Bijzonder om te lezen. Nooit zo bij stil gestaan. Hier een mega familie. Broers, zussen, aanhang, kinderen en ouders maar liefst 60 personen. Met kerst met zn allen om tafel zit er niet in, Haha
Hier helemaal geen andere kindjes... eerste kleinkind, eerste achterkleinkind, eerste kind binnen de vriendengroep. Wel jammer hoor, want hij is dol op kindjes op straat en de opvang. Dus ik hoop dat er snel verandering in komt.
Onze familie is ook klein, schoenbroer met schoonzus willen geen kinderen en mijn zus ook niet. We willen ook geen tweede dus we maken de familue ook niet echt bepaald groter
Hier geen andere kindjes. Man en ik hebben beide een vrijgezel zusje dus (nog) niet. Zoontje is beide kanten eerste kleinkind en mijn kant ook eerste achterkleinkind. Gelukkig hebben wel vriendinnen van mij kinderen en mijn man zijn vriendengroep beginnen ook te gaan. Maar zoals ik vroeger met heel veel neefjes en nichtjes speelde.. Dat is hier niet. Best jammer!
Hier ook niet veel voor de kids, mijn vriend heeft geen broers of zussen en mijn broer heeft wel een dochtertje van 9 maar daar hebben we helaas geen contact meer mee, verder buiten mijn ouders en mijn grootouders geen familie meer
Buiten onze eigen kinderen,geen andere kinderen. Zwager is vrijgezel en mijn zusje en vriend willen geen kinderen. Gelukkig wel on de vriendengroep genoeg kinderen
Het eerste deel is idd heel herkenbaar! Alleen het tweede deel niet bij ons: mijn zwager en schoonzus hebben inmiddels een kindje, maar nemen hem gewoon overal mee naar toe of brengen hem naar de oppas. Als wij voorstellen om iets leuks te doen met de neefjes hebben ze nooit tijd, maar stellen wel regelmatig voor om een familie uitje te doen zonder kids... In onze familie maakt het dus geen verschil nu er een neefje bij is helaas...
Ah gos... Ik vind t een beetje sneu als je zo weinig familie hebt als ik hier lees... Hoewel ik weet dat sommigen hun eigen familie gecreerd hebben. Aan mijn kant drie broerszussen. 10 kleinkinderen. De oudste is 20 en de jongste 2(van ons) Aan de andere kant ligt t wat moeilijker. Maar ook kindjes en we zien ze heel af en toe..maar is wel leuk.
Wij ook! Onze kinderen zijn aan beide kanten de enige.. Wij missen het ook heel erg! Gelukkig weet ik sinds kort dat ik tante word! Mijn oudste zus (komt na mij) krijgt een baby Ik ben in de wolken!
Wij hebben dit tot nu toe ook. Mijn broertje is vrijgezel. Mijn schoonzus (Man zijn zus) ook vrijgezel. Dus mijn dochter is het enige kleintje. Dat wilt ook zeggen dat alle aandacht naar haar gaat, wat ook leuk is Maar ik hoop ooit op neefjes/nichtjes ja
In mijn voormalige schoonfamilie genoeg kinderen en ook allemaal van de leeftijden van mijn kinderen. De oudste broer van m'n ex man is ook gescheiden, echt een vechtscheiding, hij ziet de kinderen nauwelijks nog dus wij ook niet. Sja nu ik zelf ook gescheiden ben is het contact toch minder. De kinderen zien hun neefjes en nichtjes nog wel maar niet vaak. Aan mijn kant ben ik de enige met kinderen en dat vind ik jammer en zorgt soms wel voor irritaties. Mijn broer en zijn vriendin hebben aangegeven geen kinderwens te hebben. Mijn jongere zusje is steeds meer anti-kind aan het worden. Die gaat ook zeuren dat het te druk als we er allemaal zijn, als de kinderen een keer lawaai maken gelijk geërgerd zuchten. Echt bloed irritant. Soms zeg ik wel eens dat ik het zwaar vind als moeder. En dan zegt ze 'tja je wist toch waar je aan begon toen je kinderen nam'. Heel kwetsend. Mijn broer en schoonzus stellen zich begripsvoller op maar ja, bepaalde dingen snap je gewoon niet als je zelf geen kinderen hebt.
mijn zus heeft 3 kinderen van 2, 5 en 8 jaar. helaas zien we ze niet zo heel veel. met de feestdagen eigenlijk nooit. mijn man is enig kind dus helaas aan die kant ook geen kinderen.
