Hoihoi! Poeh MieWie, ik herken het helemaal. In het begin van de zwangerschap dacht ik steeds: "moet niet te vroeg alles klaar hebben, dan duurt het nog zo lang" terwijl ik nu af en toe denk: "oh, ooh, ik moet nog zoveel" haha. Zijn jullie ook zo intens nieuwsgierig naar jullie kleine wondertjes? Ik kan eigenlijk niet meer wachten hihi Ons huisje is al lekker in kerstsfeer, voelt heerlijk. Gisteren lekker gepoetst dus een schoon en gezellig huisje, altijd fijn. Eigenlijk kan en mag ik helemaal niet zoveel doen qua poetsen maar kon het niet laten, geloof dat de nesteldrang nu echt gaat beginnen. Gisteren nog ff wezen shoppen en een super schattig setje kleding gekocht, bij de Zeeman voor 7 euro hihi. Had eigenlijk afgesproken met mijzelf en mijn vriend dat ik geen kleren meer ging kopen maar wilde toch graag een setje maat 50 erbij voor het geval het een kleintje is. Dus heb nu een setje maat 50, maat 50/56 en maat 56 in de tas voor direct na de bevalling, kan er gekozen worden Merken jullie ook dat de buik nu echt strak wordt en het kindje minder ruimte heeft? Mijn buik doet af en toe echt pijn maar wellicht komt dat ook doordat het nog in stuit ligt, de bewegingen zullen anders voelen dan voor iemand die een kindje in hoofdligging in de buik heeft lijkt me? Het is in ieder geval een actief kindje, zo'n 24 uur per dag, dus dat beloofd wat voor de toekomst Hebben jullie al leuke kerstplannen? Oh ja, gaan jullie trouwens een geboorteplan schrijven? Nou meiden, fijne dag en genieten van alle schoppertjes in de buiken
Heej lieve schatten, Ik kom vanavond even uitgebreid op jullie reageren! Ga nu hard verder aan de babykamer, het begint ein-de-lijk ergens op te lijken! Fijne zondag!!!
He meiden! Hier staat ook de kerstboom en wat spulletjes neergezet zo gezellig! Dit jaar ook veel meer zin in de kerst vorig jaar en dat jaar ervoor was alles zo leeg aangezien het niet zeker was of we een kindje zouden krijgen...En daar zit ik dan met mijn dikke bolle buikje met een heeeel actief kindje! De 14e mogen we weer naar het ziekenhuis ben benieuwd hoe hij nu ligt want volgens mij is hij nog erg veel aan het draaien... Wij worden ook steeds nieuwsgieriger naar ons kleintje! Het kamertje is klaar moeten alleen nog de klamboe ophangen en een kapstokje en de houten letters komen pas na de geboorte op de muur. Wij hebben ook veelste veel kleertjes maar gister toch maar weer een vestje gekocht van het merk stoer wel in maat 62 genomen want 50/56 hebben we al genoeg van. Lees ook over strakker wordende buiken dat heb ik ook. En over de geboorteplan,Zit er wel aan te denken want daar kan je ook precies in aangeven wat je wilt toch? Kwa pijnbestrijders enz? Ik ga het nog even met de gyn. bespreken want volgens mij gaan ze dat daar ook opschrijven. Fijne zondag maar jullie zullen me vast nog wel zien vandaag!
