Wie ook het zwembad al staan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Soit, 17 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soit

Soit Niet meer actief

Haha nee zou ik idd niet doen, tegen de tijd dattie dan vol is :D

@ tutu; thanks voor je tip. Paar vraagjes;
    - waarom perse vd boerenbond? Hier verkopen ze in de supermarkt gewoon jerrycans met chloor (geen dikke dus). Is dat gewoon hetzelfde?
    - hoeveel moet je er dan in doen?
    - kan het geen kwaad met de kids?

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik ga er vandaag een opzetten, maar gewoon een kleintje hoor.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Onze kleine hebben we al een paar keer opgezet, maar de grote doen we pas als het wat langer mooi weer wordt/is.

4. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63

Wij hebben koppeling voor aand e kraan in keuken tuinslag eraan en klaar

5. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hier heb ik nog nooit jerrycans met chloor gezien in de supermarkt. Wij kregen deze tip een paar jaar terug van een collega met ingebouwd zwembad. Hij noemde specifiek de Boerenbond, boeren maken hun silo's schijnbaar ook schoon met dit spul.

Wij gaan meestal rondom het bad met die jerrycan. Gewoon eruit laten lopen terwijl je er omheen loopt. Dit is alleen nodig als het water echt flink groen is. Dus als het maar een beetje vies kijkt, doe je er gewoon een flinke scheut in (bijvoorbeeld in het midden van het bad). Na een half uurtje zie je vanzelf of je er genoeg in gedaan hebt. In principe kun je met weinig chloor al veel rotzooi in het water oplossen.

Kijk wel echt uit met spatten, als je schudt. Je kleding is zo verpest. Mijn vriend gaat meestal in z'n onderbroek staan, voor het geval dat :)

Ik weet dat er intussen meerdere mensen hier gebruik van maken en die zijn er heel blij mee. Geen klachten gehoord over kindjes die erop zouden reageren oid. De kids van mijn vriend zwemmen zelfs met ogen open onderwater en heb geen rode ogen gezien. Zelf heb ik een zeer gevoelige huid en ook ik heb geen klachten.

Ik zou het eerst proberen met een kleinere scheut chloor, want iedereen reageert tenslotte anders op bepaalde middelen :)

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hier staat hij het hele jaar door! Heerlijk! :D

7. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    We hebben nu dit zwembad sinds vorig jaar:

IMG-20130602-WA0008.jpg

Daarvoor hadden we een ronde van 366cm doorsnede, was ook een prima bad totdat de rand lek ging. Ik had mijn spulletjes op de stoep liggen, badhanddoek en telefoon enzo en ik lag lekker te dobberen en ineens hoor ik een waterval... Dus ik vlieg overeind, zie ik dat de hele stoep onder water staat terwijl het bad gedeeltelijk leegloopt :) Die rand was al het jaar ervoor lek gegaan, alleen nu was het water zo hoog dat hij de druk niet meer kon houden en het er dus overheen ging :p Mijn telefoon dreef gewoon voorbij :) Maar hij deed het nog!

Toen hebben we maar voor zo'n frame-bad gekozen :)

8. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Nu baal ik dat ik geen tuin heb! *wilt ook een zwembad :(*

9. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Waar kun je het goedkoopst zo'n groot zwembad halen? Lijkt me heeeeerlijk! ^^ Zo eentje als die van Tutu bedoel ik dan.

10. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Zo dan Tutu! .. dat wordt een hoge waterrekening voor jullie :p

11. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Wij hebben ook zo een als tutu. Die hebben wij toen in de aanbieding gescoord bij De Wit in Schijndel. Was toen geloof ik €200,- kwijt inclusief afdekhoes en trap

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Action 69,95 van t zelfde merk dus geen bagger kwaliteit :)
    Zal wel wat kleiner zijn denk ik, misschien staat die ergens in de folder?

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik heb zoeen als tutu. Hij staat nog niet trouwens. Duurt 1,5 dag vol hij volzit :). Heb er een van 2,20bij 6 nog wat.

Gebruik gloorwater, ph - en ph + en controleer het water elke morgen en vul bij wanneer nodig. Koop emmer met gloortabletten speciaal voor het zwembad. Ga daar ook niet op bezuinigen omdat wel mijn dierbaarste bezit er in zwemt. Gloortabletten gaan in een speciale drijver :)
    Ons zwembad komt van cranenbroek en Inc trap en pomp zo'n 200 euro kwijt

14. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik had 'm besteld bij goedkopezwembaden.nl geloof ik, maar weet het niet zeker. Zat ook een afdekzeil en trapje bij. Die trapjes vind ik maar ellendige dingen trouwens :) Pas er met m'n kont ook net niet tussen daar bovenaan, hahaha :)

Scheelt dat je hem maar één keer hoeft te vullen, ShampooL. Anders zou het een dure business worden :D

15. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Wij hebben net het kleine opblaasbadje gevuld, na een zoektocht bij 3 actions naar dat lounge bad! :( morgen maar weer even kijken als ze hebben bijgevuld! Wij legen hem ook iedere dag omdat ons zoontje er vorig jaar altijd van alles ingooide en er nog in plaste enzo!

16. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Hoeft niet dit jaar trouwens.... hij heeft hem nu al bijna leeg gespetterd! ;) De hond heeft ook verkoeling... die is drijfnat!

17. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ondanks goede voornemens elk jaar staat die van ons er het hele jaar... In de winter leeft er van alles in (heb er ooit een kikker uitgevist)...

We zijn vandaag terug van vakantie, en krijgen morgen familiebezoek, dus ik voorzie een schoonmaakbeurt...

We vullen hem op met water uit de waterput, dus gelukkig kost het niets... Is echter wél ijskoud water... :)

18. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    ^ Heerlijk! Lekker genieten! Ik vind het water hier ook nog te koud, maar de kids van mijn vriend springen er zo in :)

Bij Blokker en Boerenbond hebben ze nu ook de rechthoekige Intex-baden in het krantje staan voor aankomende week, bij Blokker 80 euro en Boerenbond een maatje groter voor 90 euro. Maten weet ik niet precies meer, maar wel goed te doen :)

19. maan

maan Lid

30 mei 2010
    98
    0
    6
    apothekersassistente
    Rotterdam
    Geen zwembad hier. Wel een opblaasbare jacuzzi..... ook erg lekker!

Deel Deze Pagina