Wij hebben hier een kaartje uitgekozen www.baby-cards.nl ook leuke prijzen trouwens! Ik ga voor Nova (stond ook bij ons op het lijstje) en dan voor Lotte!
We zijn er nog niet helemaal uit, maar we vinden veel kaartjes op ogeltje.nl - Ogeltje erg leuk! We neigen nu naar een kaartje met een uiltje
Hoi Andrea, Ik ben helemaal weg van die geboortekaartjes van Ogeltje! maar als ik de prijzen zie...oef! dat is een duur grapje. gem 2.50 per kaart excl verz.kosten en excl. enveloppen! Char, ik neig ook naar Nova maar het is zo'n opkomende naam, we zijn bang dat het zo'n naam wordt die je overal hoort. Wat vinden jullie daarvn?
Je moet gewoon voor een naam kiezen waar je gelijk goed bij voelt zo'n gevoel krijgt van "Dat is jou naam" Ik moet zeggen je hebt nu zoveel namen die je ineens veel hoort,Wij hebben voor een jongensnaam gekozen die je tegewoordig ook vaker hoort maar wij hebben altijd het beste gevoel gehad bij deze naam dus wijken er nu niet vanaf!
wij hebben dit kaartje uitgekozen, zijn nu nog aan t stoeien over de tekst maar gaat allemaal vrij soepel eigenlijk. een naam krijgt bij ons ook steeds meer vorm. wij moeten wel opletten dat het in 2 talen goed uit te spreken is. ik vond op het begin amy leuk, maar in het hongaars wordt dat dan gelijk emilia. dat wil ik niet. nu zitten we nog met 2 namen in onze hoofd, maar ik denk dat we al wel een keus hebben gemaakt haha. ik denk ook dat je voor een naam bij je eigen gevoel moet blijven. als het goed voelt voor jou is het prima.
@Pina82 Tis echt rampzalig ziek zijn als zwangere, paracetamol heb ik pas 2x op, het helpt toch niks Fijn dat het nu wat beter met je gaat. Ik heb trouwens ook steeds bloedneuzen van het snuiten, merk wel dat er makkelijker een adertje springt met al dat extra bloed als zwangere! Ik heb nog geen tics haha, die strijktic wel maar die heb ik al levenslang (en nu eigenlijk juist even niet, we liggen nu - heel uitzonderlijk hier - tussen ongestreken beddengoed). Qua namen vind ik Feline de leukste. Ik zou wel degelijk rekening houden met hoe populair een naam is. Mij noemden ze op school bij m'n achternaam, omdat ik nog 2 naamgenootjes had. Ook niet echt leuk. Voorkomen kan je dat nooit maar noem je dochter Emma of Julia en je maakt een hele goede kans dat je kleine met naamgenootjes een klas deelt. Ik kijk vooral goed naar dit lijstje: SVB - Kinderbijslag - Kindernamen top 20 Ik ben de 26e uitgerekend. Maar ze gaan de baby in week 39 al halen (keizersnee) dus die datum ga ik niet redden denk ik. Bijgaand ons babykaartje. Omdat we een grote margriet aan de muur krijgen in de babykamer, heb ik dat thema aangehouden bij het ontwerp. Met de uitgekozen naam staat ie wat beter uitgelijnd haha. Ga die hier laten drukken: Geboortekaartjes online versturen voor m'n werk veel met drukwerk te maken en hun kwaliteit is heel goed. En 1,46 per kaart is ook niet zo heel duur of wel? @Pinkel vind ik ook hele mooie kaart. Waar hebben ze zulke aparte kaartjes? Wij willen misschien emigreren over paar jaar. Ook meegenomen in de naamkeuze, dat het ook in Scandinavië goed uit te spreken is. (niets met een G iig haha)
ook een leuk kaartje Jahoo! ons kaartje is van intercard. bestellen wel via internet, site is geloof ik geboortekaartjes.nl, via de drukker ben je weer meer kwijt. ons kaartje is 1,54 per stuk.
