Wie ook half julli uitgesteld. en al niet meer veel dingen kunnen doen

Discussie in 'De bevalling' gestart door stefani, 20 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Spannend Mojinari.
    Hopelijk een voorspoedige bevalling!

Wat fijn dat het een stuk beter gaat engeltje!

Wij wachten op de kinderarts en dan horen we of we naar huis mogen.
    Fingers crossed!!

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    En is het verdere inleiden al begonnen monijari? Spannend!!!

@ beeb: duim met je mee dat jullie lekker naar huis kunnen vandaag!

Hier zometeen maar weer op naar de waterspeeltuin. Gister weer heel veel harde buiken gehad, maar vannacht is het weer gestopt... Helaas pindakaas!

3. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    Ow spannend, een hoop waar het al (bijna) zover is. Ik heb de laatste tijd ook steeds meer last van voorweeën. Ik hoop echt dat het bijna zover is, ben het behoorlijk zat.

4. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    Hai! hier heb ik nu sinds gister avond de 2e ballon. De eerste is er zelf uitgevallen. Dus positief. Nu afwachten wanneer de tweede uitvalt.

Heb er al goed wat voorweeen bij gehad waardoor ik niet kon slapen. Heb een slaap/verdovende spuit gehad. Daar ben ik nu nog duf van omdat deze om 0:00 pas werkte en ik om 7u al weer wakker werd door wekker ivm onderzoek en ontbijt.
    Hierdoor zijn de weeen wel heel erg afgezakt... jammer! ik hoop dat de ballon er deze ochtend nog uitvalt en dat ik dan wordt ingeleid. Als het tot vanavond duurt, krijg ik vanavond onderzoek en wordt ik morgen wss ingeleid. Ze beginnen hier namelijk savonds niet meer aan inleiden...

Succes mamasophia met je voorweeen! en Jammer Engeltje! Hopelijk helpt de warmte vandaag om de voorweeen weer terug te krijgen.
    @beeb: en weet je al meer? en dank je Fiora!

Ik duim voor jullie!

5. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Wij zijn thuis!
    Echt genieten. Ben benieuwd hoe de nacht gaat.

Hoe is het bij jou Monijari?
    Hopelijk ben je al ingeleid.

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @beeb: oh wat heerlijk zeg!! Lekker genieten en laat jezelf ook maar lekker in de watten leggen!

@monijari: had net al in het andere topic op je gereageerd, maar nogmaals veel succes met het laatste stukje, je bent er bijna! Morgen heb jij op zeker gewoon je lieve ukje in je armen!

Hier een redelijk dagje gehad... Weinig voorweeën, maar voel me een beetje blegh. Erg misselijk, wat last van m'n darmen en vooral gewoon heel moe. Komt vast door t warme weer. Wel nog even naar de waterspeeltuin geweest met ml en ons zoontje en daarna nog even met de kitten van oma wezen knuffelen. Helaas moesten we daar al op tijd weer weg, want m'n zoontje kreeg ineens een allergische reactie op de kitten :( Hij is wel bekend met allergieën, maar op katten had hij nog niet gereageerd. Best een domper, want hij is er zo dol op! Thuis maar gelijk z'n medicijnen toegediend en bij oma eerst nog onder de douche gezet en toen ging het gelukkig snel beter. Mannetje is echt een pechvogel de laatste tijd!
    Verder nog even z'n haartjes geknipt net en nu lekker de beentjes in de lucht voor de tv en lekker relaxen.

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoe gaat het nu monijari?
    Heeft de ontsluiting zelf verder doorgezet? Ik hoop het voor je!!

8. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    @beeb, Ow wat fijn dat je naar huis mocht! Lukt het een beetje met zoon ukkie in de hitte?

9. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ja ze doet het prima.
    Lijkt nergens last van te hebben haha.

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Fijn beeb!!

@ meiden die nog niet bevallen zijn: vannacht gaan we gewoon beginnen hoor! Hittegolf is van start en het is volle maan vannacht, kan niet beter toch? ;)

11. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    He meiden,

@engeltje: wat naar die allergische reactie, fijne domper op de dag! Hopelijk gaat t goed met je zoon nu. Heb je een epi pen?

Beeb wat fijn dat t goed gaat met de kleine. Kan je zelf ook een beetje tegen de hitte nu?

