet praktisch en dat het kindje het moeilijk kan hebben om op tempratuur te blijven en gezien die van ons midden in de winter komen lijkt me dit wel handig Plus lijken ze mij niet echt fris want idd hoe en wat valt in die gaten. Mijn tip is geen matras van een baby zaak veeeeel te duur. Bij prenatal hadden ze een mooi matras, afneembare hoes en spiraal veering en foam. Het koste daar 129,00 en dat was niet de goedkoopste maar ook niet de duurste. Nu hadden ze hem niet op vrd dus ik dacht ik loop ff bij Leenbakker binnen en ja hoor, daar hadden ze precies het zelfde matrasje voor 39,- euro whaaaaaa. ( die 90 euro verschil heb ik natuurlijk ook opgemaakt maar toch) gr Jil
Bier in de blije doos Jammer dat het geen fles wodka is, voor tijdens de bevalling Over de aerosleep: ik hoorde deze week ook van de kraamzorg dat dat onzin is en dat het gewoon veel geld kost. Maar ook een belangrijk detail: je mag de aerosleep niet gebruiken als de kraamzorg er is, dus de eerste week a anderhalve week. Ik heb de uitleg niet helemaal onthouden (zwangerschapsdementie) maar het komt geloof ik hierop neer: stel de kruik die bij de baby ligt is lek. Dan loopt het water door het matrasje en het blijft liggen op de waterafstotende laag van de aerosleep. En dan ligt je baby in een laag (heet) water. Excuses als dit verhaal onvolledig is maar dit was iig de strekking. Daarom wil de kraamhulp liever geen aerosleep gebruiken. Ik was gister bij de VK en ik vroeg hem of je gewoon tabletjes rennie mag slikken. Hij zei ja, dat mag. (Ik had gelezen op internet dat er veel te veel zout in zit, maar volgens de VK is het recept al aangepast) Hele geruststelling. Ik sta al weken niet meer op de weegschaal en weet dus gelukkig niet hoeveel er al aanzit qua kilo's. Ik heb flink gegeten, ik las van de week dat je als zwangere vrouw ongeveer 1 extra banaan of boterham per dag hoeft te eten oehhhhh. Nou, ik heb wel effe wat meer gegeten dan 1 banaan extra.Haha! Vanmiddag beginnen met de babykamer, en dan een paar dagen achter elkaar hard schilderen. Dan zit er weer een nieuw verfje op, en kunnen we de meubeltjes bij de IKEA gaan halen. Heb er zin in Groetjes!
Heej meiden, Ik kom even snel langs waaien, lees vanavond alles bij! Ben dinsdag getrouwd, het was geweldig! Foto volgt snel! Net bij de vk geweest en weer goedgekeurd. Moet maandag bloed laten prikken voor mijn hb en omdat ik rhesus c negatief ben, hoop dat alles gewoon goed is! Over 4 weken gaan we de bevalling al doorspreken, spannend! Over 5 weken heb ik een groeiecho en ook pas weer een controle-afspraak, maar als er iets is mag ik altijd bellen. Nou tot vanavond, dan reageer ik even wat uitgebreider!
Doortje, gefeliciteerd! Ben erg benieuwd naar een foto! Oeh, zo komt de bevalling snel dichtbij voor je, spannend De rest bedankt voor de tips! Wordt dus een gewoon matrasje, even kijken alleen nog of ik koudschuim neem of binnenvering. Maar komt goed
He meiden! @Jil welkom hier klets maar gezellig mee hoor! @Doortje gefeliciteerd met jullie huwelijk! Ben benieuwd naar de foto! @ All Betreft de blije doos die krijg je toch pas bij 7 maanden? En betreft een matrasje hebben wij ook een hele goeie wel een dure maar dat is het waard,wilde eerst ook de aerosleep maar is zo duur en nooit bewezen dat het beter is dan iets anders dus ga gewoon op de normale manier doen. Wij hebben 14 dec. De voorlichtingsavond over bevallen in het ziekenhuis ben benieuwd ook begint mijn zwangerschapsgym bijna heb er zin in! Volgende week lekker een weekje weg heb er zin in!
