Wie ook februari 2012 uitgerekend?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Char1983, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaarr

Kaarr Actief lid

23 jul 2010
    168
    0
    0
    Dag meiden,

Kom na lange (lees: zeeeer lange) tijd ook maar weer eens iets posten. Via mijn Iphone gaat het zo moeilijk en langzaam, dat ik meestal wel even bijlees, maar geen berichtje plaats.

Spannend he, nu het zo dichtbij komt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik die dikke pens ook behoorlijk zat begin te worden. Denk de hele tijd: dit zal wel het maximum zijn, maar lijk toch echt met de dag dikker en dikker te worden.
    Doordat die kleine nu zoveel ruimte inneemt en mijn longen duidelijk in verdrukking zitten, raak ik zelfs al buiten adem als ik praat... haha!

Zijn jullie er al helemaal klaar voor? Ik ga deze week de laatste dingen kopen, zoals grote onderbroeken want ik geloof niet dat die kraamverbanden in mijn slipjes passen;);)

Even nog een vraagje: hoe zit jullie kleding uitzet eruit? Ik vind het erg lastig om in te schatten of ik genoeg kleertjes heb en in welke maat.
    Heb ook bijna alleen maar rompertjes met lange mouwen; ik dacht ivm de winter, maar bedacht me nu dat het misschien niet lekker zit voor die kleine als daar een ander shirt met lange mouwen overheen gaat?!

Liefs!

2. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He Kaarr!

Leuk je hier weer te zien!
    Het word indd steeds spannender nog even en dan zijn we van die buik af en hebben we gewoon ons kindje in onze armen gek idee he? Want dat betekend dat we de rest van ons leven mama zijn!

Hier is alles klaar,Rompertjes heb ik in maat 50/56 echt heel veel maar zowel als lange/korte/zonder mouwtjes want ik hoor indd vaak dat lange mouwen erg lastig kunnen zijn vooral als ze nog zo klein zijn. Verder heb ik me echt suf geshopt dus ik ben niet echt een goed voorbeeld heb echt heel veel!

2 vestjes in maat 50/56
    1 jasje in maat 50/56
    stuk of 12 setjes denk ik (kunnen er ook meer zijn) 50/56
    en dan nog een aantal losse broekjes/shirtjes...
    Veel sokjes,slabbertjes noem maar op!
    Mutsjes en heb ook al een aantal kleertjes in maat 62/68.

Maar je hebt zo van alles bij gehaald joh en je zal vast nog veel gaan krijgen!

Kwa ondergoed voor jezelf heb ik sinds ik steeds dikker werd dames boxershorts gekocht en die zitten echt zijn...Dus heb die ook in mijn vluchttas gedaan.

3. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Oké, ff snel bericht van mij!
    Echo bij de vk gehad en de kleine lag nu goed en ingedaald! Ik ben allang blij, een gewone (thuis)bevalling is gewoon weer aan de orde!

Leuk om weer nieuwe dames en oude bekenden te zien!

En Yahoo hebben we idd ook al tijdje niet gehoord, ze had wel geplande ks maar misschien dat de kleine zich ook eerder heeft gemeld? Of ze is druk bezig met alle laatste dingen thuis en in haar eigen zaak!?

Fijne aaf!

4. Kaarr

Kaarr Actief lid

23 jul 2010
    168
    0
    0
    Als ik mezelf niet in de hand zou hebben zou de kast nog veel voller liggen met kleding, maar ik houd me in. Kost wel veel moeite, want ik zie zoveel leuke kleertjes!
    Wat mij betreft mag die kleine komen!

5. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wat een goed nieuws MieWie! Dat zal een enorme opluchting voor jullie zijn!

Indd dat dacht ik dus ook bij Jahoo ookal krijgt ze een ks je weet maar nooit! Spannend!

Ik ben het ook zat hoor Kaarr!

6. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Zo, weer een nieuwe dag! Een dag dichter bij onze kindjes...spannend!
    Ik heb vandaag lekker een dagje rustig aan doen gepland. Afgelopen weekend en de laatste avonden beneden aan het klussen, opruimen en schoonmaken geweest. Beneden is nu dus wel af!
    Morgen komt mijn schoonmoeder het wiegje opmaken, dus ik heb zojuist van alles uitgezocht om te wassen en te strijken vandaag. Dit weekend rustig maar starten met het wassen van de gordijnen in de babykamer en de kleertjes van de kleine man. Mijn vriend zorgt dat de laatste klusjes in de babykamer klaar zijn zaterdag zodat ik alles op mijn gemakje kan klaar zetten.

