Wie ook half juni uit gerekend ( het aftellen is begonnen)

Discussie in 'De bevalling' gestart door troetjuh, 13 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Gefeliciteerd Nala!!

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Wauw gefeliciteerd nahla!! Ben benieuwd naar je verhaal straks:D En leuke naam!

3. nad

nad Actief lid

7 apr 2014
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    alweer ene tijdje terug maar had de energie niet om te reageren...

gefeliciteerd voor de meiden die bevallen zijn en geduld voor de meiden die nog moeten

ikzelf ben op 12 juni bevallen van een meisje.

helaas voor mij was het een pittige bevalling waar ik nu nog van aan het bijkomen ben maar gaat elke dag steeds beter..

donderdag 11 juni mocht ik me om 7 uur melden in het ziekenhuis. eerst werd er een ballon geplaatst.
    hele dag mogen wachten niets gebeurde nog ff gewandeld voor het ziekenhuis met mijn man ijsje gegeten en maar weer binnen wachten.. die nacht rond 4 uur werd ik wakker van gigaaaa rug pijn ik dacht neeee zolang hoopte ik dat er wat ging gebeuren maar toen dat moment dacht ik oeff neeeee waarom ik kan nu niet meer terug op de wc viel me balonkatheter eruit...

rond 6 mijn man gebeld zodat die op tijd er zou zijn.. ik dacht je weet maar nooit wie weet is de kleine er zo..

rond 8 is geprobeerd mijn vliezen te breken.. baby lag erg hoog dus inwendig onderzoek was niet zo leuk
    na het breken van de vliezen en het krijgen van infus voor weeen opwekken mocht ik mijn ruggenprik halen
    wat natuurlijk ook weer niet zo leuk was.. omdat ik klein ben hadden ze hem te hoog gezet waardoor ik dacht dat ik boven verlamd was ik kon niet slikken en moeilijk adem halen, gelukkig werd hij uitgezet en lager gezet.

maar ja gelukkig niets dus van de weeen hoeven voelen dit was het mooiste van alles

rond 10 uur zat ik op 4 cm ontsluiting.. dus zou rond 5 op 10 moeten zitten....

om half 4 kwamen ze voelen en toen vertelde de stagiare me dat ik op 8 cm zat.... vet blij

er werd door iemand anders gecontroleert en ik zat nog steeds op 4 cm.

weeen werden verhoogd en na 1 uur werd weer gekeken.

eerst door nummer 1 gevoeld, toen nummer 2 en uiteindelijk werd er iemand anders bijgehaald een mannelijke, ongemakkelijk voelde ik me.. pfff.
    hij kon ze vertellen hoe de baby lag, hier kwamen ze namlijk nniet achter, uiteindelijk moest ik voor een keizersnee, omdat bij mijn zoontje de eerste bevlling ik ook niet verder kwam dan 3 cm
    na ongeveer 1 uur had ik mijn dochter in me handen.

de dagen erna waren helaas zwaar veel bloed verloren, baarmoeder werkte niet goed, kon niet staan bewegen of wat dan ook elke keer waneer ik moest staan viel ik flauw

maar wanneer ik de prachtige oogjes zag vergat ik alle ellende en pijn. hoop niet dat ik sommige dames bang heb gemaakt met mijn verhaal wou het alleen ff delen en hoop voor juli een mooie snelle bevalling

4. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Komt die!

Vanacht had ik al wat weeën die om de 7/8/9 minuten kwamen en 45 seconden tot 1 minuut aanhielden.
    Tussen de weeën door gewoon geprobeerd nog wat te slapen.
    Om half 5 was ik het zat en ben ik naar beneden gegaan.
    Vanaf toen kwamen de weeën om de 5/6 minuten en hielden een minuut aan, maar omdat het tussen de weeën door goed te houden was had ik zoiets van kijk het nog wel even aan.

Om 7 uur het ziekenhuis gebeld, en weet je wat die zeiden? :D even in de agenda kijken hoelaat je kan komen haha!:)
    Om 8 uur in het ziekenhuis, CTG gehad waarbij ik op m'n zij moest gaan liggen ivm met dippen hartslag kleine meid.
    Toen had ik al zoiets van wow die weeen worden wel erg heftig!

Ik had trouwens rugweeen net als bij mijn zoon, hels!!

De gynaecoloog controleerde m'n ontsluiting en vertelde 4 cm! Waarop ik om kwart voor 9 door mocht naar de verloskamers.
    Vanaf het moment dat ik de verloskamer binnen stapte knalde ik in een weeenstorm die niet te harden was! De 1 na de andere wee kwam achter elkaar en wist niet waar ik het moest zoeken.
    Ik werd daarom snel klaargemaakt voor een ruggeprik.

