Wie ook februari 2012 uitgerekend?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Char1983, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Lupita en Doortje,Ik zie hier meer meisjes dan jongens maar verder hoor ik super veel dat vrouwen zwanger zijn van een jongentje!
    Ik ben de laatste tijd ook erg moe,Ik eet nu ook extra gezond en indd de vitamine pilletjes,En als je nu nog fulltime werkt is dat denk ik ook niet zo gek....

@ Doortje,Ik snap dat het voor jou moeilijk is maar ik denk ook zeker dat het goed voor je is dat je al gaat stoppen rust nemen heb je hard nodig nu en zeker met die harde buiken en blaasontsteking....

En indd wat je zegt we zullen voelen ook dat we zwanger zijn! haha maar daar hebben we zeker alles voor over!

Hebben jullie ook zo last van het zuur hebben? Ik heb vanochtend zelfs heel erg overgegeven bah vind dat zo eng!

2. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Char, ik heb het ook erg zuur.
    Melk drinken helpt bij mij goed en ik moet erg letten op wat ik eet.
    Woensdag ga ik aan de vk wel even vragen of er iets voor is.
    Heb kauwtabletten (regla ph) maar daar ga ik van over mijn nek...

3. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Melk helpt indd erg goed,van die tabletten word het alleen maar erger. Ze zeggen ook dat yogurt goed helpt zat net even in mijn boek "veilig zwanger" te lezen. Heel handig boek trouwens!

4. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Char, vanille vla zou goed moeten helpen. Misschien kan je dat proberen? Ik heb niet zo'n last maagzuur, boer alleen wat meer ;)

5. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Bedankt voor de tip Lupita!

6. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames

Hoe ist met jullie?
    Hier alles goed...

Char, ik heb af en toe ook het zuur, ongelofelijk. Vooral als ik chocolade eet :( Een hapje gestampte muisjes helpt, vanillevla (beetje warm) ook. Ik slaap met het hoofdeinde van het bed een beetje omhoog, dat slaapt erg goed en het zuur blijft in mijn maag gelukkig. Wat een rotgevoel is dat!

Ik ben samen met mijn vriend een klamboe tot hemeltje aan het omtoveren. We waren bij babypark geweest, daar kost een hemel soms wel 150 euro. Ongelofelijk... Nu hebben we een klamboe voor 8 euro van de prenatal gehaald en we gaan er zelf paddestoelen en hartjes enzo van vilt aanhangen aan lintjes. Erg leuk om te doen en het scheelt in prijs. Mijn vriend is van ons tweeen de handige persoon dus ik heb al driftbuien gehad boven de paddestoelen :D maar mijn vriend blijft kalm haha.

Nu nog een box, cabriofix en het hele flessensysteem met spenen en sterilisators en kolf enzo...
    Al die spullen :$

Hoop dat alles goed gaat met iedereen, de tijd gaat nu gelukkig rap!

Liefs!

7. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Hallo, hier druk met van alles maar gaat goed. Heel goed eigenlijk. Ik heb voor de diabetes pas 5 december een afspraak dus daar nog niks nieuws over. Wel even gegoogled op het dieet wat ziekenhuizen daarvoor voorschrijven, en dat volg ik alweer 9 dagen. Sporten ook weer opgepakt, dat schijnt goed te zijn voor de bloedsuikerspiegel. Ik voel me nu eigenlijk top! Helemaal niet meer moe, energie om de strijk weg te werken, m'n kasten op te ruimen. Ben inmiddels in gewicht afgevallen maar m'n buik is wel groot geworden. Hier geen opmerkingen over tweelingen maar drielingen (hoho wat leuk ;)).
    We hebben inmiddels ook gesprek gehad over de keizersnede en de ingreep gepland. Dus in principe hebben we een geboortedatum! Die houden we trouwens wel geheim, wil niet dat iedereen op visite komt terwijl we ze niet hebben uitgenodigd. IVM complicaties etc Zal me zelf ook wel ff voelen alsof ik overreden ben.

Wat vervelend dat zoveel mensen maagzuur hebben! Rechtop slapen helpt inderdaad goed, niet te gekruid eten, vet eten, geen koffie, geen jus d'orange of vruchtensappen. En weinig suiker helpt ook. ;) Overigens is melk/melkproducten soms ook niet goed, dat verzuurd in de maag, ikzelf vind het een korte oplossing die uiteindelijk juist verergerd.

@babymaken Joh wat schrikken van die bloeding, zat hier even met een hartstilstand toen ik het las. Ben blij dat het geen kwaad kan maar alsnog, het is naar genoeg! Veel sterkte, ik hoop echt dat het allemaal meevalt.

@icsipoging Haha driftbuien boven paddestoelen, you make me smile!

