Wie ook februari 2012 uitgerekend?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Char1983, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Lupita: 17 januari bevallen van Hugo was 16 februari uitgerekend
    Babymaken: 25 januari bevallen van yalina jaira was 1 februari uitgerekend
    Wen80, 2 februari, een jongen
    Doortje25, 25 januari bevallen van Naomi was 6 februari uitgerekend
    Pinkel, 27 januari bevallen van Faya was 6 februari uitgerekend
    Nofje, 10 februari, onbekend
    Patries1983, 10 februari, onbekend
    Icsipoging1, 13 februari, een meisje
    Vlinder1983, 14 februari, willen het niet weten
    Anke1986, 14 februari, een jongen
    MissyZ, 16 februari, willen het niet weten
    Pumbaa, 16 februari, onbekend
    Ladycake, 17 februari, een meisje
    Char1983,17 februari, een jongen
    TweeTy83Claudia, 17 februari een meisje
    MieWie, 18 februari, een jongen
    Kaarr, 18 februari, onbekend
    Elvina, 18 februari, onbekend
    Andrea85, 20 februari, een meisje
    Woman1974, 21 februari, onbekend
    Linana, 23 februari, een jongen
    Miepens, 23 februari, onbekend
    Lievepop,23 februari, meisje
    Bloem1979, 26 februari, onbekend
    JahoO, 6 februari bevallen van Ian was 26 februari uitgerekend
    Lief, 26 februari, onbekend
    Pina82, 28 februari, een meisje
    Blue21381, 29 februari, een meisje

2. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    @Jahoo: van harte gefeliciteerd met Ian! lekker genieten nu van de kleine man

@ladycake: dankjewel en digiknuffel terug, want die kun jij ook gebruiken!

Het rommelt hier nog steeds een beetje, maar minder dan gisteren, ben beetje bij beetje ff op aan het opruimen van het weekend hihihi, zometeen stofzuiger door het huis, heb gisteren de box opgepimpt met wat speeltjes, zo leuk al die kleurtjes

en nu maar afwachten, mijn nichtje (moeder petekindje) was ook behoorlijk uitgedijt, zij is 5 weken korter zwanger dan mij, ze was aan het vissen naar onze babynaam voor een jongen want hun weten dat ze een jongen krijgen en hopen natuurlijk niet dat we dezelfde naam hebben! Dat hoop ik ook, maar we zullen zien.
    Mark is gevraagd als peetoom voor deze kleine, dus hij was wel trots

Hoop dat je je kleintje snel in je armen mag ladycake en dat je je snel beter voelt
    bij mij lijkt juist een soort rust over min lijf te komen, heb nog wel pijn maar anders, zou het zich klaar maken?

3. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Hallo dames,

Mag ik hier ook weer kletsen? Sta nog wel in het lijstje.. Ben 19 februari uitgerekend en het is een meisje :)

Ik word een beetje gek van ongeduld haha! Zal er zo eens voor gaan zitten en jullie verhalen lezen :)
    Dames met baby's gefeliciteerd!

4. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Het voelde ook of hier wat meer rust kwam maar das voornamelijk geestelijk...lichamelijk wordt het erg zwaar.
    Moet ook enorm vaak naar het toilet voor de " grote boodschap " kan dat een voorteken zijn?
    Kindje is nog wel behoorlijk actief dus das wel fijn.

5. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Elvina welkom terug....gezellig als je de laatste loodjes nog weer met ons komt delen

6. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.051
    2.858
    113
    Ook ik sta in het lijstje (en lees nog altijd regelmatig mee met jullie, maar ben zo'n doos met meekletsen..) ik wil mijn best er nog weer even voor doen!

