Tsja...snoepen...als je maar zorgt dat je ook de voedingsstoffen binnenkrijgt die belangrijk voor je zijn en je een goede balans weet te vinden door te snoepen met mate, kan het wat mij betreft geen kwaad. Dat is in ieder geval mijn instelling! Heb mij nooit kunnen weerhouden om te snoepen, al was dat in het verleden vaker hartig dan zoet. Ik merk bij mij wel echt dat een extra bakje vanille vla na het avondeten al voldoende kan zijn, omdat ik gewoon wat zoets moet hebben. Als ik dan eenmaal op de bank plof 's avonds met een bakje thee vind ik het genoeg. Maar de avonden dat ik een lekker bakje koffie met slagroom neem en wat lekkers...en wat lekkers...die zijn het ergst! Vanavond weer gymen. Ben benieuwd of het weer 25 à 30 min even bewegen is en daarna in een kring praten over juiste houding etc. Leer ik ook veel van hoor, want juist door mijn verkeerde houding heb ik last van m'n rug en als ik het op de juiste manier corrigeer merk ik echt dat mijn rug wordt ontlast. Dus zeer nuttig! En Char, maar ook de andere dames: ff klagen mag hoor! Het is tenslotte niet niets wat ons lichaam doormaakt. De ene zwangere fietst wat makkelijker door de zwangerschap dan de ander. Vooral als de zwangerschap verloopt zoals het door iedereen wordt omschreven: zittend op je roze wolk, lekker fit en mooi zwanger, genietend van het groeiende kleintje en dan een soepele bevalling. De verhalen van vervelende afscheiding, stress-incontinentie, flinke striae, dikke enkels, rugklachten, uitscheuren, inknippen, etc. etc. hoor je gewoon niet vaak. Maar dat is meer omdat vrouwen daar moeilijker over praten dan over de leuke kant van het zwanger zijn! Dat geldt ook straks voor de kraamtijd en bevallingsverlof. Als jij niet 'past' in het beeld dat voornamelijk wordt geschetst van een heerlijke kraamtijd: lekker 's middags rusten als je kleintje rust, verwend worden door alle kraamvisite, je kleintje aan de borst voeden en langzaamaan een band opbouwen met je kleintje tijdens je bevallingsverlof, denk dan niet dat jij de enige bent die zich zo voelt. Het ene kindje is makkelijker dan de andere gewend aan de echte wereld. Zo is ook de ene moeder sneller gewend aan het ritme met een baby dan de ander. Wat ik eigenlijk wil zeggen: er is geen goed of fout of perfect en verkeerd...iedereen beleeft het op haar eigen manier. Zo, ik stap weer van m'n praatstoel af hoor ! Vandaag lekker vrij, vanmorgen weer controle gehad bij vk en alles was goed. Daarna lekker m'n zwangere schoonzusje op visite gehad (zij is over 7 weken uitgerekend) dus lekker zitten kletsen over onze zwangerschappen en zitten dromen van onze kleintjes. Zoonlief ligt nu heerlijk te slapen, maar straks lekker naar buiten. Warm aankleden, want het is wel koud! Ook kijken wij trouwens uit naar de pretecho a.s. maandag! Zin in !
