Miewie 120 is echt giga veel voor een baby van twee weken, Naomi dronk toen 70 a 80 ml. En dan 7 a 8 keer. Ze moeten aan 150cc x kilo lichaamsgewicht komen en dat verdeeld over de voedingen. Naomi is nu bijna 6 weken en drinkt nu pas 120 helemaal op zonder terug te geven. Ik ga deze week 150 proberen, maar van het cb hoefde dat nog niet en als ze het niet drinkt ga ik terug naar 120. Als ik jou was zou ik minder geven, ik denk dat hij zo spuugt doordat het nog teveel voor hem is. Dat van dat douchen herken ik helemaal haha! Eng he zo'n 1e dag alleen met je kleintje, maar het went zo snel! Succes vandaag meis, jij bent vanavond denk gesloopt hihi! Had ik wel de 1e dagen, maar het scheelt dat jij al een mannetje hebt rondlopen en het dus gewend bent. Kom je ook gezellig bij de februarimoeders onder het kopje mama's schrijven?
Doortje: Robin was bij geboorte 4220 gr, zal nu rond de 4 kilo zijn. Dus per dag zo'n 600 cc voeding, verdeeld over 6 voedingen. Maar hij spuugt voor mijn gevoel meer dan hij binnenkrijgt... Ik ben net ff de stad in geweest voor flesjes van merk Tommee Tippeee, die gebruikte ik bij m'n oudste ook dus hopelijk gaat het drinken hiermee beter, heb ik in ieder geval goede ervaring mee! Ik zal dat topic even opzoeken, klets ik gezellig mee!
Hmm...als ik het zo teruglees besef ik mij dat 120 cc inderdaad erg veel is...dit is volgensmij wel conform de richtlijnen op de pakken van Nutrilon... Morgen maar even goed wegen en dan inderdaad maar wat minder per fles, maar vaker een fles geven!
Het zh hanteert hier ook hogere hoeveelheden dan het cb, ik denk dat die fabrikanten dat ook doen. Ik zou gewoon wat minder geven en kijken of het spugen dan ook minder wordt, hier hielp het! Verder krijgt ze nu extra care voeding en ook dat lijkt zijn werk te doen.
Gisteren hebben we met spoed een dubbele kolf gehaald en ben ik meteen gaan kolven. En er kwam toch aardig wat melk uit. Vanmiddag Zoey met succes weer aangelegd Van de kunstvoeding drinkt Zoey nu zo'n 60 ml per keer geloof ik als het niet meer is.. Ze zit dan ook alweer bijna op haar geboortegewicht en ze is pas 5 dagen oud Straks weer eerst de borst geven en als het nodig is daarna nog flesje na met afgekolfde melk. Hoop dat het nu goed op gang komt zodat het ook echt voldoende voor haar is.
noa heeft 2 6 a 7 x 100 ze geeft dan wel nog wat terug maar zoekt ook nog steeds erg als ze gedronken heeft, als ik haar het speentje erna geef, gaat het nu wel beter heb ik het idee volgende week hebben we de eerste afspreek bij het cb
Elvina gefeliciteerd!! Wat een mooi kindje, lekkere kop met haar zeg! @Miewie Je hebt het geprobeerd en je hebt het ervaren en Robin heeft dat eerste kostbare colostrum gekregen dus je hebt hoe dan ook veel gewonnen! Hier gaat het ook absoluut niet lekker. Ian kan goed aanhappen, vanaf het eerste uur eigenlijk maar hij laat snel los. En toen hij goed ging drinken heb ik hem een keer de fles niet gegeven en was hij de volgende dag wat afgevallen. Zo over afgezeken toen door de kraamhulp dat er sindsdien standaard een fles ingaat om de 3 uur. Gewoon de angst dat hij te weinig krijgt. Dus ik kolf iedere 3 uur, en dat in een breastflow flesje voeren. En af en toe nog een beetje aanleggen aan de borst, als troostmiddel werkt het wel goed. Maar baal er soms wel van. Niemand die je vantevoren verteld dat je na 3 weken ook niet even stopt als alles goed op gang is. Van de stress liep m'n melk ook enorm terug, ik had soms geeneens een voeding gekolft. Had een aardige voorraad in de vriezer (want eerst echt veel melkopbrengst per kolfsessie) maar dat is allemaal op nu. Gelukkig lijkt het weer wat toe te nemen, de opbrengst. Maar vind het al met al een hoop gedoe en echt niet zo simpel als de boekjes doen geloven. Ik ga er wel mee door, heb nu al een maand volbracht en het gaat wat beter, ik krijg wat meer routine en heb er wel vertrouwen in dat Ian ook beter gaat drinken als hij wat groter is. Maar als ik het van tevoren allemaal geweten had, was ik er denk ik niet mee begonnen.