De babydump belde ook naar huize JaHoo.. dat ze het 12 dec wilde komen brengen. Dan zijn we op vakantie, zucht.. En dan komen ze tussen 7 - 11 uur. Zulke tijden kun je iemand anders ook niet aandoen om dan in je huis te gaan zitten. De volgende optie om te leveren was ergens half januari, tja das wel heel erg laat. Dus nu gaan we het zelf maar ophalen na de vakantie, maar ik vind dit wel ruk geregeld. Ze hebben geen Ikea prijzen zeg maar, beetje meer service zou fijn zijn.

8. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden!

@ Jahoo,Fijn dat je meer energie hebt en dat het goed gaat!
    Hoe bevalt de dieet? Sporten is indd heel goed voor je....
    Hou vol! Wat zal dat een fijn idee zijn dat er al een beval datum is gepland...Ik snap dat je het geheim houd kan me voorstellen dat je niet gelijk zin hebt in heel veel visite...Dat heb ik ook niet hoor...Even samen zijn en bijkomen is veel fijner!
    Maar betreft jullie babyspullen konden ze dat nou echt niet een week later bezorgen? Vind het wel raar...Wel lekker dat jullie er tussen uit gaan waar gaan jullie heen?

@ ICSI,Maagzuur is echt niet fijn nee,En ik lig nu ook wat hoger met mijn hoofd en dat scheelt wel ja...Die klamboe's zijn echt duur ja! Schrok er ook van,heb er nu 1 overgenomen van iemand die hem maar 2 maandjes heeft gebruikt voor maar 15 euro!
    Wij hebben ook nog wat kleine dingen nodig maar dat is zo gehaald mijn moeder schoonmoeder en schoonzusje vroegen trouwens of we ons lijstje wilden doorgeven voor kerst "kijk wie weet hoeven we straks niets meer te kopen hihihi"
    Wel fijn dat jou vriend zo kalm blijft kan de mijne gelukkig ook want die hormoon-uitspattingen pffffff.....

@ Hier niet echt veel bijzonders,Thuis zitten is echt saai! Gelukkig heb ik hele lieve vriendinnen die geregeld op visite komen! En mijn vriend blijft nu extra veel thuis na zijn werk! Normaal gaat hij geregeld weg maar nu blijft hij soms zelfs thuis van het voetbal nou nou dat is heel wat hoor! Nee hij is echt super lief!

9. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @Char Ze rijden die route maar eens in de maand of 6 weken ofzo. Was wel suf want ze zouden eind december komen, dat plan je dan allemaal zo in dat dat goed komt en kan.
    Eerst inderdaad maar ff aan mekaar snuffelen in de nieuwe gezinssamenstelling als we net bevallen zijn ;)
    We gaan naar Canarische eilanden, Fuerteventura, supermooi hotel/resort. Vorig jaar hebben we al eens in een resort ernaast gezeten van dezelfde keten. Dieet is goed vol te houden hoor, eigenlijk aten we voor mijn zwangerschap stricter en gezonder en ook geen suiker/weinig koolhydraten. Dat maakt het voor mij wat makkelijker.

Verveel je je? Heb ik nou nooit last van haha. Ook wel eens lekker toch! Heb je geen naaimachine ofzo? Kan je leuk rompertjes naaien of opleuken. Kussentjes, aankleedkussen, boxkleed.. etc

10. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jahoo, ik heb ook de kamer van de babydump. Ze belde dat ze een bepaalde dag kwamen dus ik vroeg inderdaad of het op de vrije dag van mijn vriend kon, nee dat kon dus niet of het werd minimaal 3 weken later. Maar bij mij was dat dus kerst dus leek me ook niet echt praktisch. Gelukkig kon ik dan 's ochtends wachten en later naar mijn werk. Wel raar regelt inderdaad!

Oehh... Even expeditie robinson afkijken! ;)

11. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Dat doen ze niet bepaald handig en klantvriendelijk plannen,dus je moet maar zorgen dat je thuis bent en anders heb je pech en moet je nog weken wachten als ik het goed begrijp?

12. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Jeetje babymaken! Wat schrikken! Tis vandaag vrijdag, weet je al wat meer? Ben benieuwd wat het verder voor gevolgen heeft/kan hebben voor je zwangerschap. Sterkte!
    Fijn dat ze in ieder geval konden zien dat het met je kindje goed gaat! Leuk ook dat jullie een meisje krijgen!

Wat goed van je YahoO dat je zo aan het sporten bent! Ik moet eerlijk zeggen dat het er bij mij de afgelopen 2 weken echt bij in geschoten is (op de zwangerschapsgym na dan)...ben zó moe, niet normaal! Daarnaast ook veel aangekomen dus sporten of in ieder geval wat minder eten zou geen kwaad kunnen ;)!
    Wel lekker dat jullie nog een heerlijke zonvakantie tegoed hebben! Heerlijk naar Canarische Eilanden, daar is het vast en zeker zonnig en warm!
    Wel jammer dat je daardoor de levering van je spulletjes mist. Belachelijk van Babydump dat ze daar niet flexibeler in zijn. Je wilt het ook niet overlaten aan een ander omdat je het zelf ook even wilt controleren. Straks leveren ze het verkeerd of beschadigd en dan tekent iemand anders voor je...