Heb me ooit uitgebreid voorgesteld maar dat weten jullie vast niet meer haha. Lief, 28 jaar, samenwonend, 26 feb uitgerekend van eerste kindje. Hebben 2 jaar gedaan over zwanger worden, alles was in orde en ook nog gewoon op de natuurlijke manier gelukt. Heb alleen een hel van een zwangerschap (ziekenhuisopnamens door HG, en nooit echt opgeknapt, ben ook nog elke dag wel misselijk maar vanaf 20 weken spuug ik niet meer hoor!). Alles gaat verder goed, ik voel me alleen chronisch ziek ofzo ondanks goede HB, bloeddruk etc. Gelukkig nu ook wel goede dagen, maar ik kom dus amper het huis uit en heb ook alleen van week 26-34 therapeutisch 2x2 uurtjes gewerkt ipv mijn gewone 38.

Heel raar geweest allemaal maar nu... 37 weken geweest en dan mag het ineens en begin het toch wel heeeel spannend te vinden hoor haha. Ene kant wil ik van die zwangerschap afzijn al sinds week 6 haha, maar dat bevallen..... hmmm.

Hier trouwens alles vrij rustig hoor, weinig harde buiken of voorweeen ofzo. Kindje is ingedaald zeggen ze, heb er niks van gemerkt, behalve dat ik laatste weken weer iets langer op 1 kant kan slapen (heb ook nog last van mijn bekken.. ben hier gewoon niet geschikt voor ;D ik schuifel ipv lopen..). Dus ik slaap weer wat beter godzijdank.

Jahoo van harte gefeliciteerd je was gelijk met mij uitgerekend *bibber*

7. Kaarr

Kaarr Actief lid

23 jul 2010
    168
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd! Waarom hebben ze eigenlijk een keizersnede gedaan? Kwamen de weeën niet op gang?
    Geniet lekker van je kleine vent!

8. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Jeetje JahoO! Dat is nog eens een aangename verrassing zo op de maandagochtend! Gefeliciteerd! En wat een geweldige naam Ian! Foto, foto, wij willen foto ;)!
    Zul je altijd zien hè dames...dat degene die zich er het minst druk om maakt, die eigenlijk pas over 2 weekjes aan de beurt zou zijn met een geplande keizersnee, toch eerder mag :x haha!
    Nee hoor JahoO, het is jullie van harte gegund! Gelukkig is alles verder zonder complicaties en kunnen jullie dus waarschijnlijk in de loop van de week lekker naar huis en van elkaar gaan genieten. Eerst maar even bijkomen van de operatie denk ik?

Ladycake, ik voel echt met je mee. Het valt niet mee om alleen maar klachten te hebben en niet meer te kunnen genieten van je zwangerschap. Is het niet mogelijk dat je lekker gaat zwemmen, dat is goed voor je lichaam en leidt misschien ook beetje af van het wachten?
    Hopelijk leiden alle klachten niet tot een zware bevalling en zijn de klachten na je bevalling zo minimaal dat je wel lekker van je kindje kunt genieten. Maar zo niet, laat je er dan niet door van de kaart brengen en gun je lichaam de rust die het straks nodig heeft. Je hebt vast hulp zat straks!

Welkom terug Lief en Elvina! We kunnen elkaar wel steunen deze laatste loodjes, dus klets maar gezellig mee!

Voor de dames die net als ik last hebben van flink wat gerommel: het zegt allemaal helaas helemaal niets...dat werd mij net door de vk ook nog eens gezegd, het kan net zo goed dat ik nog 3 weken moet wachten op de kleine man (hoop het niet, want dan spring ik echt tegen het plafond denk ik)! Ook last van mijn darmen, maar goed, die zitten natuurlijk ook aardig in de knel inmiddels :)!

Maar wie weet wat onze deze week te wachten staat. Ik ben verder goed gekeurd bij de vk, volgende afspraak staat op volgende week dinsdag. Hoop natuurlijk stiekem dat ik daar niet op hoef te wachten, maar goed. Vandaag lekker relaxed dagje thuis. Kan beneden wel weer stofzuigen en dweilen want door alle sneeuwpret buiten blijft het er binnen ook niet netjes op. Kleine man is lekker op kinderdagverblijf dus ik heb het hele huis en alle tijd voor mijzelf. Ga eerst maar eens lekker op de bank ploffen met een boekje en kopje thee :D!

