Even een vraagje. Iemand tijdens de zwangerschap last gehad van een lintworm? Wat heb je toen gedaan? Mocht je de medicijnen toch innemen, moest je het uitzitten etc...? Lees dat je die medicijnen niet zou mogen tijdens zwangerschap, maar lijkt me nu ook niet helemaal gezond om het te laten zitten als je het hebt. (Ik weet bijna zeker dat ik het heb, ik verlies segmenten en heb het dan misschien wel gekregen door mijn beste vriendin die nu bezig is met een behandeling en het waarschijnlijk al een hele tijd had; maar ik ga natuurlijk na het weekend de dokter erover bellen) Graag alleen antwoorden als je er ervaring mee hebt gehad ik kan er namelijk niet zoveel over vinden bij zwangerschap op het internet.
Waarschijnlijke lintworm en zwanger heb geen ervaring maar zou hap bellen. Huisarts is pas dinsdag bereikbaar en als ik zwanger was zou ik daar niet op wachten
Grote kans dat de arts gewoon zegt dat ik het moet laten zitten aangezien je de medicijnen niet mag tijdens zwangerschap. Ik bel de arts echt wel, maar ben nu gewoon even op zoek naar iemand die mij kan vertellen wat zij van de arts moest doen. Mocht je de medicijnen toch innemen, moest je het uitzitten etc...?
Volgens HAP moet ik dinsdag de dokter bellen om uit te sluiten of dit het echt is of niet, want ze geven de medicijnen liever niet; er is niet voldoende bekend over de gevolgen ervan tijdens zwangerschap. Een lintworm kan geen kwaad voor de baby. De baby pakt toch wel alle voedingsstoffen die hij nodig heeft en merkt dus helemaal niets. Dus zelfs als ik mijn ontlasting heb laten onderzoeken en ik heb inderdaad een lintworm dan is er nog kans dat ik geen medicijnen krijg.
Gezien je zwangerschapsduur mag je vlgns mij wel medicatie gebruiken.Is hetzelfde medicijn als dat bij aarsmaden wordt voorgeschreven maar dan in een andere dosering. Ik zou het eerst op kweek laten zetten zodat je het zeker weet. Succes.
Vroeger deden ze dam een ui onder je neus houden. Daar moest je aan blijven ruiken. En kwam de lintworm.zo omhoog uit je mond of neus is ook nog een oplossing
Dat van die ui is een fabeltje hoor. Ik heb aarsmaden gehad tijdens de laatste zwangerschap, opgelopen via mijn, ik weiger mijn handen te wassen, dochter. Ik werd gek van de jeuk. Ik heb die pillen wel genomen, ook al werd het afgeraden. Gevolgen zijn onbekend, maar ik heb in ieder geval een gezonde dochter gekregen.
Een vriendin van me is zwanger en heeft een lintworm. Pas na de bevalling mag ze medicatie om m weg te krijgen.
Dat van die ui lijkt me idd een fabeltje, maar dat ze hem via de mond eruit trekken niet hoor! Nog niet eens zo heel lang geleden...
Zit te denken, zou ook een ander type worm kunnen zijn. Ze rolden hem om een stokje en heel langzaam trekken, want als ie breekt heb je niets en groeit ie gewoon weer aan. Leuke lessen waren dat, parasitologie...