Zindelijk worden s'nachts, tips!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door carretje25, 16 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    Hoi Allemaal.

Ons zoontje van 3,5 is overdag zindelijk al vanaf 2,5 jaar maar s'nachts moet hij toch echt een luier om en moeten we hem zelfs nog wel eens verschonen omdat hij zo vol zit. Ik heb geen flauw idee hoe we hem s'nachts zindelijk moeten gaan krijgen. Heeft iemand tips en vanaf wanneer waren jullie kids s'nachts zindelijk? Zit er bij jullie ook meer tijd tussen, tussen het overdag zindelijk zijn en het s'nachts zindelijk zijn? Ik hoop op reacties van jullie!
    Groetjes Carretje

2. Hester

Hester Niet meer actief

Lastig. Drinkt hij 's avonds (te) veel of plast hij overdag te weinig?

Je hebt vast al van alles geprobeerd, misschien is hij er nog niet aan toe 's nachts?

Ik kan je verder niet helpen, hier ging overdag en 's nachts zindelijk zijn tegelijk.

3. christa24

christa24 Actief lid

13 jul 2010
    167
    0
    0
    Ik ben peuterleidster
    In Den Haag
    Mijn dochter is 4 jaar en was al vroeg overdag zindelijk maar ze is een bedplasser maak niet uit wat ik probeer elke nacht is het weer raak.
    Dus heb me erbij neergelegd en ze krijgt nu gewoon een luier om in de nacht.
    Mijn man heeft tot zijn 14de in bed geplast maar die heeft ook ADHDze zeggen dat het daar aan kon liggen.
    Bedplassen is ook erfelijk (hoefd niet perse maar wel grote kans als 1 van de ouders het heeft gehad)
    De dokter zegt dat ik me geen zorgen moet maken pas als ze 6 is kunnen ze verder gaan onderzoeken ofer wat met haar blaas is (want ze kan overdag niet lang ophouden ze moet gelijk gaan).
    Ze groeien erover heen.

Dus maak je niet te veel zorgen en reageer er niet te veel op naar hem toe.

groetjes

4. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    @Christa..Ben blij om jou verhaal te lezen, niet voor jou dochter natuurlijk maar dat het toch niet raar is dat hij nu s'nachts nog niet zindelijk is aangezien hij overdag al wel een jaar zindelijk is. Kunnen ze daar dan wat aan doen als je ouder bent? En jou man ook tot zijn veertiende in bed plassen...jeetje dat lijkt me erg vervelend als je die leeftijd dan hebt en je hebt dat nog.

Ons zoontje drinkt wel veel maar hij gaat overdag wel regelmatig naar de wc en geeft dat allemaal goed aan en kan het ook redelijk ophouden, soms als hij teveel in zijn spel zit dan wil het wel eens zo zijn dat we moeten rennen omdat hij dan eigenlijk een beetje te laat is.
    We hebben hem nu zonder luier in bed gelegd op een kraammatrasje, die had ik nog:) en dan straks hem even wakker maken om te plassen en kijken of het nog droog is. Hij wil op zich graag zijn luier uit, maar ja...dan moet het wel droog blijven!

Wat ik wel lastig vind is dat de luiers bijna niet passen als ze ouder worden hoe moet dat dan als hij bv 4 is zijn er dan nog wel luiers in die maat? Wat voor maat luier heeft jou dochter Christa?
    Alvast bedankt voor jullie reacties!

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik weet niet hoe lang en hoe zwaar jouw ventje is, maar Vigo is ook ruim 3 jaar, en een best beertje ;) Ik zweer bij de luiers van Bumblies. Oké, ze worden wel iéts krap nu, maar dat zijn tot nu toe de luiers die hem het beste zitten/passen.

6. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    Helaas meneer had net alweer een nat pak:( Word hem dus nog niet,maar goed dat wisten eigenlijk al wel.

Ons zoontje heeft maatje 6 van de Etos luiers en dat word best krap nu.

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Uit je stukje maak ik op dat je hem zonder luier in bed heb gelegd? Of niet?
    Gewoon nieuwschierig hoor want mijn dochter bijv. als ze een luier om had bleef ze piessen en zonder luier, bleef ze droog.
    Beetje gemakszucht bij haar haha
    Uiteindelijk waren mijn 2 dochters 4,5 jaar met s nachts zinderlijk.
    Overdag ook trouwens al deden ze zo nu en dan op vaste tijden wel plasjes en poepen op de wc.

8. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    Ik had hem inderdaad zonder luier in zijn bed gelegd op een kraam matrasje, we hadden zoiets van we proberen het een paar uurtjes en als we naar bed gaan dan geven we hem een luier om en dan steeds iets langer, maar helaas was hij net weer nat dus dat word hem nog niet! Met luier aan is hij ook nat trouwens. Ach misschien willen we gewoon te snel omdat hij overdag al zo lang zindelijk is.

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik heb geen tips voor je. Hier ging het vanzelf; van volle luiers naar steeds minder plas 's ochtends in de luier... Toen gevraagd of hij zonder luier wilde slapen, dat wilde hij en sindsdien is hij ook het 's nachts zindelijk... Ging dus echt vanzelf...

Ik weet wel, mijn neefje was met 7 nog een bedplasser. Hij kreeg toen een plaswekker (een broekje met sensoren erin, bij een drupje vocht ging een wekker af). Weet alleen dus niet of het nog steeds bestaat...

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb begrepen dat 3,5 ook nog best vroeg is om 's nachts zindelijk te zijn... Ik geloof dat vanaf een jaar of 5 "normaal" is om 's nachts droog te zijn. Ik ben er met mijn zoontje nog helemaal niet mee bezig in ieder geval en hij is 3 jaar en 9 maanden.

11. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    Het is fijn om te weten dat hij niet "laat"er mee is misschien wil ik wel te snel. Ben wel benieuwd naar wat de leeftijd is van jullie kids toen ze s'nachts zindelijk waren en of er kids zijn die laat zindelijk waren.

12. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik heb twee neefjes, van vijf en net zeven. Zij zijn beiden 's nachts nog niet zindelijk. Ik heb wel eens gehoord dat het bij jongetjes wat langer duurt dan bij meisjes. Ik denk niet dat je er wat aan kunt doen. Als ze echt natte luiers hebben, zijn ze er voor mijn gevoel nog niet aan toe. Als er een plasje 'ontsnapt' zou je misschien 's avonds, twee uurtjes na het slapen gaan, je kindje kunnen opnemen om te laten plassen? Zo doen ze het met een nichtje van me, die is vijf. Zij zou anders ook niet droog de nacht doorkomen.
    Hier kwam het tegelijk, ze was er gewoon duidelijk aan toe, maar dat is meer uitzondering dan regel.

13. christa24

christa24 Actief lid

13 jul 2010
    167
    0
    0
    Ik ben peuterleidster
    In Den Haag
    sorry voor mijn erg late reactie:)
    Mijn dochter draagt die luiers van de lidel en dan maat junior naar soms koop ik ook wel eens die luierbroekjes van de lidle het is toch alleen maar voor de nacht dus duur er wel lang mee.
    Had laatst die van de kruitvat grootste maat maar die zaten krap verschilt dus toch wel met de lidel.
    En als ze groter worden enb ze zijn nog steeds bedplassers dan kijken ze de blas na en krijg je technieken over hoe ze moeten zitten want schijnt dat bedplassers niet bed uitplassen maar ik had laatst een foldertje bij de huisarts gekregen over bedplassers mischien moet je die ff lezen staat denk ik ook wel op internet.
    Maar je kan pas over een bedplasser spreken als ze na de 6 jaar zijn.
    Daar onder kunnen ze er nog over heen groeien.

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Sam is ook al een paar maanden zindelijk overdag en 's nachts nu ook. Ik heb 'demonstratief' het laatste pak luierbroekjes op de commode laten staan... en toen was het pak leeg en had mama geen nieuwe meer.... alles op....

en het bed droog

15. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48

hier bij Nick ook zo gedaan. hij was rond de 2,4/5 maanden overdag zindelijk. Hij was elke ochtend nog nat en toen verteld dat als de luiers op waren hij droog moest zijn. Tot op de dag dat de luiers op waren was hij helemaal nat. Daarna nog 2 ochtenden nat geweest en daarna was hij droog. Hier in eerste instantie wel eerst rond 2300 nog wakker gemaakt en laten plassen.
    Ik lees alleen dat jou mannetje dat nog niet haalt.
    Wat ik wel eens gelezen heb....weet alleen niet meer waar....is dat de blaas het volste is ca. 1 uur nadat de slaap begonnen is. Dus mogelijk is het slim om je zoontje zo rond 2100 wakker te maken en te laten plassen, maar als hij dan al nat is, zou ik het nog lekker even laten en denken dat hij er nog niet aan toe is.

Deel Deze Pagina