We spreken elkaar nog vast en zeker vandaag!

9. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.051
    2.858
    113
    Het lijkt me best vervelend als het al zo rommelt maar niet doorzet... hoop maar dat als er bij mij iets begint, het maar direct ook doorzet ook.
    En idd je kan aardig wanhopig voelen als je niet kunt slapen, pijn hebt of je gewoon klote voelt. Gelukkig komen er bij mij altijd na een paar slechte ook weer een paar betere dagen, daar houd ik me altijd maar aan vast.

Ik vind dat sommige van jullie ook nog zoo actief zijn. Ik doe dan wel mn huishouden nog, maar mijn vriend doet de boodschappen (ik trek dat echt niet hoor.. word ook hartstikke duizelig en buiten adem etc in de winkel). En probeer nog wel elke dag even naar buiten te gaan voor een rondje om het blok, maar verder doet mijn lijf gewoon pijn en voelt echt soort van uitgeput aan. Ik kan ook niet harder lopen dan een oma van 90.. want dan scheurt mn schaambot uit elkaar ofzo.

Maar ja zolang ik dus niks hoef is dat allemaal best te doen. Ik kijk ineens koffietijd enzo echt erg haha.

Ik ga mezelf eens onder de douche zetten en daarna met een sopje door het huis! Morgen komt mn schoonmoeder stofzuigen en dweilen (ik kán het wel maar denk nu dat ik het vanaf 37 weken maar mooi ga overlaten aan haar, ze wil ook zooo graag helpen..heb dat tot nu toe altijd afgeslagen maar ga het mezelf maar makkelijk maken). Maar dan moet de rest wel een beetje schoon zijn als ze komt he ;)

Hebben jullie ook zo dat je telkens nu alles wil bijhouden? Stel dat je ineens gaat bevallen.. straks ligt er een stapel was, of geen boodschappen in huis of is je haar net vet, of ben je net te lang niet geschoren...of of of.. haha. Echt erg die nesteldrang.

Bij ons is verder alles wel klaar nu, vluchttas staat klaar (loop bij de gyn dus moet in het ziekenhuis bevallen), kamertje is af etc. Het is dus echt alleen mijn huishouden (en mezelf) wat ik moet bijhouden.

Fijne dag en meiden die zich rot voelen: tis binnenkort volle maan geloof ik he, wie weet ;)

10. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    @miewie: vervelend he dat gerommel, heb het ook n og steeds, vooral in de ochtend merk ik en dan s'avonds wordt het rustiger, kleintje was heel rustig en nu opeens weer heel actief

@ladycake: ik heb ook overal pijn maar heb dat eigenlijk altijd door de fibromyalgie, door een eerdere baan heb ik een slechte rug dus ook die pijn ben ik gewent, zei de vk nog je gaat laconiek mee om, maar ben ook blij als met name het bekken weer normaal aanvoelt, daar ben ik wel eens bang voor wat als dat niet weg trekt maar ze verzekeren me steeds dat meestal wel snel weg trekt

@terugkomers: welkom terug en gezellig mee kletsen!

ben wel een beetje zenuwachtig voo rmorgenm wat gaan ze doen, is alles in orde of gaan ze opeens inleiden, dan beval ik liever natuurlijk zonder poespas en wacht nog ff hihihihi

11. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Haha, ja zo herkenbaar! Hier ook last van hoor! Daarnaast voel ik mij ook beetje 'verplicht' tegenover mijn vriend om het beetje netjes te houden, want tsja, ik ben toch tenslotte de hele dag thuis hè?! Als ik het niet meer zou trekken was het anders, maar ik kan prima even beetje stofzuigen en dweilen en wasjes doen. Grote boodschappen doen we echt gewoon samen in het weekend, doordeweeks haal ik wat kleine en verse dingetjes. En schone haartjes, tandjes en geschoren vind ik ook belangrijk hoor. Probeer dat laatste ook zeker bij te houden!