Heb verder geen tips om maagzuur tegen te gaan, sorry :).

Afgelopen weekend heeft mijn vader de babykamer netjes gewit en behangen, heb ik het rolgordijntje op zijn plaats gehangen maar moet het verder nog aangekleed worden. Volgende week ga ik aan de slag met de gordijnen, schilderijtjes ga ik zelf maken en dan gaan we het aankleden met plankjes etc.
    Dit weekend ga ik naar de Babydump voor een boxkleed en beddengoed, ze geven daar nog 25% korting dus nog even van profiteren. Ook moet ik nog een muziekmobiel hebben voor boven zijn bed, kijken of ik daarvoor kan slagen.

Verder aan het aftellen naar laatste werkdag. Tis druk hier met jaarafsluiting, inwerken van mijn vervangster en thuis druk met alle feestdagen. Maar goed, ik kijk wel uit naar mijn verlof: niets moet en alles mag :p!

13. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ MieWie,Als het kamertje klaar is wel foto's laten zien he?
    Ben benieuwd! Voor jou bijna verlof kan je lekker gaan genieten en voorbereiden op de bevalling!

Vinden jullie het nu ook niet spannend worden want we komen steeds dichterbij!

14. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Haha Char! Zal ik zeker doen hoor! Volgende week...I promise :p!
    Hoe is het met jou? Ik las dat je je verveelde...terwijl het mij juist heerlijk lijkt om niet meer te hoeven werken! Maar goed, verplicht thuiszitten wat jij moet is ook niet alles.

Vind het zeker spannend! Onze oudste kwam 2,5 week eerder, als deze net zo vlot is als zijn oudere broer betekent dat wij binnen nu en 10 weken ons ventje in onze armen kunnen sluiten...kan niet wachten! Nou ja...eerst nog maar even van m'n verlof gaan genieten straks hoor!

15. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Het is voor mij geen pretje maar zit al vanaf september thuis,En mag bijna niets...Dus dan slaat de verveling wel toe!
    Maar moet wel zeggen hoe verder ik in de zwangerschap kom merk ik ook wel dat het goed is de rust en niet werken.

Wie weet komt je 2e ook wel eerder dan...Spannend!
    Mijn vriend is 9 weken te vroeg geboren...zegt helemaal niets maar hebben zelf heel de tijd het gevoel dat het ook eerder komt...Hoop alleen niet Te vroeg.

16. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Oeh...nee 9 weken is echt te vroeg!
    Mijn vriend denkt dat deze ook eerder komt, een Valentijnskindje zou leuk zijn :p haha! Ach, het komt wanneer het komt hoor, zul je net zien dat ik nu de uitgerekende datum zonder baby voorbij ga...

En rust is zeker belangrijk, ik pik echt ieder moment dat ik kan! Toevallig woensdagmiddag en gister vrij geweest en als m'n zoontje ging slapen 's middags ging ik ook lekker liggen hoor :D! 's Avonds is het alleen wat ongezellig voor mijn vriend als ik vroeg mijn bedje in ga, maar lig er toch echt altijd voor half 11 in hoor! Anders kun je mij de volgende dag echt opvegen...

17. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog meer meiden die redelijk snel moe zijn, heb ik ook last van!

9 weken te vroeg lijkt mij geen pretje! Hopelijk blijft mijn man toch nog wel even zitten ;) ben wel benieuwd, denk zelf dat ie te vroeg komt maar ik hoor meer die dat denken en bij de meeste komt ie te laat ;)

Pff.. Ben toe aan verlof! Kan me best voorstellen dat als je lang thuis zit het lange dagen worden, zeker als je niks mag doen. Maar ik ben nu de weekjes wel weg aan het kijken! Ben van plan om 4 weken van te voren te stoppen dus moet er nog 6 nu. Toch gaat het wel snel en voor ik het weet heb ik mijn kleine in mijn handen :) volgens mij besef ik het zelf nog niet helemaal!

Fijn weekend allemaal! Ik ga rustig aan doen want ben snotverkouden helaas.

18. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Balen dat je zo verkouden bent Lupita! Het is ook echt guur herfstweer inmiddels waar iedereen verkouden van wordt...en dan ook nog eens die moeheid...pff!
    Lekker hè, dat uitzicht op ons verlof. Ik heb 7 weken vantevoren, en hoef nu nog maar 4 weken te werken.

