Hoi dames! Ik heb zin om weer eens nasi te maken. Maar nu ben ik eigenlijk wel eens benieuwd naar hoe jullie het maken! - uit pakjes/zakjes van knorr/conimex etc? - zelf kruiden? - wat erdoor? - wat er bij (sate, ei, kroepoek etc) Brnd los zou ik zeggen!
Vooral niet die vieze zakjes! Haha Hier ontbijt spek bakken 3 tenen knoflook erdoor Een half bosje verse selderij Een prei. Hier roer je de rijsr door en dan kan je nog nasi vlees, ham en ei naar smaak toevoegen. Lekker met kip of varkens sathe Marinade: 3 tenen knoflook (beetje hoeveel je van knoflook houd) Zout Peper Gember poeder (flink wat) Klein scheutje zoete en zoute ketjap Lekker een middagje marineren en savonds bakken of eerst aan een stokje rijgen. Sathe saus heb ik altijd kant en klaar.
Dat is geen nasi, dat is rijst met een zakje kruiden 1. Rijst koken 2. Prutje maken met een beetje trassi, koriander, kruidnagel, peper, zout en knoflook 3. spekjes, ui en prei er in bakken 3. omelet maken en in stukjes snijden en erbij doen 4. hamblokjes erbij 5. rijst er doorheen scheppen (eventueel nog een scheutje ketjap) Hierbij lekkere kippevleugels serveren. Eet smakelijk
Ik maak nasi altijd met rundergehakt.. Is misschien geen echte nasi maar iedereen vind het altijd super lekker. Ui en knoflook fruiten. Gehakt rullen met garam masala, komijn, paprika poeder en peper en zout (eventueel vers rood pepertje erdoorheen..) dan de nasi groente erdoorheen en een scheutje ketjap erbij en even goed doorbakken. Dan de rijst erbij en klaar.. je kan er ook nog omelet doorheen doen als je het lekker vind..
Oh ik krijg trek als ik dit zo lees zeg! Ik ga die van vagans eens proberen. Maar doen jullie er geen groente doorheen? Ik maak nasi altijd met een pakje van conimex en een flinke zak nasi groente maar ik merk dat mijn man en kinderen het zat zijn.
Kipfilet bakken met kipkruiden en peper. ui en knoflook bakken prei erbij 2 tomaten erbij Trassi van faya lobi erbij en dan voeg ik altijd nog wat ketjap toe. Als laatst de gebakken ei erdoor roeren. heerlijk!!!
Ik vind een "bakje natte prut" ook het lekkerst Ik doe er altijd nog ketjap bij, en verder een nasi pakket, kipfilet en ontbijtspek. Meestal kroepoek erbij, saté en een gebakken eitje. Soms ook nog wel eens augurk. Krijg gelijk zin in nasi!