@Pina: ik vind Lotte erg leuk. Een naam moet lekker klinken in het rijtje van onze voornamen, samen met de achternaam. Als wij een meisje zouden krijgen, zou Lotte zeker in top 3 staan! @YahoO: mooi kaartje en erg leuk dat je hetzelfde thema aanhoudt! @Pinkel: ook heel mooi kaartje! Ik ga binnenkort bij de shop van geboortekaartjes.nl (zit in Zoetermeer) een aantal boeken halen. Een echt kaartje geeft toch betere indruk dan iets zien op internet. We zitten wel beetje op dezelfde smaak qua kaartje, dus verwacht hier geen problemen ! Naam zijn we tot een top 3 gekomen die we allebei leuk vinden, het wordt de naam die onze zoon in ieder geval kan uitspreken dus we zijn flink aan het oefenen! Ook de tekst op kaartje zijn we uit dus dat geeft wel wat rust. We zijn alleen nog steeds niet aan de babykamer begonnen en daar word ik wel beetje onrustig van...mijn vriend gaat binnenkort een paar dagen vrij nemen om alles in orde te gaan maken, zo in de weekenden komt het er ook niet van! Maar omdat ik al een aantal dagen met flinke rugpijn rondloop komt er uit mijn handen ook niets, en ik ben niet iemand die alleen maar kan toeschouwen...wil helpen! Dus hopelijk gaat die pijn snel weg. Fijne avond allemaal, tot snel!
Hoi meiden, Ik ben weer terug van een weekendje Centerparcs en het was echt heerlijk! Lekker gezwommen, gegeten en geluierd! Morgen weer aan het werk, blegh! Ik ben nog maar pas weer begonnen, maar nu al aan het aftellen naar mijn verlof! Nog 6 weken! Wij hebben een top 5 aan geboortekaartjes. Ik wil binnenkort even bij een drukkerij langs om ze in het echt te bekijken, dan pas durf ik echt een keuze te maken. Vandaag heeft mijn vader een nieuwe deur in de babykamer gehangen en woensdag ga ik beginnen met schuren zodat we het weekend lekker alles kunnen gaan verven. Dan gaat het opschieten, want de meubeltjes staan al. Alleen het wandplankje kan pas in de 2e week van januari worden geleverd, dus het is pas op het allerlaatste moment echt af en daar baalde ik flink van, maarja, het is maar een plankje toch haha! Over de naam, wij hebben wel een over het algemeen bekende naam, maar je hoort hem eigenlijk niet veel, tenminste ik niet. Ik ken zelf bijvoorbeeld geen kinderen die zo heten en dat is met mijn werk toch wel bijzonder! Vorig jaar zomer had ik 2 namen in mijn hoofd, keek ik op de lijst van de klas die ik zou krijgen, zaten ze er allebei bij! Dus die vielen meteen af haha! Griep hebben tijdens je zwangerschap is inderdaad een crime! Ik had er ook lang last van, ben zelfs nog steeds verkouden! Kom er gewoon niet vanaf, heel irritant! Verder heb ik ontzettend pijnlijke voeten. Ik denk dat ik een beetje doorzak door een verkeerde stand van mijn voeten, waar ik normaal geen last van heb. Maar nu ik steeds zwaarder wordt en vorige week heel veel gestaan en gelopen heb, heb ik echt heftige pijn! Ik denk dat de pees onder mijn voet ontstoken is, ga daar morgen ook even de dokter voor bellen. Hopelijk kan ik er na mijn werk even langs, want zo heb je geen last van je bekken en kun je je weer wat lekkerder bewegen en dan steekt dit ineens de kop op! Ik heb voor het weekend al zooltjes gekocht, maar kan er nog steeds bijna niet op lopen, niet echt handig dus!
Leuk al die kaartjes! Ik ben er totaal nog niet uit! Mijn vriend vindt alles eigenlijk wel goed dus dat is handig maar ik ben erg lastig haha. Jahoo, doortje en miewie, vervelend die klachten! Ik ben onlangs ook ziek geweest, de griep. Gaat inderdaad langzamer over maar ben er nu wel vanaf op af en toe niezen na ben blij dat ik voor de rest nergens last van heb, jullie sterkte gewenst met de griep, verkoudheid en rugpijn! Wel jullie rust nemen he, is belangrijk! Over namen, het is inderdaad belangrijk dat je je goed voelt bij een naam en dat hij ook goed past bij de achternaam. Ik heb een spaanse vriend dus moet er ook rekening mee houden dat hij in het spaans ook goed uit te spreken is. Wij zijn er nu denk ik wel helemaal over uit, het klinkt gewoon vertrouwd Zaterdag pretecho gehad, meneer had geen zin om zijn gezichtje te tonen helaas. Nu al eigenwijs hij lag lekker met zijn gezicht in mijn boermoederwand gedrukt. Daarnaast een hele sliert navelstreng ervoor en regelmatig een handje of armpje haha. Ik heb gewoon ondersteboven gelegen om toch een beetje een beeld te krijgen. Is geen grapje, moest andersom op het bed gaan liggen knieen buigen en toen zette hij heel de stoel omhoog waardoor ik op mijn kop hing haha. Al met al toch een heel bijzondere ervaring Gisteren onverwacht een babyshower gehad, super leuk! Ze hadden me goed verrast en het was erg gezellig geweest