Hey dames! Hier alles rustig, op inderdaad de drang na om alles af te hebben bij ons staat de kamer maar het wandplankje moet nog opgehangen worden en er moet nog een matrasje komen en aankleding zoals lijstjes... Gordijnen zijn besteld gelukkig, die zijn er binnen 3 weken Daarnaast moet ik nog alles uitwassen en heb ik nog niet echt 2 pakjes voor in het ziekenhuis, die wil ik ook zo snel mogelijk in huis hebben! Heb wel wat 50/56 rompertjes en shirtjes maar heb een te kort aan broekjes en wil ook wel iets moois uitzoeken voor als ie straks is geboren en zijn eerste pakje aankrijgt Moet zeggen dat ik nu ook wel spannend vind beginnen te worden! Het gaat nu toch wel hard! Ben erg benieuwd naar mijn kleine man Heb trouwens ook af en toe wel eens een pijnlijke schop te pakken, ben blij dat ie omgedraaid is want hij had een paar dagen een fijne plek om elke keer weer te trappen nu is dat aan de andere kant dus brengt even verlichting ik heb niet echt last van een pijnlijke buik, meer af en toe een naar / beurs gevoel. Meer dames die 4 weken van te voren met verlof gaan? Aan de ene kant gaat het nog goed en heb ik liever wat tijd erna met de kleine maar aan de andere kant ben ik ook een beetje bang dat ie te vroeg komt en ik weinig tijd nog heb om alles naar mijn idee gereed te hebben. Ben benieuwd hoe jullie daar ervoor denken!
Oh...ik kan ook niet wachten tot de kleine er is, ben zo benieuwd! Hoe ziet 'ie eruit, op wie lijkt hij het meest, hoe zal het gaan met de oudste als de baby er is, hoe kan ik mijn tijd straks het beste verdelen...? Zoveel dingen waar je gewoon over nadenkt, misschien beetje van in paniek kan raken, maar waar ik ook zo naar uitkijk! Ik denk dat het kamertje pas na oud en nieuw af wordt gemaakt, tot die tijd gewoon zo druk (het is ook al over 3 weken)! Ik ben dan al met verlof, mijn vriend neemt een dag vrij en dan doen we nog een laatste rit naar Ikea voor plankjes, stoel en vloerkleed. Kan mijn vriend meteen alles neerzetten en ophangen zodat ik lekker kan gaan inrichten! @Lupita: ik ben een voorstander van 6 weken vantevoren, maar het is net waar je naartoe leeft. Ik merk dat ik echt klaar ben met werken, heb moeite om mij te concentreren, sommige informatie dringt niet meer door en ik kan soms niet meer zakelijk en rationeel denken. Ik wil mijzelf echt de tijd geven om lekker bij te komen en voor te bereiden op de komst van de kleine. Natuurlijk heb je als je 4 weken vantevoren stopt meer tijd met de kleine, of je moet het geluk hebben dat hij eerder komt. Mijn eerste kwam 2,5 week eerder, ik was dus blij dat ik tijd voor mijzelf had gehad! Maar zolang jij je goed voelt, kun je blijven werken toch? Gewoon naar je lichaam blijven luisteren!
Hoi Allemaal Kom weer even meepraten. Is een tijdje geleden maar heb het best druk met vanalles en nogwat... Iedereen is hard met de kamertjes bezig lees ik, hier ook nog iemand Het begint wat te worden, alles is besteld of staat klaar. Afgelopen week een mooie box gekocht op marktplaats, nu alleen nog de cabriofix. Ik heb erg zin in de kerst, al is het maar dat ik wat te doen heb en de tijd sneller gaat. Ik ben erg ongeduldig en wil graag 2012 in maar ja het gaat niet sneller dan dat het gaat. Ik ben bezig met het schrijven van mijn bevallingsplan, ik vind het wel leuk om te doen. Ook een beetje eng (heb de hele nacht gedroomd over bevallingen en uitscheuren ??!! ) maar ik word wel wat rustiger als ik een plan heb. Ook als het allemaal heel anders loopt, heb ik er in ieder geval goed over nagedacht en alles op een rijtje gezet. Ben een redelijke controlfreak maar probeer nu toch steeds 'los te laten' en goed adem te halen en te bewegen enzo. Om rustig te worden Kun je voelen of je baby is ingedaald? Die van mij trapt en rolt en danst en ik heb geen idee of dat hoofdje/voetjes/handjes zijn.... Het is in ieder geval kermis in mijn buik (heel gezellig hoor ) Hebben jullie al de naam (namen)? Wij zijn op weg maar nog steeds crisis want is dit DE naam? arhggggg Groetjes aan iedereen!
