@MieWie: Wat een mooie foto zeg. Wel vervelend dat je nog niet weet of je na je verlof terug mag komen. Ik hoop voor je dat je gewoon terug mag komen. @JaHoO: Wat lief dat je man een zwangerschapsmassage heeft geregeld. Klinkt zeer ontspannen. Wanneer krijg je de uitslag van de glucosetest? @Char: Vervelend dat je de hele dag last hebt van je rug. Helpt de fysio verder niet? Ik heb geen idee waar je die banden goedkoper kan krijgen. Hoe was het in het ziekenhuis? Ik ga vandaag voor het eerst naar de fysio voor mn rugklachten. Ik ben benieuwd of het helpt. Morgen weer een echo in het WKZ om te kijken hoe het staat met de maagvulling en de hoeveelheid vruchtwater (vorige keer was het te veel). Ook gaan ze dan als het goed is een beslissing nemen over waar ik mag/moet bevallen. Dat vind ik wel prettig, ben nu wel toe aan een beetje duidelijkheid. Sinterklaas vieren we 4 december met mn schoonouders (mijn ouders zijn met vakantie). We vieren het wel klein, onze dochter is net jarig geweest en met kerst krijgt ze ook nog cadeautjes. Het wordt anders veel te veel. 1e kerstdag vieren we bij mijn ouders en 2e kerstdag vieren we met mn schoonouders (bij hun of bij ons thuis, dat weet ik nog niet). Oud en Nieuw heb ik nog niet over nagedacht. Ik denk lekker thuis.
Werd begin van de middag gebeld door het ziekenhuis, heb diabetes, helaas. De gewichtstoename van 12 kilo is dan wel te verklaren. Ik baal wel ff flink, morgen hadden we al afspraak voor het plannen van de OK, 5 dec heb ik afspraken met de diabetesverpleegkundige en dietiste. Ga er maar het beste van maken, tis ff niet anders.
@ jahoo, wat vervelend!! idd maar het beste er van maken, al zal dat niet zo makkelijk zijn. weet je al of je alleen je dieet moet aanpassen of ook moet spuiten? sterkte hoor!! @wen80, heeft de fysio al een beetje geholpen? ik ben vanmiddag weer naar de vk geweest, alles was prima. bloeduitslag van vorige keer was goed, hb was prima en bloedsuikerwaardes waren iets onder de grens. dus wel opletten met suikers, maar verder niet. moet nu ook elke keer urine mee gaan nemen. maar ben eigenlijk vergeten te vragen waarom. weten jullie dat? over 3 weekjes weer terug.
Ik ben de afgelopen weken flink wat aangekomen, in 3 weken 4 kilo, zowel aan vocht als mijn buik die flink gegroeid is. Ook ik krijg hier regelmatig opmerkingen over, maar over het algemeen zijn ze allemaal positief. Ja ik weet dat ik flinker ben geworden, maar dat hoort er nou eenmaal bij toch! Ik ben niet zo iemand die enkel en alleen op haar buik aankomt, bij mij zag je het ook al heel vroeg en dat vond ik helemaal niet erg! Toen een vriendin van mij 30 weken zwanger was, had ik met 19 weken al een flinkere buik haha! Zij heeft het als jammer ervaren dat ze pas met 25 weken ging groeien, maar nu na de bevalling is het wel in haar voordeel haha! Miewie, wat een mooie foto van jullie mannetje! Wat ontzettend jammer dat je niet weet of je na je verlof nog terugkeert, maakt dat je niet onzeker? Of krijg je wel gewoon een uitkering of vervangend werk? Sinterklaas vieren we met vrienden, we doen dan een spel met cadeautjes. Kerst doen we gewoon de ene dag bij mijn ouders en de andere dag bij zijn ouders, met de rest van de familie erbij. Is altijd erg gezellig! We vieren Oud en Nieuw bij ons thuis met allemaal vrienden, ik zag het niet zitten om tegen die tijd nog weg te moeten gaan. Wordt wel heel gezellig denk, ik heb er nu al zin in haha Jahoo, wat leuk dat jullie kleintje zo op de massage reageerde! Mijn schoonzusje is ook masseuse