Wie ook februari 2012 uitgerekend?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Char1983, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    @doortje, wat vervelend joh! verplichte rust is lastig om je aan te houden he, sterkte hoor.

hier gisteravond van 8 tot 11 voorweeen gehad, in die mate dat ik me afvroeg of het misschien aan t beginnen was, maar mn gevoel zei van niet, en vandaag tot nu toe ook nog niet veel pijn gehad.

nog even een praktische vraag: wij krijgen elke week een bepaald bedrag aan leefgeld. (k laat de situatie, hoe en waarom, er even buiten hoor) maar straks gaan de kosten natuurlijk ook wekelijks omhoog, denk maar alleen aan luiers. wat zou ik ervoor moeten rekenen? dan kan ik dat aanvragen. ik weet niet of je met 1 pak luiers er bent, ben van plan om borstvoeding te geven, maar als ik flesvoeding moet geven komt dat er natuurlijk ook bij.

2. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Pinkel, ik denk dat je een pak luiers en eventuele voeding per week erbij moet rekenen.
    En misschien net even iets meer, stel namelijk dat je het net niet met een pak luiers per week redt.

Spannend die voorweeen!
    Ik had ze ook veel, maar sinds een week is het helemaal rustig...
    Ergens vind ik dat wel jammer, van mij mag ze komen! ;)

3. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He meiden!

Hoe is het met jullie allemaal? Word steeds zwaarder he?

Ik ben gister enorm verrast met een babyshower! Was echt super leuk en heb hele leuke kadootjes gekregen! Was een grote groep gezellige groep en gewoon ook erg leuk om iedereen eens bij elkaar te hebben...Was en ben wel erg moe maar het was het waard!

Kleertjes zijn trouwens gewassen hier en liggen al klaar in de kast!

Dikke knuffel voor jullie!

4. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Wat leuk Char! Een babyshower! Die van mij lijkt alweer zo lang geleden haha! Hadden ze nog iets bijzonders voor je gedaan of was het gewoon al gezellig om even bij elkaar te zitten voordat de kleine komt?
    Volgens mij ligt bij jou alles op schema hè ;)! Kamertje al klaar, kleertjes gewassen, vluchtkoffer paraat! Zal vast een lekker gevoel zijn! Voel je je verder al wat beter of is er niet veel veranderd?

Doortje, wat vervelend bij jou zeg! Pff...verplicht rusten...dan moeten ze mij ook vastbinden hoor haha! Maar goed, denk goed aan je kleine maar vooral ook aan jezelf. Je moet je krachten wel sparen voor de bevalling straks. En zo ideaal is het niet hoor, om verrast te worden met het breken van je vliezen en te wachten op de weeën :p! Stel dat je vliezen tijdens het boodschappen doen breken? Haha!
    Snap het wel, je leeft ergens naar toe. Maar ingeleid worden heeft ook z'n voordelen: je wordt continu gecontroleerd en begeleid. Komt goed meid!
    Morgen hoor je dus meer? Spannend!

Wij hebben morgen ook spannende dag, namelijk de echo bij de vk. Ik denk niet dat de kleine inmiddels is gedraaid, aan zijn bewegingen te voelen. Ondanks dat ik vanmiddag ruim een half uur met m'n billen op 2 kussens heb gelegen en de zwaartekracht zijn werk heb laten doen ;)! Hij was wel erg aan het bewegen, maar meer omdat hij denk ik wat meer ruimte kreeg op dat moment.
    Dus dan maar proberen te draaien in het zh vrijdag. En anders maar een ks, daar heb ik mij al bij neergelegd. Een groot voordeel is dat we dan wel alles kunnen plannen en organiseren, zeker nu de situatie in mijn familie nog zo onrustig is.

We zijn thuis wel iets verder gekomen: woonkamer/keuken is eindelijk gewit! Zit gewoon weer in zo'n goed als nieuwe woning! Heerlijk! Gordijnen zijn lekker fris gewassen en de box staat in de kamer. Gezellig weer hoor!
    Donderdag komt mijn schoonmoeder de wieg opmaken dus ik moet dan zorgen dat alles gewassen is, geen probleem! Wieg komt in onze slaapkamer en ik zal blij zijn als die eenmaal staat, dan kan de kleine in ieder geval bij ons slapen als het zover is.
    Dit weekend dan de laatste hand leggen in de babykamer, kan ik die ook eindelijk aan jullie showen en dan kan ik lekker gaan starten met alles wassen en een plaatsje geven.

