Wie ook februari 2012 uitgerekend?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Char1983, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    @YahoO: echt bizar dat zo'n instructrice zulke fouten maakt, zij zou toch zeker beter moeten weten!?! Jammer dat pilatus niet iets voor jou is, wel heel fijn dat je a.s. dinsdag kan aanschuiven bij de gym!
    Ik doe dus ook gym, hoop dus ook wel iets van aerobics ofzo te gaan doen om lekker te bewegen. Ben ook niet zo van dat soort uitspraken "adem je kindje naar je ruggengraat toe"! Of net zoals in die serie Friends: "open your vagina like a flower" :D! (Hier Friends-fan, vandaar even dat zijsprongetje haha)!

Welke behang is het nu uiteindelijk geworden van Eijffinger? En misschien geeft zo'n mooie babykamer uiteindelijk alleen maar aanleiding om de rest van jullie huisje ook weer eens te gaan opknappen?
    Ik merk ook dat ik over de inrichting en aankleding van de kamers van de jongens meer nadenk dan over mijn eigen slaapkamer...:)

Fijn dat jullie trouwens al uit de naam zijn! Wij hebben een top 3, waarvan ik eigenlijk het belangrijkste vind dat onze oudste zoon zijn naam kan uitspreken. Dus nu af en toe beetje oefenen, maar niet al te veel om te voorkomen dat hij zich verspreekt :p! Maar naam gaat dus wel goedkomen!

Kaartje moeten wij nog kiezen, ga binnenkort boeken halen bij geboortekaartjes.nl om hét kaartje uit te zoeken.

@Char: lekker even een weekje er tussen uit! Jammer alleen dat je je zo beroerd voelt...hopelijk doet de verandering van omgeving en de rust daar je een beetje goed! Geniet ervan!

2. Jil

Jil Lid

14 apr 2010
    26
    1
    0
    accountmanager
    Phoe ik krijg het bijna niet bijgelezen, heb niet iedere dag tijd omdat ik heel veel nog moet gaan regelen nu we goed niews hebben gekregen.
    Vorig jaar hebben we een zwangerschap afgebroken met 16 wkn omdat het kindje weinig kanzen had. En daarna een miskraam gekregen met 9 wkn en heel onverwacht ( zelfs in de maand dat ik een kijk operatie kreeg in mijn baarmoeder) toch spontaan zwanger geraakt. We hebben toen besloten om de eerste 12 weken geen ziekenhuis en dus echo`s te willen ( te stres vol)
    Daarna zijn we wel naar het ziekenhuis gegaan en alles was goed. We durfde bijna te genieten maar we besloten tot de 20 weken echo te wachten voor dat we het iedereen zouden vertellen. En maar goed ook want weeeeeeeer vonden ze iets wat niet klopte. Echodense darmen wat taaislijmziekte of een infectie of downsyndroom kon zijn. Toen dus toch een punctie laten doen en 3 weken onmenselijke stress gehad en nu dus goed nieuws gekregen.
    We hadden het kamertje al ver af voor Mees* dus daar hoeven we niet heel veel meer aan te doen, wel zijn we druk met namen en kaartje / box etc.
    Zaterdag heb ik mijn eerste echte leuke echo gehad ( 4d pret echo) dit was echt supper, ( zie foto )
    En ook ik ga weer borstvoeding geven. Heb ik bij mijn zoontje Eno ook een jaar gedaan en was super makkelijk. ( geen gedoe met flessen schoonmaken / spenen / hoge kosten)
    Ik heb toen ook een keizersnee gehad en Eno was te zwak om zelf te drinken, maar ben toen gaan kolven om het op gang te krijgen. Zere tepels etc komt echt alleen als je kindje zijn/ haar mond niet goed om de tepel heen doet. ( veel verzekeringen vergoeden een lactatie kundige hoor)
    Morgen is Eno jarig ( word 7) maar ik probeer nog even te kijken sàvonds. grtjes

3. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    @ jil: sjonge wat een verhaal! moeilijk hoor! maar fijn dat het nu goed met dit kindje gaat. helemaal begrijpelijk dat je nu vol van t goede nieuws bent!

namen...ja daar lopen wij ook mee te stoeien. we hebben er nu nog 2, en eigenlijk denk ik dat we al wel gekozen hebben.
    zonet een proefkaartje binnen gehad. en we vinden t allebei helemaal leuk! nu nog tekst verzinnen. vind het zo leuk om zulke dingetjes te doen!

4. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @MieWie De zwangerschapsgym was iig stuk leuker, leuke groep ook. Is me gisteren goed bevallen. Wordt wel bijna meer gepraat dan bewogen maar vind ik zo erg nog niet. Instructrice heeft jarenlang als verpleegkundige op verloskunde bij Lange Land gewerkt en werkt nu bij kraampunt. Toch best handig, 1x per week zo'n uurtje waarin je ook vragen mag stellen.

We hebben deze gekozen: http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/bobbertje/full16069029.jpg
    Komen gele gordijnen bij (dubbele stof, achterkant wordt blauw), klein stukje blauw/wit ruitbehang en de behanger gaat de rest met vliesbehang doen en dat witten.
    De rest van het huis wil ik ff niet aan denken haha, alles mag hier wel keer opnieuw in de verf en behangen ;)

Jij ook leuk geslaagd? Fijn dat jullie er ook bijna uit zijn qua naam. Geeft toch beetje rust vind ik.

@Jil Wat een leed heeft jullie achtervolgd. Ik ben erg blij voor jullie dat alles goed blijkt te zijn. Kan je eindelijk op je roze wolk gaan plaatsnemen! En wat een mooie 3D echo!

@Pinkel Leuk! Ik heb daar nog geen goede site voor gevonden, leuke rijmpjes op geboortekaartjes. Iemand die dat wel heeft?

@Char1983 Lekker joh, weekje weg. Wij gaan over 4 weken, ik kan wel wat zon gebruiken, lijk wel een melkfles. :$

5. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    @jahoo: op babyboefjes.nl staan ook allerlei gedichtjes. misschien dat daar wat tussen zit?

6. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Thnx! Ik ga een kijkje nemen!

7. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hoi meiden,

Daar ben ik weer eens.
    Heb een erg drukke week achter de rug, afgelopen weekend hadden we ons huwelijksfeest, zondag heb ik hier grondig schoongemaakt en maandag en dinsdag heb voor het eerst sinds juni weer 2 volledige dagen gewerkt. Ben nu wel kapot, maar vond het fijn om weer lekker mijn eigen klas te draaien.

Gisteravond ook voor het eerst naar zwangerschapsgym geweest. Er zouden 10 cursisten zijn, maar we waren met zijn zessen. De zevende kwam zich wel even voorstellen, maar komt volgende week pas meedoen omdat ze gisteren niet kon. Waar ik heel erg verbaasd over was, is dat van de 6 er 2 meiden waren die m.b.v. ivf zwanger waren geraakt, 1tje van een tweeling, en ik dan met icsi.

De les op zich vond ik niet heel bijzonder, we hebben het vooral over de bekken gehad en wat oefeningen gedaan die ik bij de fysio ook al eens gedaan had. Maarja, misschien is het ook wel gewoon niet echt iets voor mij. Volgende week ga ik wel weer hoor, maar meer omdat ik me zo goed mogelijk op de bevalling wil voorbereiden en bang ben dat ik anders niet goed weet wat me te wachten staat. Zal je zien dat het een keizersnede wordt met onze kleine dwarsligger! ;)

Jahoo, mooi behang hoor!!!

Jill, wat een heftige periode hebben jullie achter de rug!
    Hopelijk kun je nu echt van de zwangerschap gaan genieten!

Ik heb ons gedichtje ook van babyboefjes.nl...
    Ben er avonden naar op zoek geweest haha!
    Ook de naam zijn we al uit, nu alleen nog het kaartje.
    We hebben een top 5 via internet, maar wil ze ook eens in het echt bekijken dus gaan we binnenkort eens naar een drukker.