Hoi hoi allemaal! Betreft de kamertjes die komen allemaal optijd af hoor! We hebben nog een aantal weken te gaan en idd in januari is het weer een stuk rustiger dus dan is er veel meer tijd en dan heeft iedereen wel verlof toch? @ Verlof als ik gewoon had kunnen blijven werken had ik het liefst 4 weken van te voren gestopt vriendinnen hebben dat ook gedaan en die vonden dat ideaal. Maar kan me ook goed voorstellen dat 6 weken ook wel erg fijn is. @ Bewegen van het kindje,die van ons is af en toe flink druk in de weer dan zie ik weer een kontje of voetje omhoog komen. Zo leuk maar soms ook pijnlijk....Wij mogen woensdag weer naar het ziekenhuis heb zin om ons kleintje weer te zien! Ben dus ook echt benieuwd hoe hij nu ligt. @ Namen,Wij hebben al een hele tijd een naam in ons hoofd. Succes voor degene die het nog niet weten maar dat komt vast wel goed. Gaat iemand aan geboortebedankjes doen trouwens? Ik weet het namelijk niet of we dat gaan doen,Krijg namelijk nou nooit een bedankje als ik op kraamvisite ga. O wij gaan trouwens donderdag onze trouwdatum/getuigens/ondertrouw ect vastleggen op het stadhuis vind het wel spannend maar ook erg leuk volgend jaar 14-12-2012 gaan we trouwen!
Hey girls! @Kamertjes dat komt zeker goed bij iedereen, ben ik van overtuigd. Ik wil nog wat meer decoratie dingetjes maar wil de kamer ook niet te druk hebben. Verder moeten we de piepschuimletters nog behangen en dan uitmeten op de muur. @Vluchttas daar ben ik inmiddels mee bezig, dingen verzamelen die ik nog moet hebben. Tas van de kleine is al zo goed als klaar alleen de kleertjes niet omdat die anders zo gaan kreukelen vrees ik. Heb er vast teveel onzin dingen in maar liever teveel als te weinig @Verlof ik zou tot 4 weken vantevoren doorwerken maar...ik hoef nog maar 2 weekjes met deze week erbij. Had nog heel wat uren staan die ik dus lekker op kan nemen zodat ik in het nieuwe jaar niet nog 2 weken heen hoef. Kijk er erg naar uit en jullie? @Namen wij hebben er al heel lang eentje maar...hebben dan ook echt alleen maar een naam voor dit geslacht Nu maar hopen dat de echoscopisten (drie keer) gelijk hebben gehad haha. @Stuitligging, ik heb het idee dat ons kindje inmiddels wat gedraaid is, het voelt allemaal anders en zondagmiddag had ik het gevoel compleet verbouwd te worden aan de binnenkant haha. Nu is er natuurlijk ook een stuk hoop bij dat het gedraaid is Misschien een hele domme vraag maar kunnen kindjes ook overdwars, dus van links naar rechts, liggen? @Geboortebedankjes doe ik niet aan hoor, tis allemaal al duur genoeg en zoals je zegt heb ik ook nog nooit ergens wat gekregen dus vindt het een beetje onzin. Als het goed is gaat mijn stiefmoeder geboortedrank maken, zij is Limburgse en dat is daar een traditie schijnt. Hier in Groningen kennen we het niet maar vind het wel een super leuk idee, toosten op een nieuw wereldwondertje! @Char spannend donderdag maar wel super leuk om het vast te leggen lijkt me, veel plezier!! @Cursus daar ben ik gisteren weer geweest en dit was de eerste keer (al de zesde les) dat we echt iets gingen doen namelijk de uitgangshoudingen (liggend, half lig/half zit, zittend) oefenen inclusief persen haha. Je kunt je voorstellen dat het lachen, gieren brullen was met al die meiden bij elkaar. Ik ben er in ieder geval al helemaal over uit hoe ik wil bevallen, in welke houding. Zijn jullie hier al mee bezig? @Geboortekaartjes gaan we deze week bestellen, het laatste echte officiele wat nog moet gebeuren. Nou lieve meiden ik hoop dat het met een ieder voorspoedig gaat.
