Wie ook geen/uitstel vaccinaties?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ann77, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Pokken is uitgeroeid dankzij vaccineren. Die ziekte bestaat alleen nog maar in een laboratorium. Ik weet niet of mensen dat graag terug willen.
    Door grootschalige vaccinatie kunnen sommige ziekten niet de oversprong maken van de ene groep naar de andere. Dat is hoe pokken is uitgeroeid. Door een kring van vaccinatie te maken kon het bij een uitbraak niet verder verspreiden.

Ik snap niet zo goed dat mensen het idee hebben dat de ziekten waartegen geënt wordt zo onschuldig zijn. Heb je wel eens gekeken naar beelden van zieke kindjes. Lees vaak dat moeders al medelijden hebben met hun kindje als het erg verkouden is, dat stelt echt niets voor in verhouding tot kinkhoest.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En in veel landen krijgen ouders het advies hun vaccinaties te updaten voor ze aan kinderen beginnen en moeten mensen in beroepen die met kinderen in contact komen (zorg, onderwijs) elke 10 jaar een booster.
    Ik had niet eens een werkvisum kunnen krijgen zonder geldige vaccinaties.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De WHO had gehoopt dat de mazelen in 2014 verdwenen zouden zijn, dat doel is nu bijgesteld naar 2020. Noord- en Zuidamerika zijn al jaren mazelenvrij, alle gevallen van de laatste jaren zijn geimporteerd uit Europa en Azie. Zwitserland is een grote exporteur van mazelenuitbraken, dankzij lange traditie van antroposofen.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als dat in NL zou gebeuren, zou ik het RVP begrijpen. Maar hier gebeurt dat dus niet en om die reden zie ik BMR liever op kinderleeftijd, dan dat volwassenen weer risico's gaan lopen, en juist met sterk verhoogde kans op complicaties.
    DKTP vaccineren wij hier wel, vanwege het feit dat ik daarbij de risico's voor jonge kinderen wel te groot vind. Maar ook daarbij dus de zeer kritische kanttekening dat een dergelijk vaccinatieprogramma fatsoenlijk vervolgd zou moeten worden... ;)

5. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Wij vaccineren helemaal niet. En waar ik zo moe van word is dat we daar constant scheef op worden aangekeken en dat iedereen die wel vaccineert denkt alle kennis te hebben en de enige juiste keuze te hebben gemaakt. Als je leest wat er in vaccins aan rommel zit is het gewoon kiezen tussen twee kwaden. Wij kiezen voor de ene kant en een ander kiest voor de andere kant. Puur een gevoelskwestie welke keuze het beste voelt. Voor ons voelt niet vaccineren het best en het zou prettig zijn als die keuze gerespecteerd werd in plaats van dat we ons steeds moeten verdedigen.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat voor rommel?

7. kleinesara

Lees de bijsluiters maar eens op de site van RIVM. Daar word ik niet vrolijk van.

8. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.246
    2.363
    113
    Vrouw
    Ik ben arts (voorheen cb arts en nu in opleiding tot huisarts) en woon in een van de beruchte gemeenten. Ik laat mijn dochter van nu 7 maanden gewoon volgens het rvp vaccineren maar heb ervoor gekozen de extra BMR (bij 6 mnd ivm de epidemie) niet te geven.

Overwegingen daarbij waren oa dat de vaccinatie hevigere bijwerkingen heeft dan de andere vaccinaties in het eerste jaar, dat ze ruim 6 mnd borstvoeding heeft gekregen, dat ze naar een gastouder gaat waar maar 1 jongetje niet gevaccineerd is en, de zwaarst wegende, dat toen ze 6 maanden werd de epidemie in onze gemeente al erg aan het afzakken was met slechts 2 gevallen in 4 weken..

Ik zou het heel vervelend vinden als ze nu toch mazelen zou krijgen, maar die kans is zo klein dat ik daar de extra vaccinatie niet tegen op vind wegen.. ik blijf alert en ze krijgt haar BMR gewoon als ze 14 maanden is.

