Hoi dames, De titel zegt het al en zou graag van jullie willen horen hoe en wat?! En hoe hij stond en of hij hard of zacht was?
Nee, heb mijn baarmoeder niet kunnen voelen. Heb wel kramp gehad voor NOD. Dit bleek achteraf de innesteling te zijn.
Volgens mijn moeder zou je t kunnen voelen dat je baarmoedermond groter en zachter is... ik voelde dit wel altijd rond mn ei maar niet na de bevruchting...
Je kan je baarmoeder vroeg in de zwangerschap nog niet voelen, aangezien hij dan nog achter je schaamschot zit. Daar komt hij pas na het eerste trimester bovenuit (bij een eerste zwangerschap dan, bij een tweede vaak wat eerder).
Baarmoedermond stond bij mij heel hoog en voelt hard aan.Bracht dagelijks medicijnen in dus kwam er nogal eens in de buurt.😉
Ik heb toen nooit geprobeerd of ik iets kon voelen aan mijn baarmoedermond. Heb gewoon rustig afgewacht tot ik over tijd was, en heb een testje gedaan. Maar het is uberhaupt niet mijn gewoonte om aan mijn bmm te voelen, dus ik zou ook niet zeker kunnen zeggen dat het verschil mij opgevallen zou zijn.
Ik voelde het niet aan mijn baarmoedermond maar aan mijn liezen die strak aanvoelden. Net alsof de ligamenten waar de baarmoeder aan hangen toen al gingen oprekken. Dat voelde ik al voordat ik überhaupt overtijd was.
Mijn baarmoeder was gesloten, (middel)hoog en (middel)stevig. Maar het varieerde een beetje van dag tot dag en was niet anders dan als de menstruatie kwam. Ik heb dus 'nee' gestemd.