Afgelopen nacht was de baby weer erg beweeglijk, ben nu zo bang dat hij ineens weer in een stuit gaat liggen. Ik kan zelf niet goed voelen hoe hij ligt en er is nog een (kleine) kans dat hij nog gaat draaien natuurlijk. Ik zou er veel meer gerust op zijn als we 2 à 3 weken verder zijn en hij goed ligt ingedaald. Dan kan ik ook een klein beetje gaan uitkijken en voorbereiden op de bevalling.

Verder voel ik mij nog erg goed gelukkig. Ik merk wel dat sommige dingen, zoals schoenen aantrekken, erg lastig worden. En als ik een dag teveel heb gedaan merk ik dat in mijn rug, maar gelukkig voel ik mij na wat rusten dan weer goed.
    Goed uitgerust zijn voor de bevalling is belangrijk, dus zorg er allemaal goed voor dat deze laatste weken relaxed verlopen!

7. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Waaaat Lupita gewoon bevallen?? :$ Gefeliciteerd!!
    Pfff ik word gewoon even emo zeg, wat komt het nu dichtbij voor m'n gevoel nu er al 1 van ons bevallen is.
    Wat goed dat alles goed gegaan is. Veel geluk met jullie Hugo!

Kort berichtje van mij, JaHoo is aangetast door het nest-sop-virus haha. En voor mijn bedrijf is januari/februari de drukste maand.
    Maar voel me nog het beste als ik een beetje in beweging blijf. Die vent van mij blijft denk ik gewoon zitten hoor tot het einde. Ik heb in tegenstelling tot de meeste geen voorgevoel dat hij zich eerder aandient. Nouja, tis iets eerder bevallen natuurlijk met keizersnee, week 39 halen ze hem. Maar zal alsnog wel 1 van de laatste zijn, omdat ik pas de 20e beval dan.

Wat goed dat je kleine nu weer goed ligt MieWie. Af en toe lees ik wel even snel en baarde me oprecht zorgen! Stuur je schoonmoeder ook even hier langs, geen idee hoe je een wieg opmaakt haha.

Ik ben het nog niet echt zat ofzo maar hij gaat nu qua gewicht wel flink hangen aan m'n banden / buik. Zou nu bijna 5 pond moeten zijn. Merk ik wel, vooral 's-avonds. Bukken lukt inderdaad niet goed, dat doet soms echt zeer. Ik laat me bijvoorbeeld bij de wasmachine op m'n knieën vallen met kussen eronder.

@Char
    Dat zijn een boel setjes! Ik heb er 5 in maat 50-56, en 6 rompers zonder mouwen, 2 met mouwen.

Onze babykamer is op de gordijnen klaar nu, en alles ligt al gewassen en gestreken in de kast.

Nog een maandje, dan zijn we wel bijna allemaal moeder, zo spannend!

8. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hoi hoi....

Jahoo dus nog niet bevallen maar gewoon een poets-aanval gekregen hihihi heb ik ook last van erg he?
    Maar indd wat je zegt nu er al 1 is bevallen dringt het alleen maar meer door...wij hebben straks ook gewoon onze kindjes in onze armen whaaaaaaa spannend!
    Wat fijn dat jullie kamertje ook bijna gereed is!

Enne jup ik weet het ben een beetje erg doorgedraaft met shoppen hihihihi....En heb weer van alles gehad op de babyshower.Dus nu echt even niets meer want zullen vast nog veel gaan krijgen.

Ons kindje is trouwens ook echt super druk!

@ MieWie,Fijn dat je schoonmoeder je lekker komt helpen ook met de wieg.En je vriend de babykamer zet ze maar lekker aan de slag hoor! Hihihi....Kan je straks lekker een beetje rommelen in het kamertje.

En lekker de middagdutjes doen want we hebben straks al onze beetjes energie hard nodig voor de bevalling!

9. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    Jahoo dus nog niet bevallen, zoals vermoed werd omdat je een poosje niet online was hihi! Ow lijkt mij wel balen als het nu ineens zo druk is. Heb je vanaf week 36 verlof of heb je geen verlof?

Miewie wat fijn dat scheelt een hoop stress denk ... Nu kan je gelukkig weer lekker wachten tot de weeën zich vanzelf aandienen.

Ik ben vandaag weer naar de vk geweest. Alles was goed. Heb gevraagd of ze wilde toucheren (gisteren en eergisteren steeds beginnende weeen om de 9 minuten anderhalf uur lang, paar keer op een dag), maar ze zag er de meerwaarde niet van in. Heeft ze wel gelijk in, want ook al weet ik dat ik 3 cm ontsluiting heb of 0 .. het voegt niets toe aan dat het nog 3 weken of nog 2 dag kan duren. Waarschijnlijk heb ik die weeën omdat ik ook diarree heb en mijn darmen prikkelen mijn baarmoeder ... Nou, of die weeën moet stoppen of het moet maar doorzetten. Ik hoop op het laatste! Moet veel gaan drinken iig

Hoe gaat het trouwens met al jullie bekken? Hier heeft mijn bekkenfysio wonderen verricht en heb ik helemaal geen last meer.