Op een gegeven moment heb ik gegild, het drukt zo van onderen!!! Ze wil eruit, waarop de verpleegkundige zei het zullen je vliezen wel zijn die gespannen staan!
    Waarop ik nog wat meer gegild heb en ze toch de gyn maar heeft gehaald :)
    Waarop bleek dat ik al 10cm had om half 10, alles werd snel klaargezet en ze wilden de vliezen nog snel breken, alleen die bleken dus al gebroken te zijn, maar wanneer??
    Binnen 3 persweeen in 5 minuten werd onze dame geboren om kwart voor 10!
    Moeders een minuscuul scheurtje die niet gehecht hoeft te worden en kleine Indy is vandaag 5 keer geprikt voor haar bloedsuiker die te laag was maar nu al weer goed!
    Ook heeft ze wat moeite zich goed warm te houden dus we zijn flink met kruikjes in de weer!

Al met al een turbo bevalling!!

5. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Hier ook even snel berichtje van mij
    Ik ben om half 8 vannavond bevallen van een dochter Eline
    Ze weegt 3590 en 51 cm

6. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Wow troetjuh dat is toch snel gegaan. Gefeliciteerd!

7. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Het regent baby's!! Troetjuh gefeliciteerd meid!

Nahla, Nad, wat een verhalen! Heftige nasleep heb je gehad nad hopelijk gaat het nu beter met je? Nahla heftige laatste cm's ontsluiting heb je gehad zeg! Weet inderdaad uit ervaring dat als die laatste cm's zo snel gaan hoe heftig dat is!

Op naar de volgende beeb!:D;)

8. Johanne25

Johanne25 Lid

30 okt 2014
    87
    1
    8
    Gefeliciteerd, Nahla, Troetjuh en Nad!
    Cammy, spannend zeg! Ben benieuwd of je al bevallen bent!

9. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ben vanmiddag om 14.23 bevallen van onze dochter V.iënna!! Bevalling duurde in totaal 6 uur en 13 min;) Daarvan 3 persweeen in 8 min en toen was ze er. Het persen ging vlotter dan bij de eerste (20 min) maar was wel veel heftiger. Bij de tweede perswee stond het hoofdje al, maar daarna duurde het best wel lang tot de volgende perswee......brandde als en gek!!:$

We blijven nog een nachtje in het ZH en dan morgen lekker naar huis!:D

10. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Gefeliciteerd Cammy!

11. nad

nad Actief lid

7 apr 2014
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd dames...

ik ben zo verbaasd juli bevallen en plaatsen een paar uur later een berichtje.. ik had echt dik een week nodig om bij te komen voor ik ergens op kon reageren

12. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Mijn bevallings verhaal

22-6-2015
    Om 04:00 snachts werd ik wakker met lichte onregelmatige rugweeen ben weer verder gaan slapen toen, smorgens werden ze iets duidelijker Maar nog wel heel onregelmatig ik zou eerst me zoontje niet na kdv brengen omdat fietsen enzo niet meer ging, maar hem toch maar gebracht
    Toen rond 11 uur namen de weeen toe maar nog niet echt om 12 uur time kwamen ze toch wel om de 5 min ongeveer.

Toen om half 1 vk gebeld die kwam 2 uur kijken
    Toen had ik nog niks geen cm en tuitje stoms nog van de baarmoeder vet balen
    Want ze zei je heb voorweeen je bent nog niet aan bevallen afspraak gemaakt dat ze 5 uur nog even zou bellen hoe het ging

Nou het werd alleen maar erger de pijn dus 5 uur gebeld toen is ze half 6 komen kijken
    Had ik 3 cm Yes ik was aan het bevallen
    Ik wou een ruggenprik tegen de pijn want de rugweeen kwamen zo snel ik kon ze niet goed opvangen.

Ze heeft het zkh gebeld en mochten komen 30 min met de auto wat een hel
    Half 7 waren we in zkh ik werd aangesloten op de monitor kindje werd gecontroleerd en ze keken hoeveel cm ik had om 18:45 6 cm ik raakte in paniek want ik kreeg geen ruggenprik meer dat kon niet meer ik kon nog wel prik in me been krijgen ( werkte bij me zoontje vorige keer niet)
    Dus ik zei dat in paniek dat ik wou tegen de pijn
    Toen gingen ze nog keer voelen 19;15 8 cm ontsluiting ik kon het niet meer houden ik moest persen En om 19:24 is Eline geboren.

Er was even paniek want ze kwam heel slap uit me omdat het zoo snel ging dus moest ze even mee maar gelukkig kwam ze na een paar minuten helemaal bij. ( ze kon de snelheid van de bevalling niet goed aan)
    Of terwel ik had om half 6 3 cm en 2 uur later was ze er en geen medicatie gehad want dat was allemaal telaat het zou niet meer werken

Ik vond het een hele heftige bevalling en moet het ook echt nog wel even verwerken

Maar ben nu zoo blij dat ze er is :)

13. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Zijn er nog baby's geboren?

Deel Deze Pagina