Wij gaan dit weekend lekker weg naar Centerparcs, even heerlijk 4 dagen eruit! En vanaf volgende week ga ik keihard aan de slag in de babykamer, alles lekker schuren en verven. De meubeltjes staan al in elkaar, dus dan kan ik het gaan aankleden. Ben blij als het ergens op gaat lijken, krijg het nu wel benauwd haha!

8. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Doortje, geweldig joh die foto's! Je moeder verdiend een lintje! Jullie zien er stralend uit. As vader en bruidegom kijkt echt supertrots, zo lief! En wat een leuke bruidsmeisjes (of jongetjes?) :)
    Mooie buik, je bent echt prachtig zwanger!

9. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Jahoo, dankjewel!!!
    Ja, mijn moeder heeft goed haar best gedaan hihi!
    En mijn man is zeker trots, schattig is dat he!
    Het zijn een bruidsmeisje en een bruidsjongetje hihi, mijn 2 allesjes!

Wat grappig was, was dat mijn nichtje van 16 maanden de ringen kwam brengen, maar in plaats van het doosje te geven, gaf ze haar tutteldoekje en deed ze haar armpjes omhoog omdat ze wilde dat ik haar optilde, zo lief haha!

10. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He meiden!

Even een berichtje van mij vanuit het vakantiehuisje te Limburg!
    Is echt wel lekker hoor even eruit vooral omdat ik niet meer werk en steeds thuis zit is dit echt even goed voor me! Al ben ik nog niet helemaal beter...
    Lekker wandelen met de hond spelen met ons neefje en het is echt heerlijk weer!

Ik heb dus niet alles bijgelezen lees wel wat dingen over zwangerschapsgym ik begin volgende week ben echt benieuwd hoe ik het ga vinden,De kamertjes komen langszaam aan ook bij iedereen steeds meer af lees ik wel...

Doortje ik zag je foto's en snap dat je man trots is hoor!
    Ik moet nog een jaar wachten tot we gaan trouwen..Veel plezier in Centerparcs!

Dikke knuffel voor jullie!

11. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    #891 JahoO, 10 nov 2011
    Laatst bewerkt: 10 nov 2011
    @Doortje Wat leuk! Ook om je hondjes er zo bij te betrekken, ze zijn wel cute hoor :)
    Je man kijkt echt heel schattig trots ja, geweldig!

Over trouwen gesproken :p
    Ik ben een beetje rond aan het kijken voor een mooi smeedijzeren wiegje. Met mijn huwelijk had ik een hele mooie jurk van Pronovias aan, sleep van 2 meter ofzo. De coupeuse zei daarover nog: Wat kun je van deze jurk prachtig een wiegje bekleden.
    Toen keek ik haar verbaast aan want we hadden toendertijd helemaal geen kinderwens haha. Maar dat lijkt me toch wel erg leuk, als ik er 1 kan vinden die niet te laag is (ivm rug).
    Fotootje van mijn sleep: https://p.twimg.com/Ad5UvGBCAAEzUBu.jpg:large
    Stof genoeg :p

@Char1983 Genietze!

12. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Jahoo,wat een mooie jurk daar kan je indd een wiegje mooi mee bekleden is wel heel bijzonder! Wij hebben een familiewieg en ondanks dat die al heel erg oud is,is hij wel vrij hoog. Hoop dat je er 1 kan vinden.

Ik ga nog eventjes plat voordat we weer uiteten gaan!

Fijne avond allemaal!

13. likaloetje

likaloetje Actief lid

7 dec 2010
    140
    0
    0
    NULL
    NULL
    4 februari uitgerekend na 1 miskraam en 1 afbreking, nu 28 weken rond, blijft spannend.

14. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Welkom lilakoetje! Gefeliciteerd met je zwangerschap, wat een verdriet en ellende hebben jullie gehad zeg! Hopelijk kunnen jullie er vanaf nu wel samen van genieten!
    Wij hebben een lijst waarin iedereen de uitgerekende datum en alle komende afspraken in bijhoudt. Moet wel bekennen dat ik het lijstje al een tijd niet heb gezien...:$! Maar daar kun jij je evt aan toevoegen!

Grappig verhaal YahoO, dat je tijdens je trouwen nog niet een kinderwens had! Hoelang zijn jullie getrouwd? Het is idd een mooie sluier om een wiegje van te (laten) maken! Mooi doel ook toch voor de sluier die nu waarschijnlijk in de kast hangt!
    Maar ja, dan moet je wel een wiegje kunnen vinden...enig idee wat je ongeveer zou willen?

Hoe is het verder met iedereen? Ik ben kapot, merk sinds deze week dat ik meer moe ben en moeite heb met concentreren op mijn werk. Deze week is de dame die mij gaat vervangen al gestart, dus ik moet mijn werk tijdelijk even dubbel doen. Erg vermoeiend!
    Maar als ik het goed doe, kan ik over een aantal weken met m'n armen over elkaar heen zitten :p!
    Nog maar 7 weken werken trouwens, dan kan ik lekker met verlof!

Nu lekker weekend vieren! Morgen de intocht van Sinterklaas kijken, gewoon lekker voor de buis. Onze zoon is nog net te jong (2 jaar 5 maanden) om er de drukte voor op te zoeken, iets wat ik sowieso niet graag doe!
    Fijne avond allemaal!

15. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames, alles goed hier? Iedereen druk met de kinderkamer zie ik, mijne komt de 23e binnen, jeuj!

Morgen pretecho! Super zin in! Ben zo benieuwd naar mijn kleine man! Sowieso super om hem weer te kunnen zien, zal ik veel vaker willen ;)

Waarom noemen sommige het eigenlijk een 3D echo en sommige een 4D echo?

Zo, mijn echo berichtje ook weer kwijt ;)

16. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He meiden!

Ben ik weer....

@Likaloetje welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap...Jeetje wat hebben jullie een heftige tijd achter de rug zeg.

@ All voor veel schiet de zwangerschapsverlof al op fijn zeg!
    Maar we zijn immers natuurlijk al een eind in onze zwangerschap zijn jullie al een beetje aan het aftellen?

Is iedereen trouwens al bezig met geboortekaartjes? Wij hebben al een keus gemaakt.

17. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    #897 Andrea85, 13 nov 2011
    Laatst bewerkt: 13 nov 2011
    @geboortekaartjes: daar gaan wij nu mee beginnen. We wilden eerst graag zelf een kaartje maken, maar nu zagen we een aantal 'standaard' kaartjes die we eigenlijk ook wel echt ongelooflijk leuk vinden en waar we zelf nooit op zouden zijn gekomen. Dus het wordt waarschijnlijk een standaard kaartje, maar wel iets dat bij ons past en ook redelijk origineel is. We gaan binnenkort een proef aanvragen :)

@kamertje/uitzet: ik ben echt zo hyper en vrolijk door alle babyspullen die we nu in huis hebben :D Basis van het kamertje is klaar (ledikantje staat, commode staat en een grote kast voor speelgoed etc ook). We moeten nu de aankleding gaan uitzoeken, maar hebben daar sinds gisteren écht goede ideeën over, dus dat scheelt.
    Verder hebben we ook de kinderwagen binnen, heb al veel rondjes door de woonkamer gewandeld ermee :D En geoefend met in- en uitklappen: gaat echt prima zodra je er handigheid in hebt. Nu zullen we 'm niet vaak hoeven in en uit te klappen, maar wel handig als je 't snel kan. En het onderstel past prachtig in ons kofferbakje! Met de reiswieg is het niet heeel handig in de auto, maar het kan wel. Met de buggy-inzet past alles in de kofferbak, geloof ik.

