Beste forummers, Ik maak me een beetje zorgen. Ben bezig met mijn eerste IVF/ICSI. Op stimulatiedag 9 heb ik 24 follikels (10 + 14). Nu worden de hormonen afgebouwd. De follikels zien er allemaal mooi uit, rond de 14 mm. Het gaat dus een beetje hard allemaal. Is 24 nu echt te veel en 'gevaarlijk' of valt het allemaal nog wel mee? Is zoveel follikels killing voor de kwaliteit of hoeft dat niet? Ik hoop dat iemand me gerust kan stellen... Liefs, Botervliegje
Hey meis! Ik vind t een goede score hoor. Ze bouwen t nu af met de puregon, dus kunnen ze rustig doorgroeien. Hebben ze geen bloed geprikt? Ik had nog een aantal follikels meer en zat op het randje van doorgaan/stoppen. Als ze het niet vertrouwen laten ze wel bloed prikken en stoppen ze. Na de punctie kan je wel wat klachten krijgen (denk maar aan Chantal in feb/mrt-topic), veel rust en drinken helpt dan goed! Sterkte meid! Die zware buik is doodvermoeiend he? xxx hypo
Dank je Hypo! Tja, het is inderdaad heel raar. Heb last met bukken en niet eens zwanger! Had jij ook buikpijn? Bloed prikken hoefde niet...
Dat je niet hoefde bloedprikken zegt eigenlijk dat ze t niet zorgelijk vinden....lijkt mij! Ik had ook buikpijn ja. Zo'n zwaar drukkend gevoel, ik vond t doodvermoeiend. Ik zou als ik jou was vooral blij zijn dat ze zo goed tegelijk groeien. Dan heb je hopelijk straks ook veel goede eicellen. De hoeveelheid zegt volgens mij niets over de kwaliteit hoor! xxx hypo
Ik had er 25, allen ook met een eitje erin. Dus ze hebben ze ook alle 25 aangeprikt. Helaas heb ik OHSS gekregen, maar dat hoeft niet. (bij mij is er ook niks afgebouwd) Het mooie resultaat was wel dat ze een super emmy hebben terug kunnen plaatsen en er nog 12 eskimootjes zijn. Heel veel succes!
Ik had er 37 Groot gedeelte was rijp en een groot aantal kleintjes. Ze hebben alles aangeprikt, met 18 goede eicellen als oogst! Ik moest na de eerste echo al bloedprikken en stoppen met hormonen, dus jouw artsen zullen er vertrouwen in hebben dat het goed gaat. Goed rusten en veel drinken! Helaas had ik overstimulatie, dus geen verse TP. Maar wel zwanger van een top cryo. Succes meid Liefs
Dankjewel Hypo, LadyZorra en Bright, voel me helemaal opgelucht nu . Had al bijna het idee dat dit game over is. Maar zo deed de arts eerlijk gezegd helemaal niet (nou ja, hij was een beetje bezorgd, maar had het over een tp waarschijnlijk vrijdag), maar had dat in mijn hoofd gehaald. Heb besloten me maar geen zorgen te maken verder, stap voor stap, woensdag volgende fm maar afwachten...
Pff spannend zeg!! Ik heb nu pas 4 stimulatiedagen er op zitten, maar nu voelt mn buik al vreselijk opgeblazen aan en heb echt het gevoel dat er al van alles in mn buikkie bezig is. Ik heb morgen mn eerste FM en ben er best zenuwachtig voor...
Maartje, dat hoop ik ook! Maar 24 is niet zo'n aanrader . Laat je weten hoe je fm is gegaan? Welke privé-kliniek zit je als ik vragen mag? Mijn buik is vandaag voor het echt wat dikker, krijg mijn broeksknoop niet dicht. Ik ben best slank, dus je ziet het nu wel. Verder loop ik niet, ik schuifel. Heb steeds het gevoel dat ik ongesteld ga worden maar dat het niet doorzet. Nou ja, 't zal erbij horen hoop ik dan maar... Morgen weer doc, hopelijk mag ik de Pregnyl zetten!
Pfff heb nu echt steken in mijn buik en ben misselijk. Kan aan bijna niets anders denken. Valt dat nog onder normaal? Ik hoop het maar.
Wil dit topic even netjes afsluiten... Er zijn toch weer follikels bijgekomen (waarschijnlijk door laatste keer 150 EH). Heb nu 30 follikels van ca. 16 mm, poging wordt dus afgebroken... Hoop dat 112,5 EH meer goeds brengt, al ben ik blij dat ik dus wel meerdere eitjes kan laten rijpen. Succes allemaal!!