Baby's (half)broer is 14. Maar hij woont hier niet. Dus ik weet ook niet waarom ik reageer want volgens mij telt het niet mee. Dus ik ga maar weer weg
even vanuit de andere kant: ik ben zelf een nakomertje ik scheel 13, 12 en 7 jaar met mijn broer, zus en broer. (snap je het nog?) Ik vind het helemaal geweldig!! nog steeds! me vroeger nooit alleen gevoeld ofzo. Ben verwend door mijn broer en zus en werd ook nog eens op mijn 11e tante! hoe leuk kan het zijn? Het enige mindere is dat ik dus best oude ouders heb (hoewel dat tegenwoordig niet meer zo is) en mijn kinderen hun oma ook niet heel lang zullen "hebben". (daarnaast is soms ook wel wat minder dat ik nog steeds als het kleintje wordt gezien. Toen ik moeder werd veranderde dat wel iets) Wij hebben nu zelf 2 kindjes en willen/durven voorlopig echt niet te denken aan een 3e wondertje. maar over een jaar of 4-5... wie weet. En ik zou het dan ook niet erg vinden dat er veel leeftijdsverschil zit.
Ik kom uit een gezin waar ik de oudste (29) en mijn broertje de jongste (14) wij schelen dus 15 jaar. verder heb ik nog 2 zusjes van 1 van 24 jaar (sinds kort ook zwanger) en 1 van 16 jaar. Wij vinden het alle 4 erg leuk! de jongste 2 worden al jong oom en tante hahaha. Mijn jongste broertje zal nog minder kwa leeftijd schelen met ons dochtertje dan met mij hahaha. Het is juist hartstikke leuk grote leeftijdsverschillen !!
Onze oudste is 9 als de baby geboren wordt. De ander is 2 jaar. Na de eerste wilde ik geen kinderen meer maar ben later toch van gedachten veranderd dus vandaar het grote leeftijdsverschil.
hallo, mijn jonger broertje scheelt ook bijna 13j met mij, en onze oudere broer was bijna 16j als hij geboren werd. Hij was niet gepland wel zeer welkom. het grappige nu is, mijn oudere broer heeft zoontje van 18mnd en tweede word tegen 1 september verwacht ik heb dochter van 9 mnd en ja hoor, het jongere broertje verwacht zijn eerste kindje tegen 18 september (niet gepland, gaan beide nog naar school), maar over 3 jaar kunnen we met zijn allen naar de efteling
Ooo geweldig al deze mooie reacties...ik zit met een koppie thee en een hele grote glimlach achter mijn laptop Als ik mij al een beetje zorgen maakte om het leeftijdsverschil, dan is het nu helemaal weg dankzij jullie reacties!! Dank jullie wel Marisa.
Wat een leuk topic! Ik heb een dochter van 2 en heb wel de wens voor een tweede. Maar ik ben nu al een jaar ziek (laatste maand gaat t beter, wel met medicijnen) en tijdens de zwangerschap ook doodziek geweest.. Durf het nu echt niet aan, hopelijk gaat dat nog veranderen (sowieso eerst mijn gezondheid). Ik vind het erg jammer dat ik mijn dochter geen brusje kan geven, waarmee ze niet veel in leeftijd scheelt. Hopelijk dat we er over een paar jaar anders voor staan...
