@doortje: Heel veel succes morgen, ik hoop dat je je kleintje snel in je armen maghouden! @YahoO: ik heb steeds van die menstruatiekrampjes onder in mijn buik en flink last van mijn rug, heb het meestal s'morgens en soms s'avonds als ik teveel gedaan heb
Hallo, Wat gaaf een forum met allemaal dames uitgerekent in februari! En wat leven jullie heerlijk met elkaar mee! Dacht ben beetje laat, maar liever laat dan nooit! Ga zeker met jullie meelezen/schrijven. Groetjes Anke
Hi allen! Ik weet het...het is geen tijd om op dit forum te zitten maar ik kan echt niet meer slapen! @Doortje: wat een goed nieuws!!! Fantastisch zelfs! Heb je het afgelopen weekend een beetje kunnen rusten? Spannend hoor, hopelijk gaat alles voorspoedig! Één ding is zeker: je kleine meid zul je gauw gaan ontmoeten ! @woman1974 & anke1986: welkom hier! Leuk dat jullie de laatste loodjes gezellig met ons komen delen ! Ik zal het lijstje eens zoeken waarin staat wie wanneer is uitgerekend, dan kunnen jullie je daaraan toevoegen. Succes in ieder geval de komende weken! @YahoO: als ik het heb over oefenweeën dan voel ik echt mijn baarmoeder om mijn kind heen aanspannen. Anders dan bij een harde buik, wat gewoon beetje vervelend voelt. Die zogeheten oefenweeën kan ik ook gewoon wegpuffen met buikademhaling, maar komen wel wat vaker voor achter elkaar gedurende een korte periode. Ik ga nu de laatste 4 (of 6...) weken in. Babykamer is af en schoon, die kan ik de komende week lekker gaan inrichten. Kleertjes deel 1 is gewassen en ligt gestreken klaar in de kast. Deel 2 t/m ... volgt !Ook maar eens gaan bedenken wat ik mee moet nemen in mijn vluchtkoffer en die klaarzetten. Morgen (of eigenlijk vandaag) de final leesproef van ons geboortekaartje bevestigen en de enveloppen halen, zodat ik die alvast kan schrijven. Ik kan dus nu vanaf morgen echt lekker gaan relaxen. De situatie in mijn familie is inmiddels ook redelijk stabiel, met mijn vader gaat het ineens stukken beter! We hopen dat hij eind deze week definitief naar huis mag. Dan volgt er nog een langdurig behandelprogramma, maar het is een fijn idee dat hij dan gewoon lekker thuis is en straks als zijn 3de kleinkind komt hij ook gewoon op visite kan komen! Ik pak nog ff kopje thee, ben blij dat ik morgen het huis voor mijzelf heb (zoonlief gaat naar opvang) want ik zal ongetwijfeld nog ff willen slapen overdag !
Hier het lijstje met de uitgerekende data, kunnen we elkaar een beetje in de gaten houden ! Wie wanneer uitgerekend? Lupita: bevallen 17 januari Hugo Babymaken: 1 februari, een meisje Wen80, 2 februari, een jongen Doortje25, 6 februari, een meisje Pinkel, 6 februari, een meisje Nofje, 10 februari, tot nog toe nog niet Icsipoging1, 13 februari, een meisje Vlinder1983, 14 februari, willen het niet weten MissyZ, 16 februari, willen het niet weten Pumbaa, 16 februari, weet het inmiddels wel maar zegt niks Ladycake, 17 februari, weten het wel maar verklappen niks Char1983,17 februari, een jongen is wel een geheimpje! ssst! MieWie, 18 februari, een jongen Kaarr, 18 februari, tot nu toe nog niet Elvina, 18 februari, tot nu toe nog niet Andrea85, 20 februari, een meisje Linana, 22 februari, willen het wel weten Miepens, 23 februari, willen het wel weten Lievepop,23 februari, meisje Bloem1979, 26 februari, nog geen idee JahoO, 26 februari, een jongen Lief, 26 februari, ja, maar houden het geheim Pina82, 28 februari, een meisje
He meiden! Heb het even rustig aan gedaan hoor! Mijn hele lichaam doet zeer dus ben het zwanger zijn nu wel onderhand zat....Maar ja geduld is een schone zaak. @ Anke en Woman welkom hier kom vooral nog even de laatste weken hier meekletsen alleen maar gezellig toch! @ Doortje,Meis wat spannend! Denk aan je! @ MieWie,Ik had om 5 uur jou berichtjes hier ookal gelezen hoor slaap ook zo slecht! Bah! Maar nu je zoontje vandaag lekker naar de kdv gaat kan je even lekker relaxen en wel doen he? Wat een goed nieuws over jou vader! Wat fijn dat hij naar huis mag binnenkort...
