Over tijd zonder echt voorwerk

Discussie in 'De bevalling' gestart door roomsoesje27, 4 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik ben vandaag 3 dagen over tijd, op zich niet veel bij een eerste kindje.
    Volgens het protocol in deze regio kom ik nu onder controle van de gyn in het ziekenhuis en worden er met 41, 41+3 en 41+5 ctg's gemaakt en met 41 en 41+5 echo's om te checken of de kleine het nog goed doet.
    In principe zolang de controles goed zijn mag ik gewoon de VK bellen zodra de bevalling begint.

Punt is alleen dat de kleine nog niet is ingedaald en dat ik eigenlijk nog helemaal geen voorweeën of pijnlijke harde buiken ofzo heb gehad.
    Mijn lichaam heeft zich dus (volgens mij) nog helemaal niet klaar gemaakt voor de bevalling.

Ik wilde zo graag thuis bevallen en ik zie het al helemaal gebeuren dat ik nu in het ziekenhuis moet bevallen en daar ben ik gisteren echt even van slag door geweest.
    Rationeel weet ik dat er nog anderhalve week is voordat ze gaan inleiden, maar ik baal er gewoon zo van dat mijn lichaam niet lijkt te doen wat het moet doen.

Zijn hier dames die een vergelijkbare situatie hebben meegemaakt die wel zonder toeters en bellen zijn bevallen of juist wel hulp nodig hebben gehad om te bevallen?
    De VK was er nogal onduidelijk over helaas.

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn eerste: geen enkel voorwerk (ik had zelfs geen harde buiken) en baby niet ingedaald. Iedere dag ging langzaam voorbij zoals al honderd dagen daar voor ;).

Bij 41+2 dgn op controle gestript. Meteen harde buiken en bloederig slijm (maar dat hoort daar bij), maar verrek ;)... midden in de nacht (11 uur na het strippen) begonnen opeens BOEM de weeen en ging de bevalling voortvarend van start! Ik was lichtelijk in paniek omdat het opeens zo snel ging. In de vroege ochtend van 41+3 wkn is mijn zoontje geboren, bevalling duurde maar een dikke 4 uur...

Mijn 2e en 3e zijn ook nooit ingedaald en voorwerk bij hen eigenlijk ook niet. Telkens het riedeltje van CTG, echo, inleiding plannen... Maar opeens begon dan toch de bevalling vanzelf
    Bij 2e werd ik in ochtend wakker met weeen (41+5 wkn).
    Bij 3e braken opeens de vliezen (40+6 wkn).

Veel succes, ieder dag heb je kans! ;) Je kunt zo overvallen worden, ha ha!

3. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoi roomsoesje,

Ik ben niet overtijd gegaan, maar bij beide bevallingen geen voorwerk gehad.
    Bij allebei zijn de vliezen spontaan gebroken en zette de bevalling daarna goed door.

Harde buiken en voorweeen heb ik nooit gehad. Het kan dus zo maar gebeuren ;)
    Succes nog met de laatste loodjes!

4. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Fijn dat er wel ervaringen zijn zonder inleiden, dat zou ik het luefste vermijden omdat ik heel graag thuis wil bevallen.
    Ik hoop dat ze me dinsdag willen strippen, zelfs als het niets doet hebben we het wel geprobeerd.

5. juffie29

juffie29 Actief lid

10 apr 2009
    280
    0
    16
    Roomsoesje dit zegt nog helemaal niets. Het kan zomaar ineens beginnen...
    Bij de tweede ws ik ook 40.3 zwanger. Die ochtend bij de vk van het ziekenhuis, geprobeerd te strippen. Dit kon niet, nog niets verstreken.
    Het was vrijdag en volgens haar zou er een wonder moeten gebeuren, zou ik dat weekend bevallen. Diezelfde nacht begonnen de weeen. Zaterdagvond had ik ( helaas wel d.m.v. Een keizersnee, medische noodzaak) wel mijn meisje in mijn handen.
    Sterkte met wachten... ;) voor je het weet heb je een baby in je handen.:)

6. Humava

Humava Niet meer actief

Behalve dat mijn dochter wel was ingedaald had ik helemaal geen voortekenen dat de bevalling zou beginnen. Toch met 40+3 's avonds weeën op gang gekomen en met 40+4 bevallen. Ik hoop voor je dat het snel begint.

7. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier ook weinig voorwerk dat bleef zo tot het moment van de bevalling.
    Ik was alles aan het stofzuigen van boven naar beneden, daarna snel douchen en naar bed. Moest plassen, ik er weer uit, zag ineens een stuk slijmprop liggen in de wc en direct begonnen de krampjes. 6 uur later was onze zoon geboren. (met 41.3

8. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Mijn 1e 2 bevallingen waren met 42 weken en 42.2 weken. Bij allebei helemaal geen voorwerk gehad. Bij de tweede zat het met 42.2 nog helemaal potdicht. Ik kreeg toen gel en daar ben ik op bevallen.

Niet echt een positief verhaal dus, maar niet de moed verliezen hoor, 't kan opeens heel snel veranderen.
    Dat was bij mijn 5e ook. Ik zag de bui al hangen dat ik weer ingeleid zou worden, net als met de andere 4. Toen ik met 40 weken nog geen ontsluiting had zonk de moed me in de schoenen. Ik ben 2 dagen later spontaan bevallen. Ik duim voor je ;)

9. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Ik wilde bij mijn dochter ook graag thuis bevallen. Helaas voor mij vond zij het wel prima en mijn buik en ben ik uiteindelijk op 41+5 ingeleid.
    Met 41 weken eerste controle in het ziekenhuis. CTG en echo waren prima. Zij wilden al direct een datum prikken voor inleiden maar dat hebben wij toen afgehouden. Wij gingen voor de thuisbevalling!
    41+1 en 41+3 is de verloskundige langs geweest om te kijken of ze mij konden strippen. Helaas zat alles nog potdicht (heb ook niks geen voorwerk gehad ofzo) dus strippen dat ging niet.
    Met 41+4 weer controle in het ziekenhuis. Toen was de CTG te vlak en voelde ik ook minder bewegen. Toen hebben we besloten om op 41+5 te gaan inleiden. Bij mij is dit gedaan met gel. De hele dag gebeurde er eigenlijk weinig en uiteindelijk begonnen de weeen 's-nachts.
    Mijn dochter is op 41+6 geboren.

10. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    hier met 40+2 nog potdicht en zelfs nog in het ziekenhuis geweest ivm minder leven voelen. De gynaecoloog wilde een afspraak maken voor inleiding omdat ze niet het idee hadden dat ons meisje uit zicht zelf zou komen. Die nacht braken mijn vliezen en onze dochter is met 40+3 geboren

11. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Ook hier overtijd en uiteindelijk zonder enige vorm van voorwerk bevallen. Wel een keergestript op 40+4, wat dus niks gedaan heeft.
    De baby was dan wel ingedaald, maar de nacht voordat wij voor een echo en ctgcontrole naar het ziekenhuis gingen toch nog spontaan begonnen en bevallen op 41+3. Het kan echt wel hoor, ik duim voor je!

12. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.911
    113
    Vrouw
    En nog een positief verhaal voor je:
    Met 41 weken een niet ingedaalde baby en alles zat nog potdicht, geen harde buiken oid gehad. Met 41.3 was er voor mijn gevoel niks veranderd, maar bleek toch dat strippen mogelijk was. Toen begon het voor het eerst een beetje te rommelen af en toe. Uiteindelijk begon op 41.5 het echte werk en had ik binnen 4 uur mijn zoon in mijn armen.
    Ik wilde ook heeeeel graag thuis bevallen en dat is ook gelukt, maar ik had voor mezelf al wel de knop omgezet dat ik rekening moest houden met een ziekenhuis bevalling en dat gaf wel rust.
    Succes!

13. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou heel graag ruilen met iemand die geen voortekenen heeft. Inmiddels heb ik ruim twee weken voorweeën, vooral 's nachts zijn ze best pittig. Overdag bijslapen is er niet altijd bij, ik heb nog twee kinderen. Ik ben dus voor de bevalling überhaupt echt begint al erg moe en die pijn neemt ook het uitkijken naar de bevalling weg. Ik had er 'zin' in (ja, doet gruwelijk pijn, maar het is ook zó bijzonder), maar die zin is nu volledig weg. En elke nacht weer de teleurstelling dat het nog niet begonnen is.... Nee, geef mij maar geen voortekenen, zoals bij de eerste twee bevallingen, veel fijner ;)

14. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik heb sinds gistermiddag regematig harde buiken, ze zijn niet pijnlijk ofzo, maar ben wel blij dat mijn lichaam eindelijk iets aan het doen is.

Sweetheart dat is dan ook weer niet fijn inderdaad, dan is een middenweg of geen klachten beter.

15. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Ik had ook geen voortekenen, spontaan bevallen met 40+6. Dadelijk pijnlijke harde buiken en toen was het zover :) blij dat ik geen voorwerk heb gehad, al word je er wel wat onzeker van ( ik toch :) )

Deel Deze Pagina