@ Ladycake,Succes morgen bij de vk! Ik denk ook steeds dat het eerder gaat komen maar hoor vaak dat de meeste vrouwen over tijd lopen bij hun eerste kindje...Ben benieuwd mijn vriend is 9 weken te vroeg geboren dat kan dan wel niet meer,maar dat is ook echt niet leuk als het te vroeg komt moet je het achter laten in het zh he bah! We zullen niets anders moeten doen dan geduldig afwachten wanneer onze kindjes zin hebben om te komen!
Jaaa! Onze kleine baby ligt hartstikke netjes met het hoofdje naar beneden zoals het hoort en is zelfs al een behoorlijk eind ingedaald
Ohw Ladycake! Wat een fijn nieuws! Nu die kleine van mij nog, laatste controle(s) lag hij toch echt nog verkeerd om. Bij een 2de zeggen ze overigens dat ze bij 36 weken goed moeten liggen. Ik heb volgende week weer controle, neem aan dat als de kleine dan nog niet goed ligt (met 34,5 week) ze wel alvast wat gaan plannen om hem proberen te draaien. Dat ze daar niet mee gaan wachten tot de 36ste week. Zit echt niet te wachten op een keizersnede, met een kleintje van 2,5 lijkt het mij toch erg onhandig zo'n wond... Onze zoon kwam overigens 2,5 week te vroeg, ik was er toen echt klaar voor (en klaar mee haha). Ik geloof dus wel dat de moeder daar ook enigszins wat invloed op kan uitoefen ! Wie weet is deze net zo snel, lijkt me heerlijk maar het is afwachten zoals Char zegt.
@Ladycake dat is goed nieuws! Is de baby zelf gedraaid? Super! Afwachten is het inderdaad.... 41 of 42 weken lijkt me niet prettig omdat ik nu al best moe begin te worden, en bukken en fietsen en sjouwen lukt echt niet zo best meer. En dan duren de weken behoorlijk lang. Maar inderdaad wat Char zegt: we moeten het afwachten! Heb vandaag nog een lading babykleertjes gekocht, heb nu twee maten setjes: 50 en 56 (en een paar grotere dingen maar ik hoooop dat die nog niet nodig zijn) verder allerlei kraamverband, broekjes, wiegdekentjes en washandjes etc etc ongelofelijk wat een spullen Het is voor 98 procent zeker dat we een meisje krijgen volgens de echoscopiste, maar als het toch een jongetje is, dan gaat hij in een lief uber-roze met wit gestippeld pakje naar huis hahaha. Baby's eerste trauma, dus ik hoop maar dat het echt een meissie is. Hebben jullie eigenlijk een draagdoek voor de baby? Zo ja: welke? Het lijkt mij heel handig maar er zijn veel verschillende zag ik. Groetjes!!
@ Ladycake,Wat fijn! Vandaag heeft een nicht van mijn vriend belly-paint bij mij gedaan voor het eerst al heeft ze er ook wel een cursus voor gehad maar toch vind het best goed gelukt al zeg ik het zelf! Het is wel rose en blauw omdat verder niemand weet wat het word hihi
Ladycake, wat een super nieuws meis! Dat is ast wat ontlading voor je Icsi, ik heb gen draagdoek maar ben benieuwd wat je gaat horen. MIj lijkt het ook wel wat eigenlijk! 98 procent zeker een meisje lijkt me in orde toch leuk al die meisjes kleding volgens mij! Zie soms schsttige dingen tegenkomen maar dat zal ik ons jochie maar niet aandoen Char, leuk hoor zo'n bellypaint! Heeft ze leuke gedaan
@ladycake, fijn joh! alle stress daarover ook weer weg! @char, mooie bellypaint! @icsi, ik heb ook geen draagdoek. weet ook niet of ik het wel zo handig vind, verschilt denk ik per persoon, een kennis van mij draagt haar kind altijd in een draagdoek juist. hier zijn de enveloppen van de geboortekaartjes net binnen gekomen, dus ik kan gaan schrijven. de leesproef is ook binnen, en eigenlijk wel goed! helemaal blij dus.
ow jah, ik wou nog vragen...moet er in de wieg ook een soort zeiltje? met de familiewieg kwam alles mee, maar dat dus niet, en ik hoorde van iemand dat je onder de molton nog een zeiltje moet leggen. weet iemand waar je die kan kopen?