En het is morgen volle maan, mijn vk zei ook al "misschien zie ik je morgen wel!". Ik weet alleen niet waarom het uitgerekend met volle maan zo is, iemand een idee? Je hoort toch vaak dat met volle maan veel kindjes worden geboren...

12. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    @Lief: Wel herkenbaar hoor! Al ben ik zelf ook niet zo heel actief meer. Gelukkig komt m'n mama vaak helpen. Maar erger me ook weer aan het stof en de poezenharen en sneeuwvoeten, dus ik denk dat ik zo ook ga stoffen, zuigen en dweilen haha!

Hoe houden jullie het verder vol? Ben van mezelf niet zo'n poets dus dat komt met vlagen.. Verder kan ik me ook niet echt concentreren op een boek ofzo..

Sterkte voor de dames die zoveel pijn hebben!

13. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben ook niet echt een poetser, en heb maar met vlagen dat ik echt die nestel drang voel. Zie wel van alles wat er dan moet gebeuren, maar ben vaak te lui. Het lukt me beter als ik samen met mijn ma wat doe of met mijn man. Kan me er wel aan irriteren als er dingen moeten gebeuren die ik zelf niet kan en dat manlief het dan ook nog niet heeft gedaan. Zoals het bedje omhoog zetten van de kleine...

14. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.051
    2.858
    113
    Mijn eigen mama woont jammer genoeg 3 uur rijden verderop, daar baal ik deze zwangerschap maar weer extra van, vind dat nog altijd erg moeilijk. Je schoonmoeder die komt schoonmaken is toch anders.. maargoed heel lief dat ze het wil doen uiteraard. Maar ik doe juist alles verder nog zelf om niet te inactief te worden. Nu dus haar voor het eerst weer ingeschakeld omdat het stofzuigen en dweilen toch wel erg zwaar wordt voor mn bekken..

Net ff rondje gedaan dus met een sopje, wc, keuken, badkamer gedaan etc, nu doet alles wel weer zeer, maar als er dan morgen gestofzuigd en gedweild is is alles weer netjes! (oja woon in een flatje met mini keuken en badkamer dus stel je er niet teveel van voor hoor, is ff sopje er doorheen en klaar ;)).

Zit zelf dus vanaf 6 weken al thuis.. maar toen was ik te ziek om iets te doen, kon niet eens tv kijken :) Toen van 26-34 weken wel 2x2 uur gewerkt, maar gek genoeg heb ik me nog geen moment verveeld terwijl ik normaal toch druk baasje ben ;) Werkte altijd 38 uur.

Ik kan zelf wel goed lezen, kijk overdag veel tv programma's terug omdat ik 's avonds te vroeg daarvoor op bed lig, heb net de laatste serie Dexter gedownload dus die kan ik ook nog gaan kijken. En ik pak mn ziekenhuistas nog weer eens in en uit haha. Moet zeggen dat het huishouden en de was bijhouden me dan tussendoor ook nog wel bezig houdt.

Tja weet niet ben gewoon in een veel lager tempo aan het leven nu.. ontbijt rustig, douche eens, doe een klusje en dan is het alweer etenstijd (zoals nu :D).

Overdag bijslapen is er voor mij niet bij omdat ik daar extra misselijk van wordt, al doe ik het op heeeel slechte dagen wel hoor.

15. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    hahaah lief dat tempo hebben we allemaal wel denk, ben geloof ik nog wakker aan het worden nu :)

ik kan vooral s'avonds wel nog heerlijk lezen en neem idd dingen op die ik graag wil zien voor als ik op de bank aan het uitpuffen ben, heerlijk!
    Kon ook nog heerlijk kaarten maken, maar met die buik in de weg gaat dat niet meer zo gemakkelijk dus dat pakken we later maar weer op!

16. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Allen

Jahoo: Gefeliciteerd! Woww wat geweldig dat je zoon er is, en wat een mooie naam! Geniet van deze prachtige tijd!

Ladycake (en anderen): hou vol! Het kan niet lang meer duren...