en heeft ook zon tafel besteld, maar ik ben nog een beetje terughoudend, ken haar nog niet zolang en vind het dan toch een beetje vreemd om bij haar op de tafel te gaan liggen! Ontzettend balen van je zwangerschapssuiker Wat houdt dat precies in? Kan het veel kwaad en moet je nu op een speciaal dieet? Wen, succes met de echo morgen! Ik hoop dat de hoeveelheid vruchtwater nu goed is! Pinkel, fijn dat alles goed was! Controleren ze je bloedsuikerwaardes eigenlijk altijd rond deze tijd? Ik heb namelijk wel laatst bloed laten prikken vanwege mijn negatieve Rhesus C factor en toen hebben ze ook mijn HB laten bepalen, maar ik heb er niets meer van gehoord dus denk dat het wel goed is. Misschien dat je voortaan ook je urine mee moet laten bepalen vanwege je suiker of omdat er aanwijzingen zijn in je bloed dat je kans hebt op pre-eclampsie. Of misschien doen ze het uit voorzorg. Hier doen ze het niet standaard in ieder geval, maar anders vraag je het toch even na? Ik vind het sowieso raar dat het niet even aan je uitgelegd is! Char hoe was het vandaag op controle? Hebben jullie weer even heerlijk mogen gluren naar jullie kanjer? Hier gaat in principe alles goed, ik heb alleen enorm veel last van harde buiken. Soms zijn ze ook pijnlijk nu en verkrampt het echt, dus ik ga morgen het ziekenhuis bellen want ik vind het echt geen fijn gevoel en idee. De kleine heeft er naar mijn idee gelukkig geen last van, die maakt nog net zoveel duikelingen als toen mijn buik rustiger was haha! Hebben jullie ook last van harde buiken? Ook heb ik prachtige steunkousen vanwege het vocht. Erg charmant, maar niet heus haha! Morgen moet ik naar de podoloog vanwege mijn doorgezakte voet, ik ben benieuwd!
@Pinkel Thnx, geloof dat je eerst altijd begint met een dieet. Urine meenemen is voor eiwit testen in je urine, kan duiden op zwangerschapsvergiftiging of blaasontsteking. @Doortje Dank, zie ook Zwangerschapsdiabetes - Wikipedia Je bloedsuiker testen ze middels een glucose tolerantietest. Dus niet in je urine. Het is echt een aparte test (bloedprikken, speciaal drankje drinken en na 2 uur nogmaals bloed prikken) en je moet er nuchter voor komen. Mijn buik was groter dan wat bij mijn zwangerschapsduur hoort en dat is een symptoom wat kan duiden op zwangerschapsdiabetes. Zodoende dat ik moest laten testen. Ze staan in het ziekenhuis waar ik kom wel erg op scherp maar gelukkig dat ze dit achterhalen.
@ Jahoo,Wat vervelend voor je zeg! Sterkte! @ Wen,hoe was het bij de fysio en hoe was de echo? @ Doortje,Vervelend he die harde buiken? Ik heb er ook last van maar ook mijn kleintje blijft veel bewegen en dat is alleen maar een goed teken! Heb je veel last van vocht vasthouden? Ik ben gister weer naar het ziekenhuis geweest en met ons kleintje is alles goed! Ben weer 2 kilo aangekomen dus staat nu op een totaal voor 13 kilo. Alles is verder gecontroleerd mijn urine bloed en bloeddruk en dat is allemaal goed,Kreeg alleen wel te horen doordat mijn klachten niet minder worden en ze tegen de pijn weinig kunnen doen want loop immers ook al een tijdje bij de fysio,willen ze me over een tijdje gaan opnemen als het zo blijft vooral omdat ik uitgeput raak willen ze goed in de gaten houden dat ik wel genoeg rust (dat doe ik wel maar toch).Niet echt leuk om te horen te krijgen natuurlijk.... Ook heeft mijn vriend al klossen gehaald voor onder het bed aangezien ik er niet goed meer in of uit kan....Gaat hij morgen er onderzetten. Heb vandaag trouwens het kraampakket binnengekregen van de zorgverzekering.