@ Pinkel,Ik weet dat je een bedzeiltje niet meer mag gebruiken maar je hebt ook zoiets in de vorm van matrasovertrekje. Maar misschien weet iemand anders hier dat wel. Wat fijn trouwens dat je de enveloppen al binnen hebt! Scheelt veel werk straks...ik wil die ook optijd aanvragen. Hoe is het met de rest van de dames?
Hoi allemaal. Ben ik weer even. Ondanks dat ik lekker al vrij ben thuis, veel dingen aan het doen, regelen, mensen bezoeken, etc. etc. Ik word een beetje onrustig wat het klaarmaken van huis en babykamer betreft. Door omstandigheden kan mijn vader onze woonkamer/keuken niet meer witten, waardoor wij noodgedwongen op zoek moeten naar een schilder die dit voor ons wil doen. Via werkspot.nl in contact gekomen met iemand die het volgende week zaterdag netjes komt maken. Dan is de woonkamer klaar, kan de box erin en kan ik de laatste dingen in de babykamer afmaken. Want het wiegje moet nog in elkaar worden gezet (dekentjes en hemeltje wassen), ga ik volgende week doen. Gordijnen moeten nog worden gewassen en gestreken (kan ook eventueel volgende week al). Verder nog de commode van de oudste naar de babykamer toe, plankje boven de commode, spulletjes allemaal plekje geven en kleertjes wassen. Vanmorgen is de kraamzorg geweest, weer de hele riedel aangehoord wat we in huis moeten halen. Zeker nu ik twijfel (ja, nog steeds twijfel) of ik thuis of in het ziekenhuis wil bevallen. Ik heb net nog even gebeld naar mijn zorgverzekering want ik had het kraampakket nog niet ontvangen. Daar heb ik nu recht op aangezien ik sinds 1 januari 2012 een aanvullende verzekering heb, dus die wordt opgestuurd. Verder het lijstje van de kraamzorg nalopen om de allerlaatste spullen in huis te halen. Kleertjes heb ik echt ruim voldoende, in ieder geval rompers en pyjama's voor de eerste dagen. Mocht ik meer nodig hebben kan manlief makkelijk even de stad in. Maar pff...het wordt wel spannend nu hoor! Ik kan ook wel beetje in paniek raken als ik bedenk wat er allemaal nog moet gebeuren en hoeveel tijd ik daar voor heb. Er is ook veel in de familie gaande: vandaag is mijn schoonzusje uitgerekend dus we verwachten daar op kort termijn natuurlijk een mooi meisje. Mijn vader is helaas ziek geworden en de oom van mijn vriend is stervende. Allemaal niet fijn, vooral niet omdat je natuurlijk lekker wilt genieten en uitkijken naar de komst van dit kleintje. Het komt allemaal uiteindelijk wel goed, maar het zijn wel verdrietige en hectische momenten in tijden dat je eigenlijk wilt genieten. Kleine is nog niet gedraaid ook...woensdag a.s. controle vk dus even meeduimen meiden! Zit nu echt niet te wachten op draaipogingen, stuitbevallingen of keizersnedes. Hopelijk bij jullie allemaal wel goed nieuws! Lekker aan het genieten van het verlof en alles al klaar thuis?
@Char Wat een vrolijke belly, heeft ze mooi gedaan! Erg leuk! @MieWie Jee zit je even niet mee zeg! Wat een pech allemaal. Kan me voorstellen dat het veel stress geeft! Je hebt toch een bepaald schema in je hoofd. Ik was vandaag bij de gynaecoloog, die zei ... draaien? indalen? Nou rond week 37 pas hoor! Kan nog alle kanten op. Dus MieWie, je hebt nog even Ik hoop dat het met je kamertje en rest van het huis ook goed komt. En alle andere zorgen natuurlijk. Mijn buurman heeft trouwens een klusbedrijf, mocht je nog omhoog zitten met iets, hij is betrouwbaar en plaatselijk. Niet stressen of in paniek raken hoor.. alles komt goed! Vandaag hebben wij de groeiecho gehad. Komt erg veel voor dat babies van moeders met diabetes voorlopen op de groei. Die krijgen alle suikers te verwerken die moeder niet afbreekt vanwege te weinig insuline. Maar onze beeb liep echt bijna tot op de dag gelijk met de gemiddelde groeicurve. Ik was zo blij! Ik lijn nu bijna 6 weken zeer streng en dan weet je even waar je het voor doet. De diabetesverpleegkundige moest ik gisteren bellen. Die was ook zeer tevreden, we hebben het nu heel goed onder controle en dat is best snel, zeker na al die rare decemberdagen. (ik heb ook geen oliebol op maar het is het waard!). Het was nog steeds een jongetje trouwens haha. En hij lag hetzelfde als bij 12, 14, 20 en 24 weken met z'n arm voor z'n gezichtje. Zoals al vermeld, was ook nog bij de gynaecoloog. Ik blijk qua bloedgroep rhesus C negatief te zijn, dan kan de baby door antistoffen weer bloedarmoede krijgen. Wel goed te behandelen als dat gebeurt maar wel weer vaker naar het ziekenhuis en extra controles, nog meer bloed prikken. Voor een goed doel zullen we maar zeggen! Onze kamer schiet enorm op, morgen komen de meubeltjes en die kunnen dit weekend in elkaar. Kan ik eindelijk gaan inrichten! De babystuff ligt inmiddels door het hele huis. As dinsdag ga ik met een vriendin accessoires shoppen.