Alweer verstopt op paging 78...maar ik heb 'em voor mijn afspraken weer even bijgewerkt: Wie /Wanneer uitgerekend/weten wat het wordt? Babymaken: 1 februari, ja (maken 't 22/11 bekend) Wen80, 2 februari, een jongen Doortje25, 6 februari, een meisje Pinkel, 6 februari, een meisje Nofje, 10 februari, tot nog toe nog niet Icsipoging1, 13 februari, een meisje Vlinder1983, 14 februari, willen het niet weten MissyZ, 16 februari, willen het niet weten Pumbaa, 16 februari, weet het inmiddels wel maar zegt niks Ladycake, 17 februari, weten het wel maar verklappen niks Char1983,17 februari, een jongen is wel een geheimpje! ssst! MieWie, 18 februari, een jongen Kaarr, 18 februari, tot nu toe nog niet Elvina, 18 februari, tot nu toe nog niet Andrea85, 20 februari, een meisje Linana, 22 februari, willen het wel weten Miepens, 23 februari, willen het wel weten Lievepop,23 februari, meisje Bloem1979, 26 februari, nog geen idee JahoO, 26 februari, een jongen Lief, 26 februari, ja, maar houden het geheim Pina82, 28 februari, een meisje Afspraken echo's/gyn./verloskundige. Nofje: 14 Juni echo ivm bloeding, 20 Juni controle Hartje Klopt!!!, 30 Juni termijnecho! Elvina, 14 juli intake vk en 1e echo Linana, 18 juli intake vk en 1e echo (?) Vlinder1983, 28 juli controle VK, 3 augustus, echo (combitest) Miepens, 1 augustus, 4de echo, intake gyn Bloem 1979, 29 augustus en 12 september echo, 26 september gyn Babymaken: 7 oktober VK Doortje25, 7 oktober vk Pinkel, 3 november afspraak vk Ladycake, 10 nov. 4D echo, 11 nov. controle vk Lief, 20 september pretecho/geslachtsbepaling, 10 oktober 20 weken echo + controle gyn MissyZ: 22 september 20-wekenecho, 26 september vk JahoO: 14 sept. intake gyn, 5 okt. 20 weken echo Lievepop, 11 okt vk 20 wk echo was super Pina82, 12 okt. 20-wekenecho. Pumbaa, 17 oktober controle VK 20 weken echo is perfect! Char1983, 26 okt. controle arts ass gyn Andrea85, 16 november controle vk Wen80, 3 november GUO (3e keer), 15 november controle vk MieWie, 21 november 4D pretecho, 7 december controle vk
Goed gezegd MieWie! Geniet van je dagje vrij! Wie /Wanneer uitgerekend/weten wat het wordt? Babymaken: 1 februari, ja (maken 't 22/11 bekend) Wen80, 2 februari, een jongen Doortje25, 6 februari, een meisje Pinkel, 6 februari, een meisje Nofje, 10 februari, tot nog toe nog niet Icsipoging1, 13 februari, een meisje Vlinder1983, 14 februari, willen het niet weten MissyZ, 16 februari, willen het niet weten Pumbaa, 16 februari, weet het inmiddels wel maar zegt niks Ladycake, 17 februari, weten het wel maar verklappen niks Char1983,17 februari, een jongen is wel een geheimpje! ssst! MieWie, 18 februari, een jongen Kaarr, 18 februari, tot nu toe nog niet Elvina, 18 februari, tot nu toe nog niet Andrea85, 20 februari, een meisje Linana, 22 februari, willen het wel weten Miepens, 23 februari, willen het wel weten Lievepop,23 februari, meisje Bloem1979, 26 februari, nog geen idee JahoO, 26 februari, een jongen Lief, 26 februari, ja, maar houden het geheim Pina82, 28 februari, een meisje Afspraken echo's/gyn./verloskundige. Nofje: 14 Juni echo ivm bloeding, 20 Juni controle Hartje Klopt!!!, 30 Juni termijnecho! Elvina, 14 juli intake vk en 1e echo Linana, 18 juli intake vk en 1e echo (?) Vlinder1983, 28 juli controle VK, 3 augustus, echo (combitest) Miepens, 1 augustus, 4de echo, intake gyn Bloem 1979, 29 augustus en 12 september echo, 26 september gyn Babymaken: 7 oktober VK Doortje25, 7 oktober vk Pinkel, 3 november afspraak vk Ladycake, 10 nov. 4D echo, 11 nov. controle vk Lief, 20 september pretecho/geslachtsbepaling, 10 oktober 20 weken echo + controle gyn MissyZ: 22 september 20-wekenecho, 26 september vk JahoO: 14 sept. intake gyn, 5 okt. 20 weken echo Lievepop, 11 okt vk 20 wk echo was super Pina82, 12 okt. 20-wekenecho. Pumbaa, 17 oktober controle VK 20 weken echo is perfect! Andrea85, 16 november controle vk Wen80, 3 november GUO (3e keer), 15 november controle vk MieWie, 21 november 4D pretecho, 7 december controle vk Char1983, 23 november controlle gyn.