Mijn buik zit ook vaak in de weg. Vooral ik zit dan kom ik amper overeind .... Maar ja ... voor het goede doel.

Hoezo krijg jij een keizersnee Yahoo?

10. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Lupita, gefeliciteerd met de geboorte van je kleine man!
    Gaat alles goed met jullie?

Char, wat fijn dat de echo goed was!
    Een flinke kanjer dus, leuk!
    Volgens mijn moeder komen jongetjes meestal eerder, dus wie weet hoef je niet zolang meer geduld te hebben!

Miewie, als je kleine al een beetje ingedaald is, is de kans erg klein dat hij nog draait. Maak je er maar niet te druk om, die ruimte hebben ze eigenlijk niet meer, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen... ;)

Yahooh, fijn dat je je zo goed voelt!
    Lekker bezig zijn is alleen maar goed!

Babymaken, wat is het toch spannend he...
    Ik kan er ook niet goed tegen, ben er helemaal klaar mee dat ik niet weet hoelang ik nog moet wachten haha!
    Zeker nu ik zoveel naar het zh moet, van mij mag ze echt komen!

Yahoo, heeft ernstige rugklachten en krijgt daarom een ks.

Met mijn bekken gaat het goed, soms schiet er ineens wel iets verkeerd en dan verga ik, maar ik heb niet meer de hele dag last. Volgens de vk komt dat ook doordat de baby nu ingedaald is en niet meer op mijn bekken steunt, maar met haar hoofd erin ligt.

Gisteren ben ik weer op controle geweest, mijn bloeddruk was nog steeds 140 om 90, dus niet hoger geworden maar helaas ook niet lager. Alle onderzoeken waren verder goed en nu moet ik morgen weer... wel fijn dat ze me zo goed in de gaten houden, maar door dit alles word ik wel nog ongeduldiger. Als ze komt voel ik me tenminste gewoon weer goed, dus van mij mag het elk moment beginnen! ;)

11. Kaarr

Kaarr Actief lid

23 jul 2010
    168
    0
    0
    @ babymaken:
    geen last van mijn bekken gelukkig. Wel last van mijn onderrug. Ga nu eens in de drie weken een zwangerschapsmassage halen. Heeeeerlijk:):)

@ allemaal: Dromen jullie ook zo veel? Vannacht gedroomd dat ik was bevallen. Ging heel snel, pijnloos en vlekkeloos. Hopelijk straks ook in het echt haha!

12. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Kaar, ik heb ook al heel vaak gedroomd over de bevalling en ook over dat ons meisje er al was. Was het maar al zover haha!

13. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Oehhh dromen over de bevalling of dat hij er al is jaaaaa dat heb ik echt vaak...Ben het zwanger zijn ook echt wel zat dus hoop dat de weken snel voorbij schieten! Vooral omdat het een flink kindje is hoop ik dat ie toch eerder komt! Dus hoop dat je moeder gelijk heeft Doortje! Hoop trouwens voor jou ook dat het niet meer lang zal duren!

Betreft mijn bekken heb ik veel last van gehad en zelfs de fysio hielp niet dus vandaar dat ik daarmee ook gestopt ben.
    De pijn is er nog steeds maar niet heel de dag door meer gelukkig,mijn rug wel daar heb ik echt heel veel last van bah!

14. TweeTy83Claudia

TweeTy83Claudia Actief lid

11 jan 2012
    169
    0
    0
    Nijeveen
    wat een drukte zeg bij iedereen. zo leuk om te lezen allemaal.
    ik moet vrijdag weer naar de vk en krijg dan ook een echo. vanaf dan nog 4 weekjes... ben zo benieuwd wanneer onze dame zich gaat aankondigen :D

15. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    #1175 JahoO, 18 jan 2012
    Laatst bewerkt: 18 jan 2012
    Haha neej, hij zit nog goed in z'n mams. Heb feitelijk geen verlof, weekje na de bevalling, maar das nooit helemaal niks met een eigen bedrijf. Vind niet erg hoor, kies ik zelf voor. Zat op m'n trouwdag ook met klanten te bellen, gaat altijd door.

Zoals Doortje al zei: Slechte rug helaas. Maar vind het ook wel prettig geregeld zo hoor ;)

@Char Wel vervelend, drukt wel een stempel op je zwangerschap, altijd die pijn. Hoop dat ze je goed begeleiden met je bevalling. Dat je ruggenprik kan krijgen als je rugweeen krijgt bijv!

