Wie ook februari 2012 uitgerekend?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Char1983, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Nou, ik ben toch maar de deur uitgegaan voor een paar boodschappen, beweging is ook wel ff lekker en ook al is het buiten koud: je knapt er wel ff van op!

Inmiddels ligt zoonlief lekker te slapen en zijn er 2 monteurs naar onze CV ketel aan het kijken. Voor de 3de keer al dit jaar...we hebben in principe wel gewoon warm water en verwarming (gelukkig maar), maar 's avonds als zoonlief in bad is geweest springt dat ding op storing. Na resetten doet hij het wel weer, maar ja...lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Zeker niet omdat we inmiddels al 300 euro hebben uitgegeven aan onderdelen en de CV het dus niet doet zoals hij het moet doen. Ben benieuwd wat er nu weer uit gaat komen (lees: hoeveel ons dat nu weer gaat kosten)!

Zo JahoO, jij gaat dus a.s. zaterdag lekker stappen?! Haha! Wel grappig concept en zo waar! En mijn vriend wilde toch al nooit met mij mee naar clubs e.d. om lekker te dansen, naar dancefestivals in de zomer gaan wij graag, dus als ik zou willen, zou ik zo gaan! Maar ja...ik zie mijzelf nu al staan haha! Dan moet ik toch iets minder zwanger zijn hoor :)!

Hmm...seks...tsja, het gaat allemaal niet makkelijker tegenwoordig. En wat we nu missen, halen we straks wel weer in. Het schijnt wel waar te zijn dat er in sperma een bepaalde stof zit die de bevalling doet opwekken. Maar dat staat misschien in hetzelfde rijtje van bakerpraatjes zoals ananasharten eten, pittig eten, etc.

De kleine komt wanneer hij er klaar voor is. Of het nu een groot kind is (Char...) of een klein/iets te jong kind (Lupita...). Fijn om te horen dat alles trouwens goed gaat met jou en de kleine. En die poepluiers...daar moeten we straks allemaal aan gaan geloven!

Ik heb ook gehoord dat er echt wintersweer op komst is iscipoging1! Geen echte sneeuwstormen, maar wel sneeuw en flinke vorst. Gelukkig werkt mijn vriend deze weken wel in de buurt dus als er iets komt, is hij zo thuis.
    Daarnaast beginnen de meeste bevallingen 's nachts, dus kan je vriend alsnog thuisblijven!
    Ik heb maar toegegeven aan zijn wens om naar het ziekenhuis toe te gaan. Iedere keer als ik het had over thuisbevallen zag ik bij hem die paniek in z'n ogen, ik wil niet dat hij er onwijs tegenop gaat zien! En ach, het is niet zo dat ik niet in het ziekenhuis wil bevallen. Het lijkt me gewoon lekker om meteen thuis te zijn. Wie weet, kunnen we dit keer wel dezelfde dag (of na 1 nachtje slapen) naar huis. Alles beter dan 4 nachten daar blijven in m'n eentje, want het Lange Land ziekenhuis heeft geen kraamsuites waar de man mag blijven.

2. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Moedig MieWie, ik ben er te koukleum voor haha.
    Wat klote van je CVketel zeg, je kan al bijna een nieuwe ophangen. Hebben jullie geen stadsverwarming dan?

Ik wilde vragen of jij mee gaat haha, lekker stappen!
    Is inderdaad beetje te laat. Op zich leuk idee, en dan op een zaterdagavond ofzo. 9 maanden beurs lopen we óóóók al mis.
    (owjee ben ik nou aan het klagen? :()
    Lekker hoor. Zomerfestival.. heerlijk! Mijn favo bezigheid ook wel.

Hier ook niet dagelijks sex op het programma hoor. Maar zo nu en dan even synchroniseren met elkaar, vind dat wel belangrijk.
    Klopt inderdaad, in sperma zit prolactine. (klinkt een beetje als een toevoeging van Yakult ofzo haha)

Wat jammer trouwens dat je niet thuis kan bevallen. Maar wel stuk veiliger hoor, in het ziekenhuis. Er kán toch van alles misgaan. Dan kan je maar beter daar zijn. Maar ik ben geen voorstander van thuisbevallen.