Wie /Wanneer uitgerekend/weten wat het wordt? Babymaken: 1 februari, ja (maken 't 22/11 bekend) Wen80, 2 februari, een jongen Doortje25, 6 februari, een meisje Pinkel, 6 februari, een meisje Nofje, 10 februari, tot nog toe nog niet Icsipoging1, 13 februari, een meisje Vlinder1983, 14 februari, willen het niet weten MissyZ, 16 februari, willen het niet weten Pumbaa, 16 februari, weet het inmiddels wel maar zegt niks Ladycake, 17 februari, weten het wel maar verklappen niks Char1983,17 februari, een jongen is wel een geheimpje! ssst! MieWie, 18 februari, een jongen Kaarr, 18 februari, tot nu toe nog niet Elvina, 18 februari, tot nu toe nog niet Andrea85, 20 februari, een meisje Linana, 22 februari, willen het wel weten Miepens, 23 februari, willen het wel weten Lievepop,23 februari, meisje Bloem1979, 26 februari, nog geen idee JahoO, 26 februari, een jongen Lief, 26 februari, ja, maar houden het geheim Pina82, 28 februari, een meisje Afspraken echo's/gyn./verloskundige. Nofje: 14 Juni echo ivm bloeding, 20 Juni controle Hartje Klopt!!!, 30 Juni termijnecho! Elvina, 14 juli intake vk en 1e echo Linana, 18 juli intake vk en 1e echo (?) Vlinder1983, 28 juli controle VK, 3 augustus, echo (combitest) Miepens, 1 augustus, 4de echo, intake gyn Bloem 1979, 29 augustus en 12 september echo, 26 september gyn Babymaken: 7 oktober VK Doortje25, 7 oktober vk Pinkel, 3 november afspraak vk Ladycake, 10 nov. 4D echo, 11 nov. controle vk Lief, 20 september pretecho/geslachtsbepaling, 10 oktober 20 weken echo + controle gyn MissyZ: 22 september 20-wekenecho, 26 september vk JahoO: 14 sept. intake gyn, 5 okt. 20 weken echo Lievepop, 11 okt vk 20 wk echo was super Pina82, 12 okt. 20-wekenecho. Pumbaa, 17 oktober controle VK 20 weken echo is perfect! Wen80, 3 november GUO (3e keer), 15 november controle vk MieWie, 21 november 4D pretecho, 7 december controle vk Char1983, 23 november controlle gyn Andrea85, 23 november, controle vk (bloedprikken rhesus-c-neg)
houden jullie eigenlijk alleen maar rekening met het geslacht wat je vertelt is dat het kindje is? ik bedoel...ons is gezegd dat het een meisje is, kaartje is ook wel meisjesachtig en kamertje kan qua kleur wel voor jongen, maar motief (bloemen) is toch wel meisjesachtig. wat als het nu toch een jongentje is? toch voor de zekerheid nog maar een ander kaartje er ook bij uitzoeken? hoe doen jullie dat?
Das een goeie maar wij hebben een aantal keer duidelijk gezien wat het word dus daar kunnen we niet omheen! hihihi
Pinkel, ik zou gewoon 2 kaartjes uitzoeken. Eentje voor een meisje en eentje voor een jongen. Maar ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat ze wel weten wat ze zeggen toch? Bij ons was het duidelijk een jongetje dus dat is wel makkelijk. Succes in ieder geval!
Hallo, ik ben weer beetje opgeknapt. Was me de griep wel. Vanmorgen bij de gynaecoloog geweest, alles was goed, al vond ze mijn buik aan de grote kant (ik heb maar geen vergelijking gemaakt met de zak van sinterklaas maar er zijn gisteren echt veel kruidnoten ingegaan ). Maandagochtend vroeg moet ik nuchter verschijnen voor prikken voor zwangerschapssuiker. Moet daarna een glucosedrankje drinken en gaan ze nogmaals prikken na 2 uur. En ijzer wordt ook gelijk geprikt. As donderdag hebben we afspraak voor intake bij de verpleegkundige en anestesist en gaan we de geboortedatum inplannen! Best vreemd idee dat we dan gewoon al weten wanneer hij komt (mits hij niet veels te vroeg komt). We krijgen met 32 weken weer een echo trouwens, ook wel leuk. Had er niet meer op gerekend dat we nog echo krijgen. @MieWie Die balans tussen snoepen met mate en gezond eten is hier helemaal zoek hoor haha. Spannend maandag, je echo! @Pinkel Ik hou daar geen rekening mee, als we een meisje met een piemeltje krijgen zal ze vast geen roze typetje zijn hahaha.
