Ik ben er ook mee gestopt, wat mij helpt is bijv ranja drinken met spa rood, prik met een lekker smaakje
Ik durf wel te zeggen dat ik verslaafd was aan Red Bull. Ook ineens gestopt heb 2 weken rondgelopen met enorme hoofdpijnen en mijn humeur was om te schieten en inderdaad darmproblemen. Nu een jaar later heb ik er af en toe nog moeite mee maar ik weet gewoon hoe slecht het spul is en wat het met je lichaam doet en dat weerhoud me daarvan. Ik deed het overigens niet om af te vallen maar omdat ik op gegeven moment last kreeg van steken bij m'n hart. Dronk ongeveer 8 blikjes per dag. Drink zo nu en dan wel eens een glaasje cola maar probeer eigenlijk zo min mogelijk frisdrank te drinken. Veel beter voor je lichaam!
Cola is afgezien van ongeacht welke zoetstof er wordt gebruikt sowieso niet goed. Vooral voor je maag.
Ik eerst ook niet hoor. Ik dacht voorheen ook, ik neem wel cola-light bij mijn bigmac menu , scheelt weer calorieën Je bent nooit te oud om te leren
Ben sinds 4 maanden gestopt, heb hooguit 3 glazen cola op sindsdien en naderhand loop ik continue te boeren. Ben blij dat het niet meer drink. Voor mij water!
Haha ja, en sommigen maken er zelfs hun wc mee schoon. Wij deden vroeger wel eens stuivers in een glas cola, volgende dag had je prachtig blinkende stuivers. (En wij lustten eigenlijk geen cola thuis, maar als we wat cola over hadden wat voor bezoek was konden we deze mooi voor de stuivers gebruiken... haha)
Hier ook gestopt op advies van de huisarts. Liep al een tijdje met klachten als in de nacht hevige buikkrampen,continue een honger gevoel maar vooral veel last van duizeligheid en hartkloppingen. Ik moest eerst maar eens met die zooi stoppen en dan na een maand terugkomen. Klachten zijn zo goed als over. Was wel even afkicken maar ik ben gek op spa rood en daar zitten geen zoetstoffen etc in.
Ik ben zo'n 15 jaar geleden gaan lijnen. Ik ben toen 30 kilo afgevallen. En omdat ik gezonder ben gaan eten had ik er ook minder behoefte aan. Nu drink ik het echt zelden!
Ik drink sinds een maand alleen water en thee. Geen sinaasappelsap, dubbelfriss en dubbeldrank meer. Verder laat ik alle koek, snoep en chips staan. Enorm hoofdpijn gehad de eerste week. Deed echt pijn. Maar nu blij, kilo's vliegen er af en het voelt zo fijn!
Ik dronk wel 1 1/2 liter op een dag soms zelfs meer en in 1 x gestopt. Dit was in oktober 2013, ben toen ook gelijk de eerste 2 weken 6 kilo kwijt geraakt.
hmmm, ik ben ook lichtelijk verslaafd aan cola light, drink het bijna elke dag. Maar kan ik dan beter zero drinken? wat is dan het verschil? en ik zag ook cola met een groen etiket op de reclame, wat is dat dan?
Zero is net zo slecht. Ook met zoetstoffen. In die met het groene etiket zit stevia. Of dat beter is.... Geen idee. Stevia is een duur product. Dus fabrikanten zullen dit waarschijnlijk mengen met andere stoffen.
Als je gezonder wil leven zou ik bedenken wat je wél wil binnenkrijgen. Na 1,5 liter water/thee, 200 gr fruit, 200 gr groente, 200 gr koolhydraten en 100 gr vlees/vis/ei heb je echt geen trek meer in cola. En als je nog wel trek hebt mag je toch best elke dag iets nemen wat je ontzettend lekker vindt, nadat al het gezonde binnen is?
Ik snap je reactie. Maar dit ging om 2 glaasjes tijdens het uit eten (wat ik nooit doe). Thuis geen behoefte aan sinas tegenover voorheen een hele fles cola light per dag.... De hele dag water en thee drink ik nu. En voor de 'lekker' 1 glas appelsap 's avonds. Lijkt me iig stuk beter dan de hele dag cola. Bedankt voor de tips voor alternatieven zonder suiker en zoetstof. Ga ik zeker proberen . En dan niet voor de hele dag, maar voor bij een verjaardag of 's avonds in het weekend.