Wie ook februari 2012 uitgerekend?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Char1983, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Hallo allen!

Ben ik ook weer eens!
    Welkom Claudia! Fijn om te lezen dat het goed gaat met jou in je zwangerschap en dat je ook al lekker met verlof bent.

Ik denk dat inmiddels bijna alle dames wel met verlof zijn of nog maar heel even hoeven te werken?

Mijn verlof ziet er tot nu toe heel anders uit dan ik had gehoopt/verwacht. Ik had natuurlijk lekker gehoopt het huisje af te kunnen maken, er moet beneden nog het één en ander gebeuren, de babykamer is nog niet klaar en alles rustig klaar te zetten voor de bevalling. Daarnaast ook lekker genieten van de tijd die ik nog heb met m'n zoontje en ook lekker genieten van de dagen dat ik voor mijzelf zou hebben met de kleine in mijn buik als de oudste naar de opvang is.
    Helaas is dus mijn vader opgenomen in een gesloten kliniek op 30 december, waardoor ik bijna dagelijks heen en weer rij van huis naar mijn moeder om haar bij te staan. Afgelopen weekend heb ik samen met mijn vriend en onze zoon mijn vader bezocht, omdat hij veel om zijn kleinzoon bleef vragen. Het was even wennen voor mijn zoon om zijn opa daar te zien, maar gelukkig ging het verder goed.
    Mijn vader wordt voorlopig nog 3 weken daar gehouden (op bevel van de rechter, zo'n in bewaring stelling) voor behandeling van zijn psychose en het opzetten van een behandelplan voor zijn (al jarenlang aanwezige) depressie. Best heftig dus allemaal voor ons hele gezin!
    Daar kwam nog eens bij dat mijn moeder afgelopen weekend hun 10 jaar oude hond moest laten inslapen omdat er leukemie was geconstateerd, dus wij hebben onze portie ellende wel weer gehad voor dit jaar!
    Gelukkig ook goed nieuws: zaterdagavond is mijn nichtje geboren! Mijn broer en zijn vriendin hebben hun eerste dochter Yinthe genoemd! Fantastische naam (voor degenen die een meisje krijgen en nog twijfelen)!

Maar goed...ik merk dat ik wat gespannen ben. Dat merkt mijn zoontje dus ook, het is mama voor en mama na, wat dus in dit stadium van mijn zwangerschap nog vermoeiender is.
    Er moet daarnaast nog veel in huis gebeuren, waarvan ik hoop volgende week de grootste dingen te hebben afgerond: witten woonkamer/keuken wordt dit weekend door schilder gedaan, laatste spullen (plankjes e.d.) ophangen in babykamer begin volgende week, wiegje wassen en klaarzetten volgende week, gordijnen babykamer en kleding wassen ook volgende week.
    Ik hoop ook volgende week ons bed op klossen te kunnen zetten, dat zal het opstaan een stuk makkelijker maken. En de vluchtkoffer is zo gevuld, als eenmaal alles gewassen is *zucht*...

Vanmorgen bij de controle bij vk lag de kleine nog steeds verkeerd. Ik was er al bang voor. Hij ligt al met z'n billen licht ingedaald in mijn bekken. Ik heb dus volgende week dinsdag een echo om zijn ligging definitief te bepalen, en als hij dan echt in stuit ligt wordt ik overgedragen aan de gyn voor een draaipoging volgende week vrijdag (net voor de 36 weken) en wordt er besproken wat eventueel de mogelijkheden en gevolgen zijn voor een bevalling of keizersnede...

De kleine maakt het er allemaal nu even niet makkelijker op. Nu maar hopen dat, zodra hij er is, hij het lichtpuntje zal zijn dat wij allemaal weer even nodig hebben!

Sorry voor dit ego bericht, maar moest het even kwijt...

2. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He lieve MieWie,

Jeetje dat is allemaal geen goed begin voor het nieuwe jaar wat rot voor jullie zeg!
    Mijn vader is ook een aantal keer opgenomen in een kliniek en ik weet dus uit ervaring dat dat niet niets is voor hem niet maar ook vooral voor de familie niet...En wat erg voor je moeder dat ze dan ook nog naast dit hun hond heeft in moeten laten slapen.
    Voor je zoontje is het natuurlijk ook allemaal vreemd maar wel fijn dat hij hem kon zien...Kinderen doen wonderen! Vooral nu ook met de geboorte van je nichtje erbij gefeliciteerd! Zeker een mooie naam....Dat jij gespannen bent is natuurlijk heel logisch maar probeer je wel rustig te houden he? (makkelijk gezegd) Jullie huis komt ook echt wel af...Waarschijnlijk wacht je kindje daar gewoon op ( dat hoor je wel eens toch?) Hij gaat zeker voor jullie allemaal een heel mooi lichtpuntje worden! Hopelijk draait hij nog....Komt allemaal wel goed!

Dikke knuffel en sterkte!

Net een gesprek gehad over de bevalling...Hoorde eigenlijk niets nieuws veel hadden ze al verteld op de infoavond wel heb ik kunnen praten over mijn klachten en dat ik last heb van hyperventilatie daar houden ze nu allemaal goed rekening mee dus dat is wel fijn! Vanavond saampjes naar de babyopkomst cursus ben benieuwd!

3. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Hi Char, bedankt voor je lieve reactie! Ik ben allang blij dat ik verlof heb, zodat ik tijd heb voor mijn familie. Als ik nog aan het werk was, en zwanger, en deze situatie...zou ik helemaal overlopen! Nu kan ik ook tussendoor even liggen en ontspannen, ik probeer dus wel zeker rustig aan te doen.
    Maar het nieuws van vanmorgen dat de kleine nog in stuit ligt geeft mij wel weer allerlei 'doom'scenario's! Mislukte en pijnlijke draaipogingen, moeizame stuitbevalling of spoedkeizersnede...pff...
    Ik hoop dus volgende week goed bericht te krijgen na de echo, maar aangezien de kleine al met zijn billen in mijn bekken ligt, verwacht ik geen spontane draai meer.

Wel fijn dat jij een prettig gesprek hebt gehad over je bevalling.! Toch prettig dat ze jouw zorgen bespreekbaar maken, is er nog gesproken over eerder inleiden/bevallen in verband met jouw klachten?

4. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He MieWie,

Ik heb het weleens vaker verteld hier maar ik ben in stuitligging geboren en mijn moeder vond dit veel prettiger dan de normale bevallingen van mijn broers en dat ware 2 gewone hele zware bevallingen,misschien dat ik je daarmee een beetje kan geruststellen???

Ze houden nu wel extra rekening met mijn klachten maar over eerder inleiden ect. is nog geen sprake maar heb over 2 weken weer een afspraak met onze eigen gyn. dus zal het nog eens ter sprake brengen bij hem.

5. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even snel, miewie, hopelijk kan je toch nog een beetje genieten van je verlof, het is je gegund! Succes met de echo en eventuel draaien van de kleine!

Char, hopelijk heb je een leuke avond gehad met je partner bij de cursus!

6. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hoi Hoi ben weer terug van de partnerles wel een beetje zonde van onze tijd vanmiddag hadden we natuurlijk op het zh al heel veel info gekregen en kregen nu alles weer te horen.Verder een beetje gepuft en verteld waar mijn vriend me in kan steunen tijdens de weeen ect.

7. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    @Char: een stuitbevalling zie ik (en mijn vriend) niet zitten, onze eerste ervaring was niet zo goed omdat onze zoon klemzat en met de vacuümpomp gehaald moest worden. Als hij in stuit ligt, lijkt het mij nóg moeilijker, ondanks wat je zegt over de ervaring van je moeder.
    Ik laat het ook maar beetje aan de inschatting van de gyn over, maar in principe zou ik dan maar gaan voor een keizersnede...afwachten!

En tsja, die partneravonden zijn idd niet heel bijzonder. Vooral omdat je de hele zwangerschap al veel info krijgt, samen met je partner! Hopelijk heeft hij wel wat opgestoken van ademhalingstechnieken en evt ontspanningsmethodes voor jou?

Ik heb vanaaf de laatste zwangerschapsgym gehad. Nou ja, van gymen is niet veel meer gekomen want van de 13 waren we nog maar met 7, inmiddels allemaal hoogzwanger dus we hebben lekker theetje gedronken!
    De volgende keer is ergens begin maart en dan met onze baby's!

Ik ga nu lekker naar bed. M'n hoofd proberen leeg te maken en hopelijk lekker nachtje slapen!