Fijn dat je weer bent opgeknapt Jahoo! En fijn dat alles weer goed was bij de controlle gyn. Wij mogen woensdag weer naar het ziekenhuis. Ben benieuwd hoeveel ik nu weer ben aangekomen hihi Want ben wel weer gegroeit denk ik want mijn buikje word steeds boller! Grappig trouwens leek net alsof ons kleintje me aan het kietelen was zo'n leuk gevoel! Wat wel minder is dat hij tegen mijn ribben aan trapt.
Zijn jullie veel aangekomen? Bij mij valt het mee met als nadeel dat als ik mijn zwangerschapsjas aan heb je bijna niet ziet dat ik zwanger ben helaas laten mensen me ook gewoon staan in de bus als het druk is, vervelende studenten af en toe heb echt alleen een buik, ben zo'n 8 kilo aangekomen nu. Jahoo, leuk dat je nog een echo krijgt! Ik ben benieuwd of ik die nog krijg, doen ze dat normaal nog na 27 weken? Char, jij ook succes bij het ziekenhuis! Leuk om die kleine zo te voelen he, af en toe krijg ik ook best een heftige trap of duw. Wordt alleen maar erger ben ik bang begin nu wel in de gaten te krijgen hoe hij ligt volgens mij. Iedereen nog een fijn weekend gewenst!
@ lupita, ik ben eerst 10 kilo afgevallen, en nu zit er al weer 6 aan. groei op t moment ook echt veel. maar zoals veel meiden heb ik moeite om gezonde dingen te eten ipv ongezond. vandaag kwam ik iemand tegen die ik nog nooit gezien had, ze zei: ben je zwanger? toen ik dat beaamde vroeg ze hoe lang ik nog moet, en toen ik zei tot begin februari toen zei ze: je moet niet alles zomaar eten hoor, alleen als je veel water gaat drinken kun je wat extra's eten. en ik ken haar helemaal niet! kvond het niet zo leuk eigenlijk.
Gewoon lak aan hebben joh, wat anderen zeggen. Ik was gisteren bij de Sligro, zegt de cassiere... Moet je nog lang? Dus ik antwoord: Nog 3 maanden. Zegt ze... zoooo weet je zeker dat het geen tweeling is? Hahaha, nee mooooie buik hoor! De dame in kwestie was zelf over de 100 kilo, en de meeste dames die beginnen over een errug grote buik zijn zwaarder dan ik zwanger. Dus ik bedoel maar. Blijkbaar vinden sommige vrouwen het leuk om je onzeker te maken. Niks van aantrekken dus. @Lupita Ik heb geen idee, volgens mij krijg je normaliter met 12 en 20 weken een echo. Ik loop in het ziekenhuis, weer anders geregeld denk ik. En ik ben een oude taart he, met m'n 38
Ach ik krijg soms ook opmerkingen dat ik denk van zal ik er op reageren of niet,laatst vroeg een vrouw of ik zwanger ben (nou dat is wel duidelijk maar goed) ik kon het niet laten dus zei nee hoor heb gewoon te veel gegeten,ze wist niet hoe ze moest reageren hihi Ik loop ook in het ziekenhuis en krijg bij iedere controlle een echo.
Het is alweer even geleden dat ik wat van me heb laten horen, maar we zijn dan ook erg druk geweest. De sinterklaasintocht, de 2e verjaardag van onze dochter. Erg gezellig allemaal, maar je kan er erg druk mee zijn...... Ik kan niet op iedereen persoonlijk reageren, maar ik hoop dat iedereen die last heeft van de griep/een virus zich inmiddels weer een stuk beter voelt. Het geboortekaartje is al uitgezocht, wij zitten alleen nog met de naam. Mijn man heeft al een lijstje maar mij wil het nog niet zo lukken. Iemand nog suggesties voor een leuke/korte jongensnaam? Ook hier veel opmerkingen over de omvang van mijn buik. Nu is het de tweede en dan schijnt je buik vaker iets groter te zijn, maar ik ben nu al net zo veel aangekomen als vorige keer mijn tijdens mijn hele zwangerschap (8 kilo). Het is wel zo dat ik veel vruchtwater heb, dat wordt ook extra in de gaten gehouden. Ik probeer me van de opmerkingen maar niet te veel aan te trekken, maar dat is niet altijd even makkelijk. Verder gaat alles hier gewoon door. Begin nu wel wat last van mijn rug te krijgen, ik hoop dat het niet erger wordt. Hoe gaat het verder met jullie?