Hi Char! Jij ook zo'n nachtbraker dus. Of in ieder geval iemand die dan ook op dit forum zit, wellicht dat er nog meer meiden zijn die last hebben van slapeloze nachten? Ze zeggen dat het ook normaal is, omdat je je onbewust voorbereid op de nachten die komen gaan met je kleintje. Ik heb het gelukkig niet iedere nacht, anders zou ik er ook echt gauw klaar mee zijn hoor! Pas je op dat je het niet teveel zat gaat zijn? Want anders wordt het uitzicht naar de bevalling alleen maar zwaarder...snap dat je flink baalt dat je lichaam zo tegenwerkt, hopelijk kun je wel je energie opsparen. Heb je deze week nog controles? Misschien jouw klachten maar weer eens bespreekbaar maken zodat ze wellicht eerder starten met inleiden o.i.d.. Ik heb ondertussen al weer wat gewassen en gestreken, gaat lekker zo ! Ben een beetje spulletjes aan het opruimen in de babykamer, heerlijk op mijn gemakje. Straks maar warm badje in en misschien nog ff oogjes toe doen.
Doortje, ik wil je heel veel succes wensen! Het gaat heel bijzonder worden De rest allemaal succes met de laatste loodjes! Ik lees nog wel regelmatig maar ben nog druk met de kleine en dingen die ik moet regelen (was er niet helemaal op voorbereid dat ie al zou komen ) dus vandaar wat minder reacties!
@ MieWie,Ik heb woensdag een afspraak met de gyn. dus ga het wel even goed bespreken geniet nog wel van mijn zwangerschap maar word gek van mijn klachten! Jij lekker bezig dus? Goed hoor en indd lekker een relax badje nemen (oooo had ik ook maar een bad lijkt me zo heerlijk) @ Lupita, Logisch hoor dat je nu minder tijd hebt! Dat zullen wij straks allemaal ervaren...Gaat alles goed met jou en Hugo?
Wie wanneer uitgerekend? Lupita: bevallen 17 januari Hugo Babymaken: 1 februari, een meisje Wen80, 2 februari, een jongen Doortje25, 6 februari, een meisje Pinkel, 6 februari, een meisje Nofje, 10 februari, tot nog toe nog niet Icsipoging1, 13 februari, een meisje Vlinder1983, 14 februari, willen het niet weten MissyZ, 16 februari, willen het niet weten Pumbaa, 16 februari, weet het inmiddels wel maar zegt niks Ladycake, 17 februari, weten het wel maar verklappen niks Char1983,17 februari, een jongen is wel een geheimpje! ssst! MieWie, 18 februari, een jongen Kaarr, 18 februari, tot nu toe nog niet Elvina, 18 februari, tot nu toe nog niet Andrea85, 20 februari, een meisje Linana, 23 februari, een jongen Miepens, 23 februari, willen het wel weten Lievepop,23 februari, meisje Bloem1979, 26 februari, nog geen idee JahoO, 26 februari, een jongen Lief, 26 februari, ja, maar houden het geheim Pina82, 28 februari, een meisje Nou heb de lijst voor mezelf maar ff refreshed. Ben zo lang niet in dit topic geweest Iedereen al aan het aftellen? Ik zal vanavond even een paar pagina's terug gaan lezen, want ben compleet de draad kwijt hier
Wie wanneer uitgerekend? Lupita: bevallen 17 januari Hugo Babymaken: 1 februari, een meisje Wen80, 2 februari, een jongen Doortje25, 6 februari, een meisje Pinkel, 6 februari, een meisje Nofje, 10 februari, tot nog toe nog niet Icsipoging1, 13 februari, een meisje Vlinder1983, 14 februari, willen het niet weten MissyZ, 16 februari, willen het niet weten Pumbaa, 16 februari, weet het inmiddels wel maar zegt niks Ladycake, 17 februari, weten het wel maar verklappen niks Char1983,17 februari, een jongen is wel een geheimpje! ssst! TweeTy83Claudia, 17 februari een meisje MieWie, 18 februari, een jongen Kaarr, 18 februari, tot nu toe nog niet Elvina, 18 februari, tot nu toe nog niet Andrea85, 20 februari, een meisje Linana, 23 februari, een jongen Miepens, 23 februari, willen het wel weten Lievepop,23 februari, meisje Bloem1979, 26 februari, nog geen idee JahoO, 26 februari, een jongen Lief, 26 februari, ja, maar houden het geheim Pina82, 28 februari, een meisje heb mezelf er ook ff tussengezet