@Doortje Van harte!!! Wat leuk he, getrouwd zijn? Is toch heerlijk om te kunnen zeggen: Dat is mijn MAN! Ik kan niet wachten op een foto! Veel geluk samen! Heeej Jil, welkom!! Ook 38, wat leuk!! Je eerste? Wat een stress om zo lang in onzekerheid te zitten, had je slechte combi test? @Icsipoging1 : Haaha Wodka! Ik ben gisteren gaan staan.. 11 kilo drbij. Ging van de stress bijna weer meer eten. Maar boeien eigenlijk. Als ons kind maar gezond is! Vandaag 3D echo gehad bij Echocentrum Amsterdam. Was weer zo leuk! M'n moeder helemaal impressed ook. We kregen DVD mee met een uur lang beelden en de uitleg die Drs Papa gaf. Die man kan echt geweldig vertellen. Heb een stukje geupload naar YouTube: http://youtu.be/gCCNNHPYulM Wel even muziekje achter gezet ipv originele commentaar. Voor een buitenstaander wat leuker. Onze gup hield een uur lang zijn handjes voor z'n gezicht, maar geeft niks, hij is gezond en knap en eindeloos. En hij heeft heeeele lange vingers, net als mamma
hoi meiden, sorry lang niet meer mee geschreven maar ik las wel altijd mee hoor. Vind dit wel een heel leuk topic, lekker praktisch! en je kunt met alle vragen terecht. Gaat met jullie alles goed? ik lees gelukkig niet veel slechte berichten hier Met mij ook. Was van de week nog ziek , overgeven en alles, gelukkig duurde dat niet lang. VOlg week heerlijk midweek op vakantie met man en dreumesje Nog even genieten met zn drieen Vandaag op de Jonge Gezinnenbeurs geweest? meer mensen geweest? ben wel goed geslaagd haha. Nou ik lees wel weer ' s mee. liefs pina
Hey Jahoo ! leuk filmpje ff spieken hoe de kleine er bij mij nu ongeveer uit ziet. Maarre...schattig klein wipneusje zag ik. Kan dat? Ikheb bij mijn zoontje ook die 3d echo daar gedaan. die man doet het wel goed ja he?
Hai Pina82, rehoi!! Fijn dat je inmiddels weer beter bent. Lekker een klein weekje op vakantie. Nog even genieten van de stilte voor de storm dus Ja erg leuk hoor! Op andere beelden een beter plaatje (heb een uur DVDbeelden, das beetje teveel om op YouTube te zetten), heeft ie een uitgesproken recht neusje. Kan al zien dat hij op z'n moeder lijkt, haal je er best al aardig uit Drs Papa is inderdaad super! Soms kom je iemand tegen die opvalt omdat hij of zij zo bijzonder sympathiek is, zo iemand is hij vind ik. We zijn ook bij hem geweest met 14 weken, en met 2x in 1 zwangerschap nog steeds boeiend wat hij allemaal kan vertellen. Werkelijk heel erg genoten weer! Ga je zelf nog?
Hoi allen, daar ben ik weer! Euh YahoO: Ik wilde ook heel graag borstvoeding geven, maar zo vanzelfsprekend was dit bij ons niet. Omdat de bevalling voor onze zoon nogal zwaar was, is hij meteen na de bevalling door de dokter meegenomen voor routinecontroles. Hij bleek verhoging te hebben en piepte, in plaats van huilen. Uiteindelijk heeft hij nog 2 nachtjes in de couveuse gelegen. Ik denk nog steeds dat, omdat hij niet meteen is aangelegd, daarom de borstvoeding niet is gelukt. Na een duizendtal pogingen om aan te leggen lukte het hem maar niet om te drinken en na een week lang kolven bleek mijn productie niet voldoende. Dus daarom maar besloten over te gaan op de fles. Neemt niet weg dat informatieavonden heel nuttig zijn voor als je graag borstvoeding wilt geven, dus zeker gaan! @Jil: welkom hier! Mag ik vragen waarom jullie zo lang in onzekerheid hebben gezeten? Fijn dat jullie nu in ieder geval lekker aan het genieten zijn en leuk dat er nog een jongetje op komst is in februari 2012! @Doortje: nog van harte gefeliciteerd! Jullie hebben een prachtige dag gehad met het weer volgens mij! Was je jurk helemaal af en naar wens? Ik ben ook benieuwd naar de foto's! Nu lekker voorbereiden op de komst van jullie meid, leuk hoor! @Pina: hoe was de Jonge Gezinnen Beurs? Ik heb nog zitten twijfelen om te gaan, maar uiteindelijk toch geen kaartje gekocht. Ik ben wel een keer naar de 9 Maanden Beurs geweest. Lekker nog een weekje op vakantie! Geniet ervan!