Jeetje wat is het stil hier zeg! Even verandering in brengen.... @ Wen,Zijn drukke maanden altijd he? Ach des te sneller is het februari zullen we maar zeggen hihi,Fijn dat alles goed met je gaat! en indd hopelijk krijg je niet te veel last van je rug....Wat het is zo vervelend en ik kan het weten heb het heel de dag door helaas.... Vandaag weer naar de fysio geweest en moet nu een draagdoek gaan dragen jeetje wat zijn die duur zeg! Iemand tips waar je die verder kan kopen? Morgenochtend weer naar het ziekenhuis,Heb weer zin om ons kleintje te zien! Hoe is het met de andere dames??? Nog plannen voor Sinterklaas?
Ohw...over opmerkingen: ik krijg van diverse collega's vanuit de organisatie te horen Jeetje, aan je lopen te zien zal het niet lang meer duren! (hoezo, waggel ik al?). Of Wordt het niet eens tijd dat je met verlof gaat? (ja hoor, graag!)! Mensen zeggen nu eenmaal dingen gewoon makkelijk zonder erbij na te denken. Mijn leidinggevende zei vanmorgen Je wallen onder je ogen worden steeds groter, trek je het nog? Alsof het zou helpen als ik zou zeggen dat ik inderdaad moe ben, slecht slaap door mijn rug en dat het misschien maar beter is dat ik lekker naar huis ga nu? Maar goed, feit is nu eenmaal dat het wat zwaarder wordt. Gewicht gaan ineens hard, ben nu ruim 10 kilo sinds begin van mijn zwangerschap aangekomen en alles zit in mijn buik. Verklaart dus goed mijn rugpijn. Maar na lang zitten, lopen, staan of liggen komt de pijn terug dus verschillende houdingen aannemen werkt maar even. Ik heb wel goede tips van de docente zwangerschapsgym en als ik bewust zit en sta en loop merk ik wel dat het beter gaat. Deze week ook gewoon lekker gaan zwemmen om alles een beetje soepel te maken en gewoon een stapje terug doen in m'n dagelijkse dingetjes! Gisteren hebben we onze pretecho gehad! Wat een genot om weer 30 minuten naar onze kleine man te mogen kijken! Hij lag heerlijk opgerold met z'n hoofd naar beneden, rug links en billen omhoog (dus perfecte baarpositie) en met benen gekruist voor z'n hoofd. Daarom was het erg moeilijk om een duidelijke foto te maken, maar zie hieronder een sneak preview ! Dit weekend gaan we eindelijk aan het kamertje beginnen. De meubels hebben wij natuurlijk al, verf en behang staan klaar en mijn vader komt dit weekend alles netjes maken. Gordijnen had ik ook al klaar dus die kunnen onder de naaimachine, zodat ik met een beetje geluk vanaf zondagavond het kamertje verder kan gaan inrichten en aankleden! Heb er zo'n zin in! Het worden drukke weken, sowieso beetje raar op mijn werk omdat ik niet weet of ik na mijn verlof nog terugkeer. Dus is het een tijdelijk afscheid of een definitief afscheid? In ieder geval nog maar 5 weken werken (inclusief deze week) en mijn vervangster dus volledig inwerken. Moet wel goedkomen, maar kijk wel echt uit naar mijn verlof! En dan de organisatie thuis op de komst van de kleine natuurlijk niet te vergeten, zou blij zijn als het allemaal in orde is. Kunnen we lekker gaan genieten van de feestdagen: Sinterklaas die we 3x vieren (1x op werk, 1x bij schoonfamilie en 1x eigen familie), gezellig Kerst vieren met familie op beide dagen en dan nog iets bedenken voor oud & nieuw...hoe zijn jullie plannen?