hoi meiden, ik reageer even op wat ik onthouden heb, ben altijd zo slecht in iedereen persoonlijk te beantwoorden hihi. ZIek zijn..het lijkt wel of alle zwangeren onlangs griep/verkoudheid hebben gehad! maar we worden beter he? duurt even maar dan is het ook wel klaar Kaartjes...ik vind de kaartjes op geboortepost.nl ook wel een goed idee. heb even dgekeken. ons eerste kaartje was ook met een foto er in, en we kregen zulke leuke reacties van mensen, dat je dat zo weinig meer ziet enzo. dus ik denk dat we het weer gaan doen met een leuk ontwerp. en het makkelijke is dat die site/drukkers ook direct de kaartejes naar adressenbestand sturen. makkelijk hoor. kaartjes zijn dan (zonder postzegel) 1.47 ofzo. dat is neit gek. Nou genoeg nog te bedenken en regelen. Voor wat betreft de naam, jullie hebben allemaal wel gelijk hihi. Moet lekker klinken en bij je passen. nu passen deze drie namen allemaal wel bij ons haha. nova, lotte en feline... maar op de site van die Kinderbijslag zagen we dat de naam Lotte al meer dan 3 jaar in de top 10 staat. dus die gaat het niet worden!! Nova past wel heel goed bij mijn zoontje's naam, is ook heel kort/krachtig. Als je die wil weten uit nieuwsgierigheid dan ff pb'en, naam komt niet veel voor en wil herkenning door anderen voorkomen. Feline is een veel schattigere naam. Maar het gevoel komt al wel bij het kiezen van de naam @babyshower...ooo wat leuk! ik zou ook zo graag s verrast willen worden.. Ik ga trouwens een Kraamfeest doen als het kindje geboren is, allemeaal tegelijk. in januari hoor ik of de lokatie die op het oog heb, mogelijk is. het is echt een leuke lokatie, een ronde carrousel achtig tentje midden in een kleinschalig park naast heel kleine kinderbeorderij. het is er zo mooi en niet eens zo duur. ik hoop het echt nou ik weet ff niet meer wat ik schrijven wil! tot snel xx Pina
Pina, ik be n ook al zo slecht in het onthouden. Maar we zijn zwanger dus is een goed excuus haha. Leuk van dat kraamfeest! Is ook erg praktisch denk ik
@ Babyshower wat leuk! Altijd lekker om even goed verwend te worden! @ Ziek zijn verkouden benauwd keelpijn rugpijn bah ik ken dat ook lijkt wel als je zwanger bent dat je er nog meer en langer last van hebt. @ Geboortekaartjes,Er zijn ook zoveel leuke site's met leuke kaartjes wij gaan dus ook niet naar een drukkerij hebben al een keuze gemaakt bij baby-cards.Een lekker vrolijk kaartje! Betreft de naam Lotte die staat echt al erg lang in de top 10 indd ik heb ook Lotte in mijn naam en dat oor je echt veel.Maar is ook echt een leuke naam! Ik was een beetje naar geboortebedankjes aan het kijken jeetje wat zijn die duur zeg! Nou ik ga me aankleden enzo hondje uitlaten en zo weer naar de fysio! Tot strakjes weer!
Hai Allemaal Ben een tijdje niet geweest maar hier weer even een post. Zag dat jullie het over namen hebben, bij ons thuis is het crisis want we weten het echt niet.... Ik wil een mooie naam, romantisch maar ook stoer en lief en makkelijk en bijzonder argghhhh. Mijn vriend en ik stellen het praten erover steeds uit omdat we er niet uitkomen. Echt moeilijk. Ik vind namen bedenken erg leuk, maar nu het voor het 'echie' is vind ik het plotseling onmogelijk. Heb veel boekjes van de bieb gehaald met namen maar dat maakt het erger Onze babykamer is helemaal in de maak, de verf zit op de balken en de meubeltjes (van de Ikea) staan erin. Er ligt een mooi kleed. De gordijnen zijn besteld. Nu nog de leuke details zoals lampen en kapstokjes en een tafeltje enzo. Maar we gaan steady gelukkig. Valt steeds een last van me af. Kinderwagen is ook binnen, die staat in de babykamer zolang. Begin moe te worden, waar ik eerst erg veel energie had. En ik eet teveel snoepies en frietjes, kent iemand dat? Zijn jullie heel gezond en zo ja, heeft iemand tips? Ik heb altijd erg veel gesnoept en kan het gewoon niet laten... Liefs Sien
Herkenbaar...waar ik de afgelopen weken heel blij kon worden met wat fruit, zijn de zakken snoep, chocola, kruidnootjes nu niet meer aan te slepen. Daardoor slaap ik ook slechter en heb ik minder energie... Gister wel de ommezwaai gemaakt door eerst 15 min op de crosstrainer te staan, daarna lekker in een warm bad en uiteindelijk met een kopje thee beland op de bank m'n favo serie kijken. Uiteraard wel een klein snoepje gepakt, maar omdat ik zo lekker had gesport het daar ook bij gelaten. Dus mijn tip: ga 's avonds na het eten of een flinke wandeling maken of sporten als dat kan. Eigenlijk gewoon geen snoep meer in huis halen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan !?
