Wie ook: fibromyalgie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Merel69, 25 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wie heeft er ook fibromyalgie sinds de bevalling (of ervoor)?

Sinds Merel is geboren heb ik werkelijk overal pijn. Hebben jullie ook meer pijn sinds de geboorte van je kindje?

Zijn er dingen die bij jullie helpen de pijn te verzachten?
    Hoe ga je ermee om?

En worden de klachten tijdens een zwangerschap minder? De reumatoloog heeft namelijk gezegd dat opnieuw zwanger worden de klachten kan verminderen. Ben heel benieuwd of dit ook echt zo is, of iemand daar ervaring mee heeft. En hoe ging dat dan na een tweede bevalling?

Allemaal vragen omdat ik het eigenlijk net te horen heb gekregen en het idee heb dat de klachten alleen maar erger worden (pijn in zo ongeveer alle pezen die ik heb). Er is niks tegen te doen, maar misschien hebben degene die er al langer last van hebben wel een tip om met deze "ziekte" om te gaan of de pijn wat te verminderen. Sinds kort ga ik naar de mensendieck en moet nog afwachten of het hiermee verbeterd.

Alle ervaringen zijn welkom ;)

2. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Hoi Merel69,
    Ik weet nu ca. 3 jaar dat ik fibromyalgie heb. Kan er goed mee omgaan. Als je meer wilt weten hoe ik heb geleerd om hier mee om te gaan en benieuwd ben naar mijn ervaringen stuur me dan even een PB'tje kunnen we ervaringen uitwisselen en kan ik je misschien wat tips geven.
    Alinda

3. Jeej

Jeej Lid

4 nov 2007
    84
    0
    0
    Helaas kan ik er over meepraten... Ik kreeg al klachten in de 30e week van mijn zwangerschap. Schonk daar weinig aandacht aan, want tja het hoort erbij enzo en gaat na de bevalling weer over. Nou niet dus, ik voelde me na 8 maanden nog steeds net een bejaarde. Had vaak steken in mijn botten, mijn bekken deed ontzettend veel zeer een ook mijn bovenbenen. Langer dan een half uur lopen en ik was gebroken. Dan kon ik niet eens meer koken 's avonds, zoveel pijn had ik dan. Ik gaf nog steeds borst voeding en had dus ook nog geen cyclus. Maar... met 9 maanden werd ik voor het eerst ongesteld en plots werden mijn klachten ook veel minder! Zo gek! Bij mij was het dus duidelijk hormonaal. Ik ben nog steeds niet helemaal klachtenvrij, maar sinds die eerste menstruatie gaat het veel beter en heb ik niet meer de hele dag pijn. Ik weet niet of jij alweer een cyclus hebt?

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ja hoor, ik ben al 3 keer ongesteld geweest en dat gaf geen enkele verlichting. Jammer genoeg :( .

Deel Deze Pagina