Vriendlief moet extra ochtend werken, dus saaie zaterdagochtend hier. Straks richting Babydump, daarna wat boodschappen halen en de rest van de zaterdag lekker niks! Morgen Sint vieren, wel zin in!

Fijn weekend allen!

19. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @Lupita,hopelijk ben je snel van de verkoudheid af veel mensen zijn het nu indd...Ik zou eigenlijk ook 4 weken van te voren stoppen met werken.Leek me wel fijn hopelijk hou je het nog even vol met de vermoeidheid.

@MieWie,Mijn vriend moet ook deze zaterdagochtend werken saai he? Lekker naar de babydump dat is geen straf! En morgen de Sint viering ook altijd gezellig!

Gister heb ik nog een lekker warm vestje gekocht van noppies voor ons kleintje ben helemaal gek op dat merk! Dus we hebben nu inmiddels wel genoeg kleertjes in de maat 50/56 en heb zelfs al behoorlijk wat in de maat 62/68 ook veel wat van mijn neefje is geweest. Hebben jullie al veel kleertjes?

20. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Heej meiden!

Afgelopen woensdag ben ik bij de gynaecoloog geweest en ons meisje is weer helemaal goedgekeurd. Ze dacht eerst dat ze dwars lag, maar uiteindelijk voelde ze toch echt het hoofdje in mijn bekken. Dus waren het waarschijnlijk de billetjes die ze eerder voelde. Volgende week maandag heb ik een groeiecho, dan weten we zeker of ze goed ligt. Ik hoop van wel! Als ze nu goed ligt, is de kans klein dat ze zich nog omdraait volgens de gyn, omdat de ruimte die ze heeft steeds beperkter wordt. Ik zei dat ik haar voornamelijk onderin veel voel, in plaats van bovenin of tegen mijn ribben, wat ik van veel anderen hoor. Ze zei dat dat heel normaal was, het ligt er maar net aan hoe ze precies ligt. Maarja, zolang ze naar beneden ligt vind ik het goed haha!

Verder het advies gekregen om nu toch echt te stoppen met werken. Het is gewoon teveel, al die kleine kwaaltjes bij elkaar en de vermoeidheid, ze vond dat ik het al goed had volgehouden de afgelopen weken. Dus maandag vier ik nog Sinterklaas op school en dan ga ik voor 3 weken de ziektewet in. Met 34 weken gaat mijn verlof in!

Mijn harde buiken zijn een stuk minder, maar zodra ik teveel doe dan merk ik dat meteen. Denk dat de antibiotica wel goed zijn werk doet, maar de gyn vond het jammer dat de huisarts niks op kweek gezet heeft. Dat laat ik volgende week voor de zekerheid dus nog wel even doen.

De babykamer vordert gestaag. Alleen heel stom, ik dacht dat ze het kozijn van de woonkamer zouden vervangen volgende week, maar het is dus die van de babykamer. 2 dagen werk voor niets, daar gaan mijn mooie geschilderde kozijnen! :( Maar er komen wel goede kunststof kozijnen voor terug, dus geen tochtkamertje meer voor ons meisje en dat is toch het belangrijkst! De 16e komen nog wat spulletjes, alleen het wandplankje komt pas in januari, maar over 2 weken is het kamertje dus wel in grote lijnen af, heerlijk! Ik zal dan ook foto's in mijn album zetten!

En als het nieuwe kozijn erin zit, kunnen we voor een zonsverduisterend rolgordijn gaan kijken, dat zou ik echt bijna vergeten haha! Ik mag ook wel gaan opschrijven wat we nog moeten kopen, ben een beetje het overzicht kwijt! :) Moeten jullie nog veel? Ik niet, geloof ik... ;)

Wij hebben al heel veel kleertjes. Ik koop nu ook niks meer, want ben bang dat ze het straks niet allemaal aan kan haha! Ben benieuwd hoe groot ze is, want heb niet zo heel veel van maatje 50... Nouja, dan kan mijn man na de bevalling nog even gaan shoppen als ze maatje 56 echt niet past haha! Of mijn moeder, die heeft er meer verstand van! :)

Hier ook het gevoel dat ze eerder komt, maar hoeveel eerder durf ik niet te zeggen. Zal je zien dat ik overtijd loop haha! Hoe kijken jullie daar eigenlijk tegenaan? Ik wil liever niet te lang overtijd lopen, als ik 40 weken zwanger ben, weten we dat ook zeker door de behandeling, dus dan is ze echt voldragen. Ik ga op het ziekenhuis nog wel even bespreken dat ik dan in ieder geval gestript wil worden, ben zo bang om haar op het allerlaatste moment nog kwijt te raken... Denk dat ze er ook wel voor open staan omdat de hoge babysterfte veel besproken is op het moment.

Vanavond gaan wij een Sintspel met vrienden doen, moet zo de cadeautjes even inpakken.
    Veel plezier allemaal dit weekend!

Deel Deze Pagina