@Jahoo: Balen dat je diabetes hebt. Sterkte. @Doortje: vervelend die harde buiken. Had het ziekenhuis er nog iets over te melden? @Char: Fijn dat alles met de kleine goed is. Wel vervelend dat je misschien moet worden opgenomen als de klachten niet minder worden. Ik hoop voor je dat het niet nodig is. Hoe vond je je kraampakket? Die van mij is ook al binnen. Er zat een leuk boekje bij: Baby's eerste jaar. Hier gaat verder alles goed. Gisteren weer in het ziekenhuis en we hoeven niet meer terug te komen. Jippie!!!!! De maagvulling was goed en de hoeveelheid vruchtwater was normaal. Ik mag nu dus zelf weten waar ik wil bevallen. Nu kunnen we (na 30 weken) eindelijk onbezorgd genieten van deze zwangerschap. Bij de fysio ging het goed. Het gaat om de lage rugspier en de aanhechting daarvan aan m'n bekken. Toch knap hoe zo'n fysio precies de plek kan vinden die pijn doet. Ik heb oefeningen meegekregen en hoop dat die gaan helpen.
Goedemorgen allemaal! Na een hele drukke werkweek zit ik nu lekker met m'n kopje thee op de bank jullie berichten te lezen, terwijl mijn zoontje lekker Nick jr. aan het kijken is! Even relaxed wakker worden dus! Wat betreft mijn werk: ik heb voor de periode van mijn verlof toch een contract gekregen van het uitzendbureau, in tegenstelling tot eerdere berichten en dankzij de telefoontjes van mijn collega. Dus ik ben in ieder geval gegarandeerd van een salaris in plaats van een uitkering. Helaas nog geen zekerheid voor na mijn verlof. Ik hoor in het begin van mijn verlof meer, zodat ik wel op tijd weet waar ik aan toe ben, of ik moet solliciteren naar een andere baan of dat ik terug kan. Het is niet anders, je zit er natuurlijk niet op te wachten maar we zien wel wat er allemaal gaat gebeuren! Ik lees bij jullie ook allemaal vervelende dingen. YahoO:vervelend van je zwangerschapssuiker! Je krijgt volgens mij nu een vrij strikt dieet, hopelijk blijft het daarbij! Ben je donderdag nog wel naar de gyn geweest voor het boeken van de OK? Sterkte meid! Char:vervelend om te horen dat je klachten niet minder worden, ondanks de rust die je neemt! Opname in het ziekenhuis is verre van ideaal, heeft het verder nog consequenties voor je verdere zwangerschap en bevalling? Luister maar goed naar de gyn en vk, zij hebben uiteindelijk het beste met jou en je kleintje voor! Ook jij sterkte! Doortje: vocht vasthouden is nu eenmaal iets waar sommige vrouwen veel last van hebben. Ik had het ook heel erg tijdens mijn 1ste zwangerschap. Brandnetelthee drinken en bleekselderijj eten hielp een beetje, denk maar gewoon dat je het vocht een week na je bevalling weer kwijt bent! Hopelijk blijven de lichamelijke ongemakken verder beperkt! Gelukkig ook goed nieuws gelezen van Wen! Fijn hoor, scheelt toch wat extra zorgen de laatste weken! Met mij gaat verder alles goed. De ene dag wat meer last van mijn rug dan de andere, ik kan het nog een beetje verhelpen met het corrigeren van mijn houding en bewegen. Ben wel veel moe, slaap wat slechter en daardoor wat meer geprikkeld en wat meer afwezig. Probeer mijn vrije dagen niet te druk te plannen, en lekker mijn rust te nemen. Nog 5 weken werken, dan lekker genieten! Vandaag Sinterklaasfeest van mijn werk en dit weekend komt mijn vader werken aan de babykamer! Ben zo benieuwd naar het resultaat! Fijn weekend allemaal!
