Wie ook februari 2012 uitgerekend?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Char1983, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

@ Andrea
    Goed idee, slingers halen voor als de kleine er is. Denk dat ik daar vandaag ook maar even naar ga kijken bij een aantal winkels. Moet sowieso naar de Hema, ze hebben daar een hele leuke sticker voor op de muur van zo'n meetlat met dino's en sterren erbij :D

@Jaho0
    Leuk pakje! Die heb ik zien hangen in de c&a (?). Ik vond vooral die oortjes bij de voetjes echt super schattig :D Al dat babyspul is ook zo aantrekkelijk om te kopen. Moet mezelf soms echt tegenhouden.
    Dat niet meer slapen herken ik ook en dan niet alleen omdat ik niet weet hoe te liggen, maar ik krijg 's avonds ook opeens last van brandend maagzuur elke keer. Maar we moeten nog maar even :D

Nu eerst maar ff opruimen en dan mijn lange 2-do-list afwerken van vandaag :D

2. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Haha inderdaad bij C&A, heeft m'n man uitgezocht.

Ik heb niet zoveel babykleren, zoek meeste uit op makkelijk zittend want hij heeft 9 maanden naakt rond gedobberd. Leukste pakje is ook gelijk de meest stugge stof dus die bewaar ik nog wel paar weekjes tot hij wat meer gewend is aan het leven buiten m'n buik.

Vervelend, dat brandend maagzuur, ik lig ook sinds week 26 ofzo met een dikker kussen, dat scheelt wel wat.

Vanmorgen hoge bloedsuikerspiegel, komt ook van weinig slapen. Dus insuline gespoten, ontbeten en maar even verder gaan slapen. Werd ik klappertandend wakker. Veel te lage bloedsuikerspiegel. :(
    Wel blij dat ik er wakker van werd en niet in m'n slaap bewusteloos ben geraakt.

3. Linana

Linana Niet meer actief

@Yaho0
    Dat meen je niet!!! Gelukkig werd je wakker!
    Heb je daar al langer last van of pas sinds je zwangerschap? Misschien maar ff een dutje doen ofzo vanmiddag, hopen dat het dan weer stabiel is je bloedsuiker. Heb er zelf niet zoveel verstand van, maar klinkt in ieder geval niet goed als je ervan bewusteloos kan raken in je slaap

Ik had een hele 2-do-list, moest ik zonet eerst een "ruzie" gaan uitpraten met een vriendin. Ze was/is compleet verontwaardigd dat ze niet direct na de bevalling het kindje mag zien. Terwijl ik gewoon zei dat ik misschien de eerste week ff helemaal niemand wil zien behalve familie die dichtbij staat. Is toch niet zo heel vreemd?

4. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    @jahoo...heb je t vaker dat je bloedsuikers zo wisselen? misschien even extra keer waarde prikken? wel goed op jezelf letten he! maar je zal het zelf vast het beste weten hoe het werkt.

@linana...ik vind het niet zo vreemd hoor dat je nu zoiets hebt van: misschien wil ik in de eerste week niemand zien. is jullie eigen keus, en beter dat je dat nu al bekend maakt naar je vrienden toe, dan straks als de kleine er is. succes!

wordt veel gekletst zeg! kan niet op iedereen reageren hoor haha.
    wbt kleding...ik heb best veel in 56, 50 eigenlijk maar 1 jurkje, 1 broekje en 1 shirtje. in mijn omgeving zegt iedereen dat ze dat toch maar heel kort (een week ofzo) aan kunnen. maar hier op t forum lees ik dan toch weer dat sommige babys het best lang dragen.

ik moet vanmiddag weer controle naar de vk. stond vanmorgen even op de weegschaal en sinds vorige week zit er gewoon bijna een kilo bij!! vond het wel heel erg veel. nu houd ik ook wel meer vocht vast, want als ik mn handen tot een vuist maak staat het helemaal strak en pijnlijk. vorige week was er 200 gram bij. vond ik eigenlijk wel netjes en genoeg. we zullen zien wat ze te zeggen hebt.

5. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @Pinkel Nee ben eigenlijk wel vrij stabiel maarja keertje stress of slecht slapen merk je wel in de waardes.
    Zo laag als nu had ik nog niet gehad, nu istie weer vrij hoog maar nog net binnen de toegestane marge. Ik prik al 7x per dag maar soms ontkom je niet aan een hypo.
    Aai, das minder van die vocht. Geen hoge bloeddruk?