@verlof...ik stop met 6 weken. moet met 2de kerst voor t laatst. zelf voor gekozen hoor om met 6 weken te stoppen. merk echt dat het wel zwaarder wordt in de verzorging van de clienten, en de tijden ook. mag vanavond weer tot 11 uur en dan morgen ochtend weer om 7 uur paraat staan. @namen...we hebben er nog 2 in ons hoofd, maar volgens mij hebben we eigenlijk al wel gekozen haha. het klinkt ook gewoon echt als je voor en achternaam achter elkaar zegt. vanmorgen weer naar de vk geweest. alles prima, bloedruk blijft steeds 120/70. ze kan alleen vorige keer en nu weer niet goed genoeg voelen hoe de kleine ligt. als dit zo blijft willen ze rond de 35ste week inwendig voelen. dus ik hoop maar dat ze over 2 weken het wel kan voelen! zit niet zo op inwendig onderzoek te wachten. gister hadden we de partneravond van de zwangerschapscursus. geloof dat mijn man wel wat opgestoken heeft ervan. ben benieuwd hoe veel hij zich op t moment van bevallen nog herinnert haha morgenavond gaan we de wieg bij mijn nicht ophalen. en dan volgende week ergens gaat mn moeder m bekleden. gordijnstof is eindelijk ook binnen, dus daar kunnen we ook mee aan de slag. hehe, heb nu eindelijk het idee dat er wat schot in komt. maar zoals al gezegd is: we hebben januari ook nog, dus het zal allemaal vast wel op tijd afkomen.
@ geboortebedankjes, heb ik ook maar besloten niet te doen, vind het erg duur en iedereen gooit het toch weer weg of het wordt ergens weggestoken @ namen, wij zijn er nu helemaal uit. Klinkt goed als we het uitspreken! Grappig wel dat we eerst hele andere namen in ons hoofd hadden, lijkt er totaal niet op @ stuitligging, volgens mij kan inderdaad de kleine ook gewoon dwars liggen. Die van mij ligt wel met zijn hoofdje naar beneden maar nog niet ingedaald en hij draait nog veel maar dan alleen zijn benen van links naar rechts zou ik maar zeggen mijn bloeddruk is nog steeds laag, 112 / 50 geloof ik maar dat schijnt normaal te zijn. Had wel een iets te hoge glucose gehalte dus moet nu een test doen voor zwangerschapssuiker. Heb een hekel aan bloedprikken en dan ook nog eens op nuchtere maag dus hopelijk ga ik niet van mijn stokje
Aaaarrrgggghhhh!!! Ik dacht: als ik nou de boeken met geboortekaartjes bij de drukker haal, kan ik hét kaartje uitzoeken! Maar ik heb nu 8 boeken hier en er zit niet echt een kaartje tussen waarvan ik denk: yes, dat is 'em! Dat wordt nog wat...zucht... Vanaaf naar de pufles samen met m'n vriend, dat is meteen ook de laatste les van het jaar. Op 11 jan is de laatste les van de zwangerschapsgym, na de bevallingen zijn er nog 6 avonden om weer fit te worden. Leuk om te lezen dat de meeste meiden al lekker vlot zijn met het kamertje, de naam en het kaartje! Ik ben erachter gekomen dat ik vanuit mijn basis zorgverzekering geen kraampakket krijg, ik moet mijn lijstje met laatste aankopen dus uitbreiden met een aantal spullen. Qua kleertjes heb ik echt genoeg, misschien nog wat rompers met lange mouwen. Verzorgingsproducten heb ik allemaal gekregen tijdens de babyshower, alleen nog wat luiers halen. Zit te twijfelen om flessen en flesvoeding in huis te halen. Wil natuurlijk gewoon borstvoeding gaan geven, maar bij de eerste lukte dat helaas ook niet. Ach, anders is het zo gehaald denk ik ook... Heb nu eigenlijk op niemand echt gereageerd, beetje ego over van alles wat mij bezig houdt...sorry ! Fijne avond allemaal
Hoi Hoi allemaal! Vanochtend weer naar het ziekenhuis geweest en ons kindje ligt met zn hoofdje naar beneden maar kan altijd nog terug draaien natuurlijk...Bloeddruk urine ect. is allemaal goed. Vanavond hebben we een informatie avond van bevallen in het zh dus ben benieuwd....Sorry even ego berichtje ben nu niet thuis dus zal vanavond even op me gemak terug lezen en reageren....
