Wie ook februari 2012 uitgerekend?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Char1983, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Hier ook geen valentijnsbaby hoor :( :p Ik heb juist heel de nacht doorgeslapen, wat een luxe! Gevolg is wel dat ik vroeg wakker werd met pijnlijke rusteloze benen.. Nu maar dvdtje kijken.

Fijne dag vandaag!

2. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Goedemorgen dames!

Nou, ben idd benieuwd hoe het met Woman en iscipoging is! Het kan bijna niet anders dan dat daar kindjes zijn geboren!
    Hier voor de 3de achtereenvolgende dag toch weeënactiviteit, zit echt te wachten tot ze overgaan naar echte weeën! Een valentijnskindje zou natuurlijk wel leuk zijn :p!

Ik moet eind van de ochtend naar de vk voor controle. Ga toch beetje zeuren, misschien dat ze het wel een klein beetje kan versnellen?
    Mijn moeder komt straks gezellig langs, dinsdag is normaal gesproken haar vaste omadag dus nu komt ze theetje doen en hopelijk een klein beetje helpen in het huishouden. Merk dat ik daar geen fut meer voor heb en door het vocht in mijn lichaam krijg ik ook last van mijn gewrichten na een beetje inspanning!

Fijne dag vandaag allemaal!

3. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    Mn schoonmoeder komt vandaag ook weer stofzuigen hoor ;) Vriend doet de boodschappen, rest doe ik wel zelf.

En gewoon vragen of de VK wil strippen!

4. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Controle was weer goed, heb even mogen klagen maar verder hebben ze niets gedaan. Eigenlijk strippen zij pas vanaf week 41, maar ik heb gevraagd of ze toch volgende week al een poging willen wagen. Mits die kleine er dan nog niet is natuurlijk!

Nu even lekker languit op bed, zoontje ligt ook te slapen dus even van de rust profiteren :p!

5. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Andrea veel sterkte! Ik vind het echt ontzettend naar om te lezen dat je zulke complicaties hebt. Dat is niet wat je voor ogen hebt tijdens je zwangerschap. Hier ook weinig slaap, ook om de 3 uur voeden met speciale borstvoedingsfles en kolven maar voel me nog redelijk ondanks een keizersnede. Kan me voorstellen dat het met zo'n ontsteking en laag HB gehalte gewoon megazwaar is.

Zwanger zijn was stuk minder vermoeiend in ieder geval :)
    Hou vol meis, die eerste weken worden steeds lichter schijnt.

6. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Hallo meiden,

Hier een lekker dagje. Lekker beetje relaxen haha. Nog ff de laatste paar enveloppen geschreven, nog een keer de vluchttas leeggehaald en weer ingepakt (check check dubbel check haha) filmpje kijken, hondjes uitlaten en...de hele tijd denken: is dit een wee???
    Want ik vraag me af, doen weeën echt meteen pijn?
    Heb namelijk nu al de hele tijd steeds steken en af en toe trekt alles helemaal samen in mijn buik maar pijn doet het niet echt, meer ongemakkelijk.
    De buik is wel keihard al de hele dag maja dit zegt ook niks i know.

Misschien meiden die hier ervaring mee hebbe?

Liefs en een fijne dag nog voor iedereen

7. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @Ladycake
    Ik had de dag ervoor een erg harde buik. Verloor toen de slijmprop. Dag zelf ook wel hard maar alweer iets minder.
    Toen braken eerst m'n vliezen, uur later zwakke weeen maar deden geen pijn. De rest weet ik niet, keizersnee werd brij snel gezet omdat ik koorts kreeg.

8. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Hey Jahoo,

Ja idd, als ik rustig zit valt het ook wel mee maar tijdens het (ieniemienie) rondje met de hondjes was me buik keihard en voelde helemaal aanspannen en samentrekken echt naar gevoel maar dus niet pijnlijk.

Hoe is het met jou en de kleine Ian verder? Gaat alles goed?

9. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @Ladycake
    Moet soms wel lachen als ik hier lees want meer dan dat had ik niet. Ook geen moment gedacht dat het begonnen was. Dat kan dus heeel rustig beginnen en heeel snel gaan ineens.

Hier gaat alles goed, het is een strijd om hem op gewicht te krijgen.
    Iedere 3 uur borstvoeding, daarna bijvoeren. Dan de bijvoeding kolfen.
    Hij is nu bijna weer op geboortegewicht (2950 gr). Tis wel heavy maar doe het met liefde, zo'n heerlijk kindje. Hij is zo'n knuffeltje en kan zo happy al kijken als hij me hoort. Heel mooi.
    Hij ligt nu net in zo'n Anne Geddes kikkertjeshouding op mijn borst te slapen en er knalt net met veel gereutel wat grote boodschap de luier in :D
    Maar tank nog ff bij, er staat je veeeeeel te wachten ;)

10. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Hi JahoO! Heerlijk om te lezen dat je, ondanks dat het zwaar werken is, toch kan genieten van elkaar. Drinkt Ian wel uit de borst of drinkt hij afgekolfde melk uit de fles?
    Ik kan mij voorstellen dat het voor hem ook best zwaar is om uit de borst te drinken, dat was het voor mijn zoontje destijds namelijk ook! Maar kolven was bij mij niet zo'n succes en toen zij we eigenlijk al gauw overgegaan op kunstvoeding. Vond het echt te zwaar: proberen borstvoeding te geven, bijvoeden, wat proberen te kolven en eenmaal klaar kon ik weer van voor af aan beginnen!
    Maar goed, jullie zijn in ieder geval lekker thuis en lekker in alle rust, toch? Ik kan me herinneren dat jullie over een paar weken een kraamfeest wilden organiseren i.p.v. kraamvisite? Of krijg je toch nog veel visite? Heb je een prettige kraamhulp gehad?

Tsja Ladycake, iedereen ervaart het weer anders. Want wat is pijn? In principe zijn de eerste weeën, de zogeheten oefenweeën niet pijnlijk, maar inderdaad ongemakkelijk. Ik merk het dat mijn buik heel hard wordt en dan bijna omhoog kruipt. Daarna neemt de spanning af maar het blijft een harde/stevige buik.
    In theorie gaan de oefenweeën over naar ontsluitingsweeën, en ook daar zit weer verschil in. Ik had namelijk tijdens mijn eerste alleen maar rugweeën, die zijn erg pijnlijk, stralen uit naar benen en zijn ook niet weg te puffen. Maar buikweeën zijn normaliter goed weg te puffen, komen regelmatig en nemen in kracht toe.

Bij mijn eerste braken ook eerst mijn vliezen en kreeg ik, net als JahoO, lichte weeën. Dan weet je wel dat het gaat gebeuren, er moet dan ook binnen 24 uur een baby geboren worden i.v.m. infectiegevaar. Ik vind het dan nu ook wel spannend want ik zit eigenlijk echt te wachten tot de weeën doorzetten!

Maar goed, vandaag lekker dagje gehad. Misschien vanaaf nog wat spannends maar dat kan ook morgen zijn...of overmorgen...

Sterkte allemaal!

11. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    @Miewie Ian drinkt uit de borst maar niet genoeg nog.
    Dus ik kolf daarna en alle gekolfde voeden we weer bij. Beetje dubbelop maar het gaat langzaam beter. Productie is wel goed op gang, kan wel 3 kindjes ermee voeden :D
    Vanwege ons drukke schema doe ik geen kraamvisite. Ik heb ook nog kraamhulp, extra uren gekregen. Mijn man heeft 2 weken vrij en nog 2 weken de ochtenden vrij gekregen daarna.
    Over 4 weken kraamfeest inderdaad. Bezoek gaat gewoon niet, ik heb er de tijd niet voor. Het is inderdaad wel een eindeloze cirkel, soms wel vermoeiend maar er zijn ergere dingen. Heb een gezond en lekker mannetje en het is maar tijdelijk. En hij doet ook zijn best, gaat steeds beter.