@Linana Is zwangerschapdiabetes ja. Als goed is ben ik er weer vanaf na de bevalling dus het is nog maar eventjes. Moet er niet aan denken dat dit voor altijd is, respect voor mensen die diabetes hebben.

Wat betreft je vriendin die op kraamvisite wil komen geef ik je groot gelijk. Mijn man en ik hebben dit ook al uitgebreid besproken, ook met onze naasten en familie. We willen ook geen bezoek direct na de bevalling. Wij hebben gezegd: De geboorte van ons 1e kind is zo groots, ons leventje draait even alleen om elkaar en onze pasgeboren zoon dan. Wij moeten ook levenslang met z'n 3tjes verder. Even goed en rustig aan elkaar snuffelen dus.
    Het is ook beter voor je kindje om even samen een ritme te vinden de eerste dagen, ook met borstvoeding, mocht je dat gaan willen geven.
    Wij nodigen ouders en zussen uit na het ziekenhuis (beval met een keizersnee dus moet 4 dagen minimaal blijven). En de rest met een kraamfeest, 6 weken later pas.

6. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    @jahoo...vroeg mezelf ook al af van die bloeddruk. tot nu toe steeds heel netjes 120/70 of iets lager. zal het vanmiddag wel zien.
    lijkt me erg vervelend zie diabetes! hoop dat je na de zwangerschap er snel vanaf bent.

7. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He meiden!

Even ego hoor ben vanochtend op controle geweest bij onze gyn. en die vind ons kindje echt aan de grote kant ook was mijn bloeddruk nu te hoog moet morgen terug komen voor de suikertest zoals het er nu uitziet zullen ze me niet lang meer laten lopen maar krijg morgenavond de uitslag van de test doorgebeld en volgende week weer een gesprek hoe of wat met de gyn. ben benieuwd. Moet wel zeggen drink echt super veel en heb s ochtends vaak last van hoofdpijn. Volgens mij had mijn gyn. medelijden met me dat ons kind zo groot is aangezien ik maar een poppetje ben hihihi. Ben van 55 kg naar 72 kg gegaan.

8. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    @linana: nee de geboortekaartjes heb ik besteld, had geen zin om die zelf te maken, ik maak altijd zelf kaarten, ben lid van clubs en daar zijn veel kaartenclubs waar ik leuke ideeën opdoen. Mijn nichtje en ik hebben allebei een cuttle bug das een soort snij machine en we hebben verschillende mallen en dan zitten we met zijn 2en elkaars mallen uit te draaien zodat we weer een voorraadje hebben hihihi, errug gezellig altijd
    Wilde een foto toevoegen maar heb geen idee hoe dat moet hahahaah

@Jahoo: vervelend he dat slechte slapen, ik lig juist steeds heel lang wakker en s'morgens heb dan moeite om eruit te komen, maar ja dat moet want dochterlief moet naar school
    Hoop dat je suiker idd verdwijnt na de zwangerschap

@pinkel: idd even goed informeren wat het kan zijn

@hier: rustige opstart, zit nu nog in pyama maar ga me zo maar eens aankleden, wil even naar een babyzaak een tummytub halen, die mis ik nog

9. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @Char Ik zat het laatst te denken, heeft ze geen suiker? Aan de hand van je post of je buikfoto's. Weet het niet meer.
    Hoop het niet voor je maar goed dat ze er zo bovenop zitten.
    Maak je niet teveel zorgen, misschien is het niks, en anders ben je er bijna! Grootte van je buik zegt niets over zijn grootte.
    Onze gup lag met 32 weken nog gewoon op schema. Ondanks de suiker en mijn megabuik. Ik duim voor je!

@woman1974
    Leek mij ook leuk, zo'n tummytub maar ik hoor van veel dat hun kindje daar helemaal niet in wou :(

10. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Zo, vanmorgen weer controle gehad bij de vk en alles was goed. Bloeddruk goed, groei was goed, ligging baby goed en goed ingedaald. We zijn weer geslaagd :p!
    A.s. maandag de afspraak met de belinstructies, eens kijken of er nog wat veranderd is in de afgelopen 2,5 jaar ;)! Wel heel leuk dat ik die afspraak heb met de verloskundige die bij de bevalling van onze eerste was, zij is zelf pas bevallen van haar eerste kindje en dit is de eerste keer dat ik haar ga zien tijdens mijn deze zwangerschap.
    Onze eerste kwam met 37 weken en 4 dagen, net na de afspraak met de belinstructies. Ik ben heel benieuwd hoelang deze kleine man gaat blijven zitten.