Dromen... heb ik nog niet gehad. Wel m'n man.. die droomde dat onze zoon op z'n kop in de wieg stond, beentjes boven die rand uit bungelend. Jemig, zegt hij tegen mij, moet je zien!
    En ik zou gezegd hebben: Ow dat doet ie wel vaker.
    Hahahahaha!

16. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Vanavond voor de laatste keer naar de babyopkomstcursus....
    Vind het niet zo erg hoor...Vooral door de klachten die ik heb kan ik niet mee doen met de gym...Zit ik meestal op zo'n bal.

17. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Nou YahoO, als jij je poetsdrang dan bij mij wilt voortzetten, stuur ik mijn schoonmoeder jouw kant op om het wiegje op te maken haha :p!
    Ik dacht dat het wiegje al klaar stond bij jou, het was toch mooi bekleed en al? Het echte opmaken van het bedje zal de kraamhulp je mee helpen!

Wat betreft klachten heb ik er weinig. Geen problemen met bekken o.i.d., wel natuurlijk last van het gewicht en die bolle buik. Mijn bed moet écht omhoog, want bed in en uit is echt een probleem aan het worden.

Dromen wisselen elkaar af. De ene keer onthoud ik ze wel, de andere keer niet.
    Ik slaap wel heel onrustig, veel wakker, veel draaien, veel plassen!
    Nu lekker languit op de bank, terwijl de wasmachine en droger boven staan te draaien! Dus ondertussen wat was wegwerken...pff...straks komt er met die kleine ook veel meer was bij...nog ff npet aan denken!

18. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    @lupita: van harte gefeliciteerd met jullie zoon!! eentje van ons moet de eerste zijn, en nu ben je gewoon al mama! geniet er maar van.

@dromen: dat valt hier wel mee eigenlijk. gister heb ik voor het eerst over de baby gedroomd dat ik ook echt het gezichtje zag. werd ik wel blij van :) aantal weken geleden droomde ik wel veel en ook de gekste dingen.

hier even een beetje in de zeurmodus. tis vreselijk weer en daar kan ik nooit zo goed tegen, ben erg moe. het 4 a 5 keer op een nacht eruit moeten om te plassen breekt me geloof ik een beetje op. ik heb maar een kort lijf en de baby ligt de laatste week vervelend zodat ik last heb met ademhalen. kben het beu dat ik zo goed als niets meer in huis kan doen, als ik de afwas heb gedaan, moet ik anderhalf uur rusten. bleh. zo...zeurmodus weer uit.

gister controle bij de vk. bloeddruk was gelukkig weer wat gestegen. was nu netjes 120/70. babytje ligt er helemaal klaar voor. dus afwachten maar zei ze.

19. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Bedankt voor alle felicitaties! Alles gaat goed met Hugo en mij, we zijn nog in het ziekenhuis maar hij is vandaag bij mij op de kamer gebracht en waarschijnlijk mogen we morgen naar huis! Hij is vandaag gemeten en was 48 cm, dus toch best groot voor zijn leeftijd denk ik zelf! Hij is is ieder geval niet erg klein en licht dus dat is mooi :)

Het is wel een gulzige drinker dus ik moet hem echt even laten rusten tussendoor maar dan gaat het ook prima. Wat een super gevoel om mama te zijn! Papa doet het ook echt super dus ben echt trots op mijn mannen!

Ik wens jullie ook allemaal het beste, ik heb alles wel gelezen maar nog niet de tijd genomen om te reageren. Dat zal ik binnenkort weer even doen! Ik hoop dat jullie ook allemaal snel van jullie kleine mogen genieten, het is echt super bijzonder!

20. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Lupita, wat geweldig dat alles goed gaat. Je schikt toch even als zo'n ukkie zich 'al' aandient. En zou wel fijn zijn als hij morgen mee naar huis mag. 48 cm is inderdaad niet echt klein!
    Je verhaal klinkt als een hele trotse moeder en dat is zo leuk om te lezen. Veel geluk, Hugo is een leuke naam!

@Pinkel
    Als ik 4x in een nacht wakker word heb ik een goeie nachtrust hahaha! Mag ik ruilen? Ik zie het nog steeds erg positief:
    Als de baby me straks 3x wakker maakt voor voeding, dan alsnog rust ik in vergelijking met nu vast enorm uit.

@MieWie Haha is goed hoor! Kom ik met liefde doen.
    Ik heb geen ideeeee hoe je een babybed opmaakt. In mijn optiek zijn die dekens te groot. Misschien maar eens even googlen, of op YouTube kijken hoe dat moet.

Deel Deze Pagina