Wie wanneer uitgerekend? Lupita: bevallen 17 januari Hugo Babymaken: 1 februari, een meisje Wen80, 2 februari, een jongen Doortje25, 6 februari, een meisje Pinkel, 6 februari, een meisje Nofje, 10 februari, tot nog toe nog niet Icsipoging1, 13 februari, een meisje Vlinder1983, 14 februari, willen het niet weten MissyZ, 16 februari, willen het niet weten Pumbaa, 16 februari, weet het inmiddels wel maar zegt niks Ladycake, 17 februari, een meisje Char1983,17 februari, een jongen is wel een geheimpje! ssst! TweeTy83Claudia, 17 februari een meisje MieWie, 18 februari, een jongen Kaarr, 18 februari, tot nu toe nog niet Elvina, 18 februari, tot nu toe nog niet Andrea85, 20 februari, een meisje Linana, 23 februari, een jongen Miepens, 23 februari, willen het wel weten Lievepop,23 februari, meisje Bloem1979, 26 februari, nog geen idee JahoO, 26 februari, een jongen Lief, 26 februari, ja, maar houden het geheim Pina82, 28 februari, een meisje
Dag lieve meiden, Even een snel berichtje. @Doortje ooh spannend, hopelijk is de kleine meid er al en zijn jullie lekker aan het knuffelen! @Char lastig he al die klachten ik begin er ook steeds meer zat van te worden, het lijkt ook wel ineens, nu ik de 36 weken voorbij ben, dat het extra zwaar wordt pfff. Jij sterkte met alles @Lupita nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie Hugo, gaat alles goed? Heb je een mooi zwijmelfoto voor ons? @nieuwe meiden welkom, leuk dat jullie je op het laatste moment nog bij het groepje voegen, gezellig! Ik moet zo naar de verloskundige. Gewoon controle en we gaan de bevalling bespreken. Ben benieuwd. Vind het nu echt zwaar worden. Moe, veel harde buiken, slecht slapen, maagzuur, bekkenpijn en noem maar op maar....nog maar eventjes! Hihi. Afgelopen vrijdag hebben we de hele dag bruiloft gehad, ik was getuige dus waren er de hele dag bij. Een super leuke dag gehad maar...moest het hele weekend bijkomen haha. Nu voel ik me gelukkig weer goed alweer druk bezig geweest, de nesteldrang is ruimschoots aanwezig. En net nog ff lekker wezen shoppen voor de kleine, was alweer zo lang geleden Heb het lijstje ook ff bijgewerkt...heb er toch ook maar in gezet wat we krijgen hihi Nou meiden, volgende keer reageer ik echt ff op iedereen, dikke knuffel
Wie wanneer uitgerekend? Lupita: bevallen 17 januari Hugo Babymaken: 1 februari, een meisje Wen80, 2 februari, een jongen Doortje25, 6 februari, een meisje Pinkel, 6 februari, een meisje Nofje, 10 februari, tot nog toe nog niet Icsipoging1, 13 februari, een meisje Vlinder1983, 14 februari, willen het niet weten MissyZ, 16 februari, willen het niet weten Pumbaa, 16 februari, weet het inmiddels wel maar zegt niks Ladycake, 17 februari, een meisje Char1983,17 februari, een jongen is wel een geheimpje! ssst! TweeTy83Claudia, 17 februari een meisje MieWie, 18 februari, een jongen Kaarr, 18 februari, tot nu toe nog niet Elvina, 18 februari, tot nu toe nog niet Andrea85, 20 februari, een meisje Woman1974, 21 februari, weten het niet Linana, 23 februari, een jongen Miepens, 23 februari, willen het wel weten Lievepop,23 februari, meisje Bloem1979, 26 februari, nog geen idee JahoO, 26 februari, een jongen Lief, 26 februari, ja, maar houden het geheim Pina82, 28 februari, een meisje