Hier nog geen baby. Ik had een aantal data in mijn hoofd maar die zijn allang gepasseerd. Dus: ik wacht het maar gewoon af. Misschien blijft de kleine nog wel twee weken zitten. Ik denk er maar effe niet aan want ik ben nieuwsgierigggg :D

Ben niet meer zo mobiel, en ben in huis aan het drentelen. Beetje opruimen, maar dat heb ik nu ook wel weer gehad. De volgende dag ligt er weer was, en weer stof, en weer troep! En waar komt het vandaan?! Geen idee. Dus ik ben lekker aan het lezen en relaxen.

Groetjes!

17. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.051
    2.858
    113
    Zal ook eens trots twee fotootjes van onze babykamer showen (wel in zwart wit want we houden t geslacht voor iedereen geheim ;)). De muur met die vakjes is trouwens lichtgrijs, rolgordijn ook, het behang met het ruitje is een kleurtje (is er in roze, blauw, geel en bruin geloof ik ;)).
    En de sta lamp heb ik nog zelf gepimpt met stukje behang en stofjes.

Hebben jullie hem allemaal al klaar?

18. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Mooie kamer hoor Lief! Lekker ruim en licht gelaten! Ook een fijne commode, zo'n grote. In het begin passen die kleintjes nog wel makkelijk op een standaard commode, maar er komt een moment dat je die extra ruimte goed kan gebruiken!
    En respect dat jullie het kamertje wél in de kleur hebben gedaan, maar het echt voor jullie zelf kunnen houden.
    Bij onze eerste hadden we tegen iedereen gezegd dat wij het niet wisten en daarom ook een unisex kamertje. Terwijl wij wel wisten dat we een jongetje kregen en alle blauwe accessoires en jongenskleertjes dus hadden opgeborgen.
    Nu weet iedereen dat we weer een jongetje krijgen dus zijn we lekker los gegaan met blauw! Als je wilt, kun je de foto's kijken in mijn album.

Wij zijn inmiddels al wel helemaal klaar. Ik heb het kamertje ondertussen wel 10x schoongemaakt en de kast weer opnieuw ingericht haha! Klaar voor gebruik zeg maar!

Waar is Char? Zal er bij haar al iets gaande zijn? Normaal gesproken is ze ook altijd gezellig aanwezig!
    Als je nu een tijdje iets niet van iemand hoort, ga je echt af zitten vragen of ze misschien inmiddels aan het bevallen is haha!
    Daarom plaats ik regelmatig nog een reactie hier en op Facebook, dan weet iedereen om mij heen dat er nog niets aan de hand is hier!

19. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.051
    2.858
    113
    Ja wij hebben niet zo'n grote flat dus we vonden de extra opbergruimte in de commode wel fijn ;) Er zit naast het badje nog wel een inbouwkast hoor. Die heb ik overigens nog met lekker kitsch plakfolie bekleed aan de binnenkant. Kleertjes hangen er nu gewassen en gestreken in met zwitsal geurbuiltjes haha.
    Maar de helft van de kast en commode is nu gewoon nog helemaal leeg!

Heb even gespiekt en jullie hebben ook een mooi rustig kamertje :) Lief wiegje ook! Wij hebben overigens voor de eerste tijd ook een wiegje nog op onze eigen slaapkamer hoor. Zelfde idee eigenlijk als het ledikantje dus geen traditioneel maar een strak/modern wiegje zonder klamboe/hemeltje ook.

En idd je gaat mensen missen dan he zo op het einde, mijn moeder begint ook al vaker te bellen: alles nog goed daar?! Haha, dat zal nog wel veel erger worden.

20. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Dank voor alle felicitaties!! Kan met iPhone geen foto neerzetten hier dus een linkje: http://p.twimg.com/Ak-et0GCEAAQgn3.jpg
    Zoon ligt op mn borst dus lastig tikken maar hou vol allemaal. Denk aan jullie en duim voor jullie

Deel Deze Pagina