Ik ga zo SUSHI eten, jemig wat heb ik dat gemist!!

Wat gaan jullie eten als jullie bevallen zijn wat nu niet mag? :)

12. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Ohw jaloers!!! Dat is ook 1 van de dingen die ik inderdaad heb gemist...ik denk dat ik maar vast ga reserveren haha!
    Maar ook carpaccio, lekker mals biefstuk, goede wijn :D!

Ik ben in april jarig en ik heb mijn verjaardagswens al doorgegeven aan mijn vriend: een diner met alles erop en eraan en een lekker verwenarrangement in sauna met massages :D! Kan ik echt al helemaal naar uitkijken!

13. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Dat is wel heel fijn! Hij zal vast de komende dagen/weken steeds sterker worden en dan kan hij misschien wel zelf volledige voeding uit de borst drinken. Dan wordt het voor jou weer stuk makkelijker!
    Als je ks hebt gehad krijg je inderdaad extra uren kraamzorg. Ook fijn dat je man meer vrij is en lekker bij jullie kan zijn!

14. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Kraamfeest is ook leuk toch, ben je in 1x van alle visite af :)

Ik heb niks laten staan tijdens de zwangerschap.. Maar ik ben vegetarisch dus dat scheelt misschien ook :p Heb wel erg zin om weer paard te rijden!

Over hoe weeen voelen kan ik niet meepraten. Nog steeds niks hier! Heb extra veel trap gelopen vandaag en bitter lemon gedronken, bah! Was daarna zo moe dat ik dutje ging doen. Nou heb heel de middag liggen pitten! Werd pas wakker toen man thuis kwam. Nu een beetje gaar dus. De kleine is ook al heel de dag zo druk!

15. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    nou dames ff een berichtje van mij

het was een rare intensieve bevalling, om 5.45u braken de vliezen, maar van weeën geen tken, bleek er nog iemand met mij gelijk op te gaan dus als het zou doorzetten moest ik naar het ziekenhuis, uhm dat wil ik niet, maar ja koffer stond klaar
    om 22u kwam vk langs en nog steeds weinig tot geen activiteit, alleen de gebruikelijke krampjes om de 7 min, potver de potver
    mark en ik keken elkaar aan en baalden stevig, toucheren doen ze niet want het levert een te groot infectie gevar op.
    Maar goed zegt ze het kan omslaan, mark zegt het zal wel wachten tot valentijn
    Nou om 22.50u begonnen de weeën eindelijk en om 0.56 is ze geboren, onze dochter Noa, de 14e dus een valentijnskindje, ze is wat misselijk maar doet het verder goed
    2 uur bevallen dus jezus kan je zeggen dat is heel heftig, ben helemaal beurs van beneden en lig te shaken met een mooi meisje naast me

s6 met jullie aankomende bevallingen!

16. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Ten eerste van harte gefeliciteerd met jullie Noa! Toch nog een valentijnskindje in ons midden!
    Je bevalling klinkt ook erg intens, wat moet gister een lange dag voor jullie zijn geweest zeg!
    Maar gelukkig een mooi en goed resultaat!
    Ten tweede is een hele snelle bevalling dus ook geen pretje. Raar dat ze tussentijds geen ontsluiting hebben gemeten trouwens, deden ze bij mijn eerst wel ondanks dat de vliezen waren gebroken.

Joh, kan jou het schelen! Laat je lekker verwennen, geniet van elkaar en rust goed uit!

17. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Lupita: 17 januari bevallen van Hugo was 16 februari uitgerekend
    Babymaken: 25 januari bevallen van yalina jaira was 1 februari uitgerekend
    Wen80, 2 februari, een jongen
    Doortje25, 25 januari bevallen van Naomi was 6 februari uitgerekend
    Pinkel, 27 januari bevallen van Faya was 6 februari uitgerekend