@Miewie: dankjewel, doe zeker gezellig mee @char: ookdankjewel, ik heb ook zoveel klachten bleh wordt moe van mezelf, mijn bekken al vanaf het begin van de zwangerschap, en wordt n steeds erger, zitten doet al pijn maar lang liggen of bewegen ook, veel voorweeën, al 8 mnd misselijk pffffff en dan fibro erbij, heb het wel ff gehad, en toch geniet ik van dit kleine wondertje omdat ik er een jaar of 9 op heb moeten wachten. Ik heb al een dochter van 10 die in april 11 wordt uit een eerdere relatie en mijn ex wilde geen tweede, mijn wens bleef echter, nu een nieuwe vriend die nog geen kids heeft dus gun het hem zo erg dat hij het zelf mee mag maken, hij is hartstikke op kids o ja, ik slaap ook bar slecht, vannacht 2 uurtjes geslapen en dan net nog 2 uurtjes op de bank in slaap gevallen
@Woman1974: weten jullie het echt niet ? Tegen ons kun je het wel zeggen hoor haha! Er zijn, volgens mij, vrij weinig zwangeren die niet weten wat het wordt. Respect dat jullie je nieuwsgierigheid zo lang kunnen bedwingen haha! Het gaat redelijk gelijk op qua meisjes en jongens in deze lijst, iets meer meisjes zie ik. @Lupita: als je er tijd voor hebt zien wij inderdaad graag een zwijmelfoto van jullie mannetje, dat geeft ons moed om nog even vol te houden ! @Ladycake: nog iets wijzer geworden na je bezoek aan de vk vanmiddag?
Heej dames, van klagen worden je klachten echt niet minder hè. Tis maar een tip Misschien jezelf wat meer vermaken? Dan gaat de tijd toch echt een stuk sneller hoor! - lekker poetsen - webshops afstruinen naar leuke accessoires, cadeau-ideetjes om al dat kraambezoek wat straks komt wat tips te kunnen geven - een weblog opzetten om straks iedereen up to date te houden van juniors eerste tijd op deze aardbol - informatie zoeken over borstvoeding, wiegendood, babyfoons, draagdoeken weet ik het... wat je nog niet wist - je naaimachine tevoorschijn toveren en kruikenzakken maken, rompertjes, lappendekentjes voor in de wagen - kaarten schrijven - bijpassende postzegel ontwerpen op de computer: http://persoonlijkepostzegel.postnl.nl/ - Deze topic http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/71119-grootste-miskoop-grootste-aanrader-12.html eens doorlezen, heel handig! - Je vriendinnen bellen die je niet zo vaak spreekt, en vooral hen aan het woord laten. Na de geboorte draait het al zoveel om jou en je nieuwe spruit - Lekker een taart bakken voor je man, omdat je soms klaagt en hij nog geen echtscheiding heeft aangevraagd - Oefenen met bedje opmaken - Een avondwandeling, ook bij bekkenklachten. Ik strompel de eerste 100 meter ook, maar rust roest. Je wordt echt losser van blijven bewegen. - Zwemmen. Kan bij de ergste klachten nog - Je bikinizone / benen / oksels scheren. Met een staande scheerspiegel op de badrand prima te doen. En knip gelijk je teennagels goed. Tijdens de bevalling wel zo prettig als je er beetje verzorgd bij ligt. - Je beddengoed goed gesorteerd in de kast leggen. Dat die kraamverzorgster niet je oudste meest verwassen set er op gooit Wie weet er meer tips?
