welke sport doe je? Hoe ging dat id zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door gillian2009, 19 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    Hallo,
    Ik ben benieuwd welke sport je doet en hoe dat id zwangerschap gaat/ging. ben je vanaf je pos. test blijven sporten? welke sport en hoe vaak en tot wanneer? hoe ging dat? en als je nog geen 12 wk was, hoe heb je dat opgelost met je e.v.t. beginnende bolle buikje?
    Ik tennis maar ben nog niet geweest ivm een vak stop. over twee weken ga ik weer beginnen. Ik heb geen idee hoe het zou zijn. Ik las dat ik wel mag tennissen maar rustig aan. hoe zit het met jullie sporten?:)

2. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik ben vanaf 20 weken zwangerschap ong weer een beetje gaan fitnessen om me rug sterker te maken. Als je het rustig aan doet dan is er niks aan de hand:D Gewoon goed luisteren naar je lichaam. Ik sportte maar een uurtje.. En dan op de fiets en op de mat wat oefeningen en een paar krachtoefeningen voor je rug.. Niks met buikspieren iig.. Bij mij was met 20 wkn nog niet zo heel groot buikje.

3. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik ging tot vlak voor mijn zwangerschap gemiddeld drie keer per week hardlopen, maar doe dit niet meer sinds ik weet dat ik zwanger ben. Ik heb veel last van buikpijn en voel me dan niet goed bij het hardlopen... Vind het wel heel jammer dat ik nu niks doe en merk dat me conditie met sprongen achteruit gaat en daar baal ik best van. Ga volgende week op vakantie, en wil daarna wel graag weer wat gaan doen, maar weet ook nog niet precies wat. Om nou op zwangerschaps gym te gaan, haha, das denk ik niks voor mij hoor!

4. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    paardrijden deed ik graag! maar toen ik erachter kwam dat ik zwanger was ben ik daar gelijk mee opgehouden. stel dat je er af valt of iets. het is een aardig stukje wat je valt!
    groetjes

5. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Ik speelde intensief handbal. Daar ben ik mee gestopt toevallig was het seizoen ook af toen ik ongv 12 weken was. Ik heb nu een fitnessabo afgesloten en ga 3x perweek heen waarvan 2x fitness en 1x spinnen. Gebruik wel hartslagmeter.
    Vind het alleen moeilijk om me in te houden, alles moet zo rustig aan nu.
    Daarnaast tennis ik 1 a 2x in de week. Dat gaat nog prima.

6. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    zo marije 2121. Jij doet best nog wel wat zeg! deed je dus handbal tot 12 weken? en tennis je met iemand voor de lol of echt wedstrijden? gaat al dat sporten goed?Ik vind het nog heel erg eng om weer te beginnen en denk steeds dat het slecht is terwijl het best goed is schijnt.

7. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Haha, ik zat ook al te kijken, Marije, dat vind ik heel wat, zou me niet eens lukken als ik niet zwanger zou zijn!

8. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Zo Marije, das wel actief! Echt knap!

Voordat ik zwanger werd ging ik 2 a 3 keer in de week indoor-klimmen en 1 a 2 keer in de week fitnessen. Klimmen ben ik vrijwel direct mee gestopt omdat ik het eng vond toen ik zwanger was, fitnessen doe ik nu 2 keer in de week. Geen cardio, maar alleen krachtoefeningen.

Mijn conditie gaat nu ook erg achteruit merk ik.. ben veel sneller buiten adem en even doorlopen om de trein te halen maakt me al erg moe.. dus ik denk er aan om nu te gaan zwemmen.. daar kan je best wat conditie mee opbouwen. Alleen jammer dat ik nergens een zwembad kan vinden in de buurt waar je na werktijd baantjes kan trekken :(

9. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik zat inderdaad ook te denken om te gaan zwemmen! Nu ben ik samen zwanger met een vriendin, dus we kunnen dit lekker samen doen, en dan het kliefst in een tropisch zwembad, waar het ook lekker warm is en waar we na het baantje strekken kunnen nageneiten in het bubbelbad, haha!:D
    Maar das wel raar, in de buurt van Amsterdam s' avonds geen zwembad open?? :(

10. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik liep tot mijn zwangerschap 3x in de week hard en heb dat nu terug gebracht naar 2x in de week. Vorige week even over geslagen, maar afgelopen dinsdag weer gelopen. Vond het wel spannend, maar ging prima. Merkte wel meteen verschil, was snel buiten adem.

Hoop zo lang mogelijk door te kunnen lopen.

11. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier 2 x in de week hockey en 1 x in de week yoga. Hockey ben ik vrij snel mee gestopt, want dat vond ik gewoon gevaarlijk zo'n kleine harde bal die alle kanten op kan springen. Yoga heb ik omgezet naar zwangerschapsyoga en dat bevalt heel goed. Hoewel ik ook wel weer zin heb om door de wei te rennen en lekker buiten adem te raken hoor!

12. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Ik reed paard. Heb tot 25 weken gereden, maar wel minder. Vanaf ongeveer 16 weken nog maar 1 x in de week. Dat ging prima.
    Ik heb 2 hondjes en die moeten ook uitgelaten worden, dus daar loop ik mee. Verder pak ik af en toe de fiets, maar veel doe ik nu niet meer, haha.

13. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Hoi hoi,

Ik heb tot voor kort intensief gesport. Ik gaf nl een avond per week les op een sporschool. Op deze avond gaf ik drie verschillende trainingen waaronder twee groepslessen op muziek (vitaal en step). Dan daarna nog achteraan fitness. Alle lessen deed ik zelf ook mee. Ik ben hiermee gestopt toen ik 32 weken was. Mijn advies: zolang je je goed voelt en je lichaam geeft aan dat het kan, lekker blijven sporten. In geval van veel harde buiken, rustiger aan doen. De buikspieren niet te intensief trainen, en na 12 weken niet meer (officieel mag het ietsje langer nog, maar meestal voelt dat niet fijn).

Nu wandel ik nog met onze hond en probeer ik zo veel mogelijk te fietsen. Maar ik snak naar een lekkere workout....

Groetjes, Kiki

14. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    jaa de hond uitlaten dan wel inderdaad. die zal toch naar buiten moeten.

15. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    zo er wordt/werd nog best wel wat gesport dus. maria tot hoe lang heb je hockey gespeelt? dat zou ik al helaam niet durven haha.als ik weer ga sporten dan ben ik benieuwd hoe dat gaat. Ik ben zo moe dat ik amper vooruit kom hihi. misschien is dat na 12 weken wel beter......

16. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    voor ik zwanger was liep ik 3x in de week hard. Helaas had ik aan het begin van de zwangerschap een grote cyste op mijn eierstok waardoor hardlopen niet meer ging. Nadat deze verwijderd was durfde ik eigenlijk niet meer ver weg te gaan hardlopen. Ik heb thuis een crosstrainer en ik heb tot 36 weken 2x in de week een halfuurtje een licht programma op de crosstrainer gelopen. Ben nu 39 weken zwanger en ik mis het heel erg, ik merk nu hoe snel je vastroest als je niet beweegt! Kan niet wachten om weer te gaan hardlopen!

17. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Ik doe deed voor mijn bevalling aan paardrijden (heb zelf 2 paarden, dus dat was echt elke dag) en aan spinning 1x in de week. Ik werd vrij snel tijdens de zwangerschap erg ziek en ben dit tot het laatst gebleven, vandaar dat ik al met 7 weken zwangerschap met allebei gestopt ben. 2 weken na de bevalling zat ik alweer op mijn paarden. Alleen kreeg 7 weken na een val een hevige hernia waarbij ik een aantal weken plat heb gelegen en lang heb moeten "revalideren". Pas sinds 5 weken ben ik weer gaan paardrijden en aan X-co gaan doen. Spinning doe ik voorlopig nog niet omdat dat te veel belastend is.

18. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Ik heb tot week 26 gespind en gefitnessed (of hoe schrijf je dat:().
    Bij spinnen moest ik wel een keertje tussendoor naar de wc. En fitness deed ik vooral cardio.
    Bij 27 weken ben ik overgegaan op twee keer in de week zwemmen. Doe ik nu nog steeds.

19. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik heb nog tot 10 wk gehockeyd. Daarna was het seizoen afgelopen, dus een mooi moment om het mijn team te vertellen en te stoppen. In de tussentijd heb ik aan aqua cyclen gedaan. Nu doe ik aan zwangerschapszwemmen, zwanger en fit en ik ga ook nog 1 keer in de week een rondje lopen op het hockeyveld met mijn team, maar dat is meer om contact te houden met mijn teamgenootjes. Ik doe verder niets op het veld. Vind ik te eng

20. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik ben nog aan het waterpolo-en. Wel wat oppassen in de duels. En als de competitie begint komende maand doe ik uiteraard niet mee. Maar tijdens de training wil ik toch zo lang mogelijk blijven zwemmen en wat meeballen. (Al merkte ik afgelopen maandag dat ik even te fanatiek was geweest: hele dinsdag en woensdag een zere buik gehad). Net dus even wat rustiger aangedaan, maar wat vind ik dat moeilijk.

Deel Deze Pagina