Wie ook gescheurde kleine schaamlip door bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door nicole1976, 21 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole1976

nicole1976 Actief lid

23 jul 2008
    113
    0
    0
    Hoi dames!
    Vorige week ben ik bevallen van een heerlijke zoon! De bevalling ging vrij voorspoedig en ik had slechts vier hechtingen aan de voorkant....dacht dus dat alles heel erg meeviel totdat de vk (een andere dan degene die bij de bevalling was) de hechtingen eruit haalde en me toen vertelde dat een vd vier hechtingen al opgelost was en dus niet had gewerkt. Dit was de onderste hechting vd twee hechtingen die in mijn binnenste schaamlip waren gedaan en nu heb ik dus een scheur in deze kleine schaamlip :(
    Hij is echt doormidden gescheurd en helemaal tot de vagina ingescheurd: heb aan een kant nu dus twee kleine schaamlippen, echt zo erg en lelijk :(
    Zijn er meer dames die dit hebben meegemaakt en eventueel een hersteloperatie hebben gehad?

Ps: volgens de vk was het medisch gezien niet erg maar alleen een cosmetisch probleem...
    PS2: vinden jullie ook niet dat de vk dit mij goed had moeten vertellen zodat ik zelf (of de kraamhulp)had kunnen checken of 't ook goed heelde en of de hechtingen er nog inzaten..?

2. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    hoi wat raar want de kraam vrouw controlerde altijd bij mij de hechtingen en de vk ook als ze kwam hoe het er uit zag en of het goed heelde zo als ik jouw begrijp hebben ze dat niet bij jouw gedaan heel erg raar want dat moeten ze wel cotroleren

3. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik was ook gescheurd in mijn schaamlip (en inwendig) door de bevalling.
    Bij mij waren er ook al een heleboel hechtingen vanzelf opgelst of losgelaten, toch was alles goed genezen. Binnen een week was ik hechting vrij!!
    Wat rot om te lezen dat het ook zo af kan lopen.
    Ook bij mij werden de hchtingen regelmatig door de kraamverzorgster gecontroleerd.
    De verloskundige heeft de laatste hechtingen er na een week uitgehaald.

4. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben 11-9 bevallen van een meisje en had schaafwondjes binnenin mijn schaamlippen en achter een klein scheurtje en alles hebben ze gehecht en is elke dag nagekeken door de kraamhulp en het was heel netjes gehecht en heelde ook zoals het moest helen. erg spijtig dat jij dit zo moest meemaken en ze hebben dan toch iets verkeerds gedaan als ik het zo lees en ook had het elke dag door de kraamhulp nagekeken moeten worden volgens mij.

5. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    bij mij is me binnenste schaamlip ook gelijmd en gehecht (in het zh) mijn vk vond dat vreemd maar ik snap nu wel waarom ze dit gedaan hebben, heb trouwens nog steeds een klein hapje eruit maar ik kijk er toch niet naar :D

6. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Ook bij mij is een kleine schaamlip flink gescheurd tot binnenin. Aan de buitenkant is nog een streep te zien waar de scheur zat en op de rand zit een 'hobbeltje extra'. Om dit weer netjes te krijgen zaten er 10 hechtingen in. De vk heeft er met de nacontroles naar gekeken en de kraamhulp heeft het elke dag nagekeken.
    Het is er niet mooier opgeworden, maar ach alleen vriendlief ziet het en hij heeft er geen problemen mee, dus ik ook niet!

Maar wat ik begrijp, heb je aan één kant 2 'flapjes' zitten? Ik denk dat ik dat wel zou laten herstellen., zo hoort het er niet uit te zien.
    Maar wel vreemd dat je kraamhulp dat niet heeft gezien of gezegd! Mijn moeder was erbij toen ik gehecht werd, die kon aan de kraamhulp laten zien waar alle hechtingen zaten.

Maar even off-topic, vond de verdovingsprikken echt een hel! Bevalling was pijnlozer!

7. aukje86

aukje86 Actief lid

6 jan 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Vaak doen ze zo'n herstel operatie niet eens. Een van mijn schaamlippen ligt in drieën 8) en daar wou ik ook een herstel operatie aan. Ben toen naar een ander ziekenhuis gegaan. De arts daar heeft er uitgebreid met me over gepraat en me sterk afgeraden om een herstel operatie te doen. Ik heb haar advies opgevolgd. Had er wel een tijd lang moeite mee, vond toch dat een seksueel deel verminkt was... schaamde ik me ook wel voor. Nu vind ik het eigenlijk niet meer erg, het ziet het wel een beetje gek uit:D maar ik heb er geen last van ofzo. Dus ik laat het nu gewoon zo. nou maar hopen dat ik niet weer zo uitscheur tijdens de komende bevalling! Had toen 10 hechtingen, moest er eigenlijk 11, maar de verdoving werkte niet en ging kapot van die hechtingen dat ik met m'n domme kop zei; 'laat maar zitten', dus toen kon ik een maand niet plassen.....;) Dat doen we ook niet nog een keer!

8. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    toen ik bevallen was zei de verpleegkundige die me kwam wassen dat het er niet mooi uit zag beneden,en inderdaad ze hadden de hele rimram er gelijk wel vanaf mogen halen van mij!
    Het enige wat ik er aan zou kunnen doen is een labiacorrectie,en ik denk dat ik dat over een paar jaar wel ga doen,kost zo`n 900 euro,maar dan heb je ook wat!

Deel Deze Pagina