@rest: wat engeltje zegt: allemaal starten met de bevalling vanacht :). Het is goed te doen in t ziekenhuis qua temperaturen.

De bevalling wil nog niet echt vlotten. Vanochtend om 8 u gestart met 4 cm ontsluiting en bijna volledig verstreken baarmoeder mond. Het eerste uur met wee opwekkers ging prima, hierna ging de baby dwars liggen tussen mijn rib en baarmoeder mond. En veeeel trappen. Toen kreeg ik geen lucht tijdens de weeën. Nu was ik van te voren tegen pijn bestrijding maar ik hield het gewoon echt niet. Dus heb een ruggenprik gekregen! Wat een opluchting :)! Alleen mijn ontsluiting is nu nog maar net 6 cm... Dus het gaat heel langzaam...

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    He wat jammer zeg dat het nog niet echt wil vlotten, had na gisteren toch wel goede hoop voor je dat het uit zichzelf door ging zetten. Hopelijk verloopt t laatste stukje wel wat beter dan!
    En wat betreft de pijnbestrijding... Wat nodig is, is nodig toch? Ik wil het ook eerst zonder proberen en als t te erg is wil ik graag een pompje.

Heb geen epipen voor hem in huis, maar wel een drankje en een puf. Tot nu toe werkt het drankje en de puf nog steeds prima gelukkig. In het begin deed ik het drankje ook altijd in de tas, of gaf ik het preventief als we naar een hond toe gingen. Op katten had hij nog nooit een reactie gehad en m'n schoonouders hebben altijd katten gehad en hij knuffelt alle katten uit de buurt ook helemaal plat als hij ze tegenkomt. We waren er nu dus ook echt niet op voorbereid dat dit zou gebeuren. Misschien komt het omdat kittens nog een andere vacht hebben ofzo en gaat t over een tijdje wel beter weer. Voorlopig dus maar even weer z'n medicijnen meenemen dus.

13. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    @monijari, Ow wat spannend! Je zal intussen al bevallen zijn. Laat gauw weten hoe het gaat.

Vandaag weer bij de verloskundige geweest. Schrok wel een beetje want de baby zit niet meer zo diep als twee weken terug. We dachten dat ze was ingedaald en vast zat, maar niet dus. Ze zit wel nog met haar hoofdje naar beneden dus dat is prima. De verloskundige zei dat als mijn vliezen breken ik wel meteen naar het ziekenhuis moet, zodat ze in de gaten kunnen houden dat ze dan wel inhaald. Verder was alles prima.
    Vanochtend merkte ik trouwens dat ik behoorlijk veel slijmerige afscheiding had, ook een beetje rood. Kwam er niet aan toe om het te vragen maar kan dat de slijmprop zijn? Het was naar mijn idee niet echt een hele prop, maar ik merk het wel vaker de laatste tijd. Dus misschien dat ik het stukje bij beetje verlies?

14. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

MamaSophia, slijmprop kan je in delen verliezen.
    Dus best kans dat afscheiding met bloed een beetje slijmprop is.
    Jammer dat de kleine niet meer zo laag ligt.

Monijari, dat is even flink balen.
    Hopelijk is de kleine er inmiddels en is alles goed gegaan!

Engeltje, wat sneu die allergische reactie.
    Hopelijk voelt ie zich snel beter.

Houden jullie het een beetje uit met deze hitte?

15. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    Thanks voor alle lieve woorden! Onze zoon is gisteren geboren om 20:57! Het heeft in totaal bijna 13 uur geduurt zonder de twee "ballon dagen"... Hij is gezond, al wel bijvoeding gehad (ivm zw diabetes). En z'n sleutelbeen is gebroken door de bevalling. Maar hij vind niks erg, is heel rustig en doet t goed! Nu even bijkomen. We worden morgen vroeg uit t ziekenhuis ontslagen en mogen voor t eerst de hitte in... Ben namelijk dinsdag voor t laatst buiten geweest en toen vond ik t nog goed te doen...Sterkte voor de rest! Ook met die hitte...

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @monijari: gefeliciteerd meis!! Gelukkig doet hij het wel goed ondanks z'n gebroken sleutelbeentje! Was zijn waarde te laag na de geboorte? Fijn dat jullie morgen al naar huis toe mogen, geniet ervan!