Ik heb ook steeds minder energie en indd die chocolade verslaving vreselijk! Probeer ook steeds minder in huis te halen...Maar kan soms de verleiding niet weerstaan! Leuk je hier weer eens te zien Sien (ICSI) namen hoor van veel dat dat een drama is,wij wilden al jaren de naam die we in onze hoofd hebben ookal hoor je em nu wat vaker houden we het echt nu bij deze maar pfff wat is het moeilijk vooral omdat het indd nu voor het eggie is! Succes jullie komen er vast wel uit! Misschien een tip mijn beste vriendin en haar man kwamen er ook niet uit en steeds al ze een naam hoorden of zagen die ze mooi/leuk vonden schreven ze die op en lieten dat later aan elkaar zien zo zijn hun aan de mooie naam van hun zoon gekomen. Even ego,Ik baal echt enorm en zit er best wel doorheen ben vandaag naar de fysio geweest en waar ik dus al bang voor was zei hij dus ook het gaat niet de goede kant op met mijn klachten ze worden zelfs erger nu mag ik nog minder en moet ik nog meer rust nemen en dat doe ik naar mijn idee allemaal al,Ik werk immers al bijna 2 maanden niet meer! Pfff het zwanger worden ging al niet makkelijk en nu is mijn zwangerschap ook al niet prettig zo! Ik heb het er voor over hoor alles voor ons wondertje! En genieten doe ik wel hij beweegt zoveel en dan weet je ook echt weer waar je het voor doet! Sorry voor mijn geklaag!
@ char, vind het niet ego hoor, wat je verteld. is gewoon erg moeilijk en vervelend! toen ik tot 22 weken continu ziek was dacht ik ook wel eens: moet dit nou. maar het is goed als je nog voldoening uit je kleintje en het vooruitzicht kunt halen. sterkte hoor! en misschien zie je het over een paar dagen weer veel zonniger in!
Hoi @ miewie en char Char wat balen, gelukkig is het laatste trimester gearriveerd en kun je binnenkort de kleine vasthouden! Nog heeeel even! Zijn jullie ook zo ongeduldig? Ik begin ook moe te worden en maagzuur en andere heel fijne kwaaltjes en ik vind dat we best eens mogen klagen hoor. Mensen zeggen de hele tijd tegen me: jullie zijn natuurlijk extra blij omdat jullie ICSI hebben gehad. Misschien wel, maar...ik ben gewoon net zo zwanger als 'normale' zwangeren en mag ook af en toe wel even balen. Het lijkt nu net alsof ik niets mag zeggen, zo van: 'je mag blij zijn en daarmee uit'. Miewie ik ga me echt voornemen om meer te bewegen. Elke avond een rondje wandelen! Maar nu wordt het ook nog kerst arggh. Ik kan in de supermarkt moeilijk langs dat schap lopen, ik doe altijd de boodschappen en ben altijd al een suikerjunk geweest. Zelfs nu, nu ik een baby krijg, lukt het me gewoon niet om te stoppen met die slechte dingen. Ik voel me al snel schuldig. Mijn compromis is: veel groente en fruit en veel snoep En nu dus elke dag bewegen...... goed voornemen dan he Groetjes!
Je word indd wel ongeduldig nu vooral omdat je zo uitkijkt naar het moment dat je dan eindelijk je kleintje in je armen hebt. Tegen ons zeggen ze ook vaak jullie zijn zeker dubbel gelukkig met je zwangerschap omdat dat doormiddel van ICSI is gegaan, Kijk natuurlijk zijn wij dolgelukkig want de kans op een kindje was klein en nu groeit er toch echt een kindje in mij! Maar ik blijf iedere zwangerschap bijzonder vinden het blijft een wonder! En natuurlijk mogen wij ook klagen! Dat neemt natuurlijk niet weg dat we niet blij zijn....We zijn dolgelukkig! Ik heb nu ook vaker last van maagzuur,en ben ook erg moe! Dus af en toe even lekker naar buiten. Vanavond ga ik voor het eerst naar de baby opkomst cursus (zwangerschapsgym) ben benieuwd!