's Nachts slecht slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Girl1982, 4 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girl1982

Girl1982 Lid

13 jul 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Onze kleine is nu 12 weken oud en de nachten gaan ronduit slecht. 's Avonds rond een uur of 10-11 krijgt hij zijn laatste voeding (bv), aangedikt met Johannesbroodpitmeel tegen het spugen. De ene keer gaat hij daarna lekker slapen, soms blijft hij huilen. Uiteindelijk belandt hij dan weer bij ons in bed.

's Avonds krijgt hij afgekolfde melk zodat we zien hoeveel hij binnen krijgt. Meestal is dit rond de 100, 120 cc. We hebben ook al geprobeerd om hem 's avonds kv te geven, daar slaapt hij niet langer op.

Het lijkt wel alsof hij 's nachts niet langer dan 2 uur achter elkaar kan slapen. Als hij dan na een nachtvoeding weer lekker zou gaan slapen zou dat oké zijn, maar juist 's nachts zijn we gemiddeld 2 uur met hem in de weer. Hij wil gewoon niet slapen.

Voor ons gevoel hebben we alles al geprobeerd; speentje (3 soorten), een warme fohn op zijn buikje, extra schepje Johannesbroodpitmeel, lampje aan, warme kruik, puckaboo slaapzakje. We weten het even niet meer... Heeft iemand hier ook ervaring mee en de gouden tip?

2. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Vervelend en erg vermoeiend! Als hij bij jullie in bed ligt, slaapt hij wel meteen? Hoe slaapt hij overdag?

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Kan je hem niet lekker bij je nemen in bed en dan voeden? Dat ie aan de borst in slaap valt? De jbpm kan je met een lepeltje geven.
    Je hoeft niet bang te zijn dat ie niet genoeg krijgt,hij is 12 weken dus je productie moet nu goed zijn.
    Is er een reden dat je dit denkt? (onrust,luiers).

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja herkenbaar..
    Je heb aantaal opties:
    - kv langer geven( gaat eigenlijk pas na week werken) maar dat is geen garantie
    - inbakeren
    - in jullie bed laten slapen
    - laten huilen
    - osteopaat
    - rust en regelmaat introduceren

Ik vertel je ons ervaring. In denk in week 3 begon het ellende ze wilde niet slapen. We aanpakken reflux, kraampjes. Gedacht allergie etc. Zelfs pepti gegeven op het laatst.
    Ze sliep overdag niet en nachts altijd 1-2 nacht flesjes.
    We hebben alles gehoord en overwogen en uiteindelijk
    Osteopaat: ze zat var dus na 2 dagen was het echt andere kind!!!
    We bleven nog indikken maar ze kreeg erge obstipatie en krampen.

Bij 5 weken begonnen we ook samen met iemand uit cb die kwam thuis van huilpoli aan rust en regelmaat.
    Dat pakte erg goed in!!

Bij 4 maanden pepti gegeven zonder resultaat.
    Bij 5.5 steeds nachtflesje en lastig eten en slapen.
    Bij 6 mnd zij we begonnen standart geven en alles werd gewoon goed qua eten en poep maar slapen slecht. Osteopaat kon niks vinden.

Nu slaapt ze steeds lastig bijna nooit overdag en lijkt niet moe te worden. Snachts slaapt ze 29.30-23.00(flesje)- tussen 02.00-03.30 word ze ontroostbaar wakker. We stoppen in, speentje etc 10 min stil weer krijsen. Als we blijven steeds komen gaat het zo uren lang.
    Daarom halen we nu haar in bed bij ons waar ze ook zich misdraagt: ze staat, slaat, loopt op ons, krabt etc.
    Soms laten we haar huilen maar nu vinden we het lastig omdat ze staat in bed en kind die ligt laten huilen is een maar die staat is anders..

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Kv werkt pas na een week??? Bron.....?
    In jouw geval piccolina zou ik een ECHTE ka naar laten kijken want ik geloof nog steeds niet dat je die hebt geraadpleegd. Je blijft jezelf tegensspreken met de osteopaat dat ze vast zat EN niks kon doen.. ??
    1 je liegt hier de boel bij elkaar
    2 je dochter probeert wat te vertellen maar jullie snappen het niet
    Mijn haren staan weer overeind hier als jij zegt dat jouw dochter zich misdraagt. Grote genade ze is een BABY !!!!!!!!!!

@TS, en een flesvoeding van bijv Friso Comfort of Nutrilon Omneo? Mss dat de jbpm wel krampen veroorzaakt..? Zulke fv is juist voor krampjes en spugen.

6. Girl1982

Girl1982 Lid

13 jul 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips. Bij de osteopaat lopen we al, hebben een waak- huildagboekje bijgehouden en laten huilen gaat tegen mn principes in. Bij ons in bed slaapt hij wel redelijk maar wil dan ook ongeveer iedere 2 uur aan de borst.
    @ Kwebbel, ik ga me verdiepen in die voeding, wellicht helpt het. Bedankt.

7. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    (ben niet nieuwsgierig hoor...) maar zeg je dit op basis van alleen deze reactie van Piccolina? Want in mijn ogen lijkt er niet veel mis met deze reactie?

Ben zelf ook met koemelkallergievoeding in combi met refluxmedicatie bezig (op advies van KA uiteraard) en osteopaat leek bij ons ook niet veel te helpen.
    Sinds ongeveer 12 weken ging het opeens iets beter; waar ik hem overdag absoluut niet in slaap kreeg (huilen huilen huilen en nog eens huilen) ging hij opeens na elke voeding slapen! LOL Het duurde een paar dagen voor ik het kon geloven:)
    Maar in de nacht is hij nog altijd erg onrustig. Inbakeren heeft bij ons geen zin gehad, want hij stribbelt zo tegen en schuurt dan met zijn handjes langs de stof waardoor hij hele ruwe handjes had en hij zweette zich daarbij kapot.
    Ik denk nu, dat dit komt doordat hij overdag te veel slaapt. Ik probeer nu 1,5u aan te houden tussen voedingen en heb zijn flessen vergroot.
    Maar ben hier nu pas 2 dagen mee bezig dus kan je nog niet vertellen of het een positief resultaat heeft.

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Ts geeft bv. Wat zou precies de reden zijn dat ze kv moet gaan geven?
    Ik lees nergens dat het probleem per se in de voeding ligt.
    En de link tussen s'nachts onrustig zijn en kv geven die zie ik ook niet eigenlijk?

TS,heb je al eens aan een co-sleeper gedacht? Op die manier is het zo makkelijk mogelijk s'nachts. Naar je toe rollen,drinken,verder slapen.
    Je geeft JBPM tegen het spugen. Heeft je kindje reflux?
    En nogmaals de vraag,je hebt het over precies zien wat hij binnenkrijgt.
    Is er een reden dat je twijfelt aan je productie?

Deel Deze Pagina