Mijn jongste broer is 10 jaar jonger dan mij. Een gepland nakomertje. Ik vond het altijd zalig, ik had nl. een levende babypop . Zo leer je verantwoordelijk te worden, dus niets mis mee. Ook heb ik een zeer innige band met mijn broertje (nu wel al 21, maar toch hehe). Vroeger was het zo van: mama, euh.. zus. Wel grappig. Het enige nadeel voor mij was dat er sommige mensen dachten dat ik dus een zoontje had. (De mensen die me niet kenden, dan he) Ja hallo... zwanger op je 9de??? dacht het niet . Iig, ik heb het als heel positief ervaren. xxx
Ik werd mini-moedertje toen ik vijf was. Ik heb mijn zusje overal naar toe gesleept. Hielp mijn moeder met de flesjes en luiers, badje en schoone kleertjes(meer malen per dag). Toen ze ouder werd trok ze zelf meer malen per dag andere kleren aan, je begrijpt dat mijn moeder niet blij was met alle pas opgevouwen kleding. Tienerjaren ging het mis. We leefden gewoon allebei in een totaal andere wereld. Toen ik zo'n 23 was en zij 18 zijn we dikke maatjes geworden. En dat is nog zo. Zij helpt nu mij afentoe met mijn kleine.
ik heb zelf 2 kids met een heel klein leeftijdsverschil ertussen, maar mijn half broertje is 2,5 (ik ben 23 ) en mijn stiefzusje is 9. nu is natuurlijk het verschil dat ik niet meer thuis woonde toen mijn broertje geboren werd, en zelf net zwanger was toen hij gebroen werd, maar ik vond het erg leuk! en mijn stiefzusje die dus 7 jaar enigst kind is geweest vond het ook super leuk! ik denk dat het allemaal helemaal goed komt. gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan!
hoi hoi, ik heb zelf een zoontje van 8 jaar (uit een eerdere relatie) en mijn vriend heeft ook twee kinderen van 12 en 14 jaar ook uit een eerdere relatie. en nu is martijn twee weken geleden geboren en de kinderen vinden het allemaal prachtig. ik vindt het zelf ook niet zo'n probleem het is alleen maar leuk. liefs friesemeid
Hoiiii Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wij hebben een dochter van bijna 8 jaar en er staat een klein broertje aan te komen binnenkort. Heb nog geen ervaring met hoe het in het dagelijks leven gaat zijn. Ze is wel heel betrokken bij de zwangerschap. Ik denk dat elk leeftijdsverschil zijn voor en nadelen heeft en verschillende opvoedcapaciteiten van je vraagt, en als je daarvoor openstaat maakt leeftijdsverschil toch niks uit! Hier wel lompe reacties gehad hoor in mijn zwangerschap. Zo van: ojee als dat maar goed komt!!!, en je bent er helemaal uit, ben je weer terug bij af, zulk soort dingen. Liefst nog als mijn dochter ernaast zit. Dat is niet hoe ik ertegenaan kijk. Wij gaan er gewoon van genieten! `Wat andere mensen zeggen en denken moeten ze maar lekker in hun eigen leven toepassen.
bloeme: als ze dicht op elkaar zitten krijg je ook commentaar, dan laat je er geen gras over groeien enzo. mensen hebben altijd commentaar...
Inderdaad, wij krijgen nu reacties van 'zo jullie gaan hard' en van de week een kaartje gekregen met 'jullie zijn op dreef' Bij mij thuis is het weer anders. Tussen mijn middelste broertje en mij zit 6 jaar en tussen mij en mijn jongste broertje zit 12 jaar. Met mijn middelste broertje heb ik echt nog gespeeld en broer-zus ruzies enzo gehad.. met mijn jongste totaal niet. Ik vond het weleens jammer als ik in mijn omgeving zag dat broers&zussen met elkaar dingen deden maar goed, als het niet anders is, dan is het niet anders. Nu we allemaal wat ouder worden trekt dat ook wel weer bij hoor alleen merk je toch wel dat je allemaal in een andere (levens)fase zit.
Marisa, Mijn antwoord is wel een beetje laat maar ik en mijn broer (wij zijn maar met twee thuis) verschillen 12 jaar. en zelf hebben we er echt geen last van ondervonden.. we hebben zelfs nooit geen ruzie/discussie gehad. We komen heel goed overeen ongeacht het leeftijdsverschil. Liefs Kiana
Bij mijn ouders thuis was ook groot leeftijds verschil! Mijn zus is gisteren 25 geworden, mn jongste broertje is 2,5