Mooie foto MieWie! Moeilijk is dat zeg dat je niet weet of je terug kan komen of niet lijkt me erg onzeker,ik zit in hetzelfde schuitje want ik weet ook niet of ik terug kan komen....Je wilt immers graag weten waar je aan toe bent.... Leuk dat jullie ook aan het kamertje gaan beginnen! Word wel benieuwd naar alle kamertjes hoor.... Betreft de feestdagen.... Wij vieren 4 december Sinterklaas met mijn familie Kerstavond bij schoonfamilie,1e kerstdag lekker saampjes,2e kerstdag met mijn familie + schoonfamilie en oud & nieuw met familie en vrienden. En dan tussendoor super veel verjaardagen!
Hier ook druk met van alles. Had gisteren glucosetest. Best een gedoe, nuchter verschijnen, prikken, drankje drinken (fles heel zoet ranzig spul), 2 uur wachten en weer bloed prikken. Gynaecologe vond m'n buik erg groot, kan wijzen op zwangerschapssuiker. Twee andere zwangere dames hadden ook wel grote buiken, en veel korter zwanger dan ik. Ikzelf had niet zoveel buik want volgens mij zijn het vooral m'n darmen die opzwellen naarmate de dag vordert (en die waren leeg omdat ik nuchter moest komen). @MieWie Ik heb er al 12 bij. En wat maakt het eigenlijk uit. Ik ben zwanger, genoeg vrouwen voor wie dat niet weggelegd is. Straks 3 maanden sushi en filet american eten en dan ben ik weer slank haha. Misschien ga ik donderdag ook zwemmen, zwangerschapscursus wordt niet vergoed door de verzekering. Dus die storten het geld terug (vond de kosten beetje zonde om zelf te betalen, zo leuk en leerzaam was het niet). Mijn man had gisteren een zwangerschapsmassage voor mij geregeld. De vrouw van een collega is bezig met het opzetten van haar massagepraktijk. Een speciale tafel voor zwangeren is in bestelling. Was echt ontspannend. Die kleine knuffelaap achter m'n navel vond de buikmassage helemaal geweldig, hij duwde zich helemaal tegen haar handen aan, echt heel apart. De rest van de avond geen schop meer gevoeld, hij bewoog ook echt heel loom. Dat werkt toch echt wel goed dus, zo'n massage. Hier geen plannen voor de feestdagen, hoop eigenlijk eens samen 2 dagen thuis te blijven, lekker in bed met films ofzo. Heerlijk!!
Ik ben de eerste paar weken wat afgevallen en vervolgens kreeg ik ineens echte trek en kwam ik aan, inmiddels weer wat minder trek, dus ben benieuwd Ik ben eerst een kilo of 4 afgevallen en vervolgens 10 aangekomen (effectief dus 6 kilo aangekomen). Mja, ik vind 't wel prima allemaal Zit lekker in m'n vel en heb het idee dat die kilo's er toch wel weer af zullen gaan na de bevalling, zolang ik maar weer wat normaler ga eten + bewegen. Sinterklaas vieren we met z'n tweetjes (of eigenlijk dus drietjes ), ik heb een beetje de gewoonte om ieder jaar een 'gezinscadeautje' te kopen, dit jaar wordt het waarschijnlijk een mooie quilt voor de baby Kerst vieren we bij mijn schoonouders, maar dat is eigenlijk altijd een heel stressvol gedoe (er zijn 2 mensen die vinden dat iedereen gezellig moet doen en dat alles vlekkeloos moet verlopen, dus wanneer er 5 minuutjes later wordt gegeten dan de planning, dan worden die volledig gek, normaal kan ik er wel om lachen, nu heb ik echt geen zin in dat gezeur....). Tegen die tijd ben ik ook 32 weken zwanger, misschien een goed excuus om wat later te komen en eerder weg te gaan... Oud & Nieuw vieren we normaal altijd bij mijn ouders, maar die wonen best een eindje rijden hier vandaan en 't is even de vraag of ik dan zin heb om te gaan (want hun logeerbed is bijvoorbeeld ook niet erg comfortabel ).
Ik ben benieuwd hoeveel ik nu in totaal ben aangekomen,ze wegen me altijd in het ziekenhuis...zal vast weer wat aangekomen zijn...Ach ja dan is het maar zo....