@MieWie Dat is vervelend. Ik ga inderdaad er van uit dat ik borstvoeding ga geven ja. Het heeft geen zin om me onzeker op te stellen door te zeggen "als het lukt", ik ga er vanuit dat het wel lukt, een onzekere houding helpt me niet om daarin te slagen. We hebben gekozen voor een WHO gecertificeerd ziekenhuis, dat geeft me ook veel vertrouwen.
Dat is ook de juiste instelling! En als je goed bent voorbereid, de juiste mensen en verzorging hebt gaat het je ook zeker lukken! Ik wil dit keer weer proberen om borstvoeding te geven. Nee sorry, ik gá birstvoeding geven. Lijkt me heel mooi en bijzonder! Alle boodschappen zijn alweer binnen, spullen staan klaar voor de klusjesman die morgen komt dus van mij mag het weekend beginnen! Fijn weekend allen!
Jonge Gez. beurs was wel leuk. niet te groot/masaal, twee flinke hallen. 9mnd beurs is zoo onwijs druk altijd samen met huishoudbeurs Ben goed geslaagd Ik heb bij de eerste bv gegeven, vanaf het eerste moment binnen 15 min lag de kleine aan beide borsten te drinken, dat schijnt heel knap te zijn (dat realiseer jeje op het moment zelf niet !) Maar ik had nogal last van de hormonen, want door bv veranderd er heel wat in je lichaam. als ik het goed heb begrepen van VK/huisarts kan het evt depressieve gevoelens versterken, daar had ikdus last van. Ik weet nu dus ng niet zeker of ik dit x bv ga geven. Misschien de eerste dag ofzo, voor het intieme moment/binding... en mocht het heel goed bevallen nog vaker. Maar dat zal wel niet, zal wel FV worden. Is ook iets praktischer met nog een rondspringende dreumes! Nou kan altijd nog switchen zoen voor iedereen ! lekker weekend vieren!!!
Heej meiden, Nog geen echte update van mij hier, ik ben druk, druk, druk! Maar zondag heb ik als het goed is weer een beetje tijd over, dus vanaf dan ga ik weer gezellig mee schrijven! Ik heb wat trouwfoto's in mijn album gezet, hij is alleen zichtbaar voor vrienden dus als je nog geen vriend bent en wel de foto's wilt zien moet je me maar even als contactpersoon toevoegen! Ik ga weer verder met The Voice kijken! Fijne avond voor jullie allemaal!
Hey dames, Ik ga morgen ook naar de jonge gezinnenbeurs, ben benieuwd! Zal wel even laten weten hoe het was Ik ga geen borstvoeding geven, op de een of andere manier zie ik me dat zelf niet doen en daarom denk ik dat het sowieso al niet gaat lukken aangezien mijn instelling al verkeerd is. Heb zoveel drama verhalen gelezen van borstontstekingen enzo... Daarnaast werk ik fulltime dus zal het denk ik ook best lastig gaat worden. Maar kan ook komen doordat mijn zussen ook allebei flesvoeding hebben gegeven en een vriendin van mij ook (ze heeft ms dus moest wel ivm de medicijnen die ze weer moest gaan nemen na de bevalling).
Ik heb zelf flesvoeding gehad en een imuunsysteem van een lamme drol dus ik ga het er zeker op wagen! Scheelt ook wel dat ik thuis kan werken met eigen bedrijf. Als alles goed gaat ga ik er wel een jaartje mee door denk ik. Vriendin van me is vorige week bevallen, borstvoeding ging ook al even niet goed, zere tepels etc. Maar laatste 2 dagen gaat het een stuk beter en geniet ze echt van de bijzondere connectie die volgens haar onbeschrijfelijk mooi is. En ik beval met een keizersnee, wil dit ook niet nog eens vervangen door kunstgrepen. @Pina82 Schattig, is toch iets bijzonders, de natuur. Ik heb me echt al helemaal een slag in de rondte gelezen over borstvoeding. Kan bijna zelf als lactactiedeskundige aan de slag @MieWie That's the spirit!! Gaat ons lukken, ik voel het aan m'n water! @Doortje Ben benieuwd! Heb je matties verzoekje gestuurd! Fijn weekend allemaal!!