Wij hebben vanavond ook een voorlichtingsavond in het ziekenhuis, ben benieuwd Gisteren bij de vk weer helemaal goedgekeurd; bloeduitslag was goed (geen antistoffen), Hb is gecontroleerd, die was ook prima. Bloeddruk nog altijd prima. Buik groeit goed. Hartje van de baby deed 't nog heel mooi. En baby ligt met d'r hoofdje naar beneden, dat voelde ik zelf ook al (want voelde duidelijk de billetjes boven), maar toch erg leuk om dat bevestigd te krijgen Ze draait hier wel regelmatig om haar as, dus ben benieuwd of ze ook nog een keer volledig om gaat draaien... Verder werd ik vanmorgen tijdens 't ontbijt echt van het een op het andere moment enorm misselijk, heel bizar gevoel. Ik zat lekker thee te drinken en ineens kreeg ik geen slok meer door m'n keel. Had echt het gevoel dat ik kon overgeven, maar na een beetje door de kamer wandelen, zakte het gelukkig weer weg. Brr, ik hoop niet dat ik dat nu dagelijks ga krijgen! Ik hoop dat 't gewoon iets was dat slecht is gevallen, ik had erna ook last van m'n darmen, dus dat ondersteunt die theorie wel. Nou ja, voel me nu weer prima, dus hopelijk was het eenmalig.
En, zijn jullie wat wijzer geworden na de informatie avonden in het ziekenhuis? Zijn jullie er allemaal eigenlijk al over uit waar je wilt bevallen? Char, alles gelukt bij het gemeentehuis? Wat wordt 2012 een mooi jaar voor jullie zeg: een kindje en een huwelijk! Spannend hoor! Wat goed dat je de billen van het hoofdje kan onderscheiden Andrea! Tijdens mijn laatste controle bij de vk liet ze mij het verschil ook voelen, en toen voelde ik idd ook dat zijn hoofdje boven lag (ja...hij lag/ligt in stuit). Het hoofdje veert terug als je erop duwt. Maar door al dat 'gepor' dacht hij mij de rest van de dag lekker terug te schoppen, dus ik heb niet meer zo zitten duwen. Maar aan mijn buik te zien en te voelen draait hij volgens mij nog allemaal rondjes en ligt hij voor mijn gevoel soms ook overdwars... Op 28 december weer controle, hij heeft nog tijd en ruimte zat om de juiste positie aan te nemen want ik moet er niet aan denken dat hij straks in een stuit blijft liggen... Zo, vandaag alvast wat boodschappen halen voor de feestdagen, ik hoop vandaag en woensdag alles binnen te kunnen halen zodat ik niet op die laatste zaterdag voor kerst de drukte in de supermarkten hoef te trotseren! Nou meiden, ik ga mij dus vast klaarmaken en op tijd op pad!
Hoi hoi allemaal! @ MieWie bedankt! Wij zijn nu officieel verloofd! Dus indd kan voor ons 2012 niet meer stuk! Nog gelukt met een kaartje zoeken? Wij hadden eerst bij baby-cards maar hebben nu een mooier kaartje gevonden bij kaartje2go....Er is indd te veel keus dus word het alleen maar moeilijker! @ Andrea,Ik kan ook heel misselijk zijn en ook een paar keer overgegeven yogurt en melk helpt goed bij mij.Succes! Betreft de informatie avond op het ziekenhuis vonden wij wel heel prettig zijn ook bij de verloskamers en de kraamafdeling wezen kijken vooral omdat dat helemaal een nieuwe afdeling is was het wel fijn en leuk om te zien. Kwam ook echt zo'n gevoel van jeetje hier zijn wij over een aantal weken ook gewoon maar dan voor het echie! Ik ga nu mijn bedje opzoeken ben erg moe! Slaap lekker allemaal!
