Wie ook hematoom gehad tijdens zwangerschap?

Discussion in 'Zwangerschap' started by bepsterdorien, Jun 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bepsterdorien

bepsterdorien Actief lid

May 18, 2012
    323
    0
    0
    kraamverzorgster
    Enschede
    Hallo dames,

De titel zegt het al, ik heb een hematoom.
    Ik ben 12+1 weken zwanger en vanaf het begin alleen maar bloedingen gehad. Het is even twee weken weg geweest, maar het kwam helaas weer terug. Gelukkig meerdere echo's gehad en mag (gezien mijn verleden met miskramen) gelukkig elke week komen om het hartje van de beeb te luisteren.. Maar ondanks dat allemaal maak ik me zoveel zorgen.. Je wilt in je zwangerschap liever geen buikpijn hebben en al helemaal geen bloed zien.
    Wie heeft dit ook gehad en kan mij er wat meer over vertellen? De echoscopiste heeft mij alleen verteld dat ik dus een hematoom heb en dat het kindje het gelukkig goed doet, maar verder helemaal niks..

Hoelang duurt zo'n hematoom?
    Is de kans op een mk nog aanwezig?
    Moet ik rustig aan doen? Heb namelijk een fysiek zware baan (kraamverzorgster)

Wie o wie heeft ervarings verhalen?

Groetjes Dorien

2. medinalil

medinalil Bekend lid

Mar 25, 2013
    799
    1
    16
    hoii,,ik heb ook een hematoom gehad naast mijn baarmoeder, hierdoor af en toe wat bloedverlies, geen buikpijn...
    Het is vanzelf over gegaan....
    Ik heb vanaf toen niet meer zwaar getilt (voor de zekerheid) en voor de rest niet geen bloed gehad, nu heb ik vanaf week 36 weer af en toe bloed maar er schijnt nu geen hematoom te zitten ....
    Rustig aan doen en niet te veel zorgen maken!

3. Wollywell

Wollywell Bekend lid

Oct 31, 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik heb er in het begin van de zwangerschap ook een gehad.
    Een paar kleintjes rondom het vruchtje en een wat grotere voor de baarmoedermond, aan de onderkant van het vruchtzakje.
    Ben toen ook naar het ziekenhuis geweest in verband met bloedverlies en eerdere miskramen. Ik had er ook buikpijn bij, dus ik dacht dat het weer einde verhaal was.
    Gelukkig was alles goed en de hematomen zijn op den duur vanzelf weggegaan. De boel daarbinnen is nu eenmaal goed doorbloed en het kan zijn dat er wat bloedvaatjes springen (door bijv. zwaar tillen of persen als je op het toilet zit).
    Als het kindje groter wordt, dan worden die bloedvaatjes vanzelf dichtgedrukt zodat het bloeden stopt. En het bloed dat blijft zitten, wordt vanzelf weer opgeruimd door het lichaam. Zie het maar als een blauwe plek op je arm ofzo, die verdwijnt ook vanzelf weer ;)
    De buikpijn kwam bij mij doordat ik heel veel vocht in mijn buikholte vasthield en had verder niks te maken met de hematomen.

Wel fijn dat je elke week even nagekeken wordt.
    En omdat het je toch niet helemaal lekker zit, kan je dat mss even aangeven bij je volgende controle. Hopelijk kan de gynaecoloog je onzekerheid wel wat wegnemen door wat meer uitleg te geven.

4. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    2,195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Met 15 weken zwangerschap een ongeluk gehad, met de echo vond de gyn een hematoom, we moesten afwachten hoe het verder zou gaan, aangezien ik, ws door de klap, veel buikpijn had. 2 weken later een bloeding en daarna was het hematoom niet meer te zien op de echo.
    Bij mij zat het hematoom net naast de placenta, erachter was het gevaarlijkste werd mij verteld...

5. bepsterdorien

bepsterdorien Actief lid

May 18, 2012
    323
    0
    0
    kraamverzorgster
    Enschede
    Hoi dames,

Bedankt voor jullie ervaringsverhalen. Ik ga zo gelijk ff de Vk bellen, want wil toch wel het 1 en ander weten.. Heb namelijk een idee dat als inbeelden doe het ook heftiger gaat vloeien.. In mijn beleving gaat het dan nooit over??
    En roosje83.. Ik heb hem achter de placenta :-/ hoe gevaarlijk is gevaarlijk?

6. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    2,195
    11
    38
    NULL
    NULL

Ik denk dat je verloskundige daar beter wat over kan vertellen, en hopelijk heeft ze dat al gedaan.

Wij mij destijds is verteld was dat als hij achter de placenta, dus tussen placenta en de vliezen zat, dan was er een kans op placentaloslating, maar in hoeverre, en vanaf welke grootte dit het geval is.
    Hopelijk loopt het bij jou net als het bij ons is gegaan, en komt uiteindelijk alles goed. En sorry als ik je ongerust heb gemaakt...

7. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,077
    2,220
    113
    Brabant
    ik had een hematoom. vanaf week 9 geloof ik. Toen enorm gaan vloeien, spoedecho en toen bleek de hematoom. Hij lag voor de uitgang. dus buiten de vruchtzak. De ligging was heel gunstig, alleen het formaat was nog verontrustend. Hij was groter dan de vruchtzak.
    Omdat actief zijn gepaard ging met meer krampen en bloedverlies ben ik heel rustig aan gaan doen. (advies gyn en vk)
    Het kindje groeide goed en de hematoom slonk iets.
    Tot 16 weken ben ik blijven vloeien en heb verschillende extra echo's gehad.
    Toen was het weg.

Helaas is mijn bm heel gevoelig gebleven en bleef ik veel krampen en harde buiken houden. Ik ben ook niet meer aan het werk gegaan. (ben verpleegkundige)

Succes!

8. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

Apr 25, 2012
    1,106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hoi ook ik had een hematoom, met 15 echt mega veel bloedverlies, dacht meteen dat het mis was, zoveel was het, ik stroomde leeg voor mijn idee, meteen naar het zkh geweest, daar echo gemaakt, maar met de kleine was alles goed. In 1e instantie dachten ze aan een voorliggende placenta, maar ik bleef maar bloeden, na een paar dagen weer echo en toe ontdekten ze het grote hematoom.
    ik heb vanaf week 15 t/m week 23 bloed verloren maar het werd later wel oud bloed.
    Bij mij is verteld dat het lichaam het bloed op natuurlijke wijze aan het verwijderen was en dat bloedverlies dan normaal was.
    Wel is me altijd op het hart gedrukt dat als ik weer heel veel pijn kreeg of weer rood bloedverlies ik meteen moest bellen!
    Sterkte, ik begrijp heel goed dat je onzeker bent door het bloedverlies, had ik ook, elke x als ik naar de wc moest, was ik weer bang voor bloed!

Share This Page