dag mamas in spe, wie is er ook de hele dag kotsmisselijk?? bij me eerste zwangerschap ben ik 7 maanden lang misselijk geweest met ochtend braken. nu deze 2e zwangerschap wederom misselijk.zoooo beroerd voel ik me dat ik me deze week heb ziekgemeld van me werk. ik heb echt van alles geprobeerd,zoals gemberthee drinken(wordt ik trouwens nog misselijker van) op gemberbolletje kauwen,steeds kleine beetjes eten,steeds iets in me mond om die vieze smaak in me mond maar niet tevoelen.appel of spa rood drinken, maar niets lijkt te werken ik heb ook nog een peuter van bijna 2 rondlopen,die wil steeds met me spelen en aandacht maar ik voel me vreselijk beroerd,vindt maar zielig voor hem. en ik werd net gebeld door me werk hoe het met me gaat,ze weten echter niet dat ik zwanger ben(is nog erg pril namelijk) wie heeft hier ook last van of van gehad tijdens zwangerschap.hoe ga je ermee om en heeft iemand nog eventuele tips???
Hier hetzelfde, ik ben vorige week weer aan het werk gegaan na 5 weken thuis te zijn geweest. Wat een ellende. Ik spuug nu nog zo'n 4 a 5 keer per dag, maar ik wilde toch maar weer gaan werken. Ik heb het daar trouwens wel gelijk verteld, omdat ik hiervoor een ma heb gehad, waar ze ook vanaf wisten. Tips heb ik niet echt, niks helpt bij mij.. Tis gewoon uitzitten
jaa echt een ellende idd!spugen heb ik pas 1x gedaan,het is vooral dat hele misselijkheidsgevoel en beroerd voelen. ik ga straks wel een collega bellen en vertellen van me zwschap, haar kan ik wel echt vertrouwen.vindt eigenlijk nog tevroeg om het aan de rest te vertellen met deze collega heb ik een goede band.ik ga het denk ik wel na de 8 weken echo vertellen tegen de rest,zal wel moeten met uitzcht op dat ziekmelden steeds pfff.
Hier vanaf week 5 misselijk geworden tot heden is het nog niet over gegaan. Helaas door HG. Ik heb uiteindelijk medicatie gehad meerdere opnamens door uitdroging vloeibare voeding en zelfs sondevoeding.. Ik hoop voor jullie dat het na 12 weken echt wat afzakt ! Ik heb echt alle tips die er bestaan uitgeprobeerd en niets hielp hier echt.
net de 1e echo gehad...wat was het spannend!!! Ik dacht dat ik vandaag presies 7 weken zou zijn maar ze zei dat ik korter zwanger ben, waarschijnlijk 6 weken en 1 dag. Ik ben sinds vorige week super misselijk de hele dag!! Ik heb nog niet hoeven spugen (tot nu toe!!) maar ik word ook zo misselijk va die vieze smaak in me mond...als ik wat eet gaat het prima en smaakt het wel maar daarna...het lijkt wel of ik totaal geen smaak meer heb?! dus elke keer kleine beetjes eten...maar dat helpt niet echt. Moet er trouwens niet aan denken aan gemberthee of wat dan ook...bij het idee alleen al ga ik bijna over me nek...en verse groente met aardappels...pfffff daar moet ik dus ook niet aan denken. Natuurlijk eet ik het wel Wie heeft er tips om gezond en lekker te eten 's avonds?? Iedereen sterkte met het misselijk zijn!! Knuffel!
Ja, ik heb hier ook heel erg last van (gehad). Vanaf een week of 5 begon ik misselijk te worden, in week 9 heb ik me ziek gemeld, omdat ik niet meer bij de wc-pot vandaan te slepen was, en heb "het" vervolgens ook maar eerder dan gepland (met 11 weken) op mijn werk verteld. Ik ben vervolgens tot 20 weken thuis geweest! Toen begon het langzaam wat minder te worden en ben ik weer deels gaan werken, maar weg is het tot nu toe niet gegaan, nog steeds constant misselijk en niet in staat om "gewoon" te eten. Maar gelukkig veeeeeel minder overgeven, en dat scheelt een hoop. En blijkbaar groeien kindjes ook erg goed op vitaminepillen Helaas geen tips of wondermiddeltjes die goed helpen, bij mij is het gewoon een kwestie van uitzingen.... En alleen eten waarvan je "voelt" dat dat wel gaat lukken. Dan maar niet gezond en gevarieerd, alles wat je binnenkrijgt is meegenomen (zo heb ik een paar weken geleefd op roze koeken ) Sterkte hoor, lijkt me vooral met nog een kleintje rondlopen erg pittig!
Oh ja, hier kijkt mn dochter nu ook veel meer tv dan normaal, dora staat de halve dag aan omdat ik gewoon geen puf heb.. Gelukkig heeft mn man vanaf volgende week vrij, kan hij alle dingen doen die ik normaal doe. (met mn dochter dan, hij moet natuurlijk ook een beetje vakantie houden )
ik was ook misselijk en kon daardoor niet werken in de bakkerswinkel waar ik full time werk. al die luchtjes! ik heb een paar weekjes emesafene geslikt en dan was ik wel misselijk maar hing neit boven de pot. nu paar weekjes verder en de onschulidge pilletjes niet meer nodig sterkte
zat dus beetje op i-net te surfen naar wat eventueel zou kunnen helpen bij zw-misselijlheid. ik kwam op die sea-band polsbandjes.ik ben dus net meteen naar de drogist gegaan en heb dus gehaald, 14euro maar liefst,maar als het helpt dat boeit me niet. ik heb ze nu,dus nu nog afwachten of ik morgenochtend meteen weer zo vreselijk misselijk wakker wordt.ben zeer benieuwd of het wat helpt! heb nu echt zowat van alles geprobeerd...oja heel vaak wat eten helpt soms ook wel maar lang niet altijd hoor die kleine van me zet ik ook veel voor de tv momenteel,toch komt hij erg veel aandacht vragen wat heel normaal is...die mama ligt steeds maar op de bank,niet echt leuk voor zo een knulletje maar ja tis even niet anders..
oja hebben jullie dat ook dat die vieze nasmaak na het eten in de ochtend veel sterker is dan in de avond? bij mij namelijk wel,heb net op een dropje zitten zuigen en de nasmaak is minder sterk dan vanochtend..
gefeliciteerd met je zw.schap! sea-band helpt bij de een wel en bij de ander niet.. hoop dat je er baat bij hebt! en anders ff je vk bellen voor een receptje tegen de misselijkheid!