Nou dames, dat was het dan weer voor even. Fijne avond en als er nieuws is, zal ik dat uiteraard laten weten!

5. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ MieWie,Dat is zeker een spannende dag morgen! Komt indd allemaal goed,goed van je dat je je erbij hebt neergelegd druk maken is niet goed nu vooral als je al zoveel aan je hoofd hebt nu! En je ziet in jullie huis komt ook alles af! Succes morgen!

Betreft mijn babyshower was het een high tea met allemaal heerlijke hapjes! en ik moest babyfoto's raden als ik het goed had dan kreeg ik van diegene een kadootje super leuk!

Ja hier is alles al gereed en klaar voor de start hihi...Ik ben een enorme planner kan er niet tegen als iets nog niet goed geregeld is hahahaha erg he? Met mijn klachten gaat het niet veel beter ondanks ik geniet van mijn drukke kindje in mijn buik,ben ik het ook echt wel zat!

Hebben jullie trouwens ook zo last van jeuk? Ik word er echt gek van!

@ Doortje,Hoe is het met jou meis? Trek je het nog dat verplicht rusten? Weet hoe het is....

@ Pinkel,Nog last van voorweeen?

@ De rest hoe is het met jullie????

6. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Oei...dat betekent dat je huid teveel wordt opgespannen! Heb je al last van striemen? Ik heb er al veel langer last van helaas...als het teveel jeukt ga ik smeren, dat leidt af. Maar verder is er helaas niet veel aan te doen

7. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Owwwww...Op mijn buik heb ik geen striemen maar op 1 van mijn borsten wel :( al smeer ik echt super veel! Die jeuk is echt heel irritant!

8. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    @char...jeuk is idd vervelend, ik smeer ook al vanaf het begin, maar helaas een buik vol streepjes. maar als ik een dag vergeet te smeren merk ik wel daat het meer jeukt! je kunt er verder weinig tegen doen. als het op de rest van je lijf ook is, helpt douchen ook nog wel eens.

hier gister en tot nu weinig tot geen voorweeen gehad. kvoel mn buik steeds wel maar ja, zal er wel allemaal bij horen.

zijn jullie ook zo lusteloos? er komt echt niets meer uit mn handen, bah.

9. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Miewie, wat heerlijk dat alles weer lekker gewit is!
    Fijn he, zo'n schoon, nieuw fris huis!
    Ik baal ervan dat ik niet lekker een grote schoonmaak kan houden nu, maar mijn man heeft gister de vriezer ontdooit en de balkons opgeruimd, dat geeft alweer een opgeruimder gevoel. Hier in huis is het gelukkig nooit echt vies, dat scheelt.
    Mijn wieg staat ook nog niet, mijn moeder is bezig met de laatste afwerkingen. Ik denk dat ze hem morgen komt bekleden, wordt wel tijd! ;)

Char hoe was je echo?
    Ik zag dat je vandaag nog precies een maand moet, wat een heerlijk idee hè, dat je er nu bijna bent!

Pinkel, ja ik heb ook erg weinig energie, maar dat is al een tijdje.
    Nu ik steeds zo ziek ben door mijn bloeddruk komt er helemaal weinig uit mijn handen, terwijl ik in mijn hoofd wel heel onrustig ben want ik wil eigenlijk nog zoveel doen...
    Maarja, als de baby er straks is en ik weer wat mobieler ben dan kunnen bepaalde dingetjes ook nog prima gedaan worden!

Vanmiddag naar het ziekenhuis, ik ben benieuwd!
    Denk dat ze me sowieso weer tot vrijdag wegsturen en dan na het weekend verder kijken...
    Vind ik niet zo erg, heb nog wel het een en ander op mijn lijstje staan wat nog moet gebeuren! :)
    En ook ik ben een enorme planner, maar ik ben net als Pinkel vrij lusteloos en schoof alles steeds meer voor me uit. Ook zijn het veel dingen die anderen moeten doen, zo komt vrijdag iemand de rolgordijnen, het wandplankje en de spiegel in de babykamer ophangen. Dan is het echt helemaal af! :D
    Alleen met mijn ziekenhuistas ben ik een beetje laks, ik heb alles wel al bij elkaar gezocht, het ligt op de commode, maar nu moet het nog in de tas hihi!
    Gisteren ook ein-de-lijk de kinderwagenbak binnengekregen, zo leuk!
    Het kriebelt al helemaal om erachter te mogen lopen! :)
    Nou, als ik meer weet vanmiddag dan laat ik het jullie weten!

10. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    Hey allemaal,

Ik kom hier eigenlijk nog zelden. Werd een beetje ongezond hoe vaak ik er achter zat, dus ben maar gestopt. Dacht vandaag laat ik eens even kijken of er al mooie wondertjes geboren zijn. Weten jullie of er al iemand bevallen is?

Sinds gisteren diarree en duizelig, verkouden en lusteloos. Ik had juist zoveel energie. Heb begrepen dat diarree bij de laatste lootjes kan horen, omdat je lichaam zichzelf schoon gaat maken. Jullie daar ervaring mee ofzo? Verder last van krampen, maar of dat nu van mijn darmen komt of dat het voorweeen zijn ... Ik heb geen flauw idee. Hoewel het ook doortrekt in mijn rug en dat is toch meestal niet als ik last heb van mijn darmen.

Vinden jullie die onzekerheid (komt het morgen of over 4 weken) ook zo lastig?

Heb niet bijgelezen (schaam) , want dat wordt heel veel lezen. Maar iedereen heel veel succes met de laatste lootjes!

11. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    @babymaken...ik vind dat ook vervelend ja, dat je niet weet wanneer het gaat gebeuren. het kan nu zijn maar ook nog 4 weken duren! zelf vind ik het sowieso vrij lastig dat je er niets van te voren vanaf weet, het enige dat je weet is dat bevallen pijn doet. maar niet hoe lang het gaat duren, wanneer het gebeurt etc.

dat van het reinigen van je lichaam heb ik ook gehoord ja. maar ik heb al zo'n 2 weken af en toe daar last van, volgens de vk komt dat ook doordat de baarmoeder de darmen prikkelt.

12. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Jullie hebben al even niet van mij gehoord. Dat kwam omdat onze man zich eerder aanmelde als verwacht! Ik ben vannacht om 00.05 uur bevallen van onze zoon Hugo, hij is goed gezond en weegt 2570 gram!

13. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Hoi Lupita! Wat een verrassing dat hij al 5 weekjes eerder komt kijken! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Hugo!!!
    Is alles goed gegaan? En alles nu goed met jou?
    Dat is ook toevallig, zeker omdat babymaken ineens vroeg of er al iemand bevallen is. Verder hebben we nog niets gehoord, maar je merkt inderdaad dat er veel meer meiden niet echt actief meer reageren op dit topic. Misschien dat er dus ondertussen al wat meer kindjes zijn geboren?

Erg hè, die onzekerheid. Het kan (zoals blijkt bij Lupita) nu gebeuren, over 2 weken, maar ook nog 2 weken ná de uitgerekende datum! Vaak is het wel zo dat kindjes komen zodra de moeder er klaar voor is, als je zelf nog zo onrustig bent of nog niet alles klaar is, blijft het kindje nog wel zitten (zeggen ze...).
    Ik hoor vanmiddag meer over het wel of niet afwachten tot onze zoon zich aandient. Misschien kunnen we wel het één en ander gaan plannen?!?
    Ik droomde trouwens vannacht dat ze er vanmiddag achter komen dat ons kindje toch een meisje blijkt te zijn hihi! Dat zal even schrikken zijn, jeetje...wat moet er dan veel worden veranderd haha!

Ennuh striemen...helaas niets aan te doen. De een heeft er enorm veel last van ondanks dat er braaf wordt gesmeerd en de ander doet er niets aan en die heeft nergens last van. Allemaal genetisch bepaald. Na de bevalling wel lekker smeren, door je huid op een bepaalde manier te wrijven/masseren trekt het allemaal wel sneller weg.
    En het reinigen van je lichaam is ook wat ik veel heb gehoord en ook last van heb. De ene keer heb ik een paar daagjes diarree en dan een paar dagen last van verstopping. Ik probeer in ieder geval niet meer al te vet te eten, dat helpt al wel.

Doortje al nieuws? En dat lijstje maar gewoon aan je man geven of aan je (schoon)moeder, misschien dat zij je nog ergens mee kunnen helpen. Maar wat je zegt is waar: als de bevalling voorbij is en je wat mobieler bent, kunnen een heleboel dingen alsnog worden opgepakt!

14. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    Lupita gefeliciteerd!!! Wat leuk! geniet et maar Lkkr van! Wat is hij nog klein hè!

