Wie ook februari 2012 uitgerekend?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Char1983, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Lupita,Nee dat betekend ook niet dat het eerder komt hoor daardoor maar wij hebben steeds zo'n voorgevoel.
    Wanneer begint je verlof? Hoe groot schatten ze je kindje bij de geboorte?

2. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Char, mijn verlof begint op 16 januari, dus duurt niet lang meer gelukkig! Ze hebben geen schatting gemaakt van zijn grootte, ik denk dat ik dat de 17e hoor. Groeiecho is tussen de 34 en 36 weken, in mijn geval op 35 weken en 5 dagen. Vrij laat maar heb rekening gehouden met mijn verlof en een vrije dag van mijn vriend :)

3. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Dat duurt indd niet zo lang meer kan je lekker gaan genieten!
    Oke wel fijn dat je een groeiecho krijgt want niet iedereen krijgt dat hoorde ik,wij hebben er nog niets overgehoord tenminste.
    Ook goed dat ze rekening houden met de vrije dag van je vriend.
    Moet zeggen dat ze tegen ons altijd zeggen als het belangrijk is als mijn vriend erbij is vind ik ook heel netjes.

4. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    Meiden, ik zit even met een kwestie in mn maag en zou willen weten wat jullie zouden doen. Vannacht werden we gebeld dat de stiefvader van mijn man is overleden. Mijn man had geen goede tot geen band met hem. Maar zijn moeder vroeg wel of tie komt voor de begrafenis. Alleen is het 2600km weg. Ommdat ze daar snel begraven zou het betekenen dat hij dan morgenochtend op t vliegtuig moet stappen om erbij te zijn. Maar, naast de kosten, vinden we het ook nogal eng als hij weggaat, want stel dat de baby komt! Liever gaat hij niet, maar voor zn moeder wilt tie toch weer wel. Maar als de baby komt volgende week kan hij niet zomaar even terug komen. Wat vinden jullie?

5. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Oeh Pinkel dat is indd een moeilijke kwestie,Snap dat zn moeder hem bij zich wil hebben ook als steun maar het is behoorlijk ver weg dus precies wat jij zegt als er maar iets met jou of de baby is of indd je toch eerder gaat bevallen dan is hij niet 123 terug.
    Vooral omdat er geen band was zou ik zeggen blijf thuis maar voor zn moeder is het aan de andere kant ook erg fijn....Hoe is de band tussen hun eigenlijk? Maar als ik het zou zijn in deze situatie zou ik niet gaan alleen als er indd een goede band was geweest hoe vervelend het ook is voor moeder,het is nu gewoon niet fijn om weg te gaan. Pfff wat moeilijk zeg!

6. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Goedemorgen allemaal!
    De beste wensen voor 2012! Dat het maar een mooi, liefdevol, gelukkig en gezond jaar mag worden bij ons allemaal!
    Wij, m'n zoontje en ik, zitten alweer beneden op de bank tv te kijken. Echt té vroeg, aangezien we gister pas om half 2 in bed lagen. Maar goed, eind van de ochtend maar weer gewoon tegelijk samen dutje doen.
    Mijn vriend is nog verder gaan feesten vannacht bij vrienden. Ik had daar totaal geen behoefte aan, dus is hij alleen geweest. Hij is vandaag jarig, dus kunnen we straks mooi zijn cadeau inpakken en lekker ontbijtje maken!

Pinkel, wat een vervelende situatie zeg! Een moeilijke keuze...als je vriend gaat, kan hij toch ook dezelfde (of een dag later) weer naar huis? Dat betekent dat hij uiteindelijk binnen een paar dagen weer thuis is. Overleg even met je vk, zij kan op basis van je controles misschien zeggen of er reden is dat je één dezer dagen zal bevallen. Het is wel fijn voor je schoonmoeder als haar zoon er bij kan zijn . Maar aan de andere kant: als je vriend er zelf geen behoefte aan heeft en het zichzelf ook niet kwalijk neemt als hij er niet bij is, hoeft hij niet weg.
    Hebben jullie de keuze ondertussen al gemaakt?