@ Jahoo,Bedankt! Wat vrolijk en fris ziet het kamertje er nu al uit en dat zal vast alleen nog maar mooier worden! Wat fijn dat jullie beeb een normale groei heeft zegt dus niet altijd iets,Lees wel dat jij blijft prikken pfff maar inderdaad het is voor een goed doel! @ MieWie,Jeetje wat vervelend allemaal voor jullie zeg! En met die klusser komt het wel goed joh! en niet te veel stressen hoor het komt allemaal echt wel af! Hier moet ook nog voor de kleine er is een nieuwe vloer in de keuken gelegd worden zat eerst ook te stressen maar dacht later ach dat komt ook wel weer goed! Dikke knuffel! Zoals mijn motto altijd klinkt zelfs in rotperiodes "Alles komt goed" .... Ik had trouwens gisteravond ineens enorm last van mijn buik had last van een soort drukkend gevoel deed ook echt pijn...En ondanks ik het echt heeeeel rustig aan doe heb ik ook last van harde buiken....Iemand enig idee wat het kan zijn?
Char....voorbereidend werk van je BM goed toch, drukkend pijn kan zijn dat de kleintje aan het indalen is en hardebuiken is voorwerk. ik bespeur dit ook steeds vaker bij mezelf. ik word er wel blij van... draagdoekvraag: ik zwweer bij de baby bjorn draagzak, lekker makkelijk om te doen en draagt goed. geen gedoe met in de juiste houding stoppen van je kleine wurm. ik vond het fijn, vooral in het begin als de kleine ging huilen...altijd op onhandige tijden; tijdens het eten, zat ik met de draagzak aan tafel. @ jahoo.. dat blauwe ruitje op je muur, dat heb ik ook op mijn zootnjes kamer nu. heerlijk fris. lijkt bijna lavendel kleurig bij mij. Ik kan ook niet wachten... Vandaag nog bij ha geweest ivm erge kortademigheid, heb inhalerss gehad. hopelijk gaat het vlug over en wordt ik snachts niet meer wakker van ademnood..pff ben ecccccht moe. liefs pina
@ Pina, Ondanks de pijn word ik er ook wel blij van als ik dat zo lees van jou hihihi.... Ik heb het ook snel benauwd en ben ook ontzettend moe! Ik heb de draagzak van baby bjorn gekregen en lijkt me ook een hele fijne....
Hier is de baby braaf de nacht voor de controle bij de vk gedraaid, haha. Ik werd 's nachts wakker van haar gedraai en geduw, 's ochtends bij de controle bleek ze dus met haar hoofdje vast in de bekkeningang te liggen. Afgelopen week een echo gehad (placentalokalisatie en soort groeiecho) en toen lag ze nog steeds zo; vandaag is ze nog wat dieper gaan liggen (nu duwt ze ook echt flink op m'n blaas soms!). Ik vind 't nu zoo snel gaan ineens, volgende week gewoon al uitleg over wanneer we moeten bellen bij weeen enzo. Het voelt nog maar zo kortgeleden dat ik de positieve test in handen had! Mja, ik moet nog een paar laatste dingen aanschaffen (toch nog maar wat kleertjes, maar moet ook nog wat beddengoed hebben), binnenkort ook intake van de kraamzorg, geboortekaartje moet nog geregeld worden... Nog genoeg te doen dus
hey Char ... ja leuk he?? maar ik heb t ook steeds vaker hoor. ik was vandaag naar het dorp gewandeld en ik kon geen tempo meer houden...ik had zo'n druk onderin en lichte steken..ik zei tgen mijn mam dat als ik nu sneller zou lopen ik mijn kind zou verliezen onderweg. zo erg zeer deed het. Ik ben deze zwangersch veel ontspannender dan bij de eerste. en merk ook dat ik mijn spieren minder aanspan, ook mijn buik- en bekkenbodem en denk dat dat wel gunstig(er) is voor de zwa.schap en bevalling. Ontspanning is ten slotte de keyword We zullen zien...ik kan ook niet wachten. en baal er stiekem van dat ik helemaal geen echo meer heb gehad sinds 20 weken. Als alles maar goed zit en goed gaat daar binnen. xxx