Ik zit ook onder striae. Maar 2 streepjes op mijn buik, maar dijen en binnenkant bovenbeen en borsten zitten onder. Ach als je moeder wordt kan je verwachten dat je.niet even mooi blijft ...

Jullie wel al voorweeeen ? Ik geloof dat het bij mij toch.geen darmkramp is wat had het.net om de 10 min voor een uur .... Maar niet heel pijnlijk ofzo ... Trekt wel door nr Hug en benen. Das minder .... Ja, alles is onzeker. Ik vind Het ook maar niets ... Wordt je miss ingeleid miewie?

15. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Nee babymaken, de kleine man ligt in stuit. Straks naar de vk voor een echo om te zien of hij nog steeds met z'n billen naar beneden ligt. Volgens mij wel, want ik voel hem niet meer draaien, alleen maar schoppen en duwen.
    Dan word ik overgedragen aan de gyn in het ziekenhuis, misschien dat ze nog een draaipoging gaan proberen maar aangezien de kleine al is ingedaald verwacht ik daar niet veel van. Dus dan wordt het een keizersnee...stuitbevalling durf ik niet aan.

En voorweeën kan al heel goed! Mijn eerste is met 37,5 week geboren, toen ik de hele week al last had van mijn buik, het rommelde zeg maar. Zolang ze nog niet al te regelmatig komen of niet al te pijnlijk zijn is er (nog) niets aan de hand! Succes!

16. wendyerik

wendyerik Nieuw lid

17 jan 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames . Ik ben 29 feb uitgerekend net schrikkeljaar .
    Dit is ons 1 kindje en kunnen niet wachten . Zo spannend allemaal.
    Gr

17. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Whoeeehoe je bent gewoon de eerste van ons! Gefeliciteerd met jullie zoon heel veel geluk samen! Wel gezellig hier blijven meekletsen he? Als we allemaal bevallen zijn maak ik een nieuw topic zodat we contact kunnen blijven houden!

Ik ga straks uitgebreid op iedereen reageren zit nu op mijn blackberry dus is niet zo handig!

18. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    Oké erg spannend dus miewie! Ben benieuwd. Ja, Lupita de eerste. Terwijl ik als eerste op de lijst stond .... Hoop dat ik de volgende word maar heb er een hard hoofd in ....

19. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Zoooo daar ben ik weer maar nu op mijn laptop is toch een stuk makkelijker dan op mijn blackberry....

Vandaag de groeiecho gehad en ons kleintje loopt ongeveer een week a anderhalf voor dus best een flinke dus maar ach dat was ik zelf ook en ben heel lang klein geweest en normaal heb ik maatje 34 en ben 1.67 dus zegt eigenlijk niets dus. En ze vonden het ook niet Te dus maken ons geen zorgen....Heb nu wel zo iets van zal je dan toch eerder komen? Vooral ik er ook echt helemaal klaar voor ben en alles gereed en klaar is! Heb ook veel last van voorweeen vooral de laatste dagen weer als ik loop of sta dan kan ik nog amper recht blijven staan van de pijn en dan is het ook vaak zo weer over...

@ Pinkel,Ik ben ook erg moe maar probeer toch mijn dingentjes te blijven doen in huis en optijd even een dutje doen en optijd naar bed maar kan ook echt moe zijn als een baby....Over die jeuk ik douche dus iedere dag en smeer 2 x per dag ach ja we nemen het er maar weer bij he? Oh ik zie ineens dat jij alweer over de 37 weken bent!

@ Doortje, Hoe was het in het ziekenhuis? Je tas inmiddels ook ingepakt?

@ Babymaken,Wel toevallig dat jij vraagt of er iemand bevallen is en precies na jou bericht krijgen we het leuke nieuws over baby Hugo super leuk! Ben ook erg benieuwd wie de volgende is!
    Ik ken die onzekerheid ook je weet gewoon niet wanneer het zo ver is en vrouwen hebben immers graag alles in de hand en dat kan met dit niet! Rustig aan he? Wie weet kom jij hier van de week wel aankondigen dat jullie kleintje er is!

@ MieWie,Jij moest vandaag ook naar het ziekenhuis toch? Hoe is het gegaan?

@ Wendy,Welkom hier! en succes met de laatste loodjes! Klets nog maar lekker mee hoor de laatste weekjes....

20. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Zal er trouwens ook al iets bij jahoo zijn? Heb haar ook al een paar daagjes hier niet gezien????

Deel Deze Pagina