Mijn werk zit erop! Officieel heb ik nu gewoon een week vakantie en start mijn verlof op 8 januari. Maar ik heb mijn werk afgerond en overgedragen, ik moet allen nog mijn toegangspas e.d. inleveren ergens volgende week. Er moet veel gebeuren, dus echt starten met relaxen kan pas ergens half januari...maar goed, we zijn klaar met werken :p!

Iedereen fijne dag vandaag met het eten van oliebollen en appelflappen en de beste wensen wensen bij familie en vrienden!

7. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He lieve allemaal!

Voor iedereen een super goed 2012 toegewenst!
    Nu kunnen we eindelijk zeggen dit jaar word ons kindje geboren!

Hoop dat jullie een leuke en gezelligeoud en nieuw hebben gehad!

@ MieWie gefeliciteerd met je vriend fijne dag vandaag.

8. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste wensen voor 2012!

9. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Beste wensen allemaal!!

@Pinkel Doe waar jullie je goed bij voelen, mijn oprechte deelneming voor het verlies.

@MieWie lekker joh, verlof! Gefeliciteerd met je man!

10. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Hallo lieve meiden!

Allemaal een heel fijn, gezond, gelukkig en liefdevol 2012 toegewenst met alleen maar gezonde kindjes!

Hier steeds wat meer zorgen onbewust ivm de stuitligging. Wil eigenlijk geen stuitbevalling, zal ons kindje nog draaien, wordt het dan een geplande keizersnede, wat houdt dat in en kan ik verwachten pfff zoveel vragen die al door mijn hoofd gaan.

Wil gewoon niet zoveel stress en zorgen voor onze kleine maar het gaat zo onbewust :(

Ik ga er niet vanuit dat deze baby nog goed gaat liggen aangezien het de hele zwangerschap al in dezelfde houding ligt, ik acht de kans dus heel erg klein.

We zullen wel zien.

Sorry voor dit ego berichtje :):):)

11. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    hoi allemaal ! iedereen de allerbeste wensen voor dit mooie 2012 !! mooi jaar getal we gaan er wat van maken allemaal, met een klein ukje erbij. hoe bijzonder :)

@ pinkel heel lastig je keuze. heeft je man inmniddels een keuze gemaakt? wat doet hij? weet je,de kans is natuurlijk klein dat je nu bevalt en hij is toch wel in een weekje terug? denk dat het je wel lukt hoor, en je hebt ons :)

@ bij ons was het gisteren ook rond 2u geworden. ons zoontje van 14mnd heeft gewoon doorgeslapen terwijl bij ons achter aaridg was illegale zooi de lucht in ging,... pfff gekkenhuis. maar hij sliep dus gewoon door echt bijzonder!
    Mijn kindje ligt momenteel ook nog niet met hoofdje nr beneden..hopelijk gaat dat komende week wel gebeuren... als ik mijn wens om thuisbevallen wil behouden!!! maar goed, ik moet me er maar rustig onder houden.
    Ben trouwens ook Über benauwd..en hoest me plat vanuit onderuit mn longen... kan momenteel echt niet zonder mijn ventolin. zijn er meer mensen die er nu rond de 30wkn last van heeft? komt het missch door de ligging van mijn ikind? ligt nu dwars, heb een beetje een vierkante buik hihi.

Hebben jullie ook bijna verlof? heerlijk idee he?

dikke zoen pina

12. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    Van mij ook de allerbeste wensen voor iedereen! Een spannend maar ook leuk jaar hebben we voor de boeg!

Ladycake, kunnen ze geen draaipoging doen? Logisch dat je je zorgen maakt hoor. Tzijn weer extra onzekerheden toch.

Bedankt voor het meedenken, mijn man heeft besloten om thuis te blijven, hij zou dan puur voor zijn moeder gaan, vind het zelf niet fijn om nu bij mij weg te gaan en het kost eigenlijk teveel voor ons. Dus ja, kheb gezegd dat hij dan maar extra veel moet bellen met zn moeder. De band met zijn familie is nogal complex.