Hallo allemaal, wij zijn ook weer terug. Lekker kleurtje gekregen, was erg lekker. Wel irritant op vakantie met diabetes, kan geen rauwkost meer zien! Bloedsuiker vliegt echt van alles omhoog nu, ook een simpele volkorenboterham. Maandagochtend afspraak bij de internist. @Lupita Ik hoop niet dat je suiker hebt! Eén troost, die prik die je nuchter krijgt met de glucose intolerantietest, dat is een drupje uit je vinger ook niet echt lekker (ik prik nu 7x per dag zo) maar zet je tenen krom en concentreer je op die tenen en je voelt het niet (werkt echt goed haha). Ik wens je heel veel succes en meestal is het loos alarm hoor! Goed dat ze er zo op letten! @Char1983 Gefeliciteerd met jullie verloving!! Informatie avond ziekenhuis Wij gaan in januari naar de informatie avond. Voor de vorm een beetje, aangezien we de verloskamer helemaal niet gaan zien vanwege de keizersnee. Net voor de vakantie was de datum trouwens bevestigd. Sta nu 'op de agenda' van de OK. Uitzet De Baby dump wilde tijdens onze vakantie komen, of anders ergens eind januari. Ze zouden eind december komen. Nouja, dan maar ophalen, het kon niet anders. Komen we daar, 2 van die enorme karren met dozen en spullen, we konden dat helemaal niet meenemen. De manager vond het absurd dat we dan niet een andere afspraak in december konden maken dus we konden de kleinere spulletjes meenemen (wagen, maxi-cosi, matras, box) en de meubels gaan ze gewoon bezorgen eind december, daar heeft hij persoonlijk voor gebeld. We kregen nog een welgemeende sorry en een mooie grote beer. Dat was netjes opgelost dus! Wieg De antieke smeedijzeren wieg die van mijn trouwjurk bekleed werd is ook af, daar gaan we morgen naar kijken. Vond het vanaf de foto niet zo mooi geworden. Maar model kon niet anders omdat het lijfje maat 36 gewoon te smal toeliep. Had handiger geweest als ik maat 42 ofzo had gehad ten tijde van mn huwelijk. juist... Kamertje Is veel aan gedaan tijdens onze afwezigheid. Over 5,5 meter lengte radiatorkasten gemaakt bijvoorbeeld. Dat wordt echt poepie sjiek gewoon! Harde buiken Heb ik niet echt, leid een te lui leven denk ik! Ik zie qua buik zelf ook niet echt veel voortgang meer. Morgen (zondag) ben ik ook eindelijk 30 weken. Nog steeds veel mensen die zeggen.. sow aardige toeter. Maar anderzijds, zit al op 75%.. wat verwachten ze dan? Interesseert me ook niks meer dus! Verlof Heb ik als ondernemer niet, doe wel stuk rustiger aan. Moest vanmiddag wat doen wat normaal even koppie erbij 10 min werk is. Kost me dan een half uur, ik vind het snel erg ingewikkeld. Ik vergeet ook echt van alles! Fijne zondag nog allemaal, maak je vooral niet te druk en geniet van jullie draaikontjes in de buik... want ook die bijzondere periode doen we nooit meer over!