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn oudste heb ik "gewoon" laten inenten. Ik had me er niet in verdiept, dus maar het programma gevolgd. Alleen de BMR-prik heeft hij gehad toen hij 2,5 was vanwege ei-allergie en onduidelijkheid of hij dan tegen de BMR-prik zou kunnen.
    Bij mijn jongste heb ik me erin verdiept. Ik wilde hem pas na een half jaar laten vaccineren. Maar dat liep anders, hij moest vanwege onderzoeken vaak naar het ziekenhuis en toen heb ik hem toch maar laten inenten. Wel allemaal later dus en geen HEP-B. De BMR-prik was ik niet zeker van. Totdat de mazelen uitbraken hier in het dorp, toen ben ik die meteen gaan halen ;). En dan voornamelijk dat er bij mazelen longproblemen kunnen komen en dat is de gevoelige plek van mijn zoontje.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik word er wel vrolijk van. Van welke ingredienten in de bijsluiter word jij niet vrolijk dan?

11. kleinesara

Voor de precieze namen zou ik dan even alle bijsluiters opnieuw moeten doorlezen. Maar onder andere aluminium in veel vaccins en verder nog een hoop andere chemische niet lichaamseigen stoffen waarvan ik de naam niet kan onthouden.

Het is altijd ieder zijn eigen keuze. En mijn keuze is dat ik geen chemische en soms zelfs giftige stoffen in het lichaam van mijn gezonde baby ga spuiten zolang niemand mij precies kan vertellen of het veilig is. Vaccins worden op baby's niet getest dus niemand weet of er mogelijk gevaren zijn. Misschien zou ik het wel doen als het enkel verzwakte virussen in water zouden zijn of als ze me met wetenschappelijk bewijs kunnen overtuigen van de veiligheid van een vaccin. Nu zijn mogelijke ernstige bijwerkingen alleen "niet aangetoond" maar dat zegt helemaal niets. Iets wat niet is onderzocht is ook niet aangetoond.

12. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Wij laten onze dochter inenten en volgen het programma hier in Engeland. Ik vertrouw erop dat ze echt wel weten wat ze doen. Ik zou me zo schuldig voelen als we het niet zouden laten doen en ze krijgt een ernstige vorm van de mazelen ofzo.

13. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    Even een serieus geinteresseerde vraag voor de niet inenters. Zouden jullie je kindje dan wel overige medicijnen geven? Paracetamol, antibiotica etc of enkel en homeopatisch? En zijn deze middelen dan wel voldoende getest ook op baby's?

14. kleinesara

Ik kan alleen voor mezelf spreken. Paracetamol geef ik niet. Antibiotica alleen in extreme gevallen, gelukkig nog niet voorgekomen. Voor zover mogelijk probeer ik alles eerst uit te zitten en als dat niet kan homeopatisch op te lossen.

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wat lijkt me dat zwaar dat soort huis tuin en keukenspul niet te geven aan je kindje als die pijn heeft :(

16. kleinesara

Nee hoor. Een tijdje geleden had ze veel last van doorkomende tandjes en dat hebben we prima op kunnen lossen zonder paracetamol. Hetzelfde toen ze vlak daarna de waterpokken kreeg met hoge koorts erbij. Geen paracetamol nodig gehad en het toch voor haar heel draaglijk kunnen maken.

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik hoop dat je dat vol kan houden , alhoewel ik een zetpil af en toe echt niet erg vindt als ik zie hoe Sylvano (1,5) er van op knapt nadat hij gevallen is, doorkomende kiezen, hoge koorts enzovoort.

18. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    maar hoe weet je zeker dat homeopatisch wel goed is dan?

19. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Ik heb geen zin me te mengen in de wel/niet inenten discussie. Dus alleen een reactie op de op.

Wij kiezen ervoor om later te starten met inenten. Ons meisje krijgt met 6 maanden haar eerste prikjes. Wij hebben voor uitstel gekozen omdat ze borstvoeding krijgt, ik nog met haar thuis ben en omdat haar afweersysteem met 6 maanden veel sterker is dan met 2 maanden.
    Als ik nu zie hoeveel boller ze is dan met 2 maanden, ze in mijn ogen zoveel meer kan hebben dan met 2 maanden ben ik blij met deze keuze.
    Succes met je keuze. Het is een lastig iets.

20. kleinesara

Dat weet ik ook niet zeker, aangezien volgens de wet niets op baby's getest kan worden. Dus homeopatisch is nog steeds tweede keus. Voor op reguliere medicijnen, maar op de eerste plek staat gewoon dingen op zo natuurlijke mogelijke manier proberen op te lossen. Eigenlijk is oplossen niet het beste woord. Het gaat om het draaglijker maken. Ik wil dat haar lichaam het zelf oplost.

Deel Deze Pagina