Hier ook een kinderloos zusje, schoonbroer heeft wel een kindje maar die zien we weinig. Verder heb ik nog een nichtje met kindje, maar nauweliks contact mee (woont aan de andere kant vh land). Soms vind ik dat ook wel erg jammer (vooral omdat mijn vriendinnen allemaal al oudere of geen kinderen hebben), maar het is wat het is.
Hier ook zo goed als niks. Zelf geen ouders meer, schoonvader gaat het erg slecht mee en zal niet lang meer hebben. Een zus met een oudere zoon. En schoonzus en zwager hebben geen kinderen. en verder geen familie. Dus een heel klein kringetje. Je doet er niks aan, gelukkig heb ik zelf drie kinderen, kunnen ze met elkaar spelen. Maar jammer vind ik het wel.
Helaas ook hier herkenbaar. Ik vind het erg jammer. Zelf had ik veel neefjes en nichtjes die ik veel zag en zou dat voor onze kinderen ook graag gewild hebben. Mijn man heeft een oudere zus die geen kinderen wil, een oudere broer die geen relatie heeft maar ook geen kinderwens en zijn zusje zou misschien wel willen maar heeft ook geen vaste relatie (ze is midden 30 dus het kan nog). Zelf heb ik een oudere broer met een relatie. Zijn vriendin heeft 3 kinderen tussen de 15 en 21 maar die zijn we weinig. Bij hun had ik ook niet meer verwacht dat er een baby zou komen. Maar gelukkig hebben ze in oktober een zoon gekregen en is er toch nog een neefje voor mijn jongens.
VL is enigskind. Zelf heb ik een broer waar wij in ieder geval geen kindje verwachten (nu niet en later niet). Dus ons mannetje is aan beide kanten tot nu toe enigskleinkind. Bij mn vriend ook het eerste en enige achterkleinkind. Met zijn neven en nichten hebben we wel licht contact, maar die zijn ook allemaal qua leeftijd weer wat aan de "nognietkindfase". Dus leeftijdsverschil zal groot zijn mochten er kleintjes bijkomen. Vanuit de vrienden zijn we aan alle kanten ook de eersten. Een vriendin van mij is al een aantal jaar getrouwd en ik weet dat ze niets liever wil dan.. maar haar wederhelft wil (nog) niet. Bij anderen denk ik dat het nog wel 5 tot 10 jaar duurt. Gelukkig zijn er in 4 jaar tijd 10 buurjongens en 1 meisje geboren in de straat. Ik vermoed dat de babyboom nog niet voorbij is. Wij hebben in ieder geval nog een wens naar meer. Mede omdat het kringetje nu zo klein is, hopen wij zelf toch meer kinderen te mogen groot brengen. Een tafel vol gezelligheid, daar hopen wij op. en om op je vraag in te gaan: ja ik vind het echt jammer dat we zo "alleen" in deze fase zitten. Kleine clubjes met kerst/sint/andere dagen en altijd hetzelfde groepje. Leuk is anders. Maar we waarderen wat we hebben. Zoals ik hier lees zijn er zoveel die zoveel minder hebben.
Soms wil ik dan wel met je ruilen hoor ts Hier veel neefjes en nichtjes, ook extra door scheiden enzo. Verjaardagen zijn soms echt niet leuk meer met zoveel rondrennende kids waardoor je amper nog met elkaar kunt praten.
Hier ook, maar 0 problemen mee. Mijn zus wil wel kinderen, maar zij en haar man wonen in het buitenland en werken 50-60 uur, dus dat zie ik de komende 3 jaar nog niet gebeuren. Mijn broertje en schoonbroer zullen nog lang niet aan kinderen beginnen. Ik vind het wel leuk dat die ons nu het middelpunt van aandacht zijn
Mijn zusjes zijn te jong voor kinderen(13 & 18), mijn nichtje en haar 2 kinderen wonen niet in de buurt van mijn moeder dus sinds die op haar 14e een relatie kreeg met haar huidige man heb ik haar zo vaak nog gezien dat ik het op een hand kan tellen.. De dochters van mijn mama's broertje heb ik er maar ooit 1 van gezien, gezien mijn moeder en haar broertje tegenpolen zijn en die elkaar ook al heel lang niet echt meer gezien hebben. Die zijn ook tegen de leeftijd van tiener aan.. Er zijn wat nichtjes van mama die kinderen hebben van dezelfde leeftijd maar ik ben niet van hun leeftijd misschien dat ik hun daarom nu ook niet echt opzoek als ik naar Nederland ga!
Mijn zusje heeft nog geen kinderen, mijn vriend heeft geen broers of zussen dus mijn zoontje en stiefdochter zijn ook de enige kinderen.