Hahahaha Jahoo....Die lijst jij bent goed bezig! Bedankt voor de tips! Ik klaag ook niet hoor ben het gewoon zat hihihihi...Nee ik zit natuurlijk al vanaf sept. thuis i.v.m bekkenpijn en rugklachten dus ben vooral dat zat...En ja ik wil gewoon mama zijn aangezien zwanger worden al niet makkelijk ging. En o ja Lupita ik wil ook zwijmelen dus Foto Foto Foto.... En Woman wat fijn dat jij en je vriend ook nu een kindje samen mogen krijgen en je dochter zal vast een grote trotse zus gaan worden! Lastig dat jij ook zoveel klachten hebt.... Op het lijstje te zien zijn het indd meer meisjes die geboren gaan worden dan hebben onze jongens MieWie en Jahoo de meiden voor het uitkiezen straks hahaha.... Nou wij gaan nu naar schoonmams die ging lekker koken voor ons heerlijk hoef ik dat zelf niet te doen!
Hey hoi, Bedankt voor alle welkom woorden, zal straks direct mezelf op de lijst zetten! @ miewie, helemaal herkenbaar, slaap ook heel slecht! En zit dan ook lekker te internetten @ doortje, je zult nu wel een eindje opweg zijn, maar wil je nog wel even veel succes en sterkte wensen @ jahoo, bedankt voor het lijstje, die topic over aankopen en miskopen is idd handig! Zal ook even denken of ik nog goeie tips kan bedenken!
Lupita: bevallen 17 januari Hugo Babymaken: 1 februari, een meisje Wen80, 2 februari, een jongen Doortje25, 6 februari, een meisje Pinkel, 6 februari, een meisje Nofje, 10 februari, tot nog toe nog niet Icsipoging1, 13 februari, een meisje Vlinder1983, 14 februari, willen het niet weten Anke1986, 14 februari, een jongen MissyZ, 16 februari, willen het niet weten Pumbaa, 16 februari, weet het inmiddels wel maar zegt niks Ladycake, 17 februari, een meisje Char1983,17 februari, een jongen is wel een geheimpje! ssst! TweeTy83Claudia, 17 februari een meisje MieWie, 18 februari, een jongen Kaarr, 18 februari, tot nu toe nog niet Elvina, 18 februari, tot nu toe nog niet Andrea85, 20 februari, een meisje Woman1974, 21 februari, weten het niet Linana, 23 februari, een jongen Miepens, 23 februari, willen het wel weten Lievepop,23 februari, meisje Bloem1979, 26 februari, nog geen idee JahoO, 26 februari, een jongen Lief, 26 februari, ja, maar houden het geheim Pina82, 28 februari, een meisje Sorry, krijg de rose en blauwe kleurtjes er niet bij, ipad pakt het niet!
Bedankt MieWie voor de vraag. Ben wel wat wijzer geworden bij de verloskundige maar niet heel goed nieuws. Kans is aanwezig dat ik beginnende zwangerschapsvergiftiging heb Nog geen eiwitten te vinden in urine maar wel behoorlijk hoge bloeddruk terwijl die de hele zwangerschap te laag is geweest. Moet komende vrijdag weer komen en dan verder kijken.