Zo, iedereen bijgekomen dit weekend? Het was een rustig weekend qua berichtjes... Hier gaat alles goed! Afgelopen zaterdag is er een klusjesman bij ons bezig geweest in de keuken, ik heb nu meer ruimte en ben helemaal happy ! Nu nog beetje afwerken voordat alles hier beneden opnieuw wordt geverfd, ik hoop dat we over 2 weekenden helemaal klaar zijn beneden. Dan lekker met de babykamer aan de slag! Hoe vorderen de kamertjes bij jullie? Ik heb al mooie kamertjes voorbij zien komen, ook in het topic "show je babykamer" bij babyuitzet. In mijn hoofd is alles al af , nu maar hopen dat het er net zo uit komt te zien in het eggie! Ohw ja: eerste les zwangerschapsgym was echt tijdverspilling. Ze ging iedereen op de lijst af en de gegevens controleren, hoeveelste kindje het is, bevallen in ziekenhuis of thuis, etc. Dat had wat mij betreft ook in een telefonische intake voorafgaand gekund! Vind het ook zonde geld, want de cursus bestaat uit 9 lessen voor de bevalling en 6 lessen na. Maar van de 9 lessen voor de bevalling is dus deze les al afgevallen en valt er in december nog 1 af omdat ze de partnerles gaat opdelen in 2 groepen! Beetje jammer... Nu maar hopen dat de komende weken wel de moeite waard zijn... Sorry... moest ik even kwijt!
Hai MieWie Nou hier niet veel beter. Ik had woensdag de eerste les zwangerschapspilates. Ik heb zelf paar jaar terug aerobicsles gegeven, het waren eigenlijk gewoon aerobicsoefeningen, maar dan - slecht of verkeerd uitgevoerd - langzamer - op slome stomme pingelmuziek - met vaag gezwam erbij. Zo moesten we een oefening doen waarbij je intensief je rechte buikspieren traint. Hier kun je een navelbreuk aan overhouden als je dit zwanger doet. Blijkbaar ongediplomeerde instructrice. En dan commentaar erbij als: "adem zwaar en diep, adem de baby naar je wervelkolom toe". Ik kan daar niks mee hoor, zulke uitleg. Kwartier voor het einde begon in de zaal ernaast de spinningles. Goeie beat, keihard en onze instructrice ging haar zweefmuziek nog harder zetten en eroverheen gillen (we deden net 'ontspanningsoefeningen'). Volgens mijn gynaecoloog hoort een baby alles versterkt. Alsof je in een badkuip onder water ligt, met je oor tegen de wand van de kuip aan. Dus die volumeknop opendraaien was ook echt een geweldig goede zet. Mijn gup werd ook gelijk onrustig. Ik heb aan het eind gezegd dat ik wil switchen naar de gym, dat ik niets heb met deze vorm van "yoga". Gelukkig betaald onze verzekering de cursus maar ik vind het echt afzetterij. 9 lessen voor 150 en 1 les voorlichtingsavond "Rondom bevallen". As dinsdag mag ik dus inhaken bij de zwangerschapsgym. Dat is meer aerobics. Kamer vordert nog niet echt lekker! Plafond is nu 1x gewit. Moet nog een keer. En we hebben behang en gordijnen uitgezocht. Gele gordijnen die achter weer blauw gevoerd gaan worden. Wij steken dalijk armoedig af tegen het sjieke paleis wat onze guppie als kamertje krijgt. Wel goed nieuws: We hebben een naam!! Mijn man kwam met een naam, waarvan ikzelf al eens had gedacht: Leuke naam! En geboortekaartje is ook klaar. Ik heb in het verleden veel grafisch werk gedaan dus heb het drukwerk zelf ontworpen.
@Doortje mooie foto's zeg! Jullie zagen er goed uit! En je moeder heeft een hele mooie jurk gemaakt! Sorry dat ik niet overal op reageer sta op het punt te vertrekken voor een weekje limburg heerlijk even weg! Wel jammer dat ik me zo beroerd voel! Dikke knuffel voor iedereen!