De afgelopen dagen redelijk rustig aan gedaan. Wel veel bezig maar geen grote zware klussen. Voel me prima, wel moe. Slaap ook slechter, veel wakker 's nachts en dan m'n draai niet meer kunnen vinden. Mijn bed is nog steeds niet omhoog, omdat de bedklossen van het kraampunt niet passen onder ons bedframe. Dus manlief moet maar wat bier gaan inslaan, zodat we de kratten onder het bed kunnen zetten ;)! Is echt nodig, kom echt m'n bed niet meer uit!

Ik lees veel verontrustende verhalen over zwangerschapsvergiftiging (van de dames van mijn zwangerschapsgym), lage en hoge bloedsuikerspiegels, hoge bloeddruk, vocht vasthouden, inleiden...tot nu toe fiets ik in vergelijking daarmee aardig door mijn zwangerschap heen! De nieuwsgierigheid slaat nu grotendeels toe, in tegenstelling tot het ongeduld en het zat zijn.

Morgen en vrijdag ben ik lekker alleen thuis, kleine man gaat naar oppasoma en kinderopvang. Kan ik 'lekker' gaan soppen, verder inrichten van de babykamer en alles plaatsje geven, leesproef en enveloppen ophalen van het geboortekaartje, laatste accessoires halen voor de babykamer, de schilderijtjes afmaken die nog in het kamertje moeten komen, nieuwe banden onder de kinderwagen laten zetten (dat kan natuurlijk ook na het weekend) en m'n vluchtkoffer klaarzetten. Dan ben ik echt klaar :D!

Ohw ja, Linana: als jij met je man hebt besloten om de eerste week geen andere visite te ontvangen dan je naaste familie moet iedereen dat maar gewoon accepteren hoor! Vervelend dat je daar wel discussies over moet voeren en dat mensen die keuze niet respecteren. Ik zou dat wel goed in het geboortekaartje vermelden, dat mensen niet zomaar alsnog langskomen.

YahoO: schattig pakje ook zeg! Ik verwacht morgen nog een levering met waarschijnlijk zijn eerste pakje, zal ik meteen showen als die er is.
    Ook de foto's van de babykamer hebben jullie nog tegoed, komen eraan :)!

11. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Volgens mijn gynaecoloog is dat aanwijzig numero uno op zwangerschapsvergiftiging: Te hoge bloeddruk.
    Ze testen niet eens urine op eiwit, want als bloeddruk goed is is er niks aan de hand zei ze. Misschien een geruststelling.

Als het goed is is het bevallen, en dan nog even instabiel maar zodra de placenta eruit is moet m'n insulineproductie weer op gang komen.
    Er zijn ergere dingen hoor, je zal het levenslang hebben. Inmiddels wel veel respect voor die doelgroep!

Egoberichtje
    Wij hebben morgenochtend nog een pretecho! Zijn gewoon erg benieuwd haha. Als hij er goed voorligt in 3d/4d maar kan zijn dat gezicht al teveel in het bekken ligt. Ik wil graag even weten hoe hij ligt nu. Voel die voeten overal tegenwoordig :$

12. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Jahoo,ons kindje loopt echt 1,5 week tot 2 weken voor op zn groei erg groot dus,Jij hebt het volgens mij weleens aan mij gevraagd ik maak me ook nog niet te druk als het zo is dan is het zo niets aan te doen. Vind het alleen spannend wat ze dan willen gaan doen omdat ze me niet tot het einde willen laten lopen zo. Jij hebt daardoor ook een groot kindje toch? Heb jij ook altijd zo'n dorst?

13. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Reageer zo even op MieWie

@Char
    Nee ik heb geen groot kind of groter kind, had met 32 weken een groei-echo en hij liep gewoon op schema met gemiddelde, vrijwel tot op de dag zelfs. Hoeft dus niet, dat je als diabeet automatisch een groot kind krijgt.
    Maar ik sta ook al even op dieet natuurlijk.
    Ik heb ook geen dorst of hoofdpijn maar komt misschien ook door dieet en insuline spuiten, ik ben vrij goed 'ingeregeld'. Afgezien dan van vanmorgen, maar dat is echt sporadisch.