Goedemorgen meiden, Hoe is het met jullie allemaal? @Char ik herken je pijnen wel, bij mij is het echt een zeurende, menstruatieachtige pijn en dar heb ik sinds gisteren last van. Indalingsweeën schijnen dat te zijn dus dat is alleen maar gunstig. Moet zeggen dat ik het erg vervelend gevoel vindt maar ook meer denk ik omdat je niet weet wat het is Mooie bellypaint trouwens, lijkt erg vrolijk. @Andrea wat fijn dat jullie beebje besloten heeft toch nog gewoon te gaan draaien, ik weet wat voor gevoel het met zich meebrengt, fijn meid! Nu ligt hij/zij zelfs al klaar voor de bevalling, wat wil je nog meer? @Pina wat fijn dat het bij jou verder ook goed gaat. Harde buiken is wel erg vervelend vind ik ook maar goed, tempo dan een beetje aanpassen. Alhoewel ik merk dat dat niet altijd uitmaakt, heb jij dat ook? @All hier gaat het allemaal goed maar vind het nu toch wel zwaar worden en ben er soms ook echt wel klaar mee erg he? Ben ook zo nieuwsgierig naar ons kindje hihi. Babykamer is klaar, vluchttassen staan klaar, geboortekaartjes zijn besteld en noem zo maar op, kortom wij zijn er klaar voor Deze maand is nog een erg drukke maand pff, maar aan de andere kant vliegt die dan ook voorbij waarschijnlijk haha. Tussendoor nog ff een vrijgezellenfeest en bruiloft waar ik getuige ben , mijn moeder wordt eind van de maand 50 dus daar zijn we mee bezig , 17 januari hebben we een fotoshoot van de dikke buik, daar heb ik zo zin in. En ik ga er van uit dat tussendoor ook nog een intake van de kraamzorg gaat plaatsvinden haha Zonder agenda hou ik het ook allemaal niet meer bij hoor haha. Nou lieverds, ik wens jullie een heel fijn weekend toe. Ik ga me nu klaarmaken om op verjaardag te gaan bij het dochtertje van mijn beste vriendin, die wordt alweer een jaar!
Hey meiden, Vraag me even af hoe jullie dit zouden aanpakken. Komende zaterdagmiddag/avond hebben we een soort van vrijgezellenfeest van vrienden van ons die de twintigste gaan trouwen. Nou is het een uur rijden hier vandaan maar zie ik het niet zitten ergens anders te gaan slapen in mijn situatie, slaap thuis al barslecht namelijk Is het heel lullig als wij dan gewoon weer op tijd weg gaan die avond? En dan de trouwdag zelf, ik ben getuige en ze hebben me gevraagd die dag een oogje in het zeil te houden wat betreft hun dochtertje van bijna 3. Geen probleem in principe maar ja, ik ben dan wel 36 weken zwanger. Vind het allemaal erg lastig, wil er heel graag bij zijn maar vind het ook heel spannend. Voor de zekerheid doen we de vluchttas van zowel mijzelf als onze baby achterin de auto mocht het wel eerder beginnen. Liefs
Goeiemorgen Ladycake Stel realistische doelen voor jezelf als je 36 weken zwanger bent. Als jij niet gewend bent om de hele dag op een bijna 3jarig meisje te letten, dat is enorm zwaar. (ik vond mijn neefje al uitputtend op die leeftijd toen ik niet zwanger was, en dat was een heel zoet jongetje). Vraag of je die taak samen met nog iemand kan doen en zeg dat je je erg zorgen maakt dat het teveel voor je is. Dat je vooraf slecht kon inschatten dat je nu, nu je al zover bent in je zwangerschap, zo moe bent, slecht slaapt door je bolle buik etc. Ook laat in de avond afhaken, iedereen begrijpt dat een zwangere vrouw het zwaar heeft, ze hoeven maar naar je buik te kijken hoor! Zeg erbij dat je dit huwelijk voor geen goud wil missen, maar dat je echt een tandje rustiger moet i.v.m. hoogzwangerschap. Weet zeker dat niemand je dat kwalijk neemt. Fijn feestje alvast