Hoi dames, Ik heb even een vraagje, ik ben vorige week vrijdag voor het laatst bij mijn vk op controle geweest omdat ik bij mijn vorige zwangerschap een keizersnede heb gehad. Gisteren had ik een eerste afspraak bij de gyn, nu hebben ze mijn vervolgafspraak pas gepland als ik 38+6 ben, over 2,5 week, dan krijg ik een uitgebreide echo en plan van aanpak. Het is toch zo dat je de laatste weken elke week op controle gaat of is dat alleen bij de verloskundige zo?
Vanaf 36 weken ga ik elke week langs bij de verloskundige. Ik weet dat het bij ziekenhuizen soms heel anders gaat, maar ik heb daar zelf eerlijk gezegd geen ervaring mee
Ik ben met 35 weken voor het laatst geweest en hoef met bijna 38 weken pas weer terug te komen bij de VK.
Hier dus niet en vroeg het me ook af... Tussen de vorige en aankomende controle zat twee weken. 36,4 en de volgende controle 38,4
Hier bij de eerste ook een ks en dus bij nr. 2 vanaf 36 weken naar de gyn. Toen iedere week. Nu heb ik weer mijn eerste afspraak bij de gyn staan met 36 weken en zal daarna wekelijks een afspraak hebben (tenzij er bijzonderheden zijn natuurlijk..dan vaker)
Wat zouden ze in de tussentijd moeten bekijken? als er geen aanleiding voor is dan is een controle niet nodig. Als er iets is kun je natuurlijk altijd bellen. Maar verder is het een normale planning voor een ' geen problemen' geval
Bij de zwangerschap van mijn dochtertje ben ik tot week 30 om de 3 weken geweest. Vanaf week 30 tot aan week 40 welke 2 weken. Pas na week 40 moest ik iedere week. Eigenlijk onlogisch dat ze je pas iedere week laten komen als je 40 weken bent, aangezien je toch niet langer dan 42 mag lopen. Nu in verwachting van een Tweeling, en al vanaf het begin moet ik om de 3 weken komen. Dit blijft zo tot aan week 33 en dan ook gewoon om de 2 weken, tot aan week 38. Maar omdat het een tweeling betreft en het voor mijn gezondheid beter is, worden de kids met 37 weken gehaald. Dus ik denk dat het bij iedere VK en bij iedere Gyn anders is.
Volgens mij alleen als er iets medisch is. Ik had zwangerschapssuiker en ging vanaf 36 weken 2x in de week voor een Ctg
Ik ga nu om de twee weken naar de gyn, en wat mij betreft blijft dit zo tot aan de bevalling. Mits er een reden voor is. Vind het een heel gevlieg elke keer.
Hier officieel bij de vk ook vanaf de 36 weken elke week. Maar ik voelde me zo lekker dat we het toch om de 2 weken zijn blijven doen. Ook lage bloeddruk, etc. Niet nodig om extra te gaan, dan kon ik altijd nog bellen..