Haha, ik ben er echt hyper van, héérlijk :D
    Nu nog wachten op box + badspulletjes en wat kleertjes, die worden waarschijnlijk dinsdag bezorgd. Super super super :D

Volgens mij is dit wel echt een soort nesteldrang, maar ik dacht dat dat pas later kwam (als je het uberhaupt krijgt). Ik heb gisteren de luxaflex op de babykamer lammeletje voor lammeletje schoon staan maken (dus 90 lammeletjes eruit plukken, stuk voor stuk schoonmaken en er weer in frutten)... hmm, wel ernstig eigenlijk :)

18. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Hoi allemaal,
    Heel kort berichtje van mij. Keelpijn, snotteren, bloedneuzen. Kommer en kwel en ik voel me gewoon zielig ;)
    @MieWie We zijn ruim 11 jaar samen, vorig jaar op 1 april getrouwd (dus ruime 1½ jaar). Dus de ommezwaai kwam vrij snel na onze trouwdag.

Over trouwen gesproken. We hebben een wit smeedijzeren wiegje uitgezocht, de jurk is naar de naaister die het wiegje gaat bekleden. Bijpassende lakentjes enzo erbij. Begin januari is het klaar. Zeer benieuwd! Het hemeltje ging er sowieso al goed uit, daar was de jurk idd heel geschikt voor.

@char1983 Welkom terug, hoop dat je een heerlijke week hebt gehad.

@likaloetje Jeetje dat is schikken. Wat fijn dat alles nu zo goed gaat. Lekker doorbroeden en genieten! ;)

@Lupita waar blijft onze preview van jouw guppie?

@Andrea85 Mocht je nog tijd over hebben, kan je hier wat schoonmaakwoede koelen? Mijn griepje overstemd iedere kriebel van nestdrang momenteel. :)

19. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Andrea,Wij hebben ook een standaard kaartje uitgekozen hoor,Ik wilde het ook eerst zelf ontwerpen maar toen zagen we deze en die vonden we gelijk heel leuk.Over het kamertje ik heb dat ook! Ik kan er niet mee ophouden hahaha,Wij hebben eigenlijk alles al op een paar kleine dingen na...Dus snap jou nesteldrang heel goed! We zullen vast niet de enige zijn.

@ Jahoo,Wij hebben een heerlijke week gehad! Wat vervelend dat je niet lekker bent! Beterschap! Ik had dat ook en ben er nog niet helemaal vanaf helaas.... Ben benieuwd hoe jullie wiegje gaat worden!

20. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    hoi hoi,

likaloetje, kom dr bij :) IDD wat ellende gehad lees ik maar nu 28 weken, dus dat zit wel goed meis!! Weet je al wat het wordt en hoe verloopt je zw.schap tot nu toe?

Geboortekaartjes: char en andrea, welk kaartje hebben jullie uitgezocht? ben wel benieuwd naar! Zet de link ff neer, leuk kijken. ben er namelijk nog lng niet uit ! de naam ook nog niet 100% ! maar ik wil hier wel even een polletje neerzetten met mogelijke opties:

Lotte
    Nova
    Feline

Nesteldrang...ja jij hebt echt nesteldrang Andrea ! Wat kun je genieten van zo' precies schoonmaken he? ik had dat met strijken bij mijn eerste, ik ging elke avond strijken en elk plooitje moest eruit.
    Nu is mijn tik: stofzuigen. ik zuig het liefst elke dag haha.

@Yahoo, ik ben net een week ook ziek geweest, snip snip verkouden! vreselijk, dacht ook keelonst dat was t gelukkig niet, hoest me te pletter en volle kop. gaat sinds paar dagen weer wat beter, maar heb een flinke dip gehad op vakantie. we waren nar limburg. mijn zoontje van 1 ook anti biotica gehad en ventolin inhaler dus die was ook goed ziek . maar het gaat weer beterder :) hopelijk met jou ook. ik zie dat we gelijk lopen. welke datum ben jij uitgerek? ik 28 feb.

liefs Pina

Deel Deze Pagina