37 week zwanger en ongeloofelijke buikpijn vannacht.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door consider, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik werd vannacht rond kwart voor 4 wakker...ik lag op mijn rechterzij en kreeg in die zij ongeloofelijke buikpijn.
    Ik wist niet hoe snel ik moest gaan opstaan...alleen ging dat erg moeilijk door die pijn.
    Ik heb ruim een half uur gesteund op de commode en me buik vrij laten hangen.
    Dat was de positie waarin de pijn het meest te uit te houden was.
    Toen werd de pijn een beetje minder en heb ik nog een tijdje rechtop gezeten in bed.
    Mijn rechterzij is nu nog een beetje gevoelig.
    De pijn die ik voelde waren geen weeën, aangezien die komen en gaan.
    Het was een constante pijn, ook geen harde buik of banden pijn.
    Het was echt vreselijk...kon wel kotsen van de pijn en de tranen liepen ook over mijn wangen.

Maar ik heb geen idee waar dit vandaan komt....ik heb wel eens gelezen dat je op je rechterzij een bloedvat kan afknellen ofzo.
    Maar dan zou dat toch meteen weer goed moeten zijn als je een andere positie inneemt.

Zouden jullie hiervoor de vk bellen?

2. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Jeetje, dat is schrikken! Hoe voel je je nu? Als je de baby goed voelt, en je voelt je zelf weer beter, zou ik de vk niet bellen. Als het je toch niet lekker zit, kun je altijd nog bellen :).

Hpopelijk komt het niet meer terug!

3. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Ik zou wel even bellen om het na te vragen. Voel je je kindje nog goed??

Liefs,

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Laat anders je galblaas even checken. Zwangerschappen en galblaasproblemen kunnen met elkaar in verband staan.

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb de verloskundige toch maar even gebeld.
    Ze denkt dat mijn dikke darm in de verdrukking is geraakt.
    Ik voel de baby gelukkig gewoon bewegen.

6. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik kan om die reden vrijwel nooit op m´n rechterzij liggen.. zodra ik op die zij lig krijg ik zoveel pijn en het trekt maar niet weg!
    Tegen mij werd ook gezegd dat er iets dan afgekneld word, erg vervelend want voor mij blijft er dan alleen de linkerzij over waar ik op kan liggen ;)

7. rianneke1985

rianneke1985 Actief lid

6 jul 2011
    135
    52
    28
    Nu even moeder :)
    Dordrecht
    Dit heb ik vandaag ook! Alleen ik heb het als ik zit, en dan af en aan met harde buiken, maar t is idd niet echt prettig! Maar dat zullen dan wel darmen zijn!

8. versace cristal

versace cristal Actief lid

24 jan 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    Alleen maar op je linkerszij liggen is goed...
    Rechts wordt je galblaas en je darmen geirriteerd en op je rug liggen is ook helemaal niet goed want door t gewicht van je kindje etc kun je een heeel belangrijke ader platdrukken namelijk..

Moet wel zeggen dat ik het behoorlijk irri begin te vinden om op me linkerzij te moeten liggen (ben 38 week) tis niet bevordelijk voor de maagzuur en me linkerschouder en heup zijn sneller geirriteerd..
    Ben blij als ik straks weer anders kan liggen..(ben normaliter een buikslaper) maar dat zal m voorlopig ook nog niet worden denk ik ;)

suc6;)

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jeetje zeg, dat is schrikken!
    Dat van die darm, daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
    Nou, pffff...niet meer doen! ;)
    Ik hoop dat het niet meer voorkomt zeg!

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik zal nu dus inderdaad alleen maar op mijn linkerzij gaan liggen.
    Dat wordt nog slechter slapen denk ik!

11. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Consider, ik lig ook al 2 nachten wakker van de pijn in mijn zij. Links onder, ineens alsof erin gestoken wordt. Enige dat helpt is opstaan en inderdaad voorover leunen. Maar ik moet ook meteen plassen dan. Echt geen pretje nee. Ik heb nog geen contact gehad met de verloskundige maar ik ben wel compleet uitgeput door die slapeloze nachten. Hopelijk kun je vannacht beter slapen.

Wat enigszins helpt is een kussen tussen mijn knieeen.

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Hai luna, vervelend dat jij er ook zo'n last van hebt!
    De verloskundige vroeg mij ook of ik daarna moest plassen, maar dit heb ik niet.
    Dit kan namelijk duiden op een blaasontsteking! Dus misschien handig om je urine even te laten controleren!
    Helaas helpt een kussen tussen mijn benen of onder mijn buik niks.

13. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Klinkt toch als iets anders dan, irritant die vage klachten die er soms bij komen hé.

Ik heb blaasontsteking gehad en na de antibiotica was hij weg. Hierna nog een infectie, dus waarschijnlijk blijft het wat rommelen in dat gebied. Ik ga maandag weer even langs de huisarts.

Jij sterkte voor vannacht. Gelukkig zijn dit de laatste loodjes.

Deel Deze Pagina