Hey allemaal, Het is lang geleden dat ik hier geweest ben .. Lees veel over opmerkingen van anderen. Ik krijg alleen maar de opmerking dat ik een bescheiden buikje heb, terwijl mijn vk zegt dat ik gewoon een gemiddeld buikje heb ... Ik zou blij zijn als mensen zouden zeggen: is het een tweeling ofzo hihihi Al met al wacht ik dus nog steeds op de groeispurt hihi! Lekker een zwangerschapsmassage zeg. Heeft je vriend goed voor je gegeregeld! Suiker is balen! Ik heb begrepen dat je kindje dan ook heel snel gaat groeien en dat dat meestal niet zo positief is. Misschien is het nu niet zo erg omdat je het pas later tijdens de zwangerschap gekregen hebt. Iedereen die last heeft van bekken, rug en dergelijke. Same here! We moeten het er maar mee doen. Inmiddels ben ik al 2x in het ziekenhuis geweest. 1ste x van de trap gevallen en gelukkig was alles goed en gisteren om half 12 in de avond bloedverlies. Meteen naar de vk en die meteen naar het zh door gestuurd. Daar ctg, echo en eendenbek gehad (4u snachts eindelijk thuis). Met het kindje gaat alles goed, maar mijn bmm bloed inderdaad. Bloed is nu op kweek gezet en kan vrijdag voor de uitslag bellen. Kan gewoon een bloedingkje zijn of infectie. Beide kan volgens arts geen kwaad voor de kleine. Dus dat is weer een pak van mijn hart. In geval van een infectie krijg ik antibiotica. Iemand ervaring met een infectie aan de bmm? Ik maak gelukkig geen anti-stoffen aan aangezien ik rhesus ben ... Ik las dat iemand iets vroeg over urine inleveren. Ik moet dat nu ook iedere keer doen. Ze doen het bij ons om te controleren op zwangerschapsvergiftiging. Standaard procedure! Alleen maar fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt! Liefs!
He meiden! @ Wen,Het kraampakket is goed gevuld,en als kadootje zat er een leuk boekje bij en een knuffel.Wat een goed nieuws voor jullie en indd nu lekker genieten! Hopelijk gaat de fysio en de oefeningen helpen voor je maar dat komt vast goed! Mijn fysio weet ook precies de zere plekken te vinden is indd erg knap maar daar zijn ze immers ook voor natuurlijk! @ MieWie,We zitten betreft werk in hetzelfde schuitje hopelijk hebben we straks na ons verlof gewoon zekerheid positief blijven! Veel plezier op het Sinterklaas feest en succes met het kamertje! @ Babymaken,Leuk je hier weer te zien!
Wie /Wanneer uitgerekend/weten wat het wordt? Babymaken: 1 februari, een meisje Wen80, 2 februari, een jongen Doortje25, 6 februari, een meisje Pinkel, 6 februari, een meisje Nofje, 10 februari, tot nog toe nog niet Icsipoging1, 13 februari, een meisje Vlinder1983, 14 februari, willen het niet weten MissyZ, 16 februari, willen het niet weten Pumbaa, 16 februari, weet het inmiddels wel maar zegt niks Ladycake, 17 februari, weten het wel maar verklappen niks Char1983,17 februari, een jongen is wel een geheimpje! ssst! MieWie, 18 februari, een jongen Kaarr, 18 februari, tot nu toe nog niet Elvina, 18 februari, tot nu toe nog niet Andrea85, 20 februari, een meisje Linana, 22 februari, willen het wel weten Miepens, 23 februari, willen het wel weten Lievepop,23 februari, meisje Bloem1979, 26 februari, nog geen idee JahoO, 26 februari, een jongen Lief, 26 februari, ja, maar houden het geheim Pina82, 28 februari, een meisje Afspraken echo's/gyn./verloskundige. Nofje: 14 Juni echo ivm bloeding, 20 Juni controle Hartje Klopt!!!, 30 Juni termijnecho! Elvina, 14 juli intake vk en 1e echo Linana, 18 juli intake vk en 1e echo (?) Vlinder1983, 28 juli controle VK, 3 augustus, echo (combitest) Miepens, 1 augustus, 4de echo, intake gyn Bloem 1979, 29 augustus en 12 september echo, 26 september gyn Babymaken: 7/12 vk & 2/12 uitslag kweekje bloed bmm & 17/12 intakegesprek kraamzorg Doortje25, 7 oktober vk Pinkel, 3 november afspraak vk Ladycake, 10 nov. 4D echo, 11 nov. controle vk Lief, 20 september pretecho/geslachtsbepaling, 10 oktober 20 weken echo + controle gyn MissyZ: 22 september 20-wekenecho, 26 september vk JahoO: 14 sept. intake gyn, 5 okt. 20 weken echo Lievepop, 11 okt vk 20 wk echo was super Pina82, 12 okt. 20-wekenecho. Pumbaa, 17 oktober controle VK 20 weken echo is perfect! Wen80, 3 november GUO (3e keer), 15 november controle vk MieWie, 21 november 4D pretecho, 7 december controle vk Char1983, 23 november controlle gyn Andrea85, 23 november, controle vk (bloedprikken rhesus-c-neg) Even mijn afspraken bij gewerkt en erbij gezet dat we een meisje krijgen!
