Afgelopen donderdag naar de gyn geweest voor een groeiecho omdat ik zwangerschapssuiker heb, nu zag de echoscopiste dat de nieren vergroot waren dus de gyn heeft meteen een extra guo ingepland voor donderdagmiddag( was behoorlijk geschrokken) en gelukkig was er niets raars op te zien, mijn meisje loopt een weekje voor, wat volgens mij geen kwaad kan, nu is het wel zo dat ik aan mijn max zit wat vruchtwater betreft gaf de gyn aan en moet ik vanaf nu elke twee weken op controle... heeft een van jullie ervaring met veel vruchtwater en kan dit echt alleen door de zwangerschapssuiker komen of misschien andere dingen, vraag me af wat de ervaringen ermee zijn. En hoe vaak gebeurd het dat een echoscopiste zo fout zit in de meetingen , zelfs in ziekenhuis want ze gaf aan dat buikje toch wel week of drie voorliep en nieren 4 weken, wat dus toen de gyn de guo deed niet zo bleek te zijn, hele andere metingen.......
Ik had bij mijn zoontje wel veel vruchtwater, waardoor ik ook in het zh onderzocht ben op zwangerschapssuiker. Toen was ik al wel 30 weken zwanger. Ik bleek dat niet te hebben, gewoon veel water meer niet . Mijn mannetje liep volgens de echo's zo'n 3 weken voor op groei en zou zeker zo'n 4200 tot 4500 gram zijn. Voor de rest overigens geen afwijkingen, hij liep in z'n geheel voor. Bij geboorte woog hij 'slechts' 3760 gram. Ze kunnen er dus enorm naast zitten, ik verwachtte al min of meer een reuzenbaby, bleek enorm mee te vallen. De groeiecho's zijn een schattig waarbij ze er zo'n 500 gram naast kunnen zitten (omhoog of omlaag). Ik hoop voor je dat de laatste weken goed verlopen!
Hier ook bij mijn zoontje veel teveel water en ook geen zwangerschaps suiker,, Ook gewoon veel water. Ook vertelde ze mij dat ik een erg groot kindje zou krijgen en werd met 40 weken ingeleid. Ze zeiden dat mijn zoontje rond de 9 pond zou worden.. Manneke was geboren en was maar 7.12. Ze zitten er vaak naast hoor.
Ik had elke 2 weken een groeiecho, en ik ben 2x opgenomen ivm weeen. Die dag zijn er in 2 ziekenhuizen groeiechos gemaakt, en wat denk je, de ene zei toen een gewicht en de andere zei een totaal ander gewicht, scheelde 600 gram! De dag daarna in weer een ander ziekenhuis, en die zeiden een gewicht wat in het midden lag. Volgens de laatste groeiecho die gemaakt was zou mijn dochter 2250 gram zijn, en mijn zoon 2220 gram zijn, op dat moment. 2 weken later ben ik bevallen, mijn dochter was 2205 gram, en mijn zoon 2025 gram, en dat was dus 2 weken later dan de laatste groeiecho, kortom het is een schatting met naar mijn idee een grote marge!