Ik heb de laatste tijd ook best last van kortademigheid en sinds de baby is ingedaald ook wat meer van heel mn lijf. Ik ben dan ook erv blij met mn verlof! Ach, t duurt nu niet meer zo lang he. Kben zo benieuwd hoe ze eruit ziet! Vanmorgen in de kerk ben ik bijna flauw gevallen dat was wat minder.

Nou welterusten allemaal!!

13. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hey meiden!

Ik wil jullie allemaal een heel fijn nieuwjaar toewensen!
    Dit jaar gaan onze kindjes gewoon geboren worden, hoe bijzonder!
    In principe volgende maand al, maar wie weet zitten er wel een paar vroege vogels tussen en bevallen die nog deze maand hihi! ;)
    Het wordt wel steeds spannender nu! Hier ook een voorgevoel dat ik de uitgerekende datum niet ga halen, maar het is nergens op gebaseerd en slaat dus nergens op. Zal je zien dat ik de 42 weken haal haha! ;)

Over de kortademigheid, daar had ik eigenlijk de hele zwangerschap heel veel last van, maar sinds ze aan het indalen is gaat dit een stuk beter. Ik woon op 2 hoog en sta nog wel te hijgen als ik boven ben hoor, maar verder ben ik een stuk minder kortademig!

Ladycake, ik was ook zo bang dat ons meisje niet zou draaien en ik in zo'n zelfde situatie zou komen als jij... Is echt niet leuk! Ik zou het eens bespreekbaar maken bij de vk, zodat je in ieder geval weet wat je te wachten staat. Hier hadden we besloten geen draaipoging te laten doen, dat durfde mijn man echt niet na wat horrorverhalen van mensen om ons heen te hebben gehoord. Ze lag echt echt overdwars, dus dan was het een keizersnede geworden, maar al had ze met haar billetjes naar beneden gelegen dan had ik daar nog voor gekozen. Ook weer door een mislukte stuitbevalling van een kennis van ons, ik ga niet op de details in want ik wil je niet nog ongeruster maken, maar wij vonden door al die ervaringen om ons heen een keizersnede het veiligst. Gelukkig vond ons meisje toch de juiste weg en ligt ze nu zelfs al ingedaald, hopelijk doet jullie kleintje dat ook alsnog! Bij 2 vriendinnen van mij draaiden hun baby pas met 34 en 36 weken. Het kan dus nog steeds!

Hier gaat verder alles goed.
    Met kerst heb ik pittige voorweeen gehad, maar gelukkig bleef het daarbij. Vrijdag ben ik nog op controle geweest en de vk zei dat ons meisje goed haar best aan het doen is, ze was alweer een stukje verder ingedaald. Ik voel het nu ook, heb een bepaalde druk in mijn vagina en soms is het ook pijnlijk, dat schijnt door het indalen te komen. Het lijkt net of ze al halverwege de uitgang is haha, zo voelt het tenminste, erg fijn ahum! :)

Mijn bloeddruk was te hoog en er is een spoortje eiwitten in mijn urine gevonden, maar zelfs niet zwangere vrouwen hebben dat weleens dus daar mocht ik me niet druk om maken. Zolang ik me goed voel is er niets aan de hand. Vrijdag moet ik weer terug op controle, ze houden me gelukkig goed in de gaten!

14. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Volgens mij is onze baby ook nog niet aan het indalen. Ligt nog net zo als voorheen (ik denk dwars maar placenta ligt aan de voorkant, voel dus weinig aan ledemaatjes). Van mij mag hij zo blijven liggen, dat hoop ik wel een beetje want krijg toch een keizersnee. Dat indalen lijkt me helemaal niet zo lekker aanvoelen.
    We gaan het woensdag zien, groeiecho dan.

@Ladycake Voor een keizersnee hoef je ook geen stress te hebben toch? Een geplande keizersnee is de veiligste manier van bevallen voor je baby zelfs. En zeker gepland heeft het ook mooie momenten. Voor je man een mooie ervaring, het OK team is altijd in blijde stemming want geplande keizersnede zijn de mooiste operaties natuurlijk en zelf blijf je ook heel bewust bij. Ok, je hebt een buikwond, maar hechtingen in vagina is net zo rot lijkt me.
    En anders kan het altijd nog draaien.

