wie ook geen familie met kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door littlestar, 21 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Mijn zus en mijn man's zus zijn beide single en hebben geen kinderen. Mijn beste vriendin en mijn man's beste vriend zijn ook alleen en kinderloos. Dus in de directe familie-en vriendenkring geen kinderen, jammer genoeg. Onze dochter is het enige kleinkind van mijn schoonouders, met mijn ouders hebben we geen contact meer.

Best wel jammer, ik had het erg leuk gevonden om tante te zijn. En je mist ook wel eens iemand waarmee je dingen kunt overleggen, als je ergens tegenaan loopt met je kind. Je hebt nooit iemand die je kunt vragen: Heb jij dat ook en hoe ben je daarmee omgegaan? Onze ouders zijn toch van een oudere generatie en zijn de soms lastige en minder leuke dingen van het ouderschap "vergeten". Dan is het wel handig dat je hier op het forum kunt lezen en vragen. ;)

2. Valora

Valora Lid

18 sep 2015
    65
    0
    0
    NULL
    West-Vlaanderen
    Wij hebben ook maar een heel kleine familie. Zowel mijn man als ik hebben geen broers of zussen, en ik heb ook nog eens geen ouders meer. Onze zoon heeft dus enkel maar 1 oma en opa, geen tantes, nonkels, neven of nichten.
    Ik hoop dat er snel een broertje of zusje mag komen, want ik zou zo graag zelf een grotere familie hebben.

3. Wel familie met kinderen in de leeftijd van onze kinderen maar geen contact meer..
    Dat is ook niet zo leuk.
    Ze zijn er, maar toch ook weer niet

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier ook niet. Mijn nicht heeft wel 3 kinderen maar hun zie ik heel weinig. Wonen ook een stukje van ons af.
    en mijn neef heeft een zoontje, hij is anderhalf jaar jonger als ons zoontje en we gaan ook vaker afspreken want die 2 samen is heel schattig om te zien. Samen spelen zit er nog niet in maar wel naast elkaar spelen en elkaar omkopen om het speelgoed af te geven. Laatst wilden ze beiden met hetzelfde spelen maar wilden het niet delen. Wat deden die slimmerikken, de ene gaf een andere brandweerauto aan de andere en nam sneaky die brandweerwagen van brandweerman Sam in beslag en zo ging dat enkele keren. Zo koddig om te zien :D ook heel lief en slim van hun beiden want ze namen het niet roekeloos van elkaar af maar de ene bood de andere iets anders aan :p

Die momenten zijn zo leuk om te zien en als ze wat ouder zijn denk ik dat het hele goede vriendjes van elkaar worden. Dus we moeten vaker afspreken :)

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.007
    113
    Vrouw
    Hier het zelfde. Mijn ouders wonen in het buitenland, mijn zusje en dr vriend wonen wel in Nederland maar studeren beide nog.
    Mijn man zn moeder is overleden, dus heeft alleen zijn vader nog. Zijn broertje en vriendin willen geen kinderen.
    Maar gelukkig is iedereen wel dol op onze kinderen en houdt ook iedereen rekening met ze.

Overigens heb ik wel 2 achternichten met beide 2 kinderen, die zien wel hoogstens 1 x per 1-2 jaar.

6. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Eens kijken,

Aan mijn kant had ik een zus maar die is dood. Verder heb ik alleen mijn moeder

Aan mijn man zijn kant alleen zijn ouders, hij heeft geen broers en zussen.

Dus kleiner kan bijna niet.

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja is hier ook. En dan is mijn zoon zelfs nog enig kind. Mijn broer en de broer van mijn vriend hebben allebei geen kinderen en gezien de leeftijd en partnersituatie denk ik ook niet dat het er nog in zit. Verder weinig contact met onze neven en nichten (allemaal veel ouder).

8. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Broertje is nog niet aan kinderen toe.
    Broer en schoonzus zullen nooit kinderen krijgen (bewuste keuze)
    Aan mijn man zijn kant van de familie zijn de kinderen allemaal al veel ouder. Jongste neefje is daar 15. Dus daar kunnen de kinderen ook niet veel mee.
    Moeder heb ik niet meer, vader nog wel maar is niet echt van de familiedingen, schoonouders zijn al 80+ dus voor hen is het ook allemaal teveel. Wij vieren bijvoorbeeld sinterklaas meestal maar met zijn 4-tjes. Kerst hebben we dit jaar vrienden voor uitgenodigd en 1 dag dus met mijn familie. Soms jammer, maar ben ook wel blij dat ik geen 100 verjaardagen af hoef enz. :p

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Hier ook een dooie boel hoor. :p
    Mijn zusje heeft geen kids, mijn zwager woont in Brazilië. ( maar dat maakt verder niet uit, hij heeft ook geen kinderen).
    Het is jammer,maar het is niet anders.
    Gelukkig hebben mijn vriendinnen beter hun best gedaan ;), dus er zijn nog wel genoeg kinderverjaardagen die we af kunnen gaan haha.

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja hoor, kleiner kan nog! 😑 Gewoon helemaal 0,0 familie hebben, aan geen van beide kanten. Helaas alle (lieve) familie incl. ouders als kind en
    jong-volwassene verloren. Dus uiteraard ook geen kinderen in de familie, het is niet anders.

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik ben ook de enige in de familie met kleine kinderen.
    Mijn broer, die drie jaar ouder is, heeff geen vriendin en vraag me af of hij überhaupt wel kinderen zal krijgen.
    Omgaan met kindeden vind hij soms ook lastig.