Zag dat Nicolette van Dam ook bevallen is, ook keizersnee.

3. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik hoorde ook dat het van het weekend echt heel wintersweer gaat worden...Prima zolang het maar niet glad word en veel sneeuw gaat vallen!

Over de ah wij doen daar altijd onze boodschappen ben echt fan van deze winkel! dus thuis laten bezorgen door hun is in mijn ogen dan helemaal ideaal! Maar hier niet nodig aangezien wij de ah op 2 min. afstand hebben dus vriendlief heeft zo wat boodschapjes gehaald (al hebben wij altijd een enorm voorraad in huis hihi)

Ik zag net ook dat Nicolette bevallen is van een dochtertje...

4. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier wel voorstander van thuis bevallen. De verloskundige bij ons stimuleert het ook als het kan. Je bent thuis meer ontspannen. Bij de eerste ben ik in 5 uur tijd bevallen.verloskundige woont aan de overkant en in het ziekenhuis zit ik binnen twee minuten zo dichtbij is het. Dus ik durf het thuis wel weer aan.

5. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jahoo: Iglobevalling lijkt me een superplan :D
    Ik denk dat ik het hele ziekenhuis maar laat zitten, gewoon lekker buiten in de tuin (nou ja tuin, drie bakstenen en een dode plant) en bevallen maar. Noem ik haar dan sneeuwwitje? Of Ice-cuba?
    Ps Lekker stappen trouwens en.... don't drink en drive! :D:D:D
    Ik doe het je niet na, ik ben na mijn supermarktbezoek al uitgevloerd.

Ik wilde negen maanden terug per se in het ziekenhuis bevallen maar na negen maanden van nieuwe inzichten, yoga en het boek: 'de vrije bevalling' wil ik liever thuisblijven.
    Maar ja: ik ga nu niet alles meer omgooien en we gaan gewoon naar het ziekenhuis. Ik heb voor mijn gevoel veel dingen waarover ik daar ook de controle kan hebben en 'blok' maar even de omgeving. Maar een volgende keer... ( :$) Dan doe ik alles anders! Haha.

Wanneer zouden ze komen.... onze beeheeheeebies....

De kinderkamer is helemaal af en toen hadden mijn vriend en ik tegelijk te gedachte: ehhhhh er mist nog 1 'ding'
    Haha!

6. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    ik ben ook helemaal voor een thuisbevalling, lekker in je eigen omgeving, vk heeft alles bij zich wat nodig is en mocht er toch iets zijn ben ik binnen 10 min in het ziekenhuis
    ik had de eerste in 5,5uur

@sex: ook met bekken klachten kun je dat gewoon doen, ik heb juist dan helemaal geen pijn en heb gelezen dat het ook goed is om het bekken soepel te houden! Mark is er banger voor dan ik

Vandaag bij de vk geweest, mijn bloeddruk was voor het eerst verhoogd en ik had teveel eiwit in mijn urine, vrijdag terug voor een controle, op zich was het wel verklaarbaar zo aan het einde van de zwangerschap maar ze wil het extra controleren om alles uit te sluiten, en ik heb helaas nu toch wat vocht in met name mijn enkels

7. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hey meiden, hier een berichtje van een hele trotse mama!
    Ik ben heerlijk aan het genieten van ons moppie, ze is over een paar minuten gewoon alweer een week oud!
    Het gaat heel goed met haar, ze is ontzettend zoet en huilt alleen als ze krampjes heeft. Daar heb ik nu cinababy voor gehaald, hopelijk werkt dat een beetje want het is wel heel zielig!

Ik hoop de komende tijd weer wat meer op zp te komen, maar de afgelopen week heb ik de laptop niet aangeraakt hihi! Blijf jullie wel volgen hoor en zal binnenkort vast ook weer wat actiever gaan meeschrijven.

Dikke kus voor jullie!

8. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He Doortje!

Wat leuk om even iets van je te lezen! Maar snap ook heel goed dat je nu niet veel hier bent en lekker aan het genieten bent van jullie kleine meid! Fijn dat alles goed gaat met haar!
    Ben wel benieuwd naar een foto hoor!

Dikke knuffel!

9. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey doortje, fijn om te horen dat het zo goed gaat! Cinababy helpte bij mij wel tegen de krampjes maar hij had harde ontlasting die dwars zat dus toen heb ik infacol gehaald (meer omdat ik het bij een supermarkt moest halen ivm het tijdstip) en dat werkte erg goed. Zodra hij nu krampjes heeft geef ik het voor zijn voeding en dan slaapt hij goed. Daarnaast geef ik hem buikmassages, fiets ik met zijn beentjes en leg ik hem wel eens over mijn onderarm en wrijf ik over zijn rug. Laatst liet hij daardoor een scheet en was de kramp over ;) succes ermee, het is inderdaad erg zielig en vervelend voor zo'n uk!

10. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik heb 2 foto's geplaatst in mijn album! :)

Lupita, ik heb ook Infacol staan, maar de kraamhulp raadde cinababy aan. Als dit niet werkt ga ik alsnog over op de infacol. Ze heeft geen harde ontlastig, ze poept juist erg goed als het lukt, maar die krampjes zijn een drama. Zo zielig! Fietsbewegingen had ik ook al als tip gekregen, maar mevrouw is al erg sterk in haar benen en schopt alles bij elkaar als ze krampjes heeft hihi! Bedankt voor de tips in ieder geval, daar kan ik wel wat mee!

11. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wow wat een mooi meisje Doortje!

12. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Oooh wat is ze mooi zwijmel zwijmel

13. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Mooi poppetje hoor Doortje! Heerlijk zoet ook al dat roze! En wat een mooi hoofdje met haartjes heeft ze al! Lekker genieten met z'n 3tjes hè!

Wat betreft het thuisbevallen: als onze eerste nu net zo soepel en snel was gegaan als ik bij jullie lees dan hadden wij er dit keer ook meer vertrouwen in gehad om thuis te blijven. Bij onze eerste wilden wij sowieso naar het ziekenhuis, je weet toch niet wat er allemaal gebeurt en hoe het allemaal gaat met je lichaam.
    Uiteindelijk heeft de ontsluitingsfase 12 uur geduurd, heb ik ruim 80 minuten geperst toen werd besloten om de vacuümpomp erbij te halen omdat onze zoon klemzat en dus niet met de weeën naar buiten toe kwam. Eenmaal geboren moest hij meteen de couveuse in, waar hij zuurstof kreeg toegediend en aan het infuus moest omdat hij koorts had en last van zijn hoofd door de pomp. Uiteindelijk 2 nachten in de couveuse en nog 2 nachten naast mijn bed, mochten wij naar huis.

Dus...lekker ervaringsverhaal als je nog moet bevallen *sorry*, maar daarom snap ik wel dat mijn vriend graag naar het ziekenhuis wilt.
    En ach, bij een 2de zeggen ze dat het sneller gaat (het kan bijna niet langzamer) dus met een beetje geluk kunnen we dit keer na een paar uurtjes of na een nachtje gewoon lekker naar huis!

14. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    @miewie: helemaal begrijpelijk dan! Ik hoop voor je dat het nu idd sneller mag gaan

bij mij zeggen ze je hebt de eerste zo snel gehad deze krijg je nog sneller, maar ik heb zoiets ga van het ergste uit kan het ook niet tegenvallen

15. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doortje: gefeliciteerd met jullie dochter, helemaal super dat ze er is!
    Een hele mooie en fijne tijd samen gewenst!

Miewie: ja, ik snap helemaal dat je naar het ziekenhuis wil. Ik denk ook dat het bij een eerste fijn is als er zoiets gebeurt en er zijn mensen om te helpen. Op het allerlaatste moment naar het ziekenhuis racen is ook erg stressy denk ik.

Mijn vriend en ik gaan ook naar het ziekenhuis, ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen en de omgeving een beetje te blokken, maar als het nodig is, is er dus iemand aanwezig voor pijnbestrijding of hulp...
    Is wel een goed gevoel.

Ik denk steeds: voel ik nu wat, een wee of een kramp, gaat het beginnen??! Maar nee, ik moet gewoon afwachten en mijn geduld oefenen.
    Hebben jullie dat ook?

Groetjes!

16. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He lieve meiden!

