Wie ook februari 2012 uitgerekend?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Char1983, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    @ladycake,
    ik zou ook eerder weggaan hoor op het vrijgezellenfeest, er zal vast niemand zijn die het je kwalijk neemt, en dan nog...jij hebt je rust hard nodig. snap wel dat je het gevoelsmatig vervelend vind om eerder weg.
    wbt de bruiloft zelf...ik vind het idee van jahoo wel goed om te vragen of er nog iemand anders is die ook op die kleine kan letten. hou jezelf goed in de gaten!

2. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1102 Lupita, 8 jan 2012
    Laatst bewerkt: 8 jan 2012
    Ladycake, ik zal inderdaad ook eerder weggaan van het vrijgezellenfeest, luister naar je lichaam zou ik zeggen :) als je moe bent ga je en anders kijk je gewoon hoe lang je het volhoudt.

Kan je partner niet mee helpen met opletten? Jij mag de kleine sowieso al niet tillen neem ik aan dus wel fijn om een backup te hebben.

Succes gewenst in ieder geval en ook alvast veel plezier, hopelijk kan je er toch van genieten!

3. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He meiden!

@ Ladycake,Zou echt eerder weg gaan zoals de anderen hier ook zeggen...Je zit al in de laatste zware weken van je zwangerschap dus kan je gewoon niet alles meer en zeker niet lang rijden/of auto zitten lange dag...Nee dat is te veel! En op een klein meisje passen dat is wel heavy hoor! Wel goed dat jullie voor de zekerheid de vluchttasjes meenemen!

Hier ben ik ook bezig met het compleet maken van de vluchttas alleen nog deze week al de spulletjes van ons kleintje wassen en dan is de tas compleet.

Heb echt veel last van het voorbereidend werk in mijn buik/baarmoeder noem maar op! En ben zooooo moe nog erger dan de anders...Woensdag weer naar het ziekenhuis en dan gaan we ook bespreken betreft de bevalling en mijn klachten ect. Ga nu echt goed praten en vragen stellen want heb al last van de klachten die ik al had maar met dit erbij is het erg zwaar...En wil wel goed en uitgerust kunnen bevallen straks!

Hoe voelen de rest van de meiden zich?

4. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff... Moet mijn vluchttas nog klaarmaken en nog meer regelen... Wordt er een beetje zenuwachtig van ;) laatste weekje werk en dan heb ik alle tijd om alles te regelen! Hopelijk komt ie niet veel te vroeg!

5. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Char, ik voel me prima maar ben ook nog aan het werk... Ik denk dat het scheelt aangezien ik nog in beweging blijf enzo. Ik eenk dat als ik straks thuiszit en mijn rust ga nemen ook wel wat meer klachten ga krijgen maar we zullen zien :) vervelend dat jij klachten hebt! Hopelijk krijg je wat duidelijkheid bij het ziekenhuis en manieren om wat uitgeruster te zijn!

6. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    hallo allemaal,

ook hier wel wat last van voorwerk in mn lijf. voorweeen benemen me af en toe de adem, maar verder voel ik me nog goed eigenlijk! soms wat lastig om rustig aan te doen, maar als het daar bij blijft ben ik blij.

van de week kreeg ik een luieremmer. nu vroeg ik me af of die handig is in het gebruik, of kun je beter een prullenbak op de babykamer zetten? is het zo dat je vieze luiers in de luieremmer gooit, en deze vervolgens weer moet legen in de kliko? ik zie het gebruik van die emmer niet zo. iemand die dit weet misschien?

vluchttas staat sinds vorige week klaar, ook ik wordt af en toe wat onrustig in mn hoofd. morgen controle bij de vk, dan krijgen we ook instructie over de bevalling. en we gaan daarna naar de thuiszorgwinkel om klossen. kzal wel blij zijn als het bed wat hoger staat, denk dat het uit bed gaan iets makkelijker zal zijn dan.

7. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Dames

Wat gaan we goed met zijn allen, wat komt de datum lekker snel dichtbij!

Ik heb de volgende kwalen best wel erg: dikke enkels, pijnlijke buik (soms) maagzuur (enorm) en cirkelzaag-snurken (toppunt)

Aiiii die arme vriend van me :)

Ik ga in de week van 17 januari mijn vluchttas pakken, eerder mag niet van mezelf. Omdat ik zo hoop dat de baby iets eerder komt, maar als ik nu tot 41 weken moet wachten?? Dan duurt de tijd zo lang en dan staat die koffer maar naar me te lachen haha :D

Hebben jullie al bevallings-technieken en dergelijke, om rustig te blijven en om je voor te bereiden?
    Ik heb op MP de tens gekocht, die geeft stroomstootjes (??!!) als je weeen hebt, waardoor de pijn afneemt. Tja, ik kan het eens proberen. Hoop niet iets in het kader van 10.000 volt: nergens meer last van :$

Groetjes aan iedereen!

8. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Lupita,Alleen maar fijn toch dat je je goed voelt en geen klachten hebt! En die vluchttas kan je ook klaarmaken als je verlof hebt hoor...

@ Pinkel,Ik heb i.p.v een luieremmer een nappy wrapper dan ruik je de vieze luchtjes niet. Vind dat wel erg fijn zeker omdat ik in een appartement woon en dus niet steeds met een stinkzak naar beneden hoef te lopen.
    Klossen zijn echt fijn hoor! Ik heb ze al een tijdje onder het bed staan en vind het ideaal...Neem er wel genoeg wij hebben er 8 en dan staat het wel een stuk steviger.

Morgen eerst s ochtends naar de gyn. en s middags weer terug voor het bespreken over de bevalling en s avonds mag vriendlief mee naar de partneravond bij de cursus.

Hebben trouwens gisteravond weer even alvast iets geregeld voor ons trouwen ookal duurt dat nog 11 maanden...we hebben nu de locatie geregeld waar we kunnen eten en feesten. Is toch wel erg fijn dat dat geregeld is want we krijgen het straks heel druk als ons kleintje er is.

9. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hahahaha ICSI wij hebben precies op hetzelfde moment een berichtje geplaatst!

10. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D haha echt heeeeel erg tegelijk :D

11. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames, wou even laten weten dat mijn uk nu ook ingedaald is. Typisch wel, 2 weken geleden was hij nog niet ingedaald en nu lag hij al heel diep volgens de vk.

Vhar, fijn om al wat dingen te regelen! 11 maanden gaan zo voorbij zeker als je straks een kleine hebt denk ik ;)

Icsi, ik heb zwangerschapsgym en dus ademhalingsoefeningen gekregen. Daarnaast partner les gehad en mijn vriend weet hoe die mij nu moet masseren :D

12. TweeTy83Claudia

TweeTy83Claudia Actief lid

11 jan 2012
    169
    0
    0
    Nijeveen
    Hey meiden. Beetje een late aanmelding maar beter laat dan nooit toch?! Ben zelf 17februari uitgerekend. Voor mijzelf is het de eerste. M'n vriend heeft al een zoontje die in maart 7 word.
    Ik zal ff de andere berichten doorlezen om mij te up-daten :)

13. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Lupita,Wij hebben vanavond die partnerles dus krijgen ook die adem/puf oefeningen...Ben benieuwd want mijn vriend ziet er een beetje tegenop hihi....

@ Tweety83Claudia,Of mag ik ook gewoon Claudia zeggen? Welkom hier en je bent echt niet te laat om hier aan te schuiven hoor! Je bent op dezelfde datum als ik uitgerekend,Hoe voel jij je verder?

Vanochtend weer op het zh geweest en ons kleintje is steeds meer aan het indalen groeit super goed! Heb gevraagd of we nog een uitgebreide groeiecho krijgen,Ze vond het niet nodig maar omdat we dat graag willen krijgen we er toch 1! Volgende week dinsdag...Ben er wel blij mee. Vanmiddag weer terug naar het zh voor bespreking over de bevalling wel jammer dat dit niet achter elkaar gepland kon worden hebben een lekkere drukke dag zo...

14. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    @tweety83claudia, welkom hoor. tuurlijk kun je er nog bij.

@char, wat fijn dat je nog een echo krijgen! leuk dat ze zo schappelijk zijn, zeker omdat ze het zelf niet nodig vinden! ik heb zelf de 20weken echo als laatste gehad, zou het ook wel leuk vinden om er nog 1 te krijgen haha.
    die partneravond was bij ons op de cursus vooral theoretisch. die vrouw vertelde eigenlijk alles was ze ons elke keer had verteld, hoe een bevalling in zn werk gaat, en ze gaf wat handvaten voor het meepuffen. dit herhaalde ze wel een paar keer. ook gaf ze tips wat de partner kan doen, zoals masseren of tegendruk in de rug geven. er werd bij ons niet heel actief gedaan. mijn man wist ook niet zo goed wat ie er van moest verwachten, maar achteraf was tie wel blij dat hij meegegaan was.

15. TweeTy83Claudia

11 jan 2012
    169
    0
    0
    Nijeveen
    Tuurlijk mogen jullie gewoon Claudia zeggen :-D
    Ik voel me verder goed :) kleine is errug actief in mijn buik. En ben lekker thuis op mn gemakkie de laatste dingetjes aan t klaarmaken.
    Afgelopen weekend de 2e zwangerschapsshoot gehad. De eerste had ik gedaan met 26 weken en dan nu weer met 34. Uit de eersten kwamen errug leuke foto's. Dus dat zal uit deze ook wel komen :-D
    Verder eigenlijk weinig klachten. Als ik wat last van m'n rug heb weet ik gewoon dat ik teveel gedaan heb, want ik ben geen stilzitter haha.
    Wat ik me ff afvroeg. Vanaf wanneer is t normaal om de matrasbeschermer en de klossen te gaan gebruiken?!

16. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    dat wilde ik ook weten...ben t eeen beetje kwijt en wordt ook wel gemakkelijk. maar ja...je vliezen zullen maar breken hahahja.

Gisteren gehoord dat ik veel vruchtwater heb dus dat wordt dan wel een plas haha. ook in auto maar handdoek leggen. en wanneer zetten jullie je vluchtteas klaar?

17. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    ik heb vorige week mijn vluchttas klaargemaakt, met 35 weken. wist ook niet zo goed wanneer dat gedaan moest zijn, maar kreeg veel onrust in mn hoofd haha.
    klossen gaan we vanmiddag om, bij ons kun je die vanaf 36 weken gratis lenen bij de thuiszorg. en dan wil ik ook gelijk de matrasbeschermer om het bed doen. mijn zus gaf aan dat zij het heel erg vond zweten, dus ik ga het eerst maar eens proberen, is er zo afgehaald natuurlijk.

18. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Matrasbeschermer wil ik denk ik al eronder gaan leggen maar ga het vanmiddag even navragen.

@ Vluchttas staat hier al klaar,de meeste doen dat vanaf 36 weken hoorde ik.

19. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ow en de klossen staan hier al een tijdje onder het bed.

20. TweeTy83Claudia

11 jan 2012
    169
    0
    0
    Nijeveen
    Ik ga vd week m'n tas klaarmaken. Vriendlief vind dat ik te gehaast ben haha. Maar ik heb liever de boel op tijd klaar dan last minute werk :)

Deel Deze Pagina