Babymaken, wat ontzettend leuk; een meisje!!! Ik was al aan het aftellen naar de 30e en dan had ik je echt een pb'tje gestuurd hoor haha! Schrikken van die bloeding, maar wel fijn dat het dus niks met de baby te maken heeft en het ook geen kwaad voor haar kan. Hier ook het kraampakket ontvangen, maar ga hem straks even op mijn gemak open maken en bekijken. Ben nu op mijn nichtje van bijna 1.5 aan het passen, beetje druk dus! Gisteren een telefoontje van de babydump gehad dat de box en de kinderwagen over 3 weken geleverd worden! 2 weken eerder dan verwacht en daar ben ik wel blij mee, is alles nog lekker voor kerst binnen! De babykamer vordert ook gestaag, woensdag komt het behang binnen dus volgend weekend is hij voor het grootste gedeelte af, alleen de aankleding en accessoires dan nog. De schilderijtjes maak ik zelf met stof enzo, dus daar moet ik dan ook aan gaan beginnen. Lekker druk dus, maar wel heel leuk om te doen!
Wie /Wanneer uitgerekend/weten wat het wordt? Babymaken: 1 februari, een meisje Wen80, 2 februari, een jongen Doortje25, 6 februari, een meisje Pinkel, 6 februari, een meisje Nofje, 10 februari, tot nog toe nog niet Icsipoging1, 13 februari, een meisje Vlinder1983, 14 februari, willen het niet weten MissyZ, 16 februari, willen het niet weten Pumbaa, 16 februari, weet het inmiddels wel maar zegt niks Ladycake, 17 februari, weten het wel maar verklappen niks Char1983,17 februari, een jongen is wel een geheimpje! ssst! MieWie, 18 februari, een jongen Kaarr, 18 februari, tot nu toe nog niet Elvina, 18 februari, tot nu toe nog niet Andrea85, 20 februari, een meisje Linana, 22 februari, willen het wel weten Miepens, 23 februari, willen het wel weten Lievepop,23 februari, meisje Bloem1979, 26 februari, nog geen idee JahoO, 26 februari, een jongen Lief, 26 februari, ja, maar houden het geheim Pina82, 28 februari, een meisje Afspraken echo's/gyn./verloskundige. Nofje: 14 Juni echo ivm bloeding, 20 Juni controle Hartje Klopt!!!, 30 Juni termijnecho! Elvina, 14 juli intake vk en 1e echo Linana, 18 juli intake vk en 1e echo (?) Vlinder1983, 28 juli controle VK, 3 augustus, echo (combitest) Miepens, 1 augustus, 4de echo, intake gyn Bloem 1979, 29 augustus en 12 september echo, 26 september gyn Babymaken: 7/12 vk & 2/12 uitslag kweekje bloed bmm & 17/12 intakegesprek kraamzorg Pinkel, 3 november afspraak vk Ladycake, 10 nov. 4D echo, 11 nov. controle vk Lief, 20 september pretecho/geslachtsbepaling, 10 oktober 20 weken echo + controle gyn MissyZ: 22 september 20-wekenecho, 26 september vk JahoO: 14 sept. intake gyn, 5 okt. 20 