Ik heb verschillende topics voorbij zien komen over de snelheid van de tweede bevalling maar ik vroeg me af of jullie verschil hebben ervaren in de pijn bij de tweede bevalling. Dus hadden jullie de zelfde soort weeen of juist hele andere en hebben jullie de pijn hetzelfde ervaren of juist minder of meer? Ben benieuwd...
Ik heb de pijn en de weeën inderdaad hetzelfde ervaren als bij de eerste. Bij beide had ik, helaas, vooral veel beenweeën, en daarvan word je echt niet blij
Ik heb de pijn en weeën ook hetzelfde ervaren als bij de eerste. En ook heel vroeg persdrang zoals bij de eerste. Ik ben benieuwd hoe de 3e zal gaan...
Mijn eerste bevalling was goed te doen. Mijn tweede ging snel en was extreem pijnlijk helaas, daar kon geen pijnstilling tegenop.
Mijn eerste bevalling vond ik veel pijnlijker dan mijn 2e. Duurde beide ongeveer 12 uur vanaf de eerste wee. Bij de 2e maar een uur echt pijn gehad waarvan 20 min persen. Bij beide bevallingen rugweeën. 2e zonde pijnstilling, 1e met ruggeprik.
Qua soort weeën was het hetzelfde. De pijn denk ik ook wel. Alleen doordat het een stuk sneller ging heb ik de tweede bevalling wel als heftiger en pijnlijker ervaren dan de eerste. Eerste bevalling duurde 9 uur, de tweede 3 uur. Allebei vanaf het moment van vliezen breken.
Mijn pijn was heeeel veel anders.... Had me zelf voorgenomen als ik het gevoel heb dat ik dood ga dan ben ik er bijna.... Dat wist ik van de eerste. Bij de tweede man lekker naar bed gegaan en zelf tussen de weeën door film gekeken. Maar dat moment van gevoel help ik ga dood kwam maar niet en toen was ze er plots al..... Denk dat het kwam omdat ik wist wat er kwam dus zelf veel relaxter was en dat het zo snel ging omdat ik ben gaan lopen tijdens een wee. Bij de eerste ben ik gelijk al gaan liggen.... Nu nummer drie.... Ben benieuwd.
Beide bevallingen ingeleid, maar de 1e bevalling vond ik 10 x pijnlijker dan de 2e. Eerste bevalling weeënstorm en ontsluiting die niet wilde vorderen, ruggenprik gekregen, volledige ontsluiting na 14 uur en 15 minuten, ruggenprik werd uitgezet en kwam gelijk weer in de weeënstorm, heb geen persweeën gehad😝 en 3 kwartier op "gewone weeën" kind eruit geperst. Heb mij wekenlang ontzettend belabberd gevoeld. 2e bevalling duurde 6 uur korter en vond het, ondanks de weeënopwekkers en pijn, vele malen beter te doen! Geen weeënstorm en persweeën kwamen op het moment dat ik volledige ontsluiting had, 2 persweeën en kind geboren. Na de bevalling voelde ik me helemaal top en had alleen wat last van naweeën! Ik hoop dat de 3e bevalling net zo relaxed is als de 2e!
Alledrie mijn bevallingen heb ik anders ervaren qua pijn. Mijn eerste bevalling had ik rugweeën en een weeënstorm. Te doen, maar mijn tweede bevalling vond ik veel beter qua pijn, want toen had ik buikweeën. Wel had ik al snel persdrang en nog geen volledige ontsluiting, dus dat was wel moeilijker. Mijn derde bevalling vond ik qua pijn het moeilijkste. Ik had zowel buik- als rugweeën en heb zelfs gedacht aan pijnstilling, maar ik ben dan ook in een uurtje bevallen, vandaar dat het zo heftig was.
Heel anders! Moet wel zeggen dat ik bij de eerste ingeleid ben. Heeft twee dagen geduurd, inclusief niet goed werkende ruggenprik. Bij de tweede (4 weken geleden) zou ik ingeleid worden maar begon het de nacht ervoor vanzelf. Om 2 uur moest ik plassen en kon niet meer slapen van de krampjes en in bad gegaan. Tot 4 uur getwijfeld of het echt was, volgens de weeënapp was t heel regelmatig om de 3 minuten, 1 minuut. Toch man maar wakker gemaakt en vk gebeld. Ze hoorde me aan en stuurde me direct naar t kraamhotel. Wat ik vreemd vond... Om 5 uur aangekomen bleek ik al 7cm ontsluiting te hebben! Terwijl ik nog steeds twijfelde of t echt begonnen was... Tot 9 cm tussen de weeën door nog grapjes gemaakt en gelachen. Nou geloof me bij m'n eerste was er vanaf 2 cm al niks meer te lachen 🙈☺️ Ik vond het een heel groot verschil. Moet ook zeggen dat ik de tweede keer zwangerschapsyoga heb gedaan. Dat kan ik echt iedereen aanraden!
Bij mijn tweede bevalling had ik direct de enorm pijnlijke weeën die ik bij de eerste pas het laatste stukje had... Dus ik dacht, dit kan nooit lang duren. Had ook al snel persdrang. Mijn gevoel klopte, toen de vk kwam na ongeveer drie kwartier had ik al 10 cm ontsluiting. 5 min geperst en daar was onze dame van 4900 gram!
De tweede bevalling vond ik helemaal niet zo pijnlijk. De derde bevalling vond ik wel weer pijnlijk, voornamelijk ook doordat ik toen rugweeen had.
mijn eerste bevalling was zeer pijnlijk. ik had nog maar 1 cm ontsluiting maar ik liep al krom van de pijnlijke weeen moest naar het ZH omdat het niet opschoot en ben toen bij gestimuleerd en dat is sowieso al pijnlijker dan natuurlijke weeen. bij de 2e heb ik eerlijk gezegt weinig pijn gehad. zou het zo weer over doen. deze bevalling duurde ook veel korter. bij de 1e 18 uur over gedaan, incl 1,5 uur persen en bij deze totaal iets van 2,5 uur waarvan 10 min persen. ik heb wel een geboorte-tens gebruikt. super ding.
Ik had bij mijn eerste bevalling een weeënstorm, hierdoor kwam ik helemaal in een roes. Bij mijn tweede bevalling keurig weeën volgens het boekje, met een pauze er tussen en dit vond ik vreselijk. Ik kwam niet in een roes en elke x als de wee weg was begon de ellende weer opnieuw. Beide bevallingen gingen heel snel. Tweede ging wat ontsluiting betreft nog sneller (in 45 min.van 5 naar 10 cm, vandaar de mega pijn waarschijnlijk).
Nee, geen verschil in pijn. Mijn laatste bevalling was binnen een half uur gepiept, maar nog steeds erg pijnlijk...
Mijn tweede bevalling was een stuk sneller en pijnlijker dan de eerste. Maar desalniettemin vond ik het goed te doen...