Nou het slaappilletje heeft van 10.30 tot 2 uur goed gewerkt toen werd ik wakker om te plassen en daarna kon ik niet meer slapen grrrr...

Over waar bevallen wij gaan naar het ziekenhuis...Ik voel me daar heel veilig en vertrouwd aangezien ze ons daar ook geholpen hebben om uberhoudt zwanger te worden.
    Mijn vriend vind het een fijner gevoel en dat heb ik zelf ook.
    We wonen 5 min. van het zh af dus zijn er dan ook wel zo...

Iedereen moet bevallen wat het beste voelt de 1 wilt dat thuis de ander in een kraamhotel en de ander weer in het zh...

@ ICSI,ik ken dat heb ook geregeld krampjes harde buiken ect ect maar zolang het niet heel heftig is en aan blijft houden zullen dat gewoon oefenweeen zijn denk ik...Geduld hebben valt niet mee he? Als je op zo iets moois wacht?!?

17. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Mooi meisje Doortje! Bedankt voor het delen van de mooie foto's.

Wat betreft thuisbevallen: Moet iedereen voor zich weten maar ik ben er echt geen voorstander van. Ook bij een 2e of 3e niet.
    Hier 2 huizen verder net bevallen van de 3e. Kind kwam zonder hartslag op de wereld, zoveel misgegaan bij die bevalling. Als ze thuis was bevallen, zonder een reanimatieteam + kinderarts dan had kindje zeker kansloos geweest. En dat was haar 3e kind.

Ik denk altijd maar.. stel dat het misgaat. Hoe leg je later je kind uit dat het gehandicapt is omdat jij thuisbevallen zo romantisch vond en de zuurstof zodoende te laat kwam?
    Iedere minuut kan er 1 zijn in bepaalde situaties. Maar nogmaals, dat is mijn mening. Iedereen moet doen wat het beste voelt.

Ik dacht vandaag een afspraak in het ziekenhuis te hebben. Is dat morgen... aargh had mijn man verkeerd in de Outlook agenda gezet.
    Morgen dus maar weer terug :)

18. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik snap precies wat je bedoeld hoor Jahoo! Dat is ook 1 van de redenen dat wij naar het zh gaan... Daarom zei ik ook doe wat het beste voelt!

Oeps jij stond dus voor niets in het zh zou je denken dat wij last hebben van zwangerschapsdementie maar nu heeft jou man daar ook last van!

19. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik heb ook 's avonds van die krampen, volgens mij gewoon goed voorbereidend werk (zeker aangezien er nu nog geen baby is ;))!
    Bij onze eerste braken mijn vliezen (lees: druppelde er langzaam vruchtwater naar buiten), dus dan weet je dat het gaat beginnen. Maar welke kramp is nou een echte wee? Ik denk daarentegen dat als het echt weeën zijn, we het wel merken :p! Spannend hoor!

Mijn vriend heeft morgenmiddag lekker vrij genomen. Ik heb mijn 3 taken van deze week aan hem laten zien en hij dacht dat het misschien wel lekker zou zijn als dat voor het weekend al af is. Want dan kan ik (zijn woorden:) "zaterdag, als voor jouw gevoel alles af is, rustig bevallen!" Lief hè! Haha!
    Maar vind het wel prettig idee, schilderijtjes zijn bijna klaar en die maak ik morgenochtend verder af. Maar dat ombouwkastje en het opnieuw bekleden van de boxplank moet toch echt door hem worden gedaan. Dus met een beetje geluk is morgenmiddag alles af!

Zoontje is lekker bij opa en oma, die heb ik vanmorgen rond uurtje of 10 daar gebracht. Donderdag is altijd oppasdag, dat vinden zij ook wel erg gezellig! Sinds dat moment bezig geweest, ik heb net lekker gelunched en ga nu dus ff douchen en lekker op bed nog 1 of 2 afleveringen van Grey's Anatomy kijken...even de beentjes languit. Vanmiddag nog naar verjaardag toe van de buurjongen die 4 wordt, dus kan wel ff wat ontspanning gebruiken!

20. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Ja, of ben je vergeten dat jij de afspraak zelf verkeerd in de agenda had gezet :p!

Deel Deze Pagina