Als ik jou voor me zie, ga ik me afvragen hoe jij dat doet in een zwembad.En de trap op met 2 kids...... En je beeb kun je ook in de kinderwagen laten slapen en dan je oudste naar school brengen toch?
Zo bedoelde ik het ook niet Crisje, mijn probleem is dat ik een perfectionist ben en snel gestrest dus voor mezelf zou het een te grote uitdaging zijn om twee kinderen kort op elkaar te hebben. Het ligt gewoon ook aan je persoon en wat je hebt meegemaakt. Tja en met buren moet je het treffen. Wij hebben toevallig een leuk stel buren met jonge kinderen. En anders gaat de kleine mee in de wagen. C.
Ik kan je wel wat leuke video's en foto's laten zien Ik ben ook wel eens alleen met de kinderen gegaan. Mijn zoontje van twee steeds het peuterglijbaantje af (kan hij allang zelf) en mijn dochtertje lekker kroelen in het water. Ik zou niet weten hoe ik dat met eentje van vier zou moeten doen, voor mijn gevoel willen die niet meer in het peuterbadje spelen. Ik was niet zo van het in de wagen laten slapen, maar ieder zijn ding natuurlijk. En ik ben een beetje van het structuur zodra de krampjes het toelaten. Dus lekker rustig laten slapen als ze moe zijn en dan niet hop de kinderwagen weer in beweging. En als ik dan mijn dochter drie jaar later getroffen had had ik echt een probleem gehad: Ik heb een zeer zeldzaam geval die gewoon NIET gaat slapen in de auto en in de kinderwagen. Erg vervelend soms, want alle slaapjes moeten dus thuis gebeuren. Dan is het (bij toeval!) wel erg prettig dat mijn zoontje niet heen en weer een paar keer op een dag gebracht hoeft te worden. En over dat zindelijk maken: Mijn dochtertje van bijna 14 maanden vind het maar wat interessant, het potje van haar broer! Het liefst zou ze hem zo nadoen denk ik Maar wie weet was het me wel hartstikke meegevallen als er meer leeftijd tussen zat! Kijk, van tevoren weet je het toch niet, maar je kijkt natuurlijk naar wat jouwzelf het handigst lijkt en op basis daarvan probeer je een kindje te krijgen. Mij leek dit het handigst, en ik heb een kennis die heeft er bijna vier jaar tussen en die zweert bij een groter leeftijdsverschil. Zo heeft iedereen wel een voorkeur denk ik.
Ik heb een broertje en een zus. Tussen mijn zus en mij schelen 14 maanden en hebben echt maar zelden contact. Tussen mijn broertje en mij zit 4,5 jaar en wij zijn heel close! Wel pas op latere leeftijd, vond hem vroeger altijd maar irritant en toen kon ik wel beter met mijn zus opschieten (meer ruzie dan samen spel , maar geloof dat dat wel erbij hoort). Maar dat geruzie had ik dus stukken minder met mijn broertje. Dus zo'n leeftijdsverschil wilt helemaal niks zeggen. In sommige gezinnen trekken de kinderen juist veel op met elkaar met een weinig leeftijdsverschil en bij andere gezinnen met meer leeftijdsverschil. Ligt echt aan de personen zelf hoe ze zijn...
Als de volgende komt is Laura bijna 4 dus zit er 4 jaar tussen. Wilde dit zelf altijd graag, kan me dan helemaal op de kleine richten als Laura naar school is liefs Es
Hier zit tussen alle 3 de kinderen 3jr 9mnd en een paar dagen. Ik heb er bewust voor gekozen moet er niet aan denken om ze kort op elkaar te hebben hoor. Als ik nu kijk spelen alle 3 lief samen de oudste is nu bijna 9jr en kan al heel veel dingen alleen en zelf. De middelste overigens ook en dat scheelt echt zoveel. Mijn zusje heeft tussen de oudste 2 maar 11mnd zitten en die heeft het echt behoorlijk zwaar gehad zeg.
Mijn zoon en dochter schelen 8 jaar, ze zijn nu dus 2 en 10. en eigenlijk vind ik het heerlijk! Jor kon zelf op de fiets naar school, toen Noof geboren werd, dus geen problemen met brengen en halen enzo. Eigenlijk ben ik dus een heel deel van de dag alleen met haar en heb alle tijd en aandacht, wat ik erg plezierig vind. En Jor vind het nu erg leuk met haar te spelen, al beginnen ze echte broer en zus ruzietjes te krijgen.. Ik heb geen ervaring met kinderen kort op elkaar, maar moet eerlijk zijn, dat een evt 3e nog steeds niet in me opkomt.. Alleen het idee al, dat ik dan met bijv zwemles/school, steeds zo`n ukkie mee moet slepen. (respect voor de genen die het kunnen) maar dat zou volgens mij niks voor mij zijn
hier zit er ongeveer 3.5 jaar tussen niet bewust maar ze liet wat langer op haar wachtenb ( een jaar bezig geweest om zwanger te worden ) maar nu vind ik het heerlijk en ondanks het verschil " spelen " ze best wel met elkaar en zijn ze gek op elkaar!!
wat ben ik blij met dit topic!!! Mijn zoontje is bijna 3 en we zijn nu pas "bezig" voor nummertje 2. Ik vermoed dat er straks 4 jaar leeftijdsverschil tussen onze kids zal zitten, maar wie weet nog wel meer. Ik ging door de reacties van mijn omgeving bijna denken dat het een rare keuze was om een tijdje te wachten met een tweede kindje. Toen mijn zoontje een half jaartje oud was kreeg ik al continu de vraag: "en??? Wanneer komt de tweede??" Belachelijk, en ook wel brutaal, vind ik. Ik heb lekker volop kunnen genieten van zijn zoon en hem alle aandacht kunnen geven die ik wilde. Ik heb zelfs nog even getwijfeld of ik wel echt een tweede zou willen. Die willen we nu dus wel graag, maar ik heb er geen haast mee. Mijn zusje en ik verschillen ook 4 jaar en hoewel we als kind niet veel aan elkaar hadden, zijn we nu heel close! Zou d'r voor geen goud willen missen!