weken echo Lievepop, 11 okt vk 20 wk echo was super Pina82, 12 okt. 20-wekenecho. Pumbaa, 17 oktober controle VK 20 weken echo is perfect! Wen80, 3 november GUO (3e keer), 15 november controle vk MieWie, 21 november 4D pretecho, 7 december controle vk Char1983, 23 november controlle gyn Andrea85, 23 november, controle vk (bloedprikken rhesus-c-neg) Doortje25, 30-11 voorbereidend gesprek over de bevalling en controle bij de vk, 12-12 groeiecho, 09-01 intake kraamzorg
Babymaken: 1 februari, een meisje Wen80, 2 februari, een jongen Doortje25, 6 februari, een meisje Pinkel, 6 februari, een meisje Nofje, 10 februari, tot nog toe nog niet Icsipoging1, 13 februari, een meisje Vlinder1983, 14 februari, willen het niet weten MissyZ, 16 februari, willen het niet weten Pumbaa, 16 februari, weet het inmiddels wel maar zegt niks Ladycake, 17 februari, weten het wel maar verklappen niks Char1983,17 februari, een jongen is wel een geheimpje! ssst! MieWie, 18 februari, een jongen Kaarr, 18 februari, tot nu toe nog niet Elvina, 18 februari, tot nu toe nog niet Andrea85, 20 februari, een meisje Linana, 22 februari, willen het wel weten Miepens, 23 februari, willen het wel weten Lievepop,23 februari, meisje Bloem1979, 26 februari, nog geen idee JahoO, 26 februari, een jongen Lief, 26 februari, ja, maar houden het geheim Pina82, 28 februari, een meisje Afspraken echo's/gyn./verloskundige. Nofje: 14 Juni echo ivm bloeding, 20 Juni controle Hartje Klopt!!!, 30 Juni termijnecho! Elvina, 14 juli intake vk en 1e echo Linana, 18 juli intake vk en 1e echo (?) Vlinder1983, 28 juli controle VK, 3 augustus, echo (combitest) Miepens, 1 augustus, 4de echo, intake gyn Bloem 1979, 29 augustus en 12 september echo, 26 september gyn Babymaken: 7/12 vk & 2/12 uitslag kweekje bloed bmm & 17/12 intakegesprek kraamzorg Ladycake, 10 nov. 4D echo, 11 nov. controle vk Lief, 20 september pretecho/geslachtsbepaling, 10 oktober 20 weken echo + controle gyn MissyZ: 22 september 20-wekenecho, 26 september vk JahoO: 14 sept. intake gyn, 5 okt. 20 weken echo Lievepop, 11 okt vk 20 wk echo was super Pina82, 12 okt. 20-wekenecho. Pumbaa, 17 oktober controle VK 20 weken echo is perfect! Wen80, 3 november GUO (3e keer), 15 november controle vk MieWie, 21 november 4D pretecho, 7 december controle vk Char1983, 23 november controlle gyn Andrea85, 23 november, controle vk (bloedprikken rhesus-c-neg) Doortje25, 30-11 voorbereidend gesprek over de bevalling en controle bij de vk, 12-12 groeiecho, 09-01 intake kraamzorg Pinkel, 13 december controle vk mijn afspraak er ook maar weer even bij gezet.