@Doorje25 Toch even schikken dan, die eiwitten in je urine. Hopelijk niks ernstigs. Kan toch duiden op zwangerschapsvergiftiging?
    Gelukkig ben je al heel eind op weg, eind is in zicht!

15. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hoi Hoi allemaal!

Hier is ons kleintje ook aan het indalen zit al tussen mijn bekken dus heb er ook behoorlijk last van...

Betreft kortademheid ik heb het af en toe behoorlijk benauwd,heb trouwens de laatste dagen ook last van hoofdpijn.
    En ben lekker aan het wagelen als een eendje...

Heb net 3 pakken luiers gehaald was in de aanbieding bij de trekpleister 3 halen 2 betalen. Dus heb nu een goed vooraadje!
    Ook net een pak nutrilon meegenomen kan het maar in huis hebben.

Over stuitligging ik ben zo geboren en mijn moeder heeft dat prettiger ervaren als de gewone bevallingen die ze had bij mijn broers...Dus maak je niet te druk Ladycake! En praat er nog even goed over met je vk en ook ik hoor dat ze weleens op het laatst nog goed draaien. Bij ons in het zh doen ze niet snel draaien maar gewoon nog stuitbevallingen.

Wat gaan we toch snel he? Nog een paar weken....Spannend!

16. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Dag meiden, ga morgen naar de verloskundige ivm de stuitligging om dingetjes door te spreken en eventuele verdere stappen te ondernemen.
    Zou pas maandag heen hoeven maar mocht eerder komen voor mijn eigen gemoedsrust.

17. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Dames

Voor iedereen een fantastisch 2012 gewenst! Wat gaat het snel, en wat is het spannend....

Ik heb zelf ook het gevoel dat de baby eerder komt maar een vriendin met kinderen maakte deze opmerking: er is geen vrouw op de wereld die niet bij haar eerste kind zegt dat het eerder komt :D
    Omdat het zo'n hartewens is.

Bij mij is die wens groot, het lijkt me heerlijk om de kleine een weekje
    eerder te zien :) dus ik kon me wel vinden in die uitspraak. Ik hoop dat we allemaal gelijk hebben en niet tot 42 weken hoeven te wachten...;)

Zijn er hier moeders die 42 weken hebben gewacht vorige keer?
    Hoe was dat?

Volgens mij is mijn baby nog niet ingedaald maar ze ligt met haar hoofdje naar beneden. Ik hoop dat dat zo blijft natuurlijk. Ladycake ik duim dat je baby spontaan gaan salto-en en draaien en helemaal vanzelf met het koppie naar beneden wil gaan liggen.

Veel groetjes!

Ohja vraagje heeft iemand gependeld over de datum? Ik ben altijd nieuwsgierig naar die dingen :)

18. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @icsipoging1 Ik heb sterk het gevoel dat hij tot aan het eind lekker blijft zitten. Ik moet tot 39 weken, maar zou ik natuurlijk moeten bevallen dan ga ik denk ik over de 40 weken heen, dat is mijn voorgevoel. De meeste vrouwen gaan eroverheen toch?

19. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    De meeste gaan er overheen volgens mij ja. Bij mij is de kleine nog niet ingedaald maar volgens mij nog wel steeds met zijn koppie naar beneden :)

Ik was eigenlijk bang dat ie veel te vroeg zou komen, maar dat gevoel is nu weg gelukkig. Nu heb ik helemaal geen idee meer of ie te vroeg of te laat komt, ik hoop natuurlijk dat ie niet 2 weken overtijd komt maar als ie er nog niet klaar voor is laat hem maar lekker zitten hoor ;) dat veel liever dan een prematuur babietje die in de conveuse moet, lijkt me zo naar! Dan ben je ook helemaal niet klaar voor de bevalling voor je gevoel en is het denk ik allemaal niet zo'n leuke ervaring.

Komt in ieder geval allemaal goed!

Ladycake, succes bij de vk morgen!

20. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    ff vlug reaegeren: bij mij kwam de eerste op 41 weken.. ik ga dus uit van een 10maandige- zwangerschap haha.
    x

Deel Deze Pagina