welke mama fiets???

Discussie in 'De lounge' gestart door mausi, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik wil heel graag een mama fiets, maar welke is nou het fijnste/ beste?? En wie heeft er tips waar ik op moet letten??

2. Wietje79

Wietje79 Actief lid

7 feb 2009
    384
    0
    0
    Heb er ook naar gekeken, maar de kosten waren mij te hoog. Ik heb nu een moederstuur en die bevalt mij heel goed.

3. Wallie1978

Wallie1978 Actief lid

27 okt 2009
    292
    0
    0
    Gelderland
    Ik raad aan om gewoon wat proefritjes te gaan maken. Had in mijn hoofd dat ik een gazelle wilde, totdat ik erop fietste. Het is bij mij een Sparta Amazon geworden. Ben vrij klein, deze is voor mij ideaal.
    Let even op het stuurslot, moet je die er elke keer handmatig opzetten (wat je dus kunt vergeten) of is het een veer. Ik zou niet meer zonder willen met 2 kids op de fiets.

4. Purk

Purk Niet meer actief

Hier uiteindelijk voor de giant mio gegaan. Ik vond hem heerlijk fietsen en er stoer en robuust uitzien

5. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Ik heb een sparta amazone trendy. Ik heb hem ingeruilt op mijn oude fiets en restcadeautje van papa. Ben er ERG blij mee aangezien ik alles op de fiets moet doen.

Voor mij was belangrijk stevige (bredere) banden. Veer bij het stuur, bredere stuur en goed stevig frame en vooral een goeie tweepotige standaart.

6. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    als je een wat minder dure wilt is die van cortina perfect. Voor een gazelle oid ben je snel € 800 kwijt en de cortina is € 500.

Ik ben erg tevreden, fietst heerlijk. Genoeg ruimte overal, met gemak 2 stoeltjes erop dubbele standaard en een stuurslot.
    Gewoon proefritje maken.

7. Kimberly79

Kimberly79 Niet meer actief

Ik heb een Gazelle Bloom 2012 editie waar ik super blij mee ben! Ik vind 'm echt ideaal. Stuur kun je vast zetten zodat deze niet omswiept als je kindje erin zit, fietst soepel en ziet er erg mooi uit :)

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    En hier een montego Liberty - iets goedkoper dan Gazelle etc, maar een heerlijke fiets, die er ook nog eens érg leuk uitziet, ook als je zonder kinderen fietst.

9. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Babboe citi bakfiets :)

10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik heb deze fiets en dit zitje.. met scherm ervoor en nog een mand vooral met gezellige bloemetje ;)

11. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik heb de Montego Liberty (7 versnellingen). ERG fijne fiets, en veel minder duur dan de Gazelle of Batavus. Ook echt degelijk, zeker een aanrader!

12. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik vind echte mamafietsen met zo'n lage instap eerlijk gezegd echt spuuglelijk. Ik heb zelf een witte Gazelle Miss Grace met ook een achterdrager.

Gazelle Miss Grace T3 2012

13. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee, ik ben ook op zoek naar een moederfiets.

14. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Ik ben erg tevreden over mijn Gazelle Bloom.

Hiervoor had ik het huismerk van de Halfords, maar dat was een slechte fiets. Die fiets kon niet tegen het extra gewicht van 2 kinderen, met als gevolg dat alles los trilde (inclusief bijna alle spaken). Uiteindelijk heb ik daar maar 2 jaar opgefietst.

15. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    ik vind de meeste moederfietsen erg lelijk (sorry) maar heb de batavus mambo. Ziet er naar mijn idee niet zo moederachtig uit maar is wel een tikkie zwaar.

16. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Dit had mijn tekst kunnen zijn :D. alleen "niet zo" veranderen in "helemaal niet". Echt een heerlijke fiets!

17. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Hier een cortina.
    Fijne stevige fiets met 7 versnellingen, stuurslot, tweepotige standaard, lagere instap, breed stuur en ziet er ook nog eens leuk uit! (ik heb een lichtblauwe met wit, lekker vrolijk;))
    Ik heb er zelf een (bijpassend bij bekleding van de stoeltjes:D) fietstas achterop, zo rijd ik regelmatig even met de kids naar de supermarkt bij mooi weer, en alles kan dan mooi in de fietstassen, heerlijk.

Deel Deze Pagina