Babymaken: 1 februari, een meisje Wen80, 2 februari, een jongen Doortje25, 6 februari, een meisje Pinkel, 6 februari, een meisje Nofje, 10 februari, tot nog toe nog niet Icsipoging1, 13 februari, een meisje Vlinder1983, 14 februari, willen het niet weten MissyZ, 16 februari, willen het niet weten Pumbaa, 16 februari, weet het inmiddels wel maar zegt niks Ladycake, 17 februari, weten het wel maar verklappen niks Char1983,17 februari, een jongen is wel een geheimpje! ssst! MieWie, 18 februari, een jongen Kaarr, 18 februari, tot nu toe nog niet Elvina, 18 februari, tot nu toe nog niet Andrea85, 20 februari, een meisje Linana, 22 februari, willen het wel weten Miepens, 23 februari, willen het wel weten Lievepop,23 februari, meisje Bloem1979, 26 februari, nog geen idee JahoO, 26 februari, een jongen Lief, 26 februari, ja, maar houden het geheim Pina82, 28 februari, een meisje Afspraken echo's/gyn./verloskundige. Nofje: 14 Juni echo ivm bloeding, 20 Juni controle Hartje Klopt!!!, 30 Juni termijnecho! Elvina, 14 juli intake vk en 1e echo Linana, 18 juli intake vk en 1e echo (?) Vlinder1983, 28 juli controle VK, 3 augustus, echo (combitest) Miepens, 1 augustus, 4de echo, intake gyn Bloem 1979, 29 augustus en 12 september echo, 26 september gyn Babymaken: 7/12 vk & 2/12 uitslag kweekje bloed bmm & 17/12 intakegesprek kraamzorg Ladycake, 10 nov. 4D echo, 11 nov. controle vk Lief, 20 september pretecho/geslachtsbepaling, 10 oktober 20 weken echo + controle gyn MissyZ: 22 september 20-wekenecho, 26 september vk JahoO: 14 sept. intake gyn, 5 okt. 20 weken echo Lievepop, 11 okt vk 20 wk echo was super Pina82, 12 okt. 20-wekenecho. Pumbaa, 17 oktober controle VK 20 weken echo is perfect! Wen80, 3 november GUO (3e keer), 15 november controle vk MieWie, 21 november 4D pretecho, 7 december controle vk Andrea85, 23 november, controle vk (bloedprikken rhesus-c-neg) Doortje25, 30-11 voorbereidend gesprek over de bevalling en controle bij de vk, 12-12 groeiecho, 09-01 intake kraamzorg Pinkel, 13 december controle vk Char1983,14 dec controle gyn.+ info avond bevallen in het ZH. Ik zie dat de meisjes duidelijk in de meerderheid zijn! En maar zeggen dat er meer jongens worden geboren....
Bij mij op zwangerschapsgym zijn ze allemaal zwanger van een jongen, alleen een paar die het niet vertellen
@char, grappig! De lesgeeftster gaf ook aan dat het nu weer een jongensperiode is en dat er juist al een meisjesperiode is geweest. Daar heb ik overigens niks van meegemaakt want bij ons is het een en al jongen ghehe. Hebben jullie trouwens ook dat je soms erg moe bent? Heb dit weekend bijna niks uitgevoerd omdat ik totaal geen puf had. Baal ik wel een beetje van... Misschien dat een drukke fulltime baan nu toch net iets te veel is.... Probeer wel gezond te eten en heb nu met boodschappen ook wel op de vitame D / ijzer gelet. Hopelijk helpt dat een beetje. Neem ook netjes elke avond zwangerschapsvitamine van nutrilon. Iedereen een fijn weekend gehad? Heb de berichten wel gelezen maar weinig gereageerd deze week, excuses! Ik las ook wat minder goede berichten zoals diabetes en bloedingen en eventuele ziekenhuis opname... Meiden sterkte!
Lupita, hier juist veel meisjes in mijn omgeving, maar op de gym weet ik het eigenlijk niet... Zal het morgen eens vragen! Hier ook oververmoeid en morgen is dan ook mijn allerlaatste officiële werkdag voor de bevalling... Had vandaag mijn functioneringsgesprek en die was heel positief, maar op het laatst vroeg mijn baas hoe het met me ging. Toen ik aangaf erg moe te zijn, vertelde hij dat hij dit al een tijdje in de gaten had en daarom met iemand van het bestuur overlegd had of ik nu al kon stoppen. Erg lief, maar ik moest wel even slikken. Mijn man vindt ook dat ik moet stoppen en mijn collega's ook, maar ik ben nog maar zo kort eigenlijk pas weer aan het werk! En dit is juist zo'n leuke tijd, wel druk, maar ook heerlijk met al die kinderen die nog geloven. Maarja, maandag doe ik samen met mijn duo-collega nog de Sinterklaasdag en dan geef ik het stokje dus over... moeilijk zeg! Mijn vk zal er wel blij mee zijn, zeker ivm. die harde buiken. Ik weet overigens ook dat ze niet alleen door de drukte komen, heb namelijk ook een blaasontsteking. Vanochtend toch even mijn urine laten testen bij de huisarts, bleef zo'n pijn in mijn buik houden, en heb nu dus een antibioticakuurtje. Ik wilde zo ontzettend graag zwanger zijn, dus nu zal ik het weten ook haha! Er blijft me weinig bespaard!