@ beeb: mij breekt de hitte wel een beetje op helaas. Vannacht er niet door kunnen slapen, vanmorgen 2 x bijna flauw gevallen en m'n suiker is snel erg laag, gok ook door de warmte ofzo.
    Hoe gaat het met jou?

@ mamasophia: je kan idd je slijmprop in delen verliezen, is bij mij ook zo gegaan. Hier trouwens ook een dametje wat al een paar welen diep in mijn bekken lag en toen ineens besloot met 36 weken om weer omhoog te komen. Ondertussen is ze wel weer goed gezakt, maar ze kunnen haar nog wel een klein beetje bewegen in mijn bekken.

17. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Monijari, gefeliciteerd!!
    Heftige bevalling geweest hoor.
    Wat sneu dat ie z'n sleutelbeen gebroken heeft. Lijkt me lastig voor jullie ook met verschonen enzo.
    Gelukkig gaat het verder wel goed!
    Hoe is het met jou?

Engeltje, dat is heel naar.
    En we hebben nog een paar van die dagen.
    Sterkte!
    Is er niemand die je kent die airco heeft?
    Misschien dat je de heetste uren van de dag daar kan doorbrengen.

Hier gaat alles goed.
    Omdat het bed nog hoog staat liggen we in de wind 's nachts als het raam open staat haha.
    Dus de nachten zijn aardig te doen.
    De kleine meid slaapt goed door.
    Heeft totaal geen last van de warmte en het onweer heeft ze niet eens gehoord volgens mij haha.

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ beeb: fijn dat jullie gelukkig niet zoveel last hebben van de warmte snachts en dat je in ieder geval goed kan slapen!
    Ken helaas niemand met een airco die we kunnen lenen nee.

De vorige nacht is redelijk gegaan, maar deze nacht is echt weer prut. Ti's wel 3 graden afgekoeld op de slaapkamer en heb wel iets geslapen, maar ik heb nu echt ontzettend last gehad van voorweeën, dacht ook echt even dat het begonnen was nu.
    Om 15.00 kreeg ik om het kwartier voorweeen, dit heeft anderhalf uur geduurd en daarna stopte het helaas. Na het avondeten kwamen ze echter toch weer terug, maar waren in sterkte een heel stuk minder en kwamen heel erg onregelmatig. Rond 22.00 kwamen ze toch weer om de 10 minuten en toen ben ik maar even gaan douchen. Werd niet meer, maar ook niet minder. Rond 23.00 in slaap gevallen. Om 00.30 werd ik wakker en werden ze weer pijnlijker, m'n hele buik voelde alsof ik flink last had van een menstruatie. Ook kwamen ze om de 7 á 8 minuten nu. Ml was toen net thuis en kwam ook naar bed. Had de timer even aangezet, maar werd er alleen maar onrustig van, dus weer uitgegooid. Ze bleven maar komen, maar nog niet sneller achter elkaar en kon niet in slaap komen ervan. Heb om 2.00 toch maar even paracetamol genomen om te kijken of de wat scherpere randjes er vanaf konden gaan zodat ik nog even kon gaan slapen. Rond 3.00 lukte dit gelukkig. Nu net om 5.30 wakker geworden en net pas weer een eerste harde buik gehad die niet echt pijnlijk was. Zet dus nog niet echt door. Ben alleen maar heel erg misselijk en heb flinke hoofdpijn nu van de warmte. Hoop dat ik toch nog even verder kan tukken zo, of dat t nu wel echt door gaat zetten.

19. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Monijari gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Succes de eerste daagjes in de warmte!

Engeltje, zou wel fijn zijn als het nu eens door ging zetten of niet? Door elke keer pijnlijke weeën word je ook moe en
    steeds op het verkeerde been gezet lijkt me.

Hier alleen pijnlijke harde buiken als ik wat heb gedaan ik de hitte,plus vannacht ineens enorme bandenpijn rechtsonder, kon echt niet meer lekker liggen:(

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ fiora: ja ben echt doodop nu... Vanmorgen is het toch weer afgezakt, maar nu net ben ik weer begonnen met spugen, hou gewoon niks binnen blegh! Pieste net de eerste x erbij ook in m'n broek en dan twijfel je natuurlijk ook gelijk wat het is, maar ik gok toch urine ook al was het doorzichtig.

Vervelend ook van die bandenpijn bij jou, dat kan echt verrekte zeer doen! Is dat nu alweer iets gezakt?

Deel Deze Pagina