Maar 1½ tot 2 weken voorlopen is ook nog niet heel veel hoor.
    Dan weegt hij misschien 3-4 ons meer. Genoeg moeders zonder diabetes die ook een wat zwaarder kindje hebben.
    Daar zou ik me zeker geen zorgen over maken.

In de topic insuline spuiten is iemand die nu 5 weken voorloopt, bij een zwangerschap van 25 weken. Dat zijn wel grote verschillen natuurlijk.

Maak je vooral niet te druk (stress is ook slecht voor je bloedsuiker)
    Misschien heb je wel gewoon een groter kindje, dat kan.
    Ik denk niet dat je nu nog op streng dieet moet of insuline moet gaan spuiten. Dat heeft weinig zin omdat het weken duurt voor je daarmee 'ingeregeld' bent.
    Kop op! Alles zal goedkomen, ik voel het aan m'n water ;)
    Liefs en dikke kus!

14. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @MieWie
    Wat leuk joh, dat je afspraak hebt met de verloskundige die je zoontje gehaald heeft! Heftig wel he, zwangerschapsvergiftiging.
    Schijn je ook erg grote kans op te hebben bij de eerste vooral. Dus jij mist al een risicofactor ;)
    Wel lekker hoor dat je er zo probleemloos doorheen fietst. Al vind ik dat van mezelf ook nog wel haha, kan altijd erger denk ik!

Moet ik mijn man even langs sturen als hulp bij het bier drinken? ;)

Ben benieuwd naar jullie eerste pakje!

Waar heb jij de geboortekaartjes besteld?
    Wij bij Multicopy, die maken helemaal bijpassende inlay voor de uitnodiging van het kraamfeest ook. Zo leuk hoe die mensen meedenken!

15. pinkel

pinkel Actief lid

18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    even snel...alles was goed bij de vk. bloeddruk 120/65, ze controleren bij ons standaard de urine maar die was ook prima. extra gewicht komt door vocht vasthouden. maar de vk was tevreden.

16. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Nou YahoO, mijn vriend drinkt graag bier bij temperatuurtjes rond de 20 graden, in het zonnetje gezellig bij een barbecue...;)! Die biertjes gaan dus gewoon de schuur in, totdat we weer een beetje zomer krijgen! Onder die omstandigheden drink ik ze trouwens graag met hem mee...haha

Onze kaartjes heb ik besteld bij La Carte die zit op de Cobaltstraat. Service was vorige keer prima, ze hebben ruime keuze, niet al te duur. We hebben dan ook een standaard kaartje uit de collectie van Belarto geloof ik.

Pinkel, fijn dat alles in orde was bij vk. En al dat vocht plas je er in de eerste dagen na je bevalling weer uit, die ben je het snelst kwijt. Hopelijk blijven de klachten wel beperkt tot aan je bevalling!

Hoe zou het met Doortje zijn?

17. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Even een snel ego berichtje want maak me ineens hele erge zorgen...heb onze kleine meid de hele middag al niet gevoeld :'( bedenk ik me net. Wat te doen?

18. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Als je haar normaal gesproken wel voldoende voelt bewegen en ze reageert ook niet op je handen op je buik, of je gaat even heel gek doen waar ze niet op reageert, zou ik gewoon direct de vk bellen! Geen onnodige zorgen maken of dingen in je hoofd halen.
    Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een ctg omdat ik de kleine een tijdje niet voelde bewegen. Bleek gewoon dat hij nauwelijks ruimte meer had om te bewegen, maar alles was gewoon in orde.
    Laat ons maar weten hoe het gaat! Sterkte!

19. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Lieverd, jij bent echt te onzeker. Je was ook al zo in de stress dat je kindje in een stuit zou liggen, relax een beetje.
    Ik voel m'n baby soms ook uren niet, ik let er ook niet op want ben soms ook druk. Niks aan de hand, kindje zit in deze termijn hartstikke klem en slaapt vast een beetje bij om straks die geboorte door te komen. Bel bij twijfel gewoon je verloskundige. Niet zo'n zorgen maken hoor, je schijnt een bevalling enorm uit te stellen als je stress hebt.

20. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Ik weet het Jahoo :(:( zit hier ook enorm te huilen nu wil helemaal niet zo onzeker zijn maar is de aard van het beestje.
    Voel nu hele kleine beweginkjes van de kleine maar niet zoals ik ze gewend ben.
    Bah voel me zelf ook enorm domme gans waarom direct druk maken :(
    Ben zo bang het kindje alsnog te verliezen.

Deel Deze Pagina