Welkom terug YahoO! Fijn dat jullie vakantie heerlijk was, is altijd goed, toch? Heb je weer energie opgedaan voor de laatste loodjes? Want tsja, als eigen ondernemer heb je misschien net net zoals iemand in loondienst 4 of 6 weken vantevoren verlof, maar je krijgt wel (minimum) loon doorbetaald als je niet werkt, toch? Fijn dat het nu uiteindelijk netjes is geregeld door de Babydump zeg! Mag ook wel voor het geld wat je daar minimaal uitgeeft! Wanneer komen ze nu? Dus einde van klussen is beetje in zicht? Char, wij hebben uit de 8 boeken die we hebben en nog 6 (!) andere collecties op de site uiteindelijk 3 kaartjes gekozen die ik als proefexemplaar heb besteld. Kunnen we kijken welke kaart het best bij ons past en waar we beide echt hebben van:ja! Er is enorm veel keuze ja, maar ik kon niet goed kiezen. Ben benieuwd of 1 van de 3 wel dé kaart is! Mijn mams kwam vanmiddag even met de gordijnen langs om de juiste hoogte te meten. Ohw, wat wordt het leuk! Wil nog even wachten met de foto's tot echt alles af is, een weekje of 2! Nog even languit op de bank op de laatste normale zondagavond van dit jaar! Deze week weer drukke week met bijeenkomsten en kerstlunches, maar dan gaat de week wel lekker snel voorbij! Fijne aaf allemaal!
@ Jahoo,Welkom terug van jullie welverdiende vakantie! Hoe was de afspraak bij de internist? @ MieWie,Hoop dat 1 van die 3 het word dan! hihi...Succes! Ik ga met smacht wachten op de foto's! Iedereen druk bezig met de kerstvoorbereidingen? Morgenochtend heb ik trouwens een intake van de kraamzorg. Jullie ookal gehad?
@Miewie Was erg lekker uitrusten! Ik heb eigenlijk geen verlof, krijg wel een minimum uitkering om wat schade te dekken. Ik werk ook wel wat minder, helemaal stoppen lukt helaas niet, op de eerste dagen na de bevalling na. Maar anderzijds kan ik het afgezien van dat qua uren per dag wel een jaartje rustig aan doen. Dus alsnog niet al te zielig haha. De babydump komt nu week 51 of 52, dus eh.. binnen nu en 10 dagen ofzo. Lastig he een kaartje. Wij kwamen deze tegen: http://www.belarto.nl/uploads/cards/groot/511017.png Die is echt heel leuk in het echt! Welke hebben jullie besteld? Onze wieg is ook klaar, mijn trouwjurk in de recycling: https://p.twimg.com/AhBzZBwCEAEzcFb.jpg (die beer kregen we van de babydump, heb ik dus niet zelf gebaard ) Het was nog een rotklus voor de coupeuze, voor zulke plannen kun je beter getrouwd zijn met maat 40 of groter. Lijfje was erg smal om de sluier mooi lang te kunnen houden. Maar de naaister is alsnog mooi geslaagd daarin. In de binnenkant van de bak zit een hele mooie strik van het kanten lijfje van de jurk. @Char Dank je!! Internist was een aardige vent, nam ruim de tijd voor me, al doen ze dat allemaal in het ziekenhuis waar we komen. Ik heb 2 weken bloedsuikers geprikt, maar kan al niks meer eten, het vliegt om niks omhoog. Dus moet nu mezelf gaan injecteren met insuline. Klinkt erger dan het is als het goed is. Knijp em alsnog wel even nu hihi. Vanavond de eerste spuit zetten, blijft even naar idee om jezelf te moeten spuiten maar komt vast goed. Hoe gaat het met je rug? Ga je een keizersnede krijgen? Of kan je afspreken dat je het bevallen probeert en aangeeft dat je een keizersnee wilt als je het niet trekt qua pijn? Wat vroeg al van de kraamzorg! Hier komen ze pas 6 weken vantevoren.
@ Jahoo,Fijn he dat die mensen in het ziekenhuis allemaal zo aardig en meelevend zijn? Ze hebben het er verder niet meer over de bevalling gehad,dus ik denk dat het een gewone bevalling gaat worden maar moet er over anderhalve week weer naar toe dus zal het nog even goed bespreken.Want heb nog wel veel pijn. Ik denk dat ze bij de kraamzorg alles nog snel willen doen voor het nieuwe jaar. Maar vind het niet erg hoor.