Mijn man zijn familie woont ver weg, maar ook daar geen kleine kinderen.

Ik ervaar het ook echt als een gemis!!!

12. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

een grote familie is ook niet alles.
    Zowel mijn man als ik komen uit een grote familie.
    Bij mij kreeg mijn broer 8 jaar geleden al kinderen, de jongste is nu 5. Nu pas heb ik een zoontje gekregen, dus dat scheelt al in leeftijd met zijn neefjes en nichtjes. Ze hebben net niks aan elkaar.
    Mijn broer en ik schelen maar 1.5 jaar, maar hebben altijd onenigheid gehad (en nog steeds eigenlijk).
    Dan heb ik nog een zus maar zij woont aan de andere kant van NL, dus die zie ik amper. 1 broer wil geen kinderen.
    Dan heb ik nog een broertje die eerst nog gaat studeren etc. Dus die zie ik de komende 10 jaar nog geen kinderen krijgen.
    Tenslotte is mijn jongste broertje pas 15, dus dat spreekt voor zich dat die niet met kinderen bezig is.

Mijn man is een flink stuk ouder dan ik, zo dus ook zijn familie. Het jongste kleinkind (op die van ons na natuurlijk) is nu 11. Dus daar heeft ons zoontje ook weinig aan.

Leuke familie hoor, met van alles wat, maar door leeftijdskloven etc. toch niet echt het gevoel van 'alles delen'.

13. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Hier een grote familie alleen geen kleintjes. Heb een schoonzus met 2 kids en een nicht met een zoontje en dat was het wel. Nou nicht zien we bijna nooit, alleen met feestjes. Ook ik vind het super jammer, omdat ik ben opgegroeid met neefjes en nichtjes. EN dat mis ik wel voor mijn kids. Zelf hebben ze dat niet zo, geloof ik.

14. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hier ook. Mijn zusje wil wel, maar daar zijn eerst nog andere dingen voor nodig. Verder is het mijn ouders en Zilverman's moeder. En inderdaad, op een familieuitje rustig een museum voorstellen. Of een kerstdiner om 20.00 pas op tafel zetten. Gelukkig is onze meid niet zo moeilijk, want het is wel vervelend om iedere keer de enige te zijn die even aan de bel trekt dat er nog een kleuter bij is.

Ik kan ook met jaloezie kijken naar grote families. Wij passen met zijn allen om een keukentafel... dat zou ik best gezelliger willen zien! Gelukkig hebben we nog een peetdochtertje en peetouders (en -opa en -oma) voor onze meid. Zo zoek je zelf een beetje je familie bij elkaar :)

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ook een vrije klein kringetje ondanks mijn kinderen via hun vader een zeer zeer grote familie hebben. Hij kwam uit een gezin van 12 allemaal kinderen en die ook al weer kinderen dus neefjes en nichtjes meer dan voldoende.

Maar ze gaan er niet mee om.Aan vaders kant gaan ze nog maar met een tante om en twee nichtjes. (26jr en 23jr)

Aan mijn kant ik heb maar een zusje en zij heeft drie (14.19en 22)kinderen haar kinderen zijn allemaal al groot zoon past daar wel tussen dochter niet. Geen kinderen van haar eigen leeftijd wel eens een gemis voor haar wel veel nichtjes en neefjes hebben maar allemaal te groot om mee te spelen.

16. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Voorlopig zijn onze kinderen ook nog de enigste in de familie. Maar mijn schoonzus heeft sindskort een nieuwe vriend en een grote kinderwens, dus wie weet binnenkort ;)

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier ook nog de enige. Er zal als er ooit een kleine zal komen wel 5 jaar of meer tussen zitten

18. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Hier ook niet veel kindjes. Wij 2, mijn zus 1(die wonen ver weg) en mijn man is enig kind. Vind het ook erg jammer.

19. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    In mijn familie zijn kinderen genoeg. Mijn zusje heeft er drie, net als ik. En mijn nichtje/beste vriendin heeft er ook 3.

In mijn schoonfamilie zijn wij de enige met kinderen. Mijn man heeft 1 zus, maar die weet nog niet of ze ooit wel kinderen wil. Ze is namelijk heel netjes en ziet het echt niet zitten om rommelmakende kinderen om zich heen te hebben. Ze snapt ook niet hoe wij zo kunnen leven zoals we doen, haha (heeft ze vorig jaar letterlijk zo gezegd). Bij haar is alles zo ontzettend piekfijn in orde, we gaan daar ook nooit langs met onze kinderen, dat durf ik echt niet aan.

20. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik heb 1 zusje met een dochtertje, mijn nichtje en mijn dochter schelen 5 maandjes dus dat is erg leuk.
    Verder heb ik een zusje van 21 die heeft wel een vriend maar willen voorlopig geen kind eren....zijn nog jong mijn zusje is net klaar met leren.
    Mijn broertje is 19 en gaat over enkele maanden aan een nieuwe opleiding beginnen, heeft wel een vriendin maar zie daar voorlopig nog geen kinderen.
    Van mijn kant verder nog een vader met vriendin en een tante.

Mijn man heeft geen broers of zussen alleen zijn ouders.
    Wel ooms en tantes maar die zien we zeer weinig.

Met kerst zitten we vaak met mijn zusje en gezin
    Maar ook weleens bij mijn schoonouders......leuke mensen hoor maar zo ongezellig ver der.

Vroeger vierde we alles bij mijn ouders thuis en dan waren mijn broertje en zusjes er allemaal met aanhang....heel gezellig lekker druk dus toen mijn moeder overleed ging iedereen zijn eigen weg.

Deel Deze Pagina