Witte tong na zetten tongpiercing

Discussion in 'De lounge' started by Ikhebjelief, Nov 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

Apr 1, 2010
    2,044
    0
    0
    Hallo allemaal
    Ik heb vorige week een tongpiercing gezet, alleen nu zit er een dikke witte laag achter op mijn tong,mn tongpiercing zelf doet geeb pijn of is naar mijn idee niet ontstoken.
    Iemand tips om van zo een vieze tong af te komen?

2. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Klinkt als aanslag, aangezien je zegt dat het niet ontstoken is. Heb je geen pijn? Dikke tong?
    Als het enkel aanslag is dan met een zachte tandenborstel je tong poetsen en spoelen met mondwater.
    Mocht het toch ontstoken zijn dan de piercing eruit! Die dingen zijn sowieso ontzettend slecht voor je tanden (spreek uit ervaring :p), maar dat is je vast al verteld :)

3. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

Aug 31, 2015
    1,539
    170
    63
    Full time mom
    Hallo Ikhebjelief

Dit is een normale reactie van je lichaam en het gaat vanzelf weer weg, dit komt omdat er een vreemd object in je tong zit waardoor het minder op de natuurlijke wijze gereinigd word waardoor aanslag en tandplak toeneemt.

Het kan komen doordat je teveel spoelt met mondwater probeer te minderen, je mond geneest het snelst van alle delen van je lichaam, alleen na het eten spoelen met (non alcoholistisch) mond water, meer is niet nodig en 2 keer per dag tanden poetsen.

Ik zelf ben meer van de LITFA methode, maar de mond heeft wel wat extra verzorging nodig omdat er voedsel en drank langs komt (ik minderde met pittig eten en melk) en ga als je echt advies nodig heb naar je piercer toe of bel diegene effe op :)

Note: Mocht die ontstoken zijn (rood/extreem dik/pijn) ga terug naar je piercer en haal hem er nooit zelf uit!!! dan gaan de gaatje meteen dicht en zit de ontsteking vast in je tong!! spoel dan met warm water met een theelepeltje zeezout..

Succes met healen

4. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

Sep 26, 2015
    1,256
    2
    38
    Female
    Spoelen met mondwater of met gekookt water met zeezout (wel ff af laten koelen!!)
    Als je het niet vertrouwd even de shop bellen, bij een goeie shop mag je altijd langs komen en kijken ze er naar. Maar haal echt niet je piercing eruit nu!! Dat mag echt pas na de genezings tijd.

Tongpiercing hoeft niet persee slecht te zijn maar zorg alsjeblieft ervoor dat je niet een te lang staafje hebt!!! Ik had dat en heb 3x een stuk tand afgebroken gehad.. Piercing eruit gehaald en jaar later door laten prikken en toen kreeg ik een korter staafje en nu nergens last meer van!!

5. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

Sep 26, 2015
    1,256
    2
    38
    Female
    Rook je overigens?
    Want dan moet je daar nu per direct mee stoppen voor de genezing!

6. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Piercing hoeft niet slecht te zijn voor je tanden hoor! Mijn tandarts heeft geen bezwaar (heb m al 9 jaar) maar ik ben wel extra gaan verzorgen. Dus goed flossen en elk jaar naar de mondhygiëniste en dan gaat het prima. Zorg idd voor een goede lengte van staafje straks na genezing. 16 mm is gangbaar, maar zo lang! 12mm is voor mij te lang, 10mm net te kort. Ik heb me suf gezocht naar 11mm en die toen in grote getale aangeschaft :) Dat is voor mij perfect.

Nu, goed aan de instructies van de piercer houden en dan komt het w goed.

Share This Page