@ Elvina wat een schatje zeg! Leuk he als ze al zoveel haar hebben? Heeft Levi ook! @ Kaarr,Hoe is het met jou? Hou je het nog een beetje vol? @ MieWie,We kletsen indd ook al druk bij de feb. mama's kom je ook? Zo wat drinkt Robin al veel zeg! Dat drinkt Levi nog niet hoor! Maar komt ook omdat hij opstart problemen heeft gehad betreft drinken. Ik ben morgen weer voor het eerst echt heel de dag alleen vriendlief gaat morgen weer hele dagen werken vind het ook wel spannend maar komt vast wel goed ook bij jou hoor! Wennen we zo weer aan denk ik! Met Levi gaat het stukken beter hij gaat steeds meer drinken nog wel 7 voedingen maar zodra hij meer drinkt mag hij naar de 6 hoop ik...Vandaag is iemand van de consultatiebureau geweest.Gaan nu ook iedere week even naar het weeg uurtje om goed in de gaten te houden dat Levi gewoon aankomt en niet afvalt. S'nachts komt hij wel voor zn voeding maar gaat daarna weer heel makkelijk slapen. We zijn zo blij dat hij thuis is!
Nou, met het bekende flesje van Tommee Tippee, 90 ml water + 3 scheppen Nutrilon + 1 schepje Nutriton gaat het erg goed. Alle voedingen heeft Robin sinds gistermiddag binnengehouden! Hij komt dan nu weliswaar om de 3 uur voor een voeding, maar het is fijn dat hij alles drinkt. Beetje jammer dat hij sinds gistermiddag verkouden is! Zo zielig, hij kan natuurlijk zijn neus nog niet ophalen of snuiten, dus met zo'n neusreiniger en zoutoplossing proberen we het een beetje te verminderen. Helaas een slechte nacht gehad daardoor, maar het lijkt nu toch wat beter te gaan... Goed zeg Elvina! Fijn dat de borstvoeding zo goed op gang komt. Hopelijk blijven bij jou alle ongemakken van het geven van bv weg... Ik herken je verhaal JahoO! Als je vantevoren informatieavonden bezoekt en informatie leest over het geven van bv, lijkt het zo natuurlijk en zo makkelijk dat iedere moeder dat kan en iedere baby ook goed hapt. Helaas heb ik tot 2x toe ervaren dat het niet het geval is. En wat stress en onzekerheid allemaal voor effect heeft op jouw productie, gek hè! Meis, laat je niet gek maken door de kraamhulp! Hetzelfde geldt voor straks bij de bezoeken aan het consultatiebureau: doe wat jíj denkt dat het beste is voor je baby en voor jou. Ze hebben altijd wel iets op te merken. Tenminste, dat is mijn ervaring. Het is goed dat de hulp er is hoor, maar soms is je eigen moederinstinct toch het beste! Char: wat een feest dat Levi lekker thuis is! Gaat alles nu goed met hem? Fijn dat hij ook zo goed drinkt en zijn ouders de nachtrust gunt na zijn voedingen! Ik zal mij ook even aanmelden bij het andere topic!
Nou ik heb te vroeg gejuigd! Heb het gisteren opgegeven die borstvoeding. Zo'n strijd met aanhappen omdat ze zich zo driftig maakt en vervolgens is het niet genoeg waardoor je alsnog de fles moet geven. Dan ben je dus eigenlijk 2x zo lang bezig. Zat er helemaal doorheen.. Dus nu doe ik ook melk kolven en wat we te kort komen met kunstvoeding erbij geven. En het gaat prima zo, we hebben zoveel meer rust! Kan er veel meer van genieten zo Het is wel jammer natuurlijk maar we hebben het echt geprobeerd en op een gegeven moment moet je toch een keuze maken he.. Waar kan ik het mama topic ergens vinden? Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat! Ben ook blij dat ik niet de enige ben die loop te tobben met die borstvoeding enzo Vervelend van die kraamhulp Jahoo! Maar uiteindelijk is het allemaal jouw keuze dus niks van aan trekken hoor! Fijn dat het zo goed gaat met Levi! Ben wel benieuwd naar meer foto's van iedereen
Hoi Lieve moeders Hier weer een bericht van mij, heb heel lang niet geschreven want ik was behoorlijk van de wereld met mijn baby. Iedereen van harte gefeliciteerd met de prachtige babies! Hoop dat ik weer bij jullie mag aanhaken. Heb erge kraamtranen gehad, huilbuien, de bevalling was erg zwaar en ik ben nog steeds aan het herstellen. Gelukkig is het met onze dochter Linn helemaal goed, ze is al 4500 gram en groeit als kool. Ze drinkt nu deze week 120 ml per keer ongeveer, soms iets minder. Ik las dat veel dames hier zich afvragen hoeveel een baby moet / mag hebben. Ik weet het niet, bij ons hebben ze berekend (een week geleden op het consultatiebureau) dat Linn ongeveer 100 per keer mag. Maar hoe lichter de baby, hoe minder voeding natuurlijk! Er is een rekensommetje voor. Linn wilde ook niet aan de borst drinken, ik ben nu 4 weken aan het worstelen met borstvoeding, kolven, lactatiedeskundige ingehuurd zelfs, maar ik heb het opgegeven. Ik ga het kolven afbouwen dat doe ik nu 5 keer per dag en over op kunstvoeding. Heb me er heel rot over gevoeld, een schuldgevoel. Maar het lukt gewoon echt niet en ze heeft ruim een maand bv gehad als ik stop. Ik wist niet dat het zo moeilijk was.... Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat, zijn jullie alweer helemaal op de been? Ik ben erg moe, en een wandelingetje buiten is het hoogtepunt van de dag! Veel groetjes!