Truste!

8. TweeTy83Claudia

TweeTy83Claudia Actief lid

11 jan 2012
    169
    0
    0
    Nijeveen
    Wat ik mij ffies afvraag. Als matrasbeschermer kun je toch ook zo'n beschermer nemen vd Hema ofzo die je bij kinderen voor bedplassen gebruikt zeg maar?! Die lijken mij een stuk fijner liggen.

9. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik weet niet precies wat voor matras jij bedoelt...ik heb voor matrasbescherming moltonlakens en daarboven gewone (jersey) matrashoezen.
    Bij onze eerste had ik zo'n Aerosleep aangeschaft, maar die was volgens de kraamhulp overbodig een zelfs gevaarlijk bij lekkende kruiken etc. omdat er een plastic laagje in zit.

Je zou het voor de zekerheid bij je kraamzorg kunnen navragen, je hoort toch dat iedere kraamhulp wat anders zegt...

10. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Claudia jij bedoeld toch zo'n matrasje voor als je vliezen breken in bed? Of heb ik het nu helemaal mis? Want ik heb er zo 1 in mijn kraampakket zitten.

@ MieWie,Als jullie er indd geen goed gevoel bij hebben snap ik heel goed dat je er druk om maakt....Ik ga voor jullie duimen dat hij nog terug draait of gedraait kan worden! Beetje goed kunnen slapen vannacht?

11. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Even over een stuitbevalling, een vriendin van mij heeft een stuitbevalling gehad en dat is allemaal super gegaan. Het was een bevalling die tegenwoordig niet veel meer gedaan wordt en daarom zijn er door het ziekenhuis gigantisch veel foto's gemaakt voor de opleiding tot gynaecoloog.

Daarentegen ken ik ook iemand bij wie het helemaal mis is gegaan, maar dat kwam door fout op fout van het ziekenhuis. Als er eerder ingegrepen was, hadden ze hun kindje nu gewoon nog gehad...

Ikzelf zou er niet voor kiezen, maar dat is vooral doordat het laatste verhaal nog heel vers is en dat al de hele zwangerschap in mijn hoofd rondspookt. Ben ook blij als ons meisje er gezond en wel is, heb best wel een angst om haar op het laatste moment nog te verliezen...

Nou, was een kort berichtje, maar ik moet ervandoor.
    Kom snel weer schrijven hoor!

Dikke kus voor jullie allemaal!

12. TweeTy83Claudia

11 jan 2012
    169
    0
    0
    Nijeveen
    Ja ik bedoel zo'n ding voor als je vliezen breken

13. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Claudia,Ik was gister op het ziekenhuis om de bevalling te bespreken en daar kreeg ik te horen dat ik dat matraszeiltje al mag neerleggen op bed...Voor het geval dat.
    Heb je een kraampakket kregen? Want daar zit er 1 in namelijk.

14. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Ohw oeps...:)...ik dacht dat je voor in het babybedje bedoelde! Maar zo'n matrasje voor in je eigen bed kan idd al wel, is alleen niet lekker zodra je er van gaat liggen transpireren!
    Eerst moet ons bed maar eens omhoog...volgende week (ook volgende week...;)) Maar eens regelen!

Ik heb op zich wel geslapen hoor Char, en vandaag nog met aantal mensen kunnen bespreken. Ik ken ook zulke verhalen die Doortje bedoelt, daarom zie ik er zo tegenop als het om een stuitbevalling gaat. Las daarnaast ook gister ergens dat ze bij een draaipoging een keer hebben meegemaakt dat het nekje van de baby was gebroken !!! Moet je toch niet aan denken...

15. TweeTy83Claudia

11 jan 2012
    169
    0
    0
    Nijeveen
    nee bedoelde voor m'n eigen bed. Voor t babybedje heb ik btw inderdaad wel een aerosleep gekocht. Ik hoorde namelijk ook dat voor je eigen bed zeg maar beter zo'n hema ding kan hebben (voor bedplassen zeg maar) dat dat fijner ligt\slaapt.
    Ik heb nog geen kraampakket van m'n verzekering gehad

16. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    @miewie...wat een vervelende situatie voor jullie zeg! sterkte hoor!

@claudia...ik heb van de week dat zeiltje op mn matras gelegd, het kraakt wel wat en idd transpireer je sneller, maar stel als je vliezen nu breken, heb je wel wat onder je liggen.
    als je nu nog geen kraampakket hebt gekregen, zou ik even je verzekering bellen of je die wel krijgt. heb begrepen dat niet iedere verzekering dat doet. dan moet je zelf nog achter spullen aan. ik weet niet wanneer je uitgerekend bent? ik kreeg het van de cz al met 7 maanden.

Van de week controle gehad bij de vk. alles was goed. als mijn vliezen nu breken hoe ik niet gelijk te gaan liggen, want de kleine is goed ingedaald. en vanaf maandag mag ik thuis bevallen. tgaat opschieten nu! mn bloeddruk was wat aan de lage kant, vandaar dat ik vaak wat draaierig en moe ben. maar beter zo dan hoog. nu moet ik elke week voor controle.
    dat was het wel weer haha.

17. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @MieWie Heel veel sterkte, wat komt er nu een hoop op je af, vind ik echt rot voor jullie! Dikke knuffel!

@TweeTy83Claudia Heb je je wel aangemeld bij de verzekeraar voor je kraampakket? Is geloof ik ook alleen als je aanvullend verzekerd bent.

Wat betreft een zeiltje op het matras.. Wij hebben zo'n dekmatras van Ikea. Mochten de vliezen op bed breken, dan pech en haalt mijn echtgenoot wel een nieuw dekmatras.
    Je hebt die dingen al vanaf paar tientjes, misschien een tip voor wie geen plastic zweetzeiltje wil ;)

18. TweeTy83Claudia

11 jan 2012
    169
    0
    0
    Nijeveen
    Nou ik heb nog zo'n bedplashoes voor om de matras van m'n vriend z'n zoontje. Als dat ook kan gebruik ik dat liever denk ik dan zo'n plasticding denk ik.... (als dat dezelfde functie heeft)

19. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hier heb ik ook een bedplaszeiltje over mijn topper liggen hoor, en daaronder nog die uit het kraampakket haha! Ik ben extra goed voorbereid al is het zeer waarschijnlijk niet eens nodig omdat ze me, zoals het er nu uitziet, zullen gaan inleiden... :( En dat vind ik echt jammer, het lijkt me juist zo gaaf als bijvoorbeeld midden in de nacht je vliezen breken en je vol spanning moet wachten tot de weeën beginnen... Maarja, wat moet dat moet he!

Ben vandaag namelijk weer op controle geweest en mijn bloeddruk was helaas nog hoger dan vorige week. Ik dacht het eigenlijk al, want mijn klachten zijn ook erger geworden en dus moesten mijn urine en bloed weer nagekeken worden. Ook ben ik een uur aan de ctg gelegd omdat de kleine de laatste week een stuk rustiger is, maar gelukkig waren alle uitslagen goed.
    [FONT=&quot]
    Nu heb ik verplichte rust opgelegd gekregen en moet ik dinsdag weer terug. Als ik niet al zover zou zijn, dan hadden ze me opgenomen, maar gelukkig mocht ik wel weer naar huis. Verplichte rust is best moeilijk nu... ik wilde juist nog even lekker het huis goed doen voor de baby komt! Maarja, dan schakel ik maar wat hulptroepen in! ;)

Als het dinsdag nog zo is, bespreken we hoe we verder gaan, maar ze zei wel dat ze me niet tot 40 weken zo door laten lopen. Als de bevalling dus niet snel vanzelf begint heb ik grote kans dat ik ingeleid word, dat vind ik dus wel jammer, maar aan de andere kant zie ik het ook niet zitten om nog 3 weken zo door te moeten lopen. Voel me behoorlijk beroerd steeds, maar gelukkig gaat het met de baby wel heel erg
    goed! [/FONT]

20. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik heb zo'n matrasbeschermer altijd op ons matras zitten en daarover een hoeslaken maar ga toch nog even zo'n zeiltje eronder leggen. Voor de zekerheid.

@ Doortje,wat vervelend zeg allemaal en dat je je ook nog zo beroerd voelt,En natuurlijk is het erg belangrijk dat alles met jullie kindje goed is maar jou gezondheid is ook belangrijk ik hoop dat het snel beter gaat.Maar fijn dat ze jullie beide goed in de gaten